Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Piratkopiering.


Det kommer alltid att behövas miljonbelopp för att göra filmer, så lägg ned hela snacket. Filmindustrin kommer aldrig att omvälvas så.
  • 0
Citerar secuda:
du jag gör det?


Menade inte dig, det var därför jag hade streck för att visa att det inte längre var menat till dig utan vissa andra(kolla föregående sida så förstår du) .

Edit: Kanske kan vara så att nya medlemmar inte har tillgång till citatknappen .
  • 0
Citerar Jack of all trades:
Edit: Kanske kan vara så att nya medlemmar inte har tillgång till citatknappen .

Nädå, har tillgång till den... tycker det är lättare att göra på det andra viset ...

Men iaf, kan börja använda citat-knappen istället, det ser ju bättre ut också.
  • 0
Citerar secuda:
och vad igentligen har detta med piratkopiering att göra? vi snackar om piratkopiering och om det är fel eller inte, inte hur man kan göra filmer gratis?


Tja, du snackade ju om det på förra sidan(Om att filmer utan stora budgetar inte kan bli (lika)bra)

Citerar secuda:
allt kostar om man vill ha det BRA, och inte någon budget version av det som man har tänkt sig, eller hade du tänkt låna din morsars/farsas gammla kamera från åtti talet och filma?
Citerar secuda:
nej ett manus kostar inte mycket kolla på brain dead tex... men expertis kostar.
Citerar secuda:
det han menade var att vem skall ge ut filmer som folk vill se på och inte några hemma gjorda vidio filmer med lågbudget/dåligt manus.
  • 0
Citerar bahmannen:
Nädå, har tillgång till den... tycker det är lättare att göra på det andra viset ...

Men iaf, kan börja använda citat-knappen istället, det ser ju bättre ut också.


Vore tacksam för det och ja det ser bättre ut=). Använder själv "" i textkommentarerna ibland eller om jag ska lägga till ett citat i ett inlägg jag redan postat men då ser jag också till att det är lite mellanrum mellan citatet och mitt svar (hmm för det stämmer väl att jag alltid tänkt på detta ).
  • 0
Citerar Solid Worm:
Tja, du snackade ju om det på förra sidan(Om att filmer utan stora budgetar inte kan bli (lika)bra)


men knappast jag som drog upp det.

Citerar Jack of all trades:
enade inte dig, det var därför jag hade streck för att visa att det inte längre var menat till dig utan vissa andra(kolla föregående sida så förstår du)


okej sorry för misstaget... man kan också markera den texten som är ganska finurligt om man endast vill citera en grej som den andra har sagt. typ så här
Citerar Jack of all trades:
andra
Islam+frihet=lol
  • 0
Jag är emot neddladning av spel, film och musik. Jag tycker helt enkelt det är fel. Till exempel en spelutvecklare har suttit och jobbat 3 år på ett spel och sen så så går dom inte med vinst eftersom folk laddar ner spelet istället för att köpa det.
Flera personer jag känner tycker det är märkligt att jag inte laddar ner spel istället för att köpa spel. Jag har ungefär samma åsikter när det gäller film och musik också. Men det är ju helt klart att det är spel och film branschen som drabbas värst av piratkopiering för artisterna drar ju ändå in pengar på konserter och när deras låtar spelas i radio.
  • 0
Citerar bart s:
Men det är ju helt klart att det är spel och film branschen som drabbas värst av piratkopiering.


Varför skulle musikbranchen drabbas mindre?
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Citerar Fauve:
Varför skulle musikbranchen drabbas mindre?


Precis, det måste väll vara dom lite mindre kända artisterna som drabbas värst. Speltillverkare verkar dra in äckligt mycket pengar ändå.
Jag får väl ta min egen ciggarettändare och gasa ihjäl mig då.
  • 0
Citerar Fauve:
Varför skulle musikbranchen drabbas mindre?

De drar ändå in pengar på konserter, radio och tv-sändningar.
Det gör inte tv-spel.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
De drar ändå in pengar på konserter, radio och tv-sändningar.

Japp.
  • 0
de som spelar musik drabbas minst av piratkopieringen eftersom de spelar live och tjänar väldigt mycket pengar på det. Film behöver man inte heller se på bio för att få den "ultimata upplevelsen". Den kan man få hemma genom en 100 tums hd-tv, en Playstation 3 med en blu-ray film och ett hemmabio system och hela skiten. En xbox 360 me en hd-dvd går också bra...
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
De drar ändå in pengar på konserter, radio och tv-sändningar.
Det gör inte tv-spel.


Det är sant, fast då borde film uteslutas också pga av TV, bio?

Personligen tror jag att Tv-spel blir mindre utsatt för att det är krångligare. Musik är väldigt enkelt, film är inte allt för svårt medans spel blir jobbigare.

