Gamereactor International Svenska / Dansk / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Logga in medlem

Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Tyck till om Gamereactors forumiter

6948
6948
Förstår inte varför inte Aaandy är högre upp på all-time-listan?

http://www.gamereactor.se/oversikt/

"Don't mistake my kindness for weakness. I am kind to everyone, but when someone is unkind to me, weak is not what you are going to remember about me." -Al Capone
-Ogge-
-Ogge-
Citerar 6948:

Tycker att han har varit rätt inaktiv på sidan de senaste åren.

En riktig gamer behöver inte äga allt utan en riktig gamer spelar det som behagar och ger mest glädje utan att glorifiera enbart det han eller hon äger. Sedan kan en gamer givetvis äga allt. Plånboken avgör inte om du är mer gamer eller inte. -Ogge
6948
6948
Citerar -Ogge-:

Sant. Undrar varför?

"Don't mistake my kindness for weakness. I am kind to everyone, but when someone is unkind to me, weak is not what you are going to remember about me." -Al Capone
dinskugga
dinskugga
Citerar 6948:
Citerar -Ogge-:Tycker att han har varit rätt inaktiv på sidan de senaste åren.
Sant. Undrar varför?

Hans tjej (om dom är ihop än) är med väldigt inaktiv. Kommer dock inte ihåg hennes namn här på GR men något på K

-Ogge-
-Ogge-
Citerar 6948:
Sant. Undrar varför?

Får fråga honom.

En riktig gamer behöver inte äga allt utan en riktig gamer spelar det som behagar och ger mest glädje utan att glorifiera enbart det han eller hon äger. Sedan kan en gamer givetvis äga allt. Plånboken avgör inte om du är mer gamer eller inte. -Ogge
Aaandy
Moderator
Aaandy
Citerar 6948:

Flest antal inlägg på sajten räcker med andra ord inte... nu har jag fått ett nytt mål!

Citerar -Ogge-:

Citerar 6948:
Sant. Undrar varför?

Livet hann ikapp och tvingade mig att ta tag i "viktigare" saker. Dessutom tyckte jag att Gamereactor sjönk både kvalitets- och aktivitetsmässigt där omkring när jag slutade vara aktiv. Jag har dock tittat in här någon gång i veckan för att moderera, läsa lite bloggar och kolla igenom forumet. Vem vet, kanske kommer jag bli lite mer aktiv nu under sommaren.

Citerar dinskugga:
Hans tjej (om dom är ihop än) är med väldigt inaktiv. Kommer dock inte ihåg hennes namn här på GR men något på K

Hon hette kraz och vi är inte tillsammans längre.

Waiiwan
Waiiwan
Fyfan vilken härlig nostalgitripp det är att kika in i den här tråden. Brukar titta in här titt som tätt eftersom det är den flame-tätaste tråden (och därmed också periodvis mycket kul att läsa i en för en drama-älskare som jag) men så möts man av detta.

Extremt offtopic, men shit vad tiderna går fort. Är det någon som minns kriget mellan IRC-klicken och moderatorerna, med TemplarPaladin i täten? Det var verkligen något magiskt att i realtid få följa striderna, alla grupptrollningar från deras sida och TP:s pompösa jävla språk när han beskrev IRC-chatten som kyrkogården för "bannat kött". Och så den magiska vändningen när TP hoppade av moderator-giget och långsamt börja vända sig mot den onda sidan, något som slutade med att han blev bannad och för första gången satte sin fot i IRC för att uppleva Gamereactor från den andra sidan. Det var verkligen den här typen av stories som gjorde att man återvände till forumet. Det och alla roliga och intressanta människor såklart. Minns även tråden för avatar-riddarna eller vadfan vi kallade oss, gruppen för de som vägrade att byta avatarer för att bibehålla någon typ av stringens. Har än idag kvar samma gamla avatar som på den tiden eftersom jag är en sån jävla nostalgiker.

Det är verkligen tråkigt att GR blivit mer och mer inaktivt, men det är nog svårt att skylla på någon annan än teknikutvecklingen och sociala mediers framgång. Fortfarande trevligt att se att jag inte är den enda som ser tillbaka på forumet med rosa glasögon. Och ja, alla meet-ups vi hade var fan awesome och är fortfarande vän med väldigt många på facebook, trots att tiden gått. Känns fel att ta bort dem typ, av någon märklig anledning.

Så talade Waiiwan
Ironfist00
Ironfist00
Citerar Waiiwan:
Det är verkligen tråkigt att GR blivit mer och mer inaktivt, men det är nog svårt att skylla på någon annan än teknikutvecklingen och sociala mediers framgång. Fortfarande trevligt att se att jag inte är den enda som ser tillbaka på forumet med rosa glasögon. Och ja, alla meet-ups vi hade var fan awesome och är fortfarande vän med väldigt många på facebook, trots att tiden gått. Känns fel att ta bort dem typ, av någon märklig anledning.

Haha ja vi har ju varit vänner på FB i åtta år, sågs först för nio år sedan. Det var tider det; Bråk med Stääv/ Tetra och förräderi av Diabetiker samt en del inlägg man gjort som hamnade i citattråden. På senare år är det enda riktigt minnesvärda den mystiske medlemen Chaan.

"The sky is not the limit, it's just the view"
Lotus
Lotus
Citerar Waiiwan:
Extremt offtopic, men shit vad tiderna går fort. Är det någon som minns kriget mellan IRC-klicken och moderatorerna, med TemplarPaladin i täten? Det var verkligen något magiskt att i realtid få följa striderna, alla grupptrollningar från deras sida och TP:s pompösa jävla språk när han beskrev IRC-chatten som kyrkogården för "bannat kött". Och så den magiska vändningen när TP hoppade av moderator-giget och långsamt börja vända sig mot den onda sidan, något som slutade med att han blev bannad och för första gången satte sin fot i IRC för att uppleva Gamereactor från den andra sidan.

Åh ja. För mig handlade GR egentligen aldrig om spel, utan om personligheterna och de interna sociala intrigerna. I takt med att allt fler blev inaktiva förlorade forumet därför sitt syfte (för mig). Kommer sent att glömma IRC-räderna, dock.

DÖDSKNARK, DÖDSLEKAR, DÖDSSPEL, DÖDSMUSIK, DÖDSBIL, DÖDSRABATT, DÖDSGATOR, DÖDSROCK, DÖDSHAJAR, DÖDSÖVNING, DÖDSÖ, DÖDSMANET, DÖDSVAL, DÖDSHALKA, DÖDSLYFT, DÖDSSMITARE och DÖDSDRINK.
kraz
kraz
Citerar dinskugga:

Kikar in på forumet ibland, men det är inte som förr Jag minns när jag var 20 och satt i min första lägenhet i MNC varje kväll, och jag var tvungen att skriva sjukt snabbt för det hade alltid kommit två nya sidor med inlägg när jag hade svarat någon... good times.

triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
Ageless Force
Ageless Force
För cirka 7 år sedan kunde det flyga förbi två nya sidor om man skrev längre än tre rader, precis som kraz skriver. Förvånansvärt många gick verkligen in för forumet och sitt skrivande, vilket egentligen är fantastiskt då man verkligen får nys på vilka personerna bakom användarna är. Mycket personliga men oftast alltid intressanta diskussioner och infallsvinklar från personer som satt vakna lite överallt i vårt avlånga land.
Tröttnade man på allt drama kunde man bara diskutera något spel eller fråga vilka bra filmer som gick på bio (ofta skrevs det ändå ut så man behövde knappast fråga), saknar de nätterna även om det inte hade varit samma sak idag.

It Can't Rain All the Time
Lotus
Lotus
Heh, tänkte faktiskt på dig på första gången på några år i samband med att Chester Bennington dog, AF.

DÖDSKNARK, DÖDSLEKAR, DÖDSSPEL, DÖDSMUSIK, DÖDSBIL, DÖDSRABATT, DÖDSGATOR, DÖDSROCK, DÖDSHAJAR, DÖDSÖVNING, DÖDSÖ, DÖDSMANET, DÖDSVAL, DÖDSHALKA, DÖDSLYFT, DÖDSSMITARE och DÖDSDRINK.
Ageless Force
Ageless Force
Citerar Lotus:
Heh, tänkte faktiskt på dig på första gången på några år i samband med att Chester Bennington dog, AF.

Kan tänka mig det. Lyssnade ju mycket på dem för, vad blir det, 10 år sedan.

Tillagt 2017-07-28 01:12:
Oerhört tragiskt då han lämnar efter sig 6 stycken söner och döttrar.

Jakkal
Jakkal
Jag instämmer, Gamereactor har blivit sämre. Det är inte samma känsla på communityt längre. Eller så är vi äldre och förstår oss inte på recaptchas och dagens ungdomar.

http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
Le Grand Blonde
Le Grand Blonde
Det var bättre när man på Gamereactor 1.0 tiden bara kunde välja bland några få spelfigurrelaterade avatarer. Var liksom mer ordning och reda, löning på fredag.

Det var så länge sedan att modemuppkopplingsoljudet fortfarande var vanligt och man lirade Empire Earth online medan man åsiktskrigade mot folk på internet.
Nu är det ju inte lika roligt och personligt längre, var och varannan vuxen människa går ju nu runt med ett konstant krig i fickan mot andra människor via Facebook.

grodahn
grodahn
Har, utan att skämta, gått in på den här tråden, med några dagars mellanrum, sett LGBs "felpost", konstaterat att inget har hänt, sen gått vidare med mitt liv - i en månads tid nu. Det ger en ändå liiite hopp att det nu tillkommit i alla fall några inlägg till GR 2017s mest intressanta tråd.

Recaptchan är ju dock sanslöst oklar. Känns som att Sverige [trots allt] har det mest levande communityt och ändå har det väl knappt förekommit något spam här.

Har dock inga nostalgiska GR-anekdoter själv. Gillar bara att läsa dem.

The more I learn, the smaller I become.
Le Grand Blonde
Le Grand Blonde
Ah, härligt det var att min felpost fick ligga kvar så länge som senaste inlägget.

Moose
Moose
Hur gamla var ni när ni började skriva här inne?

Sommarens stiltje har så sakteliga börjat dra sig tillbaka och hösten har tagit vid. Det märks framförallt i bloggsektionen tycker jag. Försöker dra mitt strå till stacken, och det är påtagligt hur folk börjar dra sig in till datorerna om kvällarna.

Men det känns som att medelåldern på Gamereactors aktiva forumiter ständigt kryper uppåt - från högstadielever och kids, till 8-timmarsknegare och universitetsstudenter i mitten av tjugoårsåldern. Jag blev medlem här när jag var drygt 11-12 år gammal. Det kanske är så att det är vi som kämpar oss kvar här. När man bläddrar igenom bloggämnena så är det en hel del heminredning, bilar, resor och deklarationspapper snarare än olycklig kärlek, första fyllan, "mamma låter mig inte spela GTA" och "vi ska lana fyra grabbar i helgen och dricka jolt cola vad ska vi lira"-bloggar.

Det hänger väl ihop med sociala medier och allt det där, men ändå. Jag kan inte erinera mig någon sånär prominent forumit som jag ens kan tänka mig fortfarande går i gymnasiet.

For centuries long past for no more than your bread, have bled for your countries and counted your dead.
Sideshow95
Sideshow95
Citerar Moose:

13 tror jag. Det första jag gjorde var att skriva en väldigt arg och ganska dum kommentar på någon GTA IV-relaterad nyhet. Sen fick jag ett väldigt sarkastiskt gästboks-meddelande av dig, som tyvärr inte längre verkar gå att se i mitt krypin. Men så var det iallafall!

"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
Ageless Force
Ageless Force
14

Citerar Sideshow95:
Det första jag gjorde var att skriva en väldigt arg och ganska dum kommentar på någon GTA IV-relaterad nyhet.

Såvitt jag vet brukade det vara Humanistens jobb att kommentera varenda åsikt någon framförde bland nyheterna. Tur att du "bara" fick en arg notis av Moose och inte Humanisten, den diskussionen hade väl varit aktiv fram till idag.

AG Jati
AG Jati
Fjortis

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
Imperial scout
Moderator
Imperial scout
Citerar Moose:

Måste varit mellan 12-13 år, var inte särskilt aktiv när jag först reggade mig så minns inte exakt när jag började skriva i forumet eller på bloggar. Minns heller inte det första jag skrev, men det är nog lika bra för det var säkerligen något meningslöst nonsens.

"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!