Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime

Silky
Silky
Citerar n00b-gamer:
Spoiler

Nästan lite deus ex machina över det hela, fast ändå inte. I vilket fall så var det inget som störde mig direkt som så. Kanske för att jag läst mangan.

X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
n00b-gamer
n00b-gamer
Citerar Alexis:
Nu låter det som jag älskar Bleach...

Nope, du påpekade bara att jag hade fel vilket är skitbra. Jag ser på tok för mycket för att kunna lägga märke till och komma ihåg allt, så att ni rättar mig när det behövs uppskattas mycket.

Fast två saker är ju inte direkt en hel del.

Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
Super Mario 128
Super Mario 128
Citerar n00b-gamer:
Vilka?

Både Death Note och Clannad AS är awesome förövrigt.

Shingetsutan Tsukihime(som jag ser nu), Kara no Kyoukai och Carnival Phantasm tänkte jag se först och sen har jag en hel del anime på on-hold också...
Men jag kanske ser Clannad redan efter Tsukihime istället.

På tal om Death Note, jag bestämnde att ge den en 10 istället och satt Death Note som en av mina favoriter.

"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
Alexis
Alexis
Citerar n00b-gamer:
Fast två saker är ju inte direkt en hel del.

You got a point.

Just nu kollar jag på Gintama, perfekta serien att kolla något avsnitt eller två när man har lite tid över. Hittils tycker jag den är helt okej.

Nigga Stole My Yoshi!
n00b-gamer
n00b-gamer
Citerar Super Mario 128:
Shingetsutan Tsukihime(som jag ser nu), Kara no Kyoukai och Carnival Phantasm

De första två har jag inte sett än (har Tsukihime på DVD dock), men Carnival Phantasm kan du med gott samvete prioritera Clannad över.
Du får väl göra som du vill, men ju tidigare du ser den ju mindre risk för spoilers blir det ju, något som du inte brukar ha särskilt mycket flyt med.

Citerar Ree:
Otroligt skön, animerad musikvideo som jag hittade nyss. Sevärd.

http://vimeo.com/25754937

Gillar den skarpt.
Såg Genius Party tack vare den för ett antal månader sen. Grym experimentell filmsamling om svenska zombies och annat skojs.

Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
Super Mario 128
Super Mario 128
Citerar n00b-gamer:
De första två har jag inte sett än (har Tsukihime på DVD dock), men Carnival Phantasm kan du med gott samvete prioritera Clannad över.
Du får väl göra som du vill, men ju tidigare du ser den ju mindre risk för spoilers blir det ju, något som du inte brukar ha särskilt mycket flyt med.

Jo, tyvär verkar det vara så. Få se hur jag gör, ska i alla fall se klart Tsukihime först och sen blir det väl antatligen Kara no Kyoukai eller Clannad.

På tal om spoilern, spoliern jag fick om Death Note var visst inte helt sant...
Spoiler:Jag hade läst att L dör i slutet, men han dog ju tidigare än så.
Om du det inte var Light dem syftade på, han blev ju faktiskt den nya L.
Eller så hade jag misstått allt.

Nu har jag sett klart Death Note-filmerna(live action). Dem var faktiskt rätt okej, undantag den tredje filmen som var så där. Visst dem kom inte upp i samma nivå som mangan och animen, men dåliga var dem inte.

"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
Turambar400
Turambar400
Citerar Super Mario 128:
Visst dem kom inte upp i samma nivå som mangan och animen, men dåliga var dem inte.

Jag skulle inte kalla den första filmen(den enda jag har sett) för särskilt bra heller, men smaken är ju som baken.

Fast jag har i allmänhet ganska svårt för japanska filmer som försöker efterhärma stilen eller stämningen i en anime. Det blir liksom stelt, styltigt och skådespeleriet känns inte alls trovärdigt.

Jag har dock förstått att mangan 20th Century Boys har fått en live action-adaption i form av en trilogi, någon som har sett de filmerna? Naoki Urasawas verk är, förutom för det mesta riktigt bra, några av de få som jag faktiskt tror skulle kunna passa som live action.

En västerländsk(eftersom den utspelar sig främst i Tyskland) live action-verision av Monster skulle nog kunna bli grym med rätt regissör bakom rodret. Eller vad tror ni andra? Vilken skådespelare skulle passa som Johan?

I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
Missing Avatar
dbmmm
Va fan, kollade betyget på Gintama säsong 2. Alla recentioner gav den 10. Den var verkligen inte så bra. Säsong 1 var bra absolut, men tvåan var ju värdelös. Hur kan alla sätta ett så högt betyg.

Citerar Turambar400:
En västerländsk(eftersom den utspelar sig främst i Tyskland) live action-verision av Monster skulle nog kunna bli grym med rätt regissör bakom rodret. Eller vad tror ni andra? Vilken skådespelare skulle passa som Johan?
Ah den skulle kunna bli riktigt cool. Kan dock inte så många tyska skådespelare så har inga tankar om det.

