Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime


Citerar jeppe5959:
Jag vet mycket väll att andra säsongen är en uppföljare till den "originella" digimon till skillnad från alla dom andra spin-offs som jag har aldrig sett.


Wait, du anser alltså att bara "originella" Digimon är huvudgrejen av det hela, medans alla andra säsonger/serier som Tamers, Frontier, Savers och Xros Wars bara är spin-off?

Men seriöst, har du någon intresse för Digimon så borde du kolla in dem andra serierna också. Undantag Xros Wars så är dem andra serien också väldig bra. Speciellt så tror jag att femte säsongen "Digimon Savers" skulle vara extra intressant för dig. Den är mer inriktade på en äldre publik, lite mer mörkar än tidigare säsonger och karaktärerna är mer äldre än i dem andra Digimon serierna.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
  • over
  • over
Citerar Ramstiam94:
Team chitoge for the win!!!

Jag är inte riktigt på nått team än även om det lutar åt samma team som dig.
Skaparen av serien vill ju tydligt att tittaren skall "heja" på Chitoge då dem får mest "moments" och screen time så det är svårt att inte vara på hennes sida.

Jag gillar inte blyga karaktärer så jag har lite svårt för kosaki, älskar som sagt rösten till henne men hon säger ju bara "um" "eeh" osv så blir lite svårt.
När hon dock får ut sig några ord och de har dialog så e jag klart team kosaki...

Så det går gram och tillbaka under seriens gång, såg klart 1a säsongen nu och hade den slutat efter pjäsen hade jag varit på din sida men den sluta med sånt fint kosaki moment att jag inte kan välja sida

48% Team Kosaki
52% Team Chitoge

MEN !
Jag har jätte svårt och se hur de skulla kunna byta hans fokus från kosaki till chitoge utan att det blir konstigt och är mycket skeptisk att vi kommer få se ett riktigt slut utan kommer säkert få ett harem ending och "Harem-ending" är det värsta som finns.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Dp
Citerar Super Mario 128:
Wait, du anser alltså att bara "originella" Digimon är huvudgrejen av det hela, medans alla andra säsonger/serier som Tamers, Frontier, Savers och Xros Wars bara är spin-off?

Men seriöst, har du någon intresse för Digimon så borde du kolla in dem andra serierna också. Undantag Xros Wars så är dem andra serien också väldig bra. Speciellt så tror jag att femte säsongen "Digimon Savers" skulle vara extra intressant för dig. Den är mer inriktade på en äldre publik, lite mer mörkar än tidigare säsonger och karaktärerna är mer äldre än i dem andra Digimon serierna.


Jag var en stor fan av Digimon när jag var liten ja, men nuförtiden ser jag att det mer bara som en trevlig serie från min barndom. Visst är jag rätt intreserad av den nya kommande serien men det är mest för nostalgi skull som jag ser den, inte för att jag är en hardcore diginom fan som jag en gång i tiden var. men samtidigt vill jag se om serien har en någon speciellt i sig att visa.

Ah, då har Gintama animen äntligen återvänt Ända sen HxH slutade så har jag inte haft någon serie att verkligen se fram imot varenda vecka, Dock nu har något äntligen återvänt
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar over:
Citerar Ramstiam94:Team chitoge for the win!!!
Jag är inte riktigt på nått team än även om det lutar åt samma team som dig.
Skaparen av serien vill ju tydligt att tittaren skall "heja" på Chitoge då dem får mest "moments" och screen time så det är svårt att inte vara på hennes sida.

Jag gillar inte blyga karaktärer så jag har lite svårt för kosaki, älskar som sagt rösten till henne men hon säger ju bara "um" "eeh" osv så blir lite svårt.
När hon dock får ut sig några ord och de har dialog så e jag klart team kosaki...

Så det går gram och tillbaka under seriens gång, såg klart 1a säsongen nu och hade den slutat efter pjäsen hade jag varit på din sida men den sluta med sånt fint kosaki moment att jag inte kan välja sida

48% Team Kosaki
52% Team Chitoge

MEN !
Jag har jätte svårt och se hur de skulla kunna byta hans fokus från kosaki till chitoge utan att det blir konstigt och är mycket skeptisk att vi kommer få se ett riktigt slut utan kommer säkert få ett harem ending och "Harem-ending" är det värsta som finns.


Håller med om att jag inte tror på harem-ending! Och mest fokus är ändå på chitoge! Skulle inte säga att jag tycker illa om någon tjej, men chitoge är favorit, och skulle bryta ihop om det inte vart henne!! Snart måste raku börja inse sina känslor för henne!!

Erina-sama har äntligen nu oxkså fått blivit animatiserad i shokugeki no soma! Min dröm äntligen uppfyllelse!!

Angående gintama... Har aldrig orkat kolla, och osäker om jag ens kommer.. Kommer kanske läsa mangan, men är bara för myxket avsnitt idag för att jag ska kunna fixa det
  • 0
Alright. Mästerverket Gintama återvänder med en ny säsong. Och vad har detta geniala högkvalitativa mästerverk att erbjuda denna gång?

En konferens där protagonisten ursäktar att serien existerar, en tidsmaskin som stannar upp tiden medföljt av några skämt om hur de ska känna på flickors tuttar och sist lite tidshoppande medan en snubbe petar sig i näsan...

11/10. Bästa serien någonsin gjord. Den är så välskriven, välkaraktäriserad, tematiskt djup, välpresenterad, komplex, ambitiös och underhållande att klockorna stannar av dess blotta existens, vilket detta underbara avsnitt givetvis var en mycket sofistikerad metafor för.

Ignorera allting annat denna säsong, för serien som själv erkände att Naruto är bättre är äntligen tillbaka. Mer kontraproduktiv humor, mer underutvecklade stereotyper, mer filler och mer kiss-och-bajs-skämt för hela världen att beskåda! Fantastiskt bra serie som förtjänar samtliga fem platser på MAL's topp 10 säger jag bara.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Alright. Mästerverket Gintama återvänder med en ny säsong. Och vad har detta geniala högkvalitativa mästerverk att erbjuda denna gång?

En konferens där protagonisten ursäktar att serien existerar, en tidsmaskin som stannar upp tiden medföljt av några skämt om hur de ska känna på flickors tuttar och sist lite tidshoppande medan en snubbe petar sig i näsan...

11/10. Bästa serien någonsin gjord. Den är så välskriven, välkaraktäriserad, tematiskt djup, välpresenterad, komplex, ambitiös och underhållande att klockorna stannar av dess blotta existens, vilket detta underbara avsnitt givetvis var en mycket sofistikerad metafor för.

Ignorera allting annat denna säsong, för serien som själv erkände att Naruto är bättre är äntligen tillbaka. Mer kontraproduktiv humor, mer underutvecklade stereotyper, mer filler och mer kiss-och-bajs-skämt för hela världen att beskåda! Fantastiskt bra serie som förtjänar samtliga fem platser på MAL's topp 10 säger jag bara.


Vi förstår din sarkasm, det behövs inte uttalas så högt bara
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
  • over
  • over
Citerar Ramstiam94:
Skulle inte säga att jag tycker illa om någon tjej, men chitoge är favorit, och skulle bryta ihop om det inte vart henne!! Snart måste raku börja inse sina känslor för henne!!

Haha finns mycket som kan hända mellan nu och slutet så man kan ändra sig ^^
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Alright. Mästerverket Gintama återvänder med en ny säsong. Och vad har detta geniala högkvalitativa mästerverk att erbjuda denna gång?

En konferens där protagonisten ursäktar att serien existerar, en tidsmaskin som stannar upp tiden medföljt av några skämt om hur de ska känna på flickors tuttar och sist lite tidshoppande medan en snubbe petar sig i näsan...

11/10. Bästa serien någonsin gjord. Den är så välskriven, välkaraktäriserad, tematiskt djup, välpresenterad, komplex, ambitiös och underhållande att klockorna stannar av dess blotta existens, vilket detta underbara avsnitt givetvis var en mycket sofistikerad metafor för.


oj då, jag får ta och kolla på avsnittet i så fall
  • 0
Gintama förtjänar all praise den får. All hail our true leader Gintoki.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
  • over
  • over
Kolla igenom kommande serier nu i vår och Dayum va många som ser bra ut.....
Kommer bli en bra höst när de släpps på blå disk.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar over:
Kolla igenom kommande serier nu i vår och Dayum va många som ser bra ut.....
Kommer bli en bra höst när de släpps på blå disk.


Det är tråkigt vilken bra säsong det är..

Var riktigt skeptiskt om fate verkligen skulle få en lika bra opening som i den första säsongen, men SHIT! Den nya fate opening kan vara bland de bästa som gjorts!! Går in på avsnitt 13 flera gånger om dagen bara för att se det?!
  • 0
  • over
  • over
Citerar Ramstiam94:
Det är tråkigt vilken bra säsong det är..

Mm, verkligen.
Avundas er som klarar av att se serierna när det sänds

Citerar Ramstiam94:
Var riktigt skeptiskt om fate verkligen skulle få en lika bra opening som i den första säsongen, men SHIT! Den nya fate opening kan vara bland de bästa som gjorts!! Går in på avsnitt 13 flera gånger om dagen bara för att se det?!

Har i 100 år tänkt se Fate serien men det blir hela tiden uppskjutet då jag tycker det e så mycket att se att jag aldrig orkar börja utan valt serier som man kan se på en dag / dagar.

Behöver typ ett lexikon för att veta vilken ordning osv , tror jag fått det förklarat för mig förut men glömmer det lika snabbt
Hittade denna men den ger mig bara huvudvärk
http://anidb.net/pics/graph/a-10091.png
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Skulle nog se fate/zero först och sen gå direkt på fate/stay night unlimited blade works, för att sedan vänta in heaven's feel filmen/filmerna. Skippa Deen's animation helt enkelt. Helt onödig att se. Är det något du inte har sett, har du något av det klart bästa kvar! På min lista är fate-serierna tsm med code geass bäst! Det är omöjligt att inte tycka fate är högklassigt helt enkelt.

När man är klar kan man gå in på fate/kaleid och carnival phantasm (väldigt rekommenderat) då man förstår alla skämten mer djupgående.

Tycker man om fate ska man absolut också försöka sig på "kara no kyoukai" filmerna, som utspelar sig i samma universum om jag minns rätt lika hög standard animationsmässigt om inte bättre!
  • 0
Citerar over:
Behöver typ ett lexikon för att veta vilken ordning osv , tror jag fått det förklarat för mig förut men glömmer det lika snabbt
Hittade denna men den ger mig bara huvudvärk
http://anidb.net/pics/graph/a-10091.png


Det är nog bäst att gå direkt med nya Fate/Stay Night: Unlimited Blade Works. Går väl att köra Fate/Zero först också, men Fate/Zero var originalet skriven i tankarna att läsarna redan har kunskap om storyn i Fate/Stay Night, så ser man den först så spoilar den många saker och plot twistar i Fate/Stay Night.

Bästa ordningen skulle nog vara:

Fate/Stay Night: Unlimited Blade Works
Fate/Stay Night: Heaven´s Feel
Fate/Zero

Denna länk förklarar väldig bra om du vill ha mer information om Fate:
http://myanimelist.net/forum/?topicid=1286059

Citerar Ramstiam94:
När man är klar kan man gå in på fate/kaleid och carnival phantasm (väldigt rekommenderat) då man förstår alla skämten mer djupgående.


Nepp, glöm inte att Tsukihime och Fate/Hollow Ataraxia också har stor del i Carnival Phantsam, det räcker inte att bara se Fate-serierna. Här kommer också det krångliga, varken Fate/Hollow Ataraxia eller Tsukihime har inte någon anime, så för dem måste man läsa deras Visual Novels för.

Citerar Ramstiam94:
Tycker man om fate ska man absolut också försöka sig på "kara no kyoukai" filmerna, som utspelar sig i samma universum om jag minns rätt lika hög standard animationsmässigt om inte bättre!


Japp, dem är i samma universum. Det mesta utav Type-Moons verk utspelar sig i samma universum (fans brukar kallad det för Nasuverse, namngett efter Type-Moons skapare Nasu Kinoko).
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Hmm, verkar som det senaste UBW hade en hel del originela anime moment i den som inte visades novelen, Eller tja, det hände nog off-screen i novelen på nåt sätt kan man säga

Blev lite besviken att dom tog bort Caster"s kroppsliga "stund", detta kanske till och med är ett tecken på att det inte kommer hända någon heller med den där andra specifika scenen senare i serien
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Senaste Fate avsnittet var princip en fillers, men annars var det inte så illa. Efter har varit ett stort mysterium i 11 år så fick man äntligen se vem Casters första mästare var och mer Illya säger jag aldrig nej till.

Citerar jeppe5959:
Blev lite besviken att dom tog bort Caster"s kroppsliga "stund", detta kanske till och MED är ett tecken på att det inte kommer hända någon heller med den där andra specifika scenen senare i serien


Kanske är med i Blu-ray versionen... Ufotable har bekräftad att över 7 minuter är bortklippt från TV-versionen.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Kanske är med i Blu-ray versionen... Ufotable har bekräftad att över 7 minuter är bortklippt från TV-versionen.


Hmm, man får väll bara hoppas antar jag
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Citerar Ramstiam94:När man är klar kan man gå in på fate/kaleid och carnival phantasm (väldigt rekommenderat) då man förstår alla skämten mer djupgående.

Nepp, glöm inte att Tsukihime och Fate/Hollow Ataraxia också har stor del i Carnival Phantsam, det räcker inte att bara se Fate-serierna. Här kommer också det krångliga, varken Fate/Hollow Ataraxia eller Tsukihime har inte någon anime, så för dem måste man läsa deras Visual Novels för.

Är för sig faktiskt sant! Spolade själv och såg bara fate-kopplingarna

Angående ordningen; hört anime tittare tycker man ska se zero först menas VN-läsere tycker stay night. Kan tycka att börja med båda har sina för och nackdelar, och båda spoilar ju varandra lite. Men för Zero's skull, skulle jag se Zero först, för de man inte helt snappar upp kommer man förstå bättre efter man sett stay night. Zero förklarar kriget tillräckligt bra för att man ska förstå handlingen. Så kronologiskt rekommenderar nog jag! Men båda funkar att börja med


Citerar jeppe5959:
Citerar Super Mario 128:Kanske är med i Blu-ray versionen... Ufotable har bekräftad att över 7 minuter är bortklippt från TV-versionen.

Hmm, man får väll bara hoppas antar jag


Skulle inte klaga

Fate/stay spoiler Spoiler:Gilgamesh var hård de sista minuterna.. Riktigt kul att få se casters bakgrund också! En vecka bara och sen smäller det
  • 0
Citerar Ramstiam94:
Angående ordningen; hört anime tittare tycker man ska se zero först menas VN-läsere tycker stay night. Kan tycka att börja med båda har sina för och nackdelar, och båda spoilar ju varandra lite. Men för Zero's skull, skulle jag se Zero först, för de man inte helt snappar upp kommer man förstå bättre efter man sett stay night. Zero förklarar kriget tillräckligt bra för att man ska förstå handlingen. Så kronologiskt rekommenderar nog jag! Men båda funkar att börja med


Fate/Stay Night förklarar dock kriget ännu bättre och det finns saker man inte snappar upp alls eller man inte förstår alls om man inte ser Stay Night först (Slutet t.ex. eller förstod du verkligen anledningen varför Kiritsugu Spoiler:ville förstöra Holy Grail eller visste du ens vem Angra Mainyu var?. Sen som jag sa så spoilar Zero Stay Nights många plot twistar. Bara första avsnittet av Zero förstör två stora plot twistar i Heaven´s Feel.

