Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Kill Bill = medelmåttig


Hade visserligen enorma förväntningar på Tarantinos fjärde då jag gick och såg den ikväll (efter färdigställt julnumret av GR och allt ) men Kill Bill var inte vad jag hade tänkt mig, även om den bitvis var rolig och välgjord.

Det känns att Tarantino försökt få med så mycket som möjligt av det som inspirerat honom genom åren. Filmen, eller den första delen, känns ojämn och väldigt spretig. Uma gör en dålig roll och känns inte alls cool på samma sätt som karaktärerna i Reservoir Dogs eller Pulp gör. Luzy Liu är ännu sämre, felplacerad och tafatt. Att de båda sedan försöker blanda engelskan med japanska får flera scener att kännas väldigt löjliga.

Hyllningen till de gamla Kung-Fu-filmerna går givetvis fram, men även detta känns lite krystat. Tarantino går på de mest självklara delarna av de mest självklara kung-fu-filmerna från tidigare år och blir helt enkelt inte cool nog. Det tråkigaste är dock att hans patenterade dialoger, drivna av smarta, snygga repliker och roliga teorier lyser med sin frånvaro, tyvärr...

Vad som är bra är briljant och det är musiken, det hutlöst överdrivet komiska übervåldet med allt blod och Robert Richardson's foto.
Petter Hegevall / Gamereactor
  • 0
Jag tyckte det kändes direkt på upplägget att det skulle bli lite tramsigt. Men det duger säkert för en stunds hjärnavslapnning till alfavågorna.
Bengt Lemne / Gamereactor
  • 0
Måste ta och se den ganska omgående så fort jag får pengar...

Men den verkar dock lite halvrökt med tanke på allt om Animén och den svartvita delen.
every dog has his day
  • 0
"Det tråkigaste är dock att hans patenterade dialoger, drivna av smarta, snygga repliker och roliga teorier lyser med sin frånvaro, tyvärr... "

Har för mig att allt det jag citerat från Petter kommer till del två. Att Tarantino typ delat upp det.

Har dessvärre inte sett filmen än men den ska ses snarast och därefter kommer mitt utlåtande.
Köttböjare!
  • 0
Men det är väl inte så att alla dom roliga replikerna kommer i del 2? Tarantino har väl helt enkelt delat filmen itu, för att han inte ville klippa ner den?

Nåväl, har ändå inte pengarna för att gå och se den här filmen. Jag älskar dock Pulp Fiction och Reservoir Dogs, men har inge större föreväntingar för denna. "Finding Nemo" är prioriterar jag högre än denna... ja, faktiskt!
måste komma på något coolt att skriva här....
  • 0
Vad är kill Bill?
För kung och fosterland!
  • 0
Tarantinos fjärde, och nyaste film. Samurajstuk med Uma Thurman.
Gamertag: Svamptastisk
  • 0
Jag gillade. Inte samma klass som Reservoir Dogs och pulp Fiction, men definitivt valdigt bra. Jag gillade det mesta, och som sagt, musiken ar ju helt underbar. Bara introt med Nancy fick mig att kanna; "Denna film ar bra".
bogey-bum
  • 0
jag vet det var rätt åt oss steppo
vill ni ha ett tips se :
tomten är far till alla barnen
För kung och fosterland!
  • 0
Vi spammade. Rätt åt oss. Utan att spamma igen,
imorgon ska jag nog se filmen. Och på söndagkväll ska jag köa för ROTK biljetter.
Gamertag: Svamptastisk
  • 0
Varning! Detta inlägg inhåller många utropstecken.

Åh fy fan! Det här är min film! Bara min! My precious!

Blod och våld i groteska mängder och ett så skönt upplägg. Coola karaktärer, cool musik och sen har vi katanas; vackra och ljuvliga svärd! Scheez! Geme Vol. 2 imorgon!
Köttböjare!
  • 0
  • Jonas
  • Jonas
  • GR®
Jag är kluven. Tycker till viss del som Petter, främst beträffande valet av Uma i huvudrollen. Hade dock grymt kul åt allt våld och faktiskt riktigt snygga slagsmål. Lite synd bara på all avsaknad av dialog. Även gamla kampsportsfilmer innehöll ju faktiskt sådant, trots allt. Stark trea.
Jonas Mäki / Gamereactor
  • 0
Stanna Jonas! Hjälp mig i DTR frågan på spel!
Gamertag: Svamptastisk
  • 0
  • Missing Avatar
  • kjo
eftersom att filmen inte fått så bra kritik, i alla fall inte i det jag sett, så hade naturligtvis mina förväntningar sjunkt väldigt mycket och när jag skulle gå och se filmen förväntade jag mig inte någon "äkta" Quentin film utan visste att den skulle vara "något" avvikande. jag såg filmen med otroligt öppet sinne och älskade den. den är verkligen sååå briljant. vanligtvis är inte det min typ av film men detta var ju riktigt bra alltså, Quentin är ju min favorit regissör och jag älskar filmer som Reservoir Dogs, Jackie Brown och Pulp Fiction med sina snabba och dödliga konversioner. ändå älskade jag som sagt Kill Bill. Soundtracket var helt underbart vilket inte var till någon förvåning (då "The Tarantino connection" går ständigt i högtalarna hemma) och att dra in en anime animation mitt i filmen var helt underbart. det kändes bra att gå ifrån biosalongen småflinande och längta efter nästa film.
I want a girl with a short skirt and a long jacket
  • 0
tror inte jag kommer se skiten förrän den kommer upp på video, då den verkar redan från början extremt ointressant och jävligt larvig.
- Savve
  • 0
ja exakt , det är intrycket jag får av den med
  • 0
  • Missing Avatar
  • kjo
se filmen och snacka sen.
I want a girl with a short skirt and a long jacket
  • 0
Med ett betyg, ja, men inte om man skriver som jag och kcin2 varför vi inte ens tänker se den på bio. Jag skriver ju inte en bedömning om den utan bara att själva storyn och upplägget fått mig helt ointresserad av den, och det är väl negativt om något.
- Savve
  • 0
  • Missing Avatar
  • kjo
jaha, och vem har sagt att du har skrivit en bedömning? det är alltid bäst att se filmen först och uttala sig sen.
I want a girl with a short skirt and a long jacket
  • 0
Grejen är ju just att jag inte uttalar mig om filmen, bara att den inte tilltalar mig som hans andra filmer och jag därför inte tänker se den. Är det svårt att förstå?
- Savve
  • 0
  • Missing Avatar
  • kjo
uttalar du dej inte om filmen?
"tror inte jag kommer se skiten förrän den kommer upp på video, då den verkar redan från början extremt ointressant och jävligt larvig."
tycker jag låter som ett uttalande. resten säger sig självt.
I want a girl with a short skirt and a long jacket
  • 0
Jag tycker att filmen är bra.
Don't treat people like you want them to treat you, treat people like you don't care how they treat you.
  • 0
Grym bump!
Know ye not that the unrighteous shall inherit the kingdom of God?
  • 0
ja men kill bill äger ju hårt och när man hittar en sånhär tråd måste man ju skriva det.
Don't treat people like you want them to treat you, treat people like you don't care how they treat you.
  • 0
3 år gammal tråd ... det var tider det
...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!