Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime


Citerar Strife:
Nu har jag inte läst mangan utan bara sett tv-serien, visst skippar den mycket, men allt det viktigaste är med. Jag kände personligen inte att något saknades. Övergångarna från händelse till händelse kanske kändes lite väl snabba ibland. Det var dock inget större problem. Dem har gjort ett bra jobb med att anpassa berättelsen för en "film upplevelse". Ärligt talat ska vi vara skitglada att någon ens väljer att satsa på något som Berserk för Japan verkar bara vara intresserade av moé just nu.


Okej. Men jo, jag är riktigt nöjd att vi får mer Berserk.

Håller på se igenom Kara no Kyoukai-filmerna. Riktigt våldsamma filmer måste jag säga. ^^ Nu har jag lärt mig att det inte är en bra ide att se sådan anime medans man äter.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar dbmmm:
Jag tyckte allt såg skit snyggt ut också. Fattar inte varför personer klagar.


Det är väl bilder liknande den här som har fått folk att bli griniga. Jag förstår ju att majoriteten av filmen är betydligt snyggare, men jag har väl sett ett tiotal liknande bilder där CGI-animationerna verkligen inte imponerar.

Jag ser fram emot filmen lika mycket i alla fall.

Citerar Ree:
Någon som ser The Legend of Korra?


Jag kommer se den när säsongen är avslutad.

Citerar Ree:
Kan väl räknas som anime, trots att den är producerad i USA.


Varför, vad tjänar den på det? Jag har inget emot att bara kalla den för tecknad serie.

Citerar dbmmm:
Då kan man även passa på och fråga hur är hela Avatar? Är den mer som Disneys filmer eller?


Man kan väl kalla den för en amerikansk shounen som visar ovanligt stor respekt för sina karaktärer. Alla får sin tid i rampljuset, och degraderas inte till bakgrundskaraktärer som i vissa andra serier. 7/10 ungefär. Värd att kolla in om man är nyfiken.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Håller på se igenom Kara no Kyoukai-filmerna. Riktigt våldsamma filmer måste jag säga. ^^ Märkte att det är inte är en bra ide att se dem medans man äter.
sett ettan, men fastnade aldrig. Tyckte storyn inte var så intressant. Blir den bättre i de senare?

Tillagt 2012-06-04 17:44:
Citerar Turambar400:
Man kan väl kalla den för en amerikansk shounen som visar ovanligt stor respekt för sina karaktärer. Alla får sin tid i rampljuset, och degraderas inte till bakgrundskaraktärer som i vissa andra serier. 7/10 ungefär. Värd att kolla in om man är nyfiken.
Okej kanske tar en titt någon gång då. Bara så man har jätt den en chans. ^^

Citerar Turambar400:
Det är väl bilder liknande den här http://media.tumblr.com/tumblr_m4siebNWeM1qi9f0m.png som har fått folk att bli griniga. Jag förstår ju att majoriteten av filmen är betydligt snyggare, men jag har väl sett ett tiotal liknande bilder där CGI-animationerna verkligen inte imponerar.
Aha, men sådär ser de inte ut, men om det gör det så är det där en bild på en micro sekund där det snabbt flygger förbi honom.
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Citerar dbmmm:
sett ettan, men fastnade aldrig. Tyckte storyn inte var så intressant. Blir den bättre i de senare?


Jag tyckte att ettan inte var så intressant heller. Men jag kan lova att dem andra filmerna är mycket bättre.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Jag tyckte att ettan inte var så intressant heller, men dem senaste filmerna är bättre.
Okej då kanske jag vågar mig på de igen trotts allt. För tycker de verkar intressanta då man hör om de.
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Jag tyckte den första Kara no Kyoukai filmen var bäst.
  • 0
Citerar dbmmm:
Okej då kanske jag vågar mig på de igen trotts allt. För tycker de verkar intressanta då man hör om de.


Det borde du.

Citerar Strife:
Jag tyckte den första Kara no Kyoukai filmen var bäst.


Jaså?
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Turambar400:
Varför, vad tjänar den på det? Jag har inget emot att bara kalla den för tecknad serie.

Tjänar och tjänar, kan anime inte vara amerikansk? Måste den vara producerad av japaner? Vad är skillnaden om de har samma animationssätt, uttryck etc?

(Har inget emot det heller, filosoferar bara. )
  • 0
Citerar Strife:
Jag tyckte den första Kara no Kyoukai filmen var bäst.
<.< Jaså. Kanske var i försig för jag hade lite andra förväntningar på filmen. Jag började se på den för jag fck se klipp av de våldsamma scenerna
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Citerar Ree:
Tjänar och tjänar, kan anime inte vara amerikansk?


Många skulle nog svara nej på den frågan. Den vanligaste definitionen av anime är just "all form av animation från Japan". Om man inte är just japan dvs, då betyder anime "all form av animation. Punkt slut."
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Även fast jag gillar Saber som karaktär, som hatar jag faktiskt Shirou x Saber.




Citerar Strife:
Sen får man tänka på att dem i många fall medvetet gör karaktärerna väldigt expressiva. Det verkar bara vara en del av den japanska kulturen.


Och jag gillar det inte. I anime, visst, tecknat liksom. Men i live-action blir det ju så påklistrat flamsigt att inlevelse inte ens kommer på tal. Om det är medvetet överdrivet alá Machine Girl så är det ju inget problem, men annars... nej fy.

Men ska kolla in serien du rekommenderade i varje fall.

Citerar Green Hat:
Någon här som också älskar serien? Vilken är din favoritkaraktär och favoritlåt?


Andra säsongen är en av de bästa i sin genre enligt mig. Yui, lätt. Har väldigt svårt att bestämma mig mellan andra säsongens två openings.

Citerar Green Hat:
Och har ni något tips på liknande serier?


iDOLM@STER elller Natsuiro Kiseki kanske? De rår inte på K-ON men kan vara värda att kolla in om man vill ha mer Slice of Life med söta flickor och musik.

Citerar Hydra:
men något som väger väldigt tungt om man ska bedöma en serie ur en intellektuell synvinkel är enligt mig hur mycket det finns att tänka på även efter att serien är slut.


Det tog mig max 5 minuter att komma till en egen slutsats på samtliga frågor LotGH tar upp och efter det har jag inte hittat en enda anledning att ändra dem. Så om jag höll med om detta så skulle det inte direkt vara till LotGH;s fördel om man säger så. XD

Citerar Hydra:
För att ta upp något som vi antagligen är mer överens om, så måste jag säga att Major är bra grejer. Riktigt kul med en sport-serie som går igenom så pass stora delar av en karaktärs liv, och inte enbart fokuserar på t ex gymnasiet eller högstadiet.


Indeed. Kul med en ambitiös sport-serie ja. Att serien även utspelar sig i senare delar av livet innebär ju att matcherna är i en mycket högre liga än vanligt också, riktiga världsmästerskap och liknande istället för små fjuttiga skolmatcher, mycket intressantare enligt mig.

Citerar dbmmm:
BERSERK FILMEN ÄR UTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Måste se NU!!!
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Citerar Turambar400:
Citerar Ree:Tjänar och tjänar, kan anime inte vara amerikansk?

Många skulle nog svara nej på den frågan. Den vanligaste definitionen av anime är just "all form av animation från Japan". Om man inte är just japan dvs, då betyder anime "all form av animation. Punkt slut."


Jag skulle själv kalla Legend of Korra för anime-inspirerad/influerad. Men frågan om vad som är anime eller inte är ganska diffust. Ta till exempel Oban Star-Racers, den serien är tekniskt sätt fransk-japansk. Den skapades av fransmannen Savin Yeatman-Eiffel och franska Sav! The World Productions, men tecknades i Japan. Är Oban Star-racers en anime, eller är den bara anime-influerad?

Och hur fungerar det sen för så kallad "svensk manga" som Kick-Off av Yokaj Studio, och Mjau! av Natalia Batista. Manga, eller manga-inspirerad?
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Har ni ett tips om någon väl fungerande hemsida där man kan kolla på anime gratis? Sitter några polare och vill se gamla One Piece-avsnitt, men kan inte hitta någon vettig hemsida.
  • 0
Citerar Sasquatch:
Har ni ett tips om någon väl fungerande hemsida där man kan kolla på anime gratis? Sitter några polare och vill se gamla One Piece-avsnitt, men kan inte hitta någon vettig hemsida.
Vet inte, stream inte så ofta. Men fungerar denna http://www.animebuzz.tv/one-piece/?order=0&page=14
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Berserk-filmen var bra men tempot var lite väl högt, en halvtimme till för att jämna ut tempot och få med lite fler scener hade suttit fint. Mer interaktion mellan Griffith och Guts till exempel hade behövts i första halvan för att få deras relation att känns mer naturlig. Angående 3D;n så tycker jag att den rent estetiskt är rätt ful (jag förväntar sig något bättre 2012) men användandet av den är dynamiskt och bra, så det jämnar ut varandra. När det är vanlig 2D så är den riktigt snygg dock. Bra kameraregi, nice soundtrack och ingen återhållsamhet på våldet och nakenheten. Jag gillar.

Än så länge tycker jag att serien är bättre.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Angående 3D;n så tycker jag att den rent estetiskt är rätt ful (jag förväntar sig något bättre 2012)


Jag fattar inte vad folk pratar om. Dem försöker ju att få 3D-grafiken att smälta ihop med 2D-grafiken så bra som möjligt. Tanken är ju att det ska se tecknat ut. Därför har du samma detaljnivå som i en tecknad-film och ingen super detaljerad Avatar grafik där du ser varenda por i huden. Det spelar ingen roll om det är 2012 eller 2002, grafiken blir inte snyggar automatisk för det. Någon måste fortfarande lägga ner tid, pengar och arbete på att skapa grafiken. Ju mer detaljerad grafik desto mer arbete. Klart dem kunde skapa snyggare CG än den dem har nu. Det hade dem redan kunnat göra på 90-talet. Problemet ligger snarare i resurser. Tekniken har funnits sen länge.
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Berserk-filmen var bra men tempot var lite väl högt, en halvtimme till för att jämna ut tempot och få med lite fler scener hade suttit fint.
Jo absolut, Jag hade gärna haft flera timmar till, men de gjorde ändå väldigt bra arbete med att få med allt snygt under den korta tids perioden som filmen var.

Citerar n00b-gamer:
Än så länge tycker jag att serien är bättre.
Håller med ^^

Sen själv som sagt såg jag inget märkbart fel alls i teknandet/grafiken.
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Tycker personligen att filmen börjar bättre än vad tv-serien gjorde. Presentationen känns i överlag bättre.
  • 0
Citerar dbmmm:
Än så länge tycker jag att serien är bättre.
Håller med ^^
Oj vänta tyckte du sa filmen bättre än serien
Då ändra jag mig, håller ej med...
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Citerar Strife:
Dem försöker ju att få 3D-grafiken att smälta ihop med 2D-grafiken så bra som möjligt.


Att försöka är inte samma sak som att lyckas.

Citerar Strife:
Tanken är ju att det ska se tecknat ut.


Har jag påstått något annat?

Citerar Strife:
Problemet ligger snarare i resurser.


Jag har aldrig tagit hänsyn till budget när jag kritiserat något.

Men visst, ignorera års-restriktionen, 3D;n ser i min mening estetiskt undermålig ut till den grad att jag knappt fann striderna intressanta, så det är ett minus oavsett vilket år filmen kom.

----

Sen att presentationen är bättre håller jag med om (undantag 3D;n). Serien tar dock den tid den behöver för att suga in tittaren, vilket i det här fallet väger tyngre enligt mig. Jag är väldigt säker på att Eclipse-arcet inte kommer ha ens i närheten lika stor effekt på tittaren i filmerna som i serien då vi inte fått tillräckligt med tid att riktigt sugas in i världen så att säga.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Jag trodde att Clannad var nog men nu fick jag en klunk i halsen också när jag såg tredje avsnittet av Angel Beast Jag grät inte men jag blev lite stel kan man säga...

Spoiler:</spoiler>Masami var den ända som jag inte vilje skulle dö<spoiler>
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar jeppe5959:
Jag trodde att Clannad var nog men nu fick jag en klunk i halsen också när jag såg tredje avsnittet av Angel Beast Jag grät inte men jag blev lite stel kan man säga...


Det betyder alltså att Jun Maede är bra på det(denna man skrev både Clannad och Angel Beast)?
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar jeppe5959:
en klunk i halsen




Angående Berserk-filmerna så är det såklart kul att det satsas på Berserk, men är ändå besviken att det inte är en ny TV-serie som ska följa mangan. Sen att de första filmerna animerar precis samma sak som TV-serien gör tar bort lite av hypen också. Ska nog se filmen inom en snart framtid ändå, det är ändå Berserk trots allt.

Citerar n00b-gamer:
Indeed. Kul med en ambitiös sport-serie ja. Att serien även utspelar sig i senare delar av livet innebär ju att matcherna är i en mycket högre liga än vanligt också, riktiga världsmästerskap och liknande istället för små fjuttiga skolmatcher, mycket intressantare enligt mig.


Håller med helt. Ska tanka säsong 5 så fort jag fixat upp min ratio lite på BakaBT. Har fått för mig att säsong 5 är den jag kommer gilla mest så jag är riktigt sugen på den.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Att försöka är inte samma sak som att lyckas.


Jag säger "försöka" för det att det inte går att lyckas. Du får gärna visa mig 3D-grafik som ser ut att vara handtecknat.
  • 0
Citerar Hydra:
men är ändå besviken att det inte är en ny TV-serie som ska följa mangan.


Om mangan skulle uppdateras med minst en gång i månaden så skulle det säkert bli en ny tv-serie men just nu så blir det en "hiatus" efter typ 3 kapitel varje gång och det varar ungefär 4-5 månader
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!