Gamereactor Sverige. Dagsfärska nyheter, tunga artiklar, intervjuer, personliga bloggar, intressanta forumdiskussioner och rättvisa recensioner. Gamereactor är Sveriges största speltidning- och spelcommunity Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime

One Punch Man är ju seriöst ball.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar ZchmeKko:
One Punch Man är ju seriöst ball.

Japp, det är den. Synd bara att mangan inte är där ONE serien är. Animen kommer få en ganska riktig häftig fight i slutet. Men det finns en ännu häftigare.
  • 0
Citerar Havsöring:
Japp, det är den. Synd bara att mangan inte är där ONE serien är. Animen kommer få en ganska riktig häftig fight i slutet. Men det finns en ännu häftigare.

Så är det någon som har koll på ifall de planerar att producera ytterligare en 12-avsnitts-säsong som täcker Garou-arket när Murata väl är färdig med det?
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Turambar400:
Så är det någon som har koll på ifall de planerar att producera ytterligare en 12-avsnitts-säsong som täcker Garou-arket när Murata väl är färdig med det?

Troligtvis kommer det nog att hända. Men Murata är nog klar med den om kanske 2 år med den farten han håller nu.

Men det ska komma 6 stycken OST till Blue Rayen dock. Och jag vet att ONE är med och gör åtminstone 1 utan dem.
  • 0
Första Digimon Adventure Tri filemn var rätt så awsome ändå. Vilken nostalgi resa, det som att träffa en vän som inte har sett sedan barndomen. Blev nästan tårögd av att se gänget tillsammans igen.

Även animationen var inte så illa, rätt så bra för Toeis standard i alla fall.. För att inte tala om musiken, med en remix av allra första Digimon opening låten "Butterfly" och totalt episka utveckling sången "Brave Heart"

Man får dock många frågor om hur den är kopplad till Adventure 02. För det ser ut som att Spoiler:Daisuke och dem andra har blivit dödade? Visligen vet jag att Adventure 02 inte så omtyckt av fansen, men skulle verkligen Toei vara så grymma och döda Adventure 02 gänget i dem fem första minuterna av filmen för det? Ännu konstigare är att Adventure 02 gänget inte nämns alls utav några av karaktärerna i filmen. Detta skulle kunna betyda att Tri utspelar sig i en alternative universum där Adventue 02 aldrig hände, men i så fall skulle Takeru och Hikari ha sina gamla Digivice kvar. Men i filmen så är deras Digivice dem nya från Adventure 02. Hoppas att dem besvara dess frågor i dem nästkommande filmerna. För detta kommer jag grubbla på till dess.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Turambar400:
Hunter x Hunter(2011),

Vilket avsnitt är du på nu? =3 Såg igenom Greed Island-"bågen" för någon dag sen, bara för att det är rätt bra.... drömlikt, på något sätt.
  • 0
Citerar Ree:
Första Digimon Adventure Tri filemn var rätt så awsome ändå. Vilken nostalgi resa, det som att träffa en vän som inte har sett sedan barndomen. Blev nästan tårögd av att se gänget tillsammans igen.

Nog på tiden att jag också ser den isåfall väldigt snart, det var därför jag såg om serien i våras trots all lol
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar Super Mario 128:
För det ser ut som att Spoiler:

Bwahahahaha!! Helt underbart om så är fallet ju. Fanservice på högsta nivå.

Okej film i övrigt. Lite för mycket fokus på shipping, Tais dilemma med massförstörelse håller inte, att de slängde en massa adults/champions på en ultimate är rätt dumt och är inte överens med de nya karaktärsdesignerna. I övrigt återintroducerade de karaktärerna finfint och satte upp framtida plotlines, vad som blir med dem återstår att se.

Var orolig att Patmon skulle utvecklas till Pegasmon med tanke på att 02-digivicerna var kvar, men lyckligtvis körde de med Angemon.

Gomamon och Joe fick alldeles för lite att göra i filmen, men som kompensation verkar det som att Gomamon är den första som kommer få sin Ultimate form (utöver Agumon och Gabumon givetvis) i nästa film. http://i.imgur.com/tsUIKzj.jpg
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Citerar Ree:
Vilket avsnitt är du på nu? =3 Såg igenom Greed Island-"bågen" för någon dag sen, bara för att det är rätt bra.... drömlikt, på något sätt.

65 avsnitt har jag sett hittills, och är alltså inne på just Greed Island för tillfället.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar jeppe5959:
Nog på tiden att jag också ser den isåfall väldigt snart, det var därför jag såg om serien i våras trots all lol

...Men du har fortfarande inte sett Adventure 02 eller hur? Du för såklart göra som du vill, men jag tror fortfarande att man får ut mer utav Tri om man ser Adventure 02 först.

Tillagt 2015-11-27 18:26:
Citerar n00b-gamer:
Lite för mycket fokus på shipping,

Det är det fansen vill ha.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
jojo del 4 i animeform kommer att äga, för att alla som bara har tittat på animen hittills kommer att förvänta sig mer av samma men istället så kommer 5-avsnitts delar om konstigt formade high school-elever som äter spaghetti och tecknar manga.
  • 0
har kollat om The melancholy of Haruhi Suzumiya, och den är fortfarande fantastisk. favoritavsnittet är nog Someday in the Rain, där kyon går och hämtar ett element medans haruhi fjantar runt och sätter på mikuru en massa kostymer. ytlig fanservice och animeklyshor, men all scenografi sätter fokus på hur stor och tom skolan är, med tagningar på avstånd från karaktärerna och genom fönster etc. vilket ger en ett intryck av att ungarna inte har så roligt utan mer försöker kämpa med att hålla sig glada på en plats de inte vill vara på egentligen. också talande för haruhis personlighet, att hon fyller sitt liv med Anime men inte verkar bli tillfredsställd av det.

ooh, fast Live alive är också ett bra avsnitt!!! ett avsnitt där haruhi visar sin utveckling genom att för typ första gången inte själv ställa sig själv i fokus utan göra något för någon annan! för att inte tala om filmen och Enless Eight, som båda är fantastiska!!!!
  • 0
Citerar du du du du duuuuuu du du:
har kollat om The melancholy of Haruhi Suzumiya, och den är fortfarande fantastisk. favoritavsnittet är nog Someday in the Rain, där kyon går och hämtar ett element medans haruhi fjantar runt och sätter på mikuru en massa kostymer. ytlig fanservice och animeklyshor, men all scenografi sätter fokus på hur stor och tom skolan är, med tagningar på avstånd från karaktärerna och genom fönster etc. vilket ger en ett intryck av att ungarna inte har så roligt utan mer försöker kämpa med att hålla sig glada på en plats de inte vill vara på egentligen. också talande för haruhis personlighet, att hon fyller sitt liv med Anime men inte verkar bli tillfredsställd av det.

ooh, fast Live alive är också ett bra avsnitt!!! ett avsnitt där haruhi visar sin utveckling genom att för typ första gången inte själv ställa sig själv i fokus utan göra något för någon annan! för att inte tala om filmen och Enless Eight, som båda är fantastiska!!!!

Mycket bra serie.

Endless Eight är bra avsnitt. blev lite förvånad första gången jag såg dessa avsnitt. Och det hela tiden ändrade sig :p

Filmen är helt ok den med. Men gillar överlag 1a säsongen mest. Sen andra säsongen är med bra. Men Endless Eight kunde varit lite färre avsnitt och kört kanske endless five eller något. Men kul ide.

Spin-off serien The Disappearance of Nagato Yuki-chan har jag dock inte sett. Vet inte varför jag såg på den när den gick. Borde se den
  • 0
Dags för Gintama till att bli truly serious
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Tillagt 2015-11-27 18:26:
Citerar n00b-gamer:Lite för mycket fokus på shipping,

Det är det fansen vill ha.

Takeru X Hikari 4EVER
  • 0
Citerar dinskugga:
Endless Eight är bra avsnitt. blev lite förvånad första gången jag såg dessa avsnitt. Och det hela tiden ändrade sig :p

Yeeeesss. när jag först hörde om konceptet så trodde jag att det måste väl ha varit någon budget-besparande åtgärd som låg bakom det? tänkte på de fantastiska sista två avsnitten i evangelion. men när jag kollade så hade de faktiskt animerat om allt till varje avsnitt, och varje avsnitt höll lika hög kvalité som resten av serien. sen finns det andra fina små skillnader som ibland lyckas ändra intryck man får av avsnittet. tex. avsnitt 3 använder mer olycksbådande musik än andra avsnitt. (vilket passar då det nog är kring det avsnittet folk börjar inse att kyoani verkligen tänker göra om samma avsnitt flera gånger)
  • 0
Snyft vad Utawarerumono: Itsuwari no Kamen inte allas var det jag ville se.
Men One punch man är väll i alla fall det jag vänta mig.
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Citerar dbmmm:
Snyft vad Utawarerumono: Itsuwari no Kamen inte allas var det jag ville se.
Men One punch man är väll i alla fall det jag vänta mig.

Tell Me about it, Gillade originaln serien rätt mycket men denna nya är bara en flamsig fanservice hellhole

One Punch Man är dock trevlig underhållande i alla fall
  • 0
D Gray Man anime fortsättningen bekräftad

Antar att detta är ett ljus tecken på att stora serier har en chans att alltid återvända efter många år
  • 0
Citerar du du du du duuuuuu du du:
https://www.youtube.com/watch?v=G3jP69SzURA YES! YES! YES! YES!

bara typ 4 månader innan bästa jojo

GRYMT! GRYMT! GRYMT!
  • 0
NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK och jojo givetvis.

http://www.animenewsnetwork.com/news/2015-12-21/berserk-gets
-new-anime-project-featuring-guts-as-black-swordsman/.96773
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
<
Citerar n00b-gamer:
NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK NY BERSERK och jojo givetvis.

http://www.animenewsnetwork.com/news/2015-12-21/berserk-gets
-new-anime-project-featuring-guts-as-black-swordsman/.96773

Snälla bli en bra adaption, adaption, adaption, adaption!
  • 0
Citerar jeppe5959:
Snälla bli en bra adaption, adaption, adaption, adaption!

Kommer antagligen bli sådan där ohyggligt ful 3D-anime. :/
  • 0
Nice! Hoppas de lyckas bra nu med berserk!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!