Till och med skaparen av Fate/Stay Night (Nasu Kinoko) och skaperen av Fate/Zero (Gen Urobuchi) har sagt att det är Fate/Stay Night som är menad att uppleva innan Fate/Zero. Storyn i Fate/Stay Night var trots allt skriven före Fate/Zero. Det ungefär som det är med Star Wars filmerna, man ska se episode 4-6 först innan episode 1-3 även fast det inte är kronologiskt ordning.

Men i slutändan är såklart tittaren som väljer. Är inte helt illa att se Zero först heller, men enligt mig, 99% av VN-läsarna och skaparna själv som anser att det är Stay Night man ska uppleva först.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Håller helt med angående det med slutet av zero! Förstod det inte helt perfekt förrän jag såg och läste stay night! Men utan att ha stay nights information kan man ändå tycka att zero har ett bra slut och inte ett allt för förvirrande. Man tänkte inte på vad alla ord hade för djup meningsbörd som, och vad kriget/grailen har för betydelse, men man kan ändå dra en ungefärlig slutsats varför det blir som det blir! Men som du säger; såg klart zero med min romie och såg nu för första gången slutet av zero efter jag läst LN, och det är annorlunda! Men absolut inget man måste se! Tycker bara det är synd att man ska behöva offra zero för att man ser stay night först! Sen finns ju inte heaven's feel än så är ändå svårt att förstå alla hemligheter runt grailen i zero och UBW.

Nej Men som sagt båda funkar! Man kommer ha större överblick kring serien och förstå kriget bättre om man ser stay night först, men man kanske offrar lite av zero's upplevelse kan jag tycka

Kanske hade jag ändrat mig om Sabers route fanns animerad. Då är det väldigt logiskt att se saber, UBW, heaven's feel och sist Zero! Men utan Sabers route ser jag ingen fara att börja med zero

Nej men båda har för och nackdelar.. Kanske är bäst att söka lite på det där och se vad som är bäst att börja med!
  • 0
Är så trött på fillersen på naruto shippuden väntar bara på kriget mot madara en bra anime som är riktigt bra är strike the blood se den.
  • 0
Själv har jag kört ordningen (inte sett något annat än):
Zero (anime) -> Heavens Feel (VN) -> UBW (VN)

Tycker detta funkade helt OK trots att det uppenbarligen inte är den optimala ordningen, så jag tror det spelar ganska liten roll i slutändan hur man gör. Man kommer nog uppskatta innehållet ändå (jag gjorde det iallafall).
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Tja, jag såg ju DEENs version före Fate/Zero.

Och ju längre man kommer in a UBW serien och läser om mångas tankar som bara har sett Fate/Zero tidigare så tror jag nästan det är så man borde göra (Helst VN först då men, nåja).

Asså, dem som har sett/läst Fate/Stay Night före Fate/Zero vet ju liksom vad seriens huvudhandling å story är (liksom, Fate/Stay Night så har du ju en huvudkaraktär. Fate/Zero visar ju inte direkt det fanns någon under en lång tid.). Och om man sen tittar på Fate/Zero är det ju bara ögongodis för en sådan fan.
Om man tittar först på Fate/Zero så, ja, det är ju bara gött. Men om man sen kommer in i Fate/Stay Night och tror man ska få sama sak från Fate/Zero så kan man ju bli besviken.
  • 0
lol för Ninja Slayer

Det känns som att studion gör all den där amatör animation med flit
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar jeppe5959:
Det känns som att studion gör all den där amatör animation med flit


10/10 snyggare än Fate/Stay Night.

Dock inte riktigt lika snygg som Inferno Cop. Men det är ju givet då inget kan bli snyggare eller bättre än Inferno Cop.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!