Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Tyck till om Gamereactors forumiter


Citerar Oxenstierna:
Äntligen styr Straholic upp diskussionen. Nu fortsätter vi hålla oss till topic gubbar!


Du är en översittare och har så alltid varit. Jag älskar det.
  • 0
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Älskar det här.
  • 0
Hade ingen aning om att denna tråd fanns, väldigt rolig att läsa. Har plöjt igenom 30 sidor nu
  • 0
Nåväl, tänker hur som haver inte diskutera mer angående detta med Lapsang då det bevisligen är lika givande som att diskutera med en vägg.

I'm out.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Citerar Straholic:
Nåväl, tänker hur som haver inte diskutera mer angående detta med Lapsang då det bevisligen är lika givande som att diskutera med en vägg.

I'm out.


Öh. Vad för diskussion talar du ens om?
  • 0
Citerar Lapsang souchong:
Öh. Vad för diskussion talar du ens om?


Syftade på det vi diskuterade ovan, men inläggen som Oxenstierna skrev:

Citerar Oxenstierna:
Äntligen styr Straholic upp diskussionen. Nu fortsätter vi hålla oss till topic gubbar!


Samt det som sades i MNC utav både dig och Oxenstierna.

Dessa fick mig att tappa suget att gå djupare in i diskussionen då det verkligen ligger på dagisnivå där..
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Citerar Straholic:
Dessa fick mig att tappa suget att gå djupare in i diskussionen då det verkligen ligger på dagisnivå där..


Om du skriver saker med lite substans så blir det säkert enklare för oss alla ska du se!
  • 0
  • Räv
  • Räv
Det absolut bästa som finns på internet är människor som envist måste hävda att det är "larvigt" eller "barnsligt" att bråka på internet, som att internet bestod av något annat än människor av olika åsikter, som dessutom gärna diskuterar dessa.

Att kalla andra människor barnsliga eller att säga att saker är på "dagisnivå" höjer varken Farre V eller Straholic över någon annan, det bevisar bara att de tror att de är bättre. Vilket förstås är ännu värre.

När jag gick på dagis stoppade vi sand i varandras byxor och grät för att få saft. Vi stod definitivt inte upp för våra åsikter eller kallade andra barnsliga.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Räv:
Vi stod definitivt inte upp för våra åsikter eller kallade andra barnsliga.


Jag tycker inte att de du nämnde i ditt inlägg står upp för några åsikter speciellt väl. Att komma med diverse påståenden utan argument för att sedan avsluta diskussionen när man blir ifrågasatt framstår mest som märkligt och fegt.
  • 0
Citerar Lapsang souchong:
Jag tycker inte att de du nämnde i ditt inlägg står upp för några åsikter speciellt väl. Att komma med diverse påståenden utan argument för att sedan avsluta diskussionen när man blir ifrågasatt framstår mest som märkligt och fegt.


Jag finner det mycket tydligt att Räv tar avstånd från att kalla diskuterande människor för "barnsliga" över nätet. Han argumenterar för sin sak genom att jämföra hur barn faktiskt beter sig med hur vi beter oss här. Barn stoppar saft i varandras byxor och vi står upp för våra åsikter. Om Räv kommer avsluta diskussionen kan ju inte du veta än.
  • 0
Citerar Vamknosen:
Om Räv kommer avsluta diskussionen kan ju inte du veta än.


Ditt sätt att tolka inlägget låter korrekt! Jag syftade inte på Räv när jag sade det där om att avsluta diskussionen.
  • 0
Citerar Räv:
Det absolut bästa som finns på internet är människor som envist måste hävda att det är "larvigt" eller "barnsligt" att bråka på internet, som att internet bestod av något annat än människor av olika åsikter, som dessutom gärna diskuterar dessa.


Ja. Och tölpar som känner att det är nödvändigt att berätta att de "poppar popcorn" så fort en diskussion verkar blossa upp. Elitism på en smärtsamt hög nivå.
Avgångstidelag
  • 0
Citerar Självmordsblond:
Ja. Och tölpar som känner att det är nödvändigt att berätta att de "poppar popcorn" så fort en diskussion verkar blossa upp. Elitism på en smärtsamt hög nivå.


Men Popcorn är ju gott... Fast sedan så brukar det väl vara när det är på dramanivåer mer än diskussionsnivå slm folk säger så?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar AG Jati:
Hej du, ska du länka till mer funk?


Kanske. Varför undrar du? Du brukar ju tröttna på funk.

Citerar AG Jati:
Tror sen att du inte ska snacka om hur man beter sig när du fjantar till dig med over på Musik-trådarna.


Det där varade max i en timma, sen var det över. Det var inget personligt bråk. Det handlade mer om att vi har olika musiksmak.

Tillskillnad från Rävs och Straholics bråk. Vad fan handlar det om egentligen? Måste vara något allvarligt då de två har tjafsat i snart två år. Första världskriget varade i 4 år. Låt det smälta in. Och om det är allvarligt kan de möta upp mellan fyra ögon. För jag kan inte förstå hur man orkar bråka med någon man inte känner över internet (i två år).
Färska grönsaker.
  • 0
Nog för att det finns ett flertal forumanvändare som har en väldigt Petteraktig stil när det kommer till att skriva, men den absoluta stjärnan tror jag att vi hittar i redaktionen. Carl Hernborg har lyckats bemästra en efterapning så klockren att jag hann scrolla igenom kanske fyra-fem blogginlägg innan jag insåg att det faktiskt inte var Petters blogg jag hade klickat mig in på.

Borde jag kanske gratulera honom? Jag vet inte riktigt. Det kanske krävs något alldeles extra av en person för att lyckas kopiera en stil så pass exakt, men jag är fan inte säker på om det är något positivt med det. Nej, vid närmare eftertanke vågar jag nog påstå att det inte finns något positivt med den förmågan överhuvudtaget. Kanske (kanske!) om man drog det i en helt annan riktning, lärde sig att skriva som James Joyce eller något.

Det räcker gott och väl med en Petter är väl vad jag försöker säga. Carl Brännström och Jonas Mäki är väl de två andra redaktionsmedlemmarna som har en egen stil, resterande känns åtminstone för mig (en läsare) som väldigt anonyma och likartade. Jag blandar ihop er, och jag är inte övertygad om att den rätta vägen är att ta efter någon av de lite mer tydliga personligheterna allt för mycket.
  • 0
Citerar Braff:
Nog för att det finns ett flertal forumanvändare som har en väldigt Petteraktig stil när det kommer till att skriva, men den absoluta stjärnan tror jag att vi hittar i redaktionen. Carl Hernborg har lyckats bemästra en efterapning så klockren att jag hann scrolla igenom kanske fyra-fem blogginlägg innan jag insåg att det faktiskt inte var Petters blogg jag hade klickat mig in på.


Hahahaha så sant så sant
  • 0
Citerar Braff:
Nog för att det finns ett flertal forumanvändare som har en väldigt Petteraktig stil när det kommer till att skriva, men den absoluta stjärnan tror jag att vi hittar i redaktionen. Carl Hernborg har lyckats bemästra en efterapning så klockren att jag hann scrolla igenom kanske fyra-fem blogginlägg innan jag insåg att det faktiskt inte var Petters blogg jag hade klickat mig in på.

Borde jag kanske gratulera honom? Jag vet inte riktigt. Det kanske krävs något alldeles extra av en person för att lyckas kopiera en stil så pass exakt, men jag är fan inte säker på om det är något positivt med det. Nej, vid närmare eftertanke vågar jag nog påstå att det inte finns något positivt med den förmågan överhuvudtaget. Kanske (kanske!) om man drog det i en helt annan riktning, lärde sig att skriva som James Joyce eller något.

Det räcker gott och väl med en Petter är väl vad jag försöker säga. Carl Brännström och Jonas Mäki är väl de två andra redaktionsmedlemmarna som har en egen stil, resterande känns åtminstone för mig (en läsare) som väldigt anonyma och likartade. Jag blandar ihop er, och jag är inte övertygad om att den rätta vägen är att ta efter någon av de lite mer tydliga personligheterna allt för mycket.


Inte läst karlns blogg men tittade in nu när du nämnde det, och herre jösses. Det värsta är ju när folk sätter ett trademark-märke efter varenda jävla påhittat eller konstigt böjt ord. Många som efterapar Petter skriver också väldigt ofta fel ord inom parentes. Exempelvis: Jag älskar (älskar) kakor! Förstår att man vill lägga en betoning på älskar men varför inte skriva typ: Jag älskar, älskar kakor!
Mustig som fan
  • 0
I blindtest så hade jag faktiskt trott att det var Petter som skrivit bloggarna. Läskigt!

Kanske Petters alter ego?
  • 0
Citerar Danne89:
I blindtest så hade jag faktiskt trott att det var Petter som skrivit bloggarna. Läskigt!

Kanske Petters alter ego?


"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Citerar Mustaren:
Jag älskar (älskar) kakor! Förstår att man vill lägga en betoning på älskar men varför inte skriva typ: Jag älskar, älskar kakor!

Hahahahaha! Jag skrattade just så att jag välte ut Mäkis eftermiddagsfika. Att reta sig på en sådan sak i ett blogginlägg är mest troligt årets mest klockrent groteska über-I-landsproblem. Mycket (mycket) bra.
Petter Hegevall / Gamereactor
Citerar Petter:
Hahahahaha! Jag skrattade just så att jag välte ut Mäkis eftermiddagsfika. Att reta sig på en sådan sak i ett blogginlägg är mest troligt årets mest klockrent groteska über-I-landsproblem. Mycket (mycket) bra.


Den patenterat urusla användningen av skiljetecken är dock än mer irriterande. För att inte tala om kärleken för att fetmarkera, kursivera och understryka ord hipp som happ.
  • 0
Kan Petter och Lapsang Någonting ta sina personliga fejder i PM. Det blir bättre så.

Och . Var det med det.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • Räv
  • Räv
Citerar Straholic:
glad smiley


Det fantastiskt roliga i att du skrattar att någon annan är Petter-wannabe.

Mina sidor, som jag hade sagt om jag hängde på 9GAG.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
Citerar Räv:
Det fantastiskt roliga i att du skrattar att någon annan är Petter-wannabe.

Mina sidor, som jag hade sagt om jag hängde på 9GAG.


Har en riktigt bra idé: Stäng pajinkastet, Räv.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!