Citerar Super Mario 128:
spoilern jag fick om Death Note var visst inte helt sant.
Haha då måste du blivit förvånad i mitten ^^

Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
Turambar400
Turambar400
Citerar dbmmm:
Ah den skulle kunna bli riktigt cool. Kan dock inte så många tyska skådespelare så har inga tankar om det.

Äh, de kan snacka engelska tycker jag(i animen talar de ju japanska), så nationalitet är mindre viktigt så länge de har rätt utseende och kan skådespela.

I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
n00b-gamer
n00b-gamer
Läste precis klart Fullmetal Alchemist-mangan. Har aldrig riktigt insett hur fantastisk storyn och karaktärerna egentligen är förrän nu. Grymt bra grejer, ser fram emot complete collection-versionen av Brotherhood som ska släppas nu i höst.

sl0k3_
sl0k3_
Har sett många, men skulle helt klart rekommendera K-On! så jävla sjukt bra

rottsho
rottsho
Citerar Super Mario 128:
Citerar rottsho:

Flera som älskar Bleach här?

Älska skulle jag inte säga, men jag gillar den lite i alla fall.
Har dock bara sett till Soul Society-arcet och fillers-arcet efteråt.

Men jag känner en tjej som älskar Bleach.
Hon blev inte så glad på mig när jag sa att Bleach skulle sluta.

lol, "sluta"
Bara animen som tar en paus ett tag.

Super Mario 128
Super Mario 128
Har nu sett klart Shingetsutan Tsukihime. Ingen vidare anime alls... Så mycket obesvarad frågor(fast jag antar att man får svar på det i spelet). Är rätt så seg också, även fast den bara är 12 avsnitt lång. Knappt någon bakgrundshistoria för karaktärerna heller för den...
3/10 får den, ett av det lägsta betygen jag har gett till en anime. Inget jag rekommenderar alls.
Men nice i alla fall att jämfört med Fate/Stay Night, så var sexscenen kvar(dock utan att vara hentei).

Men jag har ingen tvivel alls att spelet är miljontals gånger bättre än animen.
Ska jag spela tids nog.

Citerar n00b-gamer:
Läste precis klart Fullmetal Alchemist-mangan. Har aldrig riktigt insett hur fantastisk storyn och karaktärerna egentligen är förrän nu. Grymt bra grejer, ser fram emot complete collection-versionen av Brotherhood som ska släppas nu i höst.

Jo, Fullmetal Alchemist är grymt bra grejer.
Att Fullmetal Alchemist får två fantastiska adaptationer är nästan fusk. Det finns massor av andra manga som skulle behöva det...

Missing Avatar
Bawstawn
Någon som ser på detective conan? Brukade läsa mangan när jag var unge och kollade in animen för ett tag sedan, faktiskt riktigt bra. Mysig serie.

I believe in this and it has been tested by research, that he who fucks nuns will later join the church.
Hydra
Hydra
Citerar Strife:
Geez. Gundam-tidslinjerna är en enda röra. ^^
http://anidb.net/pics/graph/a-915.png

Ser ut som ett maffigt UML-diagram.

Här skare stå något helt enormt fyndigt.
Super Mario 128
Super Mario 128
Citerar Strife:

Hur många Gundam-anime finns det egentligen?

Ra11en
Ra11en
Baccano! var awesome, trodde aldrig att det skulle gå att göra något vettigt med så många karaktärer efter det kaotiska första avsnittet men jag hade fel. Otroligt charmig anime men samtidigt väldigt seriös. När jag tänker på det så är ju i princip allt där inte Isaac och Miria är med väldigt mörkt och allvarligt, Spoiler:älskar sista avsnittet när dom märker att dom inte har åldrats på 70 år

Citerar Strife:

Wow, riktigt bra jobbat om någon lyckas hålla reda på det där utan diagram och grejer.

jeppe5959
jeppe5959
Nu har jag sätt klart på Clannad After Story (Huvudstoryn i alla fall). Och jag kan bara säga att den var helt fantastisk Har inte sätt jätte många animer serier men den här serien är helt underbar. Första serien vara bra också men den här var mycket bättre. En 10 av 10, utan tvekan!

och ett ord till Bergdoll bara, Spoiler:</spoiler>Jag förstår slutet mycket väll <spoiler>

The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
Silky
Silky
Beställde lite från Amazon. Bland annat Pluto, vilket ledde mig till Naoki Urasawa. Detta i sin tur ledde mig slutligen till Yawara!. Har bara hunnit se två avsnitt, men är redan förälskad. I synnerhet så är hennes farfar/morfar guld värd.

Trevligt intro har den också.

X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
Ree
Ree
Vet någon av något bra ställe att se nya Hunter X Hunter? Kom på att jag gillade serien för någon vecka sen, men har svårt att hitta avsnitten. PM:a gärna.

Turambar400
Turambar400
Citerar Silky:
Bland annat Pluto.

Grym manga. En av mina favoriter.

Citerar Silky:
vilket ledde mig till Naoki Urasawa.

Grym mangaka. En av mina favoriter.

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy