Gamereactor follow Gamereactor / Dansk / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia / Polski
Gamereactor Close White
Logga in medlem

Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Tyck till om Gamereactors forumiter

Kanutus
Kanutus
Citerar -Ogge-:
Nej, jag är oerhört tacksam över att det sattes punkt på eländet tillslut. Nu kan jag och många andra här andas ut.

Hold up, är han borta igen?

But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
Dusty
Dusty
Citerar -Ogge-:
Citerar Dusty:Aha, nä det är ju inte samma snubbe. Jag vet egentligen inte vad det är med Straholic. Jag har alltid synat honom när han glider runt och droppar snälla kommentarer till random användare, både här på GR och på sociala medier. Jag tror inte att han är en snäll människa. Han gör det för sin egen skull, för att bygga sitt varumärke och allt han gör gör han för att det på något sätt ska gynna honom. Han verkar också vilja glida in på en räkmacka överallt. Har sett hur han blivit "kompis" med Fenjima och andra lite mindre kända "profiler". Man kan ju undra om det är för att han verkligen vill ha de som vänner eller om det är för att promota sig själv, genom att ses i samma sammanhang som de. Och då tänker jag främst på varför han ställer sig på deras sida på Twitter, som du nämnde, och plötsligt börjar snacka skit om Petter.

Sen att han får gratis spel etc, utan att ens recensera allt finner jag märkligt. Jag kikade på hans trophies för ett tag sedan för att se om han verkligen spelade klart spelen han fick, men i de flesta spel han spelat hade han en trofé. Detta ledde såklart till att jag blev blockad och min kommentar togs bort, som vanligt han blir ifrågasatt eller påkommen. Snubben vill bara ha allting utan att själv lyfta ett finger. Han har i omgångar på Instagram bett om att folk ska donera till honom, och han har även en banner på sin hemsida där han ber om donationer. Nä, så här svårt för en människa jag aldrig träffat har jag aldrig haft.

Det är tyvärr inte synd om Straholic, så jag håller med dig och det är skönt att andra ser det jag också har observerat under många år. Det handlar definitivt om enbart honom, när han jämt och ständigt försöker knyta an nya kontakter. Han väljer oftast ut de som på något vis kanske kan "bidra" med något för hans personliga "utveckling". Oftast väljer han ut personer som själva har ansträngt sig i många år inom spelindustrin. För att sedan snylta lite på deras framgångar. Jag tror inte heller att Straholic är den enda som har lyckats glida på räkmacka tyvärr. Utan liknande fenomen är nog vanligare än vad man kan tro. Fenjima som du nämnde bland annat, är också en individ som har kört fulspelet mot framgångarna bland annat.

Jag känner väldigt mycket som dig annars kring frustrationen. Dels för att han inte har varit genuin, samt för att många har fallit för hans beteende. Det säger samtidigt väldigt mycket om hur andra människor värderar varandra och det är oroväckande. Människor är extremt ytliga i sina bedömningar och borde bli mer kritiska. Annars kommer folk som Straholic och andra kelptomaner fortsätta att härja runt fritt.

Nej, jag är oerhört tacksam över att det sattes punkt på eländet tillslut. Nu kan jag och många andra här andas ut.

Du lyfte fram det väldigt bra där! Ja, Fenjima började ju sin "karriär" här på Gamereactor. Hade bloggrubriker som handlade om "rumpsex" och liknande, vilket så klart blir uppenbart clickbait när hon i samma veva länkar till sin egna blogg. Men det mest oroväckande är hur lätt de har för att bli så pass "kända" när de använder sig av denna metod, och att de lyckas med det.

What a nice boat...
Danne89
Danne89
Citerar Danne89:
Övervägde nästan att sluta läsa GR efter att den där typen blev "anställd".
Hade ingenting emot honom innan han började sabba för mig privat utan att ens känna mig.

Nästan ett år har gått sen jag droppade kommentaren och jag glömde bort den lika fort som jag skrev den. Sorry att jag inte varit så aktiv på forumdelen, tydligen är man lögnare om man inte delar med sig av detaljer direkt.

Vi var vänner på FB, men jag blockade honom då han inte var en särskilt bra vän. Jag gjorde slut med min flickvän sen två år februari 2016 och direkt började han skriva med henne och snacka skit om mig för att hon skulle gilla honom istället. Hon var fortfarande väldigt förälskad i mig och hon skickade prints på allt han skrev till henne... Jag droppade det då jag är väldigt förlåtande av mig, men självklart kändes det konstigt att man kan göra så mot någon.

Runt midsommar samma år så ringer mitt ex mig med panik och skriker på mig. Det visar sig att han har skickat "bildbevis på att jag träffat en ny". Jag blir såklart chockad.
Jag hade börjat prata med en tjej från en dejtingsida och han kände igen henne när hon och jag blev vänner på fb. Han frågar ut henne om varför hon är vän med mig och hon säger att hon och jag dejtar (vi hade bara träffats 2 gånger). Det första han gör är att skriva det till mitt ex som jag inte längre är vän med på fb (som är väldigt känslig och fortfarande hade känslor för mig). Hon får spelet och hotar med att ta livet av sig och att jag lekt med hennes känslor...

Hon förtjänade inte att få höra det på det sättet och det kändes som att han njöt av att sabba för mig. Jag blockade honom och bad mitt ex att ta bort honom som vän - vilket hