Gamereactor International Svenska / Dansk / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Logga in medlem

Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Tyck till om Gamereactors forumiter

Kanutus
Kanutus
Många nya användare på sidan, roligt sammanträffande.

Vi vet vad du tycker om Grand Blonde nu Cappuccino, lägg ner nu, för så som du beter dig nu är riktigt svinigt.

But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
MrNoLimit
Citerar Le Grand Blonde:
Jag skulle nog säga att den märkliga superförtalsgrejen, som alltså tog fart i samband med att Capuccino fick utbrott i min blogg, gått överstyr så det räcker nu. Nu har MrNoLimit även börjat trakassera mig med homofobiska texter och förolämpningar över PM (och även i hans blogg). Börjar ju ärligt talat bli ganska löjligt.

Ha. Finns absolut noll homofobi i PM:et jag skickade, bara beskrivningar av dig som person - som du själv har skrivit om. Jag är förövrigt bög, själv, och till skillnad från dig så lider jag inte av självhat - så att kalla det jag skrev för homofobi är ganska löjligt.

Håller förövrigt med om att Cappucino borde ändra avatarbild. Ren mobbing.

Moose
Moose
Citerar Cappuccino:
För egen del har detta varit en av de roligare veckorna på Gamereactor och jag tar gladeligen en bann som motbetalning. Att du tror att jag är arg på riktigt är väl samma grej som även Petter uttryckte sig om gällande sig själv tidigare i forumposterna; jag använder ett ganska hårt språk online och tycker att det kan vara lite kul att komma med personliga påhopp i form av lustiga formuleringar. Att du arbetar som städare när du är en etnisk svensk kille på 27(?) år är ju det ultimata beviset på en misslyckad människa. Att du sen börjar gråta över att jag säger detta bevisar väl att flashback-klimatet inte härdat dig nog. För du gillar väl yttrandefrihet, eller?

Det känns som att du och MrNoLimit - ni kan ju lika gärna vara samma person for all I care - har gått totalt upp i någon kvasi-journalistisk grävorgasm över att ni lyckades hitta LGB:s problematiska alter-ego på Flashback.

Jag vill ogärna ta och försvara någon som svänger sig hejvilt med hemskheter på Flashback, och jag kan hålla med om att sitta och spy galla över nordafrikaner på sagda sida inte är särskilt hälsosamt, men att sitta i febrigt vansinne och svettas framför sin dator i en häxjakt på en annan användare är ju lika löjeväckande som det är läskigt.

Framförallt hade du/ni ju chansen att kliva ut med flying colors och vara the bigger man. Ni är på tok för unlikeable för att man ska orka med er märkliga segerdans härinne.

For centuries long past for no more than your bread, have bled for your countries and counted your dead.
Le Grand Blonde
Le Grand Blonde
Citerar Kanutus:
Många nya användare på sidan, roligt sammanträffande.

Vi vet vad du tycker om Grand Blonde nu Cappuccino, lägg ner nu, för så som du beter dig nu är riktigt svinigt.

Ja jo, väldigt roligt.
Jag är nöjd så länge jag slipper köpa bättre lås till lägenheten eller ansöka om kontaktförbud.

-Ogge-
-Ogge-
Häxjakten mot Le Grand Blonde är under all kritik. Det har spekulerats tok för mycket och blev helt plötsligt en falsk sanning på många sätt. Att Cappuccino dessutom bytte till Le Grand Blondes profilbild är om något helt sinnessjukt och sen har vi Cappuccinos agerande på det. Märks även tydligt vilka användare som ryggdunkar och köper den här formen av beteende, vilket helt klart är något oroväckande egentligen. I samma veva är det bra, då vet man vart man har dessa dårar.

Tillslut drog Petter fram bannhammarn ur sitt hölje. Vilket ändå tyder på att sidan tar händelserna som dessa seriöst. Det är med andra ord bra!

En riktig gamer behöver inte äga allt utan en riktig gamer spelar det som behagar och ger mest glädje utan att glorifiera enbart det han eller hon äger. Sedan kan en gamer givetvis äga allt. Plånboken avgör inte om du är mer gamer eller inte. -Ogge
Ageless Force
Ageless Force
Tänkte först skriva någon sedvanlig skit om jag missat det "roliga", men så verkar inte vara fallet denna gången. Kränkthetstävlingen har övergått till att bara vara nasty om folk ska ha hålla på med personliga profilbilder och dylikt.

It Can't Rain All the Time
Kanutus
Kanutus
Citerar -Ogge-:
Tillslut drog Petter fram bannhammarn ur sitt hölje. Vilket ändå tyder på att sidan tar händelserna som dessa seriöst. Det är med andra ord bra!

Psykbrytet är över, tackar vi för.

But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
-Ogge-
-Ogge-
Citerar Kanutus:
Psykbrytet är över, tackar vi för.

Ja, märkligast jag har sett på länge. Det var verkligen out of control.

En riktig gamer behöver inte äga allt utan en riktig gamer spelar det som behagar och ger mest glädje utan att glorifiera enbart det han eller hon äger. Sedan kan en gamer givetvis äga allt. Plånboken avgör inte om du är mer gamer eller inte. -Ogge
Le Grand Blonde
Le Grand Blonde
Mycket märkligheter som fortsätter nu sedan Cappuccino-gate.
Bloggar, inlägg och allt möjligt försvinner. Rena rama LA Noire-mysteriet.
Otroligt alltså att det är en enda person som har hittat energin till denna konspiration av nystartade trollkonton som poppar upp som svampar. Aldrig varit med om maken till besatthet.

Bra jobbat av moderatorerna som håller trolleriet i schack.

Ageless Force
Ageless Force
Var faktiskt övertygad att det var du som bestämt dig för att ge dig tillkänna, men att så inte var fallet är väl en lättnad. Någon verkar vara besatt, iallafall.

It Can't Rain All the Time
Patrikseve
Moderator
Patrikseve
Säg till om det dyker upp fler av de där om jag missat något.

"Aerodynamically, the bumble bee shouldn't be able to fly, but the bumble bee doesn't know it so it goes on flying anyway"- Mary Kay Ash
Le Grand Blonde
Le Grand Blonde
Det är upp till dig om du tycker att det var värt tiden för att skapa den användaren igen. Du verkar inte värdesätta din egen tid högt, det är min tilltyckning. Patrikseve kan radera även mitt inlägg här efter åtgärd om han anser att det vore bra för husfridens skull, jag är inte ute efter att provocera Cappuccino.

Dammsugare
Dammsugare
Jag är inget troll. Folk hävdar det, så det måste vi klargöra.

Anakin1337
Anakin1337
användaren Dammsugare e nog ett troll det e jag nästan 100 på.

Kanutus
Kanutus
Undrar om det inte är dags för GRs IT-personal att spärra en IP-adress eller fler. Samma användare återkommer konstant, blir bannad, byter en bokstav och lägger upp samma bloggar om och om igen.

Personen bakom alla konton är inte frisk, besatt av att förfölja och antagligen leda ett oerhört tråkigt liv om enda spänningen i vardagen, och fritiden, är att jaga folk på internet.

Le Grand Blonde
Le Grand Blonde
Hehe, tack för rykande nya esport-killens tilltyckning. Så himla barnslig tycker jag nog inte att jag är. Personligen så har jag inga större problem med stalkern och jag är definitivt inte skrämd av hans beteende. Jag är gammal i spelet och är van vid sådana märkligheter på webben. Men tråkigt för moderatorerna och synd om killen som ägnar åt det. Mig går det ingen nöd på.

Sideshow95
Sideshow95
Citerar Kanutus:
Undrar om det inte är dags för GRs IT-personal att spärra en IP-adress eller fler.

Det är väl dock ganska enkelt att kringgå. Brutes eller vad han nu hette höll ju på hur länge som helst.

"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
Kanutus
Kanutus
Jo det visserligen, tänkte se hur långt personen är villig att gå.

MrNoLimit
Är det Cappuccino som skapar alla spambloggar? Jisses, känns som att jag har skapat ett monster. Haha.

Patrikseve
Moderator
Patrikseve
Citerar MrNoLimit:
Är det Cappuccino som skapar alla spambloggar? Jisses, känns som att jag har skapat ett monster. Haha.

Det är ok im on it, vi är väl uppe i 11-13 konton plus bloggar och meddelande utöver som jag stängt av och tagit bort nu. Vi får väl se hur länge det är roligt för medlemmen/arna om de är fler att hålla på.

"Aerodynamically, the bumble bee shouldn't be able to fly, but the bumble bee doesn't know it so it goes on flying anyway"- Mary Kay Ash
Le Grand Blonde
Le Grand Blonde
Någon har kollat sig i spegeln och sett ett monster? Håhåjaja.

Dammsugare
Dammsugare
Nu är han igång igen.

MrNoLimit
Citerar Le Grand Blonde:
Någon har kollat sig i spegeln och sett ett monster? Håhåjaja.

Jag är inte Cappuccino, om du skulle tro det. Ångrar själv PM:et jag skickade till dig, och att jag - på så sätt - sjönk till din nivå. Det Cappuccino nu håller på med är ju dock helt och hållet sinnessjukt beteende. Han lär nog inte få väck dina nazi-sympatier genom larviga spambloggar, haha.

Le Grand Blonde
Le Grand Blonde
No worries, MNL. Har full koll på vem du är och det var inte ev. koppling till Capp-killen jag åsyftade, för jag kände igen tonen din sedan tidigare från ett blogginlägg om terrorism i Stockholm i somras. Tråkigt att du inte kunde ljuga om mig med dina mer kända profiler här på sajten, på tal om att inte stå för saker.

Dammsugare
Dammsugare
Citerar Le Grand Blonde:
på tal om att inte stå för saker.

Så... efter allt detta. Är det du på Flashback eller inte? Rakt på sak bara. Ja eller nej?

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!