Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Tyck till om Gamereactors forumiter

Lurkman
Lurkman
Citerar MrNoLimit:
Inläggen du skriver på Flashback är tragiska. Och sinnessjuka.

Hade helt och hållet glömt bort dig tills jag kom över ett nytt inlägg av dig, där, där du också hade bytt avatarbild. Ytterst märkligt val, då bilden verkligen bekräftar att du är samma person här som där.

Ok, vi antar att du har rätt. Vad är ditt mål? Hur länge ska du fortsätta upprepa samma sak? (Är genuint nyfiken.)

Missing Avatar
MrNoLimit
Citerar Lurkman:
Citerar MrNoLimit:Inläggen du skriver på Flashback är tragiska. Och sinnessjuka.

Hade helt och hållet glömt bort dig tills jag kom över ett nytt inlägg av dig, där, där du också hade bytt avatarbild. Ytterst märkligt val, då bilden verkligen bekräftar att du är samma person här som där.

Ok, vi antar att du har rätt. Vad är ditt mål? Hur länge ska du fortsätta upprepa samma sak? (Är genuint nyfiken.)

Antar?

Lurkman
Lurkman
Jag hade i princip kunna skriva DU HAR RÄTT om jag förstod att det var så viktigt för dig. Men ok. Jag ska inte försöka kommunicera mer.

Lotus
Lotus
Citerar Lurkman:

Med risk för att förstärka paranoida teorier om att jag och Capuccino (är det någon reinkarnation av Tapto?) är samma person så tycker jag absolut att det är värt att sprida.

Le Grand Blonde verkar med sitt relativt belevade sätt att uttrycka sig (vilket som vi alla vet är allt som krävs här på GR) lyckats lura folk att han inte är galen, vilket han visar tydligt att han är på Flashback. Han skriver ju en del politiska bloggar här, och allt politiskt man skriver blir liksom ogiltigförklarat efter att man förespråkar slaveri och jämför afrikaner med "förvildade djur".

Man ska alltid uppmuntra att mörkrets krafter släpas ut i ljuset.

DÖDSKNARK, DÖDSLEKAR, DÖDSSPEL, DÖDSMUSIK, DÖDSBIL, DÖDSRABATT, DÖDSGATOR, DÖDSROCK, DÖDSHAJAR, DÖDSÖVNING, DÖDSÖ, DÖDSMANET, DÖDSVAL, DÖDSHALKA, DÖDSLYFT, DÖDSSMITARE och DÖDSDRINK.
Lurkman
Lurkman
Citerar Lotus:
Med risk för att förstärka paranoida teorier om att jag och Capuccino (är det någon reinkarnation av Tapto?) är samma person så tycker jag absolut att det är värt att sprida.

Le Grand Blonde verkar med sitt relativt belevade sätt att uttrycka sig (vilket som vi alla vet är allt som krävs här på GR) lyckats lura folk att han inte är galen, vilket han visar tydligt att han är på Flashback. Han skriver ju en del politiska bloggar här, och allt politiskt man skriver blir liksom ogiltigförklarat efter att man förespråkar slaveri och jämför afrikaner med "förvildade djur".

Man ska alltid uppmuntra att mörkrets krafter släpas ut i ljuset.

Vad jag själv kan tänka är "spelar det någon roll? Man kan väl vara jihadist eller vad som helst bara man beter sig här". Det kanske är bättre att en ensam människa med en sådan människosyn kan diskutera saker utanför flashbackbubblan än att denne inte kan göra det.

Jag vet dock inte om tanken är riktig. Det kan vara så att du har rätt. Jag ser själv vad han skriver i ett annat ljus sedan jag såg den där screenshotten.

Dusty
Dusty
Penis.

What a nice boat...
Le Grand Blonde
Le Grand Blonde
Citerar Dusty:
Penis.

Vi knuffar tokiga gubbens stolliga utspel.

- Stor o blond
Ageless Force
Ageless Force
KommisarieRex verkar vara en mycket underhållande karaktär. Kan man spela som denne?

It Can't Rain All the Time
Missing Avatar
Krispig
Måste verkligen säga att jag gillar hadjy, främst hans blogg. Han känns väldigt oberäknelig och man vet aldrig vad som väntar när man väl klickar sig in på blogginlägget.

Battle.NET: Straholic#2966 | PSN: Straholic | Steam: Straholic | XBL: Straholic
Missing Avatar
Krispig
Jag förstår mig verkligen inte på AG Jati emellanåt. Han är vettig på forum och i kommentarfält men det är mer regel än undantag att jag inte förstår mig på hans blogginlägg.

Ridley
Ridley
Citerar Krispig:
det är mer regel än undantag att jag inte förstår mig på hans blogginlägg.

Tycker de är bra, lite mystiska ibland bara.

Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
Missing Avatar
Krispig
Citerar Ridley:
Tycker de är bra, lite mystiska ibland bara.

Det är lite det jag menar. Man får en olustig känsla över att det är något skojigt man ska förstå, men som helt går över huvudet på en.

AG Jati
AG Jati
Straholic V.3 är väl glad nu. Men vad kommer hända då han blir sur?

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
Hurtigrutt
Hurtigrutt
Citerar AG Jati:

Då får du detta omdöme:
Tycker faktiskt stralleknall var kuligare förr. Nu är han bara en avslagen skugga av sitt forna jag sedan han måste upprätthålla en mer 'korrekt' fasad för bloggen...
Inte menat som ett personangrepp. Tycker stralle är helt ok både nu och förr.

Citerar Straholic:
Jag tycker att AG Jati har förändrats. Äntligen så har han slutat med att trolla runt på regulär basis (han var enormt störande under den tiden, finns nog fler än jag som tycker så).

Dock är det lite svårt att veta var man har honom nu riktigt ibland. Känns lite som att han håller med alla veteraner och "+1:ar" lite överallt på sajten. Men han vågar stå för sina åsikter nu för tiden. Lite synd dock att folk verkar ignorera honom emellanåt då det faktiskt verkar som att han försöker att lägga den där hemska trollningstiden bakom sig. Känns som att han försöker liiiite för mycket emellanåt och det blir lite rövslickeri-stuk här och där.

Och snälla, sluta med dessa "@Musikbloggen", @"Energidrycksbloggen" och så vidare. När vi läser din blogg så fattar vi mycket väl vad den handlar om, man känner sig bara dumstämplad.

Annars tycker jag det är fantastiskt bra att du vågar stå för dina åsikter och försvarar dem med råge ifall någon ifrågasätter dig.

AG Jati
AG Jati
Får jag fråga varför du citerar något som skedde för år och dar sen herr Hurtig? Räcker bara med att skriva "det här är hen bra på och mindre bra på".

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
Hurtigrutt
Hurtigrutt
Tycker det var en bra analys av dig som står sig.

Dusty
Dusty
Citerar AG Jati:

Då blir det en avskedsblogg. Men frukta ej, återkomsten är bara tre dar senare.

What a nice boat...
AG Jati
AG Jati
Herr Hurtig är så slapp att han ska gå full off-topic och citera händelser som hände för flera år sen bara för att han inte orka skriva något själv. Nej, jag citerar väldigt sällan, nej jag är ingen rövslickare som förr, nej @-bloggarna har inte existerat på flera år.

Kolla själv forumflödet på det jag skrivit den senaste tiden. Bara för att en person betedde sig så förr betyder inte att hen beter sig så i nu-läget.

Just sayin'

Tillagt 2018-01-08 19:28:
En bra analys av Stralle var det dock.

AG Jati
AG Jati
Gamereactors legend Misternice/Dragonforce fortsätter göra mig mer och mer imponerad med tanke på att allt han skriver ger mig ett minne kring hur han var första gången. Rihannadyrkan och den hårda rocksmaken för att nämna. Vad blir här näst? Only time can tell.

Ageless Force
Ageless Force
Tycker AG Jati bara är. Han blandar och ger, så att säga. Ena sekunden kläcker han ur sig någon dumhet för att ett ögonblick senare skriva något mer eller mindre relaterbart. Tror han är likadan IRL.

It Can't Rain All the Time
-Ogge-
-Ogge-
Citerar Ageless Force:
Tycker AG Jati bara är. Han blandar och ger, så att säga. Ena sekunden kläcker han ur sig någon dumhet för att ett ögonblick senare skriva något mer eller mindre relaterbart. Tror han är likadan IRL.

Håller med där. Tror beteendet kan liknas lite med Bingolottos egna hjul. Ibland stannar hjulet och något slumpmässigt hoppar fram.

"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
Le Grand Blonde
Le Grand Blonde
På tal om Petters blogg. Trodde alltid att han som kallades straholic var den där andra, äldre Christoffer som jobbade på redaktionen förr och som också var en av de där typerna som baktalade chefredaktören på twitter (verkar vara många som pysslar med det, hakar upp sig på en eller två blogginlägg han skrivit som dessutom inte ens var illa alls, och får det att framstå som att han begått ett mord eller något). En ganska spännande historia som redogörs i blogginlägget i alla fall. Pinigt förstås för straholic, men han får skylla sig själv som är med i den där PK-twitterklubbens giftpilande mot Gamereactor.

- Stor o blond
Dusty
Dusty
Citerar Le Grand Blonde:
På tal om Petters blogg. Trodde alltid att han som kallades straholic var den där andra, äldre Christoffer som jobbade på redaktionen förr och som också var en av de där typerna som baktalade chefredaktören på twitter (verkar vara många som pysslar med det, hakar upp sig på en eller två blogginlägg han skrivit som dessutom inte ens var illa alls, och får det att framstå som att han begått ett mord eller något). En ganska spännande historia som redogörs i blogginlägget i alla fall. Pinigt förstås för straholic, men han får skylla sig själv som är med i den där PK-twitterklubbens giftpilande mot Gamereactor.

Aha, nä det är ju inte samma snubbe. Jag vet egentligen inte vad det är med Straholic. Jag har alltid synat honom när han glider runt och droppar snälla kommentarer till random användare, både här på GR och på sociala medier. Jag tror inte att han är en snäll människa. Han gör det för sin egen skull, för att bygga sitt varumärke och allt han gör gör han för att det på något sätt ska gynna honom. Han verkar också vilja glida in på en räkmacka överallt. Har sett hur han blivit "kompis" med Fenjima och andra lite mindre kända "profiler". Man kan ju undra om det är för att han verkligen vill ha de som vänner eller om det är för att promota sig själv, genom att ses i samma sammanhang som de. Och då tänker jag främst på varför han ställer sig på deras sida på Twitter, som du nämnde, och plötsligt börjar snacka skit om Petter.

Sen att han får gratis spel etc, utan att ens recensera allt finner jag märkligt. Jag kikade på hans trophies för ett tag sedan för att se om han verkligen spelade klart spelen han fick, men i de flesta spel han spelat hade han en trofé. Detta ledde såklart till att jag blev blockad och min kommentar togs bort, som vanligt han blir ifrågasatt eller påkommen. Snubben vill bara ha allting utan att själv lyfta ett finger. Han har i omgångar på Instagram bett om att folk ska donera till honom, och han har även en banner på sin hemsida där han ber om donationer. Nä, så här svårt för en människa jag aldrig träffat har jag aldrig haft.

What a nice boat...
Le Grand Blonde
Le Grand Blonde
Märklig historia.
Han skrev förut att han gillade vad jag skriver, men jag har väl "hyllat" Trump åtminstone 100ggr mer än vad Petter gjort, och det verkade han ju då inte ha problem med. Måste vara nån sån där modern grej när man låtsas bli upprörd över saker och "tycka rätt" för att göda sitt eget ego med ryggdunkningar. Har otroligt svårt att föreställa mig, ens i min vildaste fantasi, att folk i Sverige faktiskt är så upprörda över USA:s president som de låtsas vara.

- Stor o blond
-Ogge-
-Ogge-
Citerar Dusty:
Aha, nä det är ju inte samma snubbe. Jag vet egentligen inte vad det är med Straholic. Jag har alltid synat honom när han glider runt och droppar snälla kommentarer till random användare, både här på GR och på sociala medier. Jag tror inte att han är en snäll människa. Han gör det för sin egen skull, för att bygga sitt varumärke och allt han gör gör han för att det på något sätt ska gynna honom. Han verkar också vilja glida in på en räkmacka överallt. Har sett hur han blivit "kompis" med Fenjima och andra lite mindre kända "profiler". Man kan ju undra om det är för att han verkligen vill ha de som vänner eller om det är för att promota sig själv, genom att ses i samma sammanhang som de. Och då tänker jag främst på varför han ställer sig på deras sida på Twitter, som du nämnde, och plötsligt börjar snacka skit om Petter.

Sen att han får gratis spel etc, utan att ens recensera allt finner jag märkligt. Jag kikade på hans trophies för ett tag sedan för att se om han verkligen spelade klart spelen han fick, men i de flesta spel han spelat hade han en trofé. Detta ledde såklart till att jag blev blockad och min kommentar togs bort, som vanligt han blir ifrågasatt eller påkommen. Snubben vill bara ha allting utan att själv lyfta ett finger. Han har i omgångar på Instagram bett om att folk ska donera till honom, och han har även en banner på sin hemsida där han ber om donationer. Nä, så här svårt för en människa jag aldrig träffat har jag aldrig haft.

Det är tyvärr inte synd om Straholic, så jag håller med dig och det är skönt att andra ser det jag också har observerat under många år. Det handlar definitivt om enbart honom, när han jämt och ständigt försöker knyta an nya kontakter. Han väljer oftast ut de som på något vis kanske kan "bidra" med något för hans personliga "utveckling". Oftast väljer han ut personer som själva har ansträngt sig i många år inom spelindustrin. För att sedan snylta lite på deras framgångar. Jag tror inte heller att Straholic är den enda som har lyckats glida på räkmacka tyvärr. Utan liknande fenomen är nog vanligare än vad man kan tro. Fenjima som du nämnde bland annat, är också en individ som har kört fulspelet mot framgångarna bland annat.

Jag känner väldigt mycket som dig annars kring frustrationen. Dels för att han inte har varit genuin, samt för att många har fallit för hans beteende. Det säger samtidigt väldigt mycket om hur andra människor värderar varandra och det är oroväckande. Människor är extremt ytliga i sina bedömningar och borde bli mer kritiska. Annars kommer folk som Straholic och andra kelptomaner fortsätta att härja runt fritt.

Nej, jag är oerhört tacksam över att det sattes punkt på eländet tillslut. Nu kan jag och många andra här andas ut.

"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!