Spekulerar bara vet inte hur det egentligen ligger till
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
De drar ändå in pengar på konserter, radio och tv-sändningar.

Tänk på de artister som inte vill sälja ut sig i tv då.. :/
http://soundcloud.com/august-jakobsson
  • 0
Tror piratkopieringen skulle minska rejält om priserna blev lite mer överkomliga, 120 spänn för en skiva är rätt mycket
Though heavily outnumbered, our hero manages to take control over the turntables. Once more the groovy sounds of disco music is heard in the lil' big city!
  • 0
Citerar Linken:
Tänk på de artister som inte vill sälja ut sig i tv då.. :/

*Tänker*

Jag bara förklarade vad jag trodde bart s menade, och de flesta artister vill synas på tv, allt annat vore mysko.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Om spelbolagen förstod att alla dessa satans skydd inte dierkt främjar försäljning utan det motsatta så skulle de nog tjäna betydligt mer på det än att ha kvar dom. Det finns inte något skydd som inte går att knäcka och det enda dessa skydd gör är att ställa till det för oss som köper spelen. Starforce är ett ypperligt exempell på detta och många bojkottar idag spel som har detta skydd. Det har till och med gått så långt att Ubi Software (som från början tänkte inkludera Starforce i alla sina spel) har slutat använda skyddet eftersom de nu har insett att detta skulle inneburit att försäljningen av pc spel droppat rejält.
  • 0
Alltså, ni som förespråkar en värld med legal kopiering av dessa filer, ni vill alltså bara ha skivor med live-inspelningar?? Inga underbara studioinspelningar? För pengarna de drar in från live-spelningar måste ju gå till annat. Ingen kommer att ha råd med studioinspelningar. I alla fall inte enligt en gammal vän jag har som jobbar på ett mindre skivbolag.
Det finns en schvamling i allas eder galjon.
  • 0
Dom har redan försökt när dom la ner pirate bay, en fjorton åring förstörde då polisens hemsida så jag tror inte att det kommer gå så förvånansvärt bra ändå.
The more I learn, the smaller I become.
  • 0
Citerar Allan Svensson:
Alltså, ni som förespråkar en värld med legal kopiering av dessa filer, ni vill alltså bara ha skivor med live-inspelningar?? Inga underbara studioinspelningar? För pengarna de drar in från live-spelningar måste ju gå till annat. Ingen kommer att ha råd med studioinspelningar. I alla fall inte enligt en gammal vän jag har som jobbar på ett mindre skivbolag.


Piratkopiering går inte att stoppa och ju tidigare dom inser det destu tidigare kan dom börja komma på sätt att ge folk mervärde när dom köper sina produkter.
  • 0
Har hört något om att de håller på att utveckla någon teknologi nere i Frankrike som skall sätta stopp för piratkopieringen för gott.

Det lilla jag hört är att det i stora drag går ut på(Som jag uppfattat det, är inget vidare på den teknologi som används) att din ISP kommer kunna se exakt vad du laddar ner för något och att det kommer skickas vidare till den som nu har hand om dessa frågor.
  • 0
"Copyright is rightwing crap. Steal anything you want, but give props" Babylon Disco


Taget från omslaget på en skiva jag köpte i år.
  • 0
Citerar Solid Worm:
Har hört något om att de håller på att utveckla någon teknologi nere i Frankrike som skall sätta stopp för piratkopieringen för gott.

Det lilla jag hört är att det i stora drag går ut på(Som jag uppfattat det, är inget vidare på den teknologi som används) att din ISP kommer kunna se exakt vad du laddar ner för något och att det kommer skickas vidare till den som nu har hand om dessa frågor.


Och det skulle få stopp på den=)? Hur ska en Isp veta att det är copyright skydddat material som laddas ner ? Tvivlar starkt på att detta skulle få stopp på piratkopieringen .
  • 0
Citerar PalmiZh:
They got dollar signs in their fuckin' eyes,
With heads in-between politicians' thighs,
Fat checks endorsed by senators that lie,
Pullin' fake dollar losses straight outta the sky,
And I don't trust trusted computing,
They don't want it around to stop looting,
The internet is the only place you're still free,
If you disagree, just you wait and see,
You wanna lock down the web and throw away the key?
Well, you better not touch my fuckin' technology,
So back the fuck off or you're fuckin' dead,
Yellin' 1337 on the motherfuckin' fed.


Den här är bättre .


"They'll sue you if you burn that CD-R
It doesn't matter if you're a grandma or a seven year old girl
They'll treat you like the evil hard-bitten criminal scum you are

So don't download this song
Don't go pirating music all day long
Go and buy the CD like you know that you should
Oh, don't download this song

Don't take away money from artists just like me
How else can I afford another solid gold Hum-Vee
And diamond-studded swimming pools
These things don't grow on trees
So all I ask is, "Everybody, please..."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!