Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime

Tack för alla tips! Legend of the Galactic Heroes känns efter att ha spanat in några trailers precis som något jag letat efter. Ska även ta mig en titt på de andra också.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar nighthawk:
Legend of the Galactic Heroes känns efter att ha spanat in några trailers precis som något jag letat efter.

Kul. Ett tips är som sagt att först kolla in prequel-filmen jag nämnde, men det går att hoppa på OVAn direkt ifall man skulle föredra det.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Turambar400:
Aha! Ett hemligt antal timmar väl tillbringade. Jag fann nämligen denna mall och kunde inte låta bli att fylla i den.
haha känner nästan för att göra en med Men få bli senare. Du har i alla fall ett väldigt hyglit kungarike.

Citerar Nizyo:
Men jag förstår din poäng. Det enda jag ogillar är tillbakablickar, speciellt tillbakablickar i SAMMA avsnitt. Men det förekommer säkert i andra animes också?
yea och du ser i försig hela på rad nu då lär den förstås inte bli lika irriterande med ett avsnitt med bara flims flams i då man inte behöver vänta på att se resten. och ja den med Garaa var faktiskt nice.

Citerar Nizyo:
Verkar finnas det mesta inom anime men spontant har jag svårt att se mig själv bli rädd när det är mer tecknat. Please surprise me
Hmm varierar väldigt, men har hört att vissa i alla fall fått mardrömmar av bondage game
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Citerar Turambar400:
Kul. Ett tips är som sagt att först kolla in prequel-filmen jag nämnde, men det går att hoppa på OVAn direkt ifall man skulle föredra det.

Absolut, det blir filmen först och sen får vi se om jag fortsätter med resten eller kollar in de andra serierna.
  • 0
Citerar nighthawk:
Tack för alla tips! Legend of the Galactic Heroes känns efter att ha spanat in några trailers precis som något jag letat efter. Ska även ta mig en titt på de andra också.

Bra val, en av världens bästa serier alla kategorier enligt mig.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Värt att nämna dock är att Legend of the Galactic Heroes inte är särskilt tillfredsställande som science fiction. Det är en medeltida historia som de av någon anledning satte i rymden och det märks, tydligt.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Kan hålla med om det n00b-gamer säger. Jag störde mig speciellt på att serien inte ens tänkte på att rymden faktiskt har en tredje dimension, som det rimligtvis borde vara enkelt att röra sig i.. Deras kartor är platta och det verkade bara finnas en enda väg ifrån en planet till nästa.

Spoiler:Jag minns dock en strid där någon av sidorna använde sig av en taktik där de attackerade underifrån. Men om man bortser ifrån den, så kvarstår 'problemet'.
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Värt att nämna dock är att Legend of the Galactic Heroes inte är särskilt tillfredsställande som science fiction. Det är en medeltida historia som de av någon anledning satte i rymden och det märks, tydligt.

Okej, tack för varningen, ska börja med filmen dock så får vi se hur det blir sen.
  • 0
Just att rymdstriderna var i 2 dimensioner störde jag mig inte alls på, tyckte de var bra ändå.

Men angående n00b-gamers kritik så kan jag väl hålla med till viss del även om jag själv som sagt älskar serien (dock gör jag det väl mer för att serien överlag är ruskigt bra mer än att jag älskar sci-fi). Det beror väl på vad man är ute efter också. Dock anser jag att serien har en hel del moment som är riktigt bra även ur sci-fi synvinkel, exempel (minimal spoiler) Spoiler:när de anfaller en dödsstjärna genom att warpa in sin egna dödsstjärna. Jag tycker konceptet gör sig bra i rymden också generellt.

Men ja, man kan ju som sagt testa att se filmen först. Serien är ju larvigt mycket bättre än alla filmerna tillsammans, men man får väl ett hum om vad det är för stil på det iallafall.
  • 0
Citerar Hydra:
Serien är ju larvigt mycket bättre än alla filmerna tillsammans, men man får väl ett hum om vad det är för stil på det iallafall.

Han skulle ju kunna pröva att se Golden Wings först också, eller vad tycker du Hydra?
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Turambar400:
Han skulle ju kunna pröva att se Golden Wings först också, eller vad tycker du Hydra?

Toppen.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Jävla "Now and then, Here and there". Tog mig 3 avsnitt in i serien innan jag märkte hur deprimerad man blir av att se den. Död, tortyr, våldtäkt, krig och enbart barn som får stå ut med det. Egh...
  • 0
Citerar Ree:
Död, tortyr, våldtäkt, krig och enbart barn som får stå ut med det. Mums

Fix'd

---

Jag hade förövrigt lite tid över idag och tillbringade den på det lokala biblioteket där jag läste den första volymen av Akira. Bra skit såklart, men det tvivlade jag ju aldrig på. Får bli att titta förbi igen imorgon och kanske ta med mig någon volym hem.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Spoilers för Valvrave 2: Spoiler:Sååå, det här är en anime om en kille som kan hoppa in i andra killars kroppar genom att bita dom lite halverotiskt på halsen?
  • 0
Nu har Trigger själva lagt upp sin kortfilm Little Witch Academia på sin youtube-kanal. Trevligt initiativ. Kolla gärna in den.
  • 0
  • Ree
  • Ree
School Days. Hahaha, jag visste inte att det gick att hata en karaktär såhär mycket. Matoko är ett *svin* av perfekta bredder.Spoiler:

Nåja, jag är inte upprörd. Det var en lite B:ig serie, där allt totalt kollapsar lite för perfekt. Jag kunde skratta åt vissa såna "perfekta" händelser, där "om X händer kommer X att bli helt jävla förstörd" hände lite väl ofta.

Men men, jag tyckte det var underhållande att se hur sjukt karaktärerna betedde sig, och skrattade flera gånger åt de sjuka dragen som.. faktiskt på någon nivå verkade sannolika, även om det inte var särskilt sannolikt.

På något sätt var den lättare att se än "Now and then, here and there", som jag la ner för någon dag sen, eftersom det inte var lika trovärdigt.

Kort och gott, har du en sjuk humor och njuter av ren misär, se denna. Det är ett plus om du gillar att bli illamående också.
  • 0
Citerar Ree:
School Days

Jag har läst att huvudkaraktären, i VNet, Spoiler:får barn med sitt egna barn.

Spoiler:Inte bara det, han får barn med alla sina barn i typ fem generationer i rad.

Jag tror nog att jag ska strunta i att läsa VNet för alltid.
  • 0
Grymt att se att HxH går in i en ny intressan arc. Därimot nu när man ser att dom använder samma opening låt igen så kommer det nog rätt sannolikt att dom kommer att fortsätta använda den ända mot slutet av serien
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar Zaito:
Citerar Ree chool Days

Jag har läst att huvudkaraktären, i VNet,

Verkligen? Jag har läst att det finns all möjliga grymma, sjuka och konstiga slut i VN, men detta tar priset.

Citerar jeppe5959:
Grymt att se att HxH går in i en ny intressan arc. Därimot nu när man ser att dom använder samma opening låt igen så kommer det nog rätt sannolikt att dom kommer att fortsätta använda den ända mot slutet av serien

Ahh, vad synd. Fast man vet aldrig, Sailor Moon använde samma opening över 166 avsnitt innan dem dem byte för den sista arcen. Samma sak gäller Hunter x Hunters förgångare, Yu Yu Hakusho som använde samma opening i nästan över 100 avsnitt innan dem byte (vad jag har hört i alla fall).

Roliga trivia förövrigt, Yoshihiro Togashi, skaparen av Hunter x Hunter och Yu Yu Hakusho är gift med Naoko Takeuchi, skaparen av Sailor Moon.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Zaito:
Jag har läst att huvudkaraktären

Spoiler för slutet av animen: Spoiler poiler:I serien ligger han "bara" med alla, och jag menar *alla*. Förstör allas känslor enbart för sex. Gör en tjej gravid, tjejen vill behålla det och skapa en relation. Snubbens reaktion? Skickar ett SMS om att hon borde begå abort, lol.

Det slutar såklart med att han blir mördad, även om det inte är det sjukaste som händer i slutet.

Edit: Hahaha, hittade denna i NeoGAF-tråden som startades idag: http://i.minus.com/ibhb1bbUCM96ce.gif
  • 0
Citerar Turambar400:
Nu har Trigger själva lagt upp sin kortfilm Little Witch Academia på sin youtube-kanal. Trevligt initiativ. Kolla gärna in den.

Imponerande kortfilm. Hoppas dom gör en fortsättning eller en serie utav den. Finns det andra anime-kortfilmer man bör se på youtube?
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Börjat kolla på D. Grayman för andra gången. Riktigt bra anime! Finns det några liknande?
  • 0
Citerar swedish_jedi:
Imponerande kortfilm. Hoppas dom gör en fortsättning eller en serie utav den.

Det vore riktigt trevligt.

Citerar swedish_jedi:
Finns det andra anime-kortfilmer man bör se på youtube?

Triggers knäppa miniserie Inferno Cop finns gratis på youtube, men annars är det nog lättare att hitta diverse kortfilmer på annat håll. Hursomhelst kan det kanske vara värt att kolla in Kakurenbo, Tsumiki no Ie, Cencoroll eller Voices of a Distant Star.
  • 0
Citerar Galdir:
Börjat kolla på D. Grayman för andra gången. Riktigt bra anime! Finns det några liknande?

En av mina favorit shounen faktiskt.
Fullmetal Alchemist är rätt så lik, fast den har du nog förmodligen redan sett? Annars är Darker than Black och Pandora Hearts rätt så lik också.
Eller så kan du läsa mangan så du kan se fortsättningen istället.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
En av mina favorit shounen faktiskt.
Fullmetal Alchemist är rätt så lik, fast den har du nog förmodligen redan sett? Annars är Darker than Black och Pandora Hearts rätt så lik också.
Eller så kan du läsa mangan så du kan se fortsättningen istället.

FMA har jag sett. =) De andra är dock nya, tusen tack för tipset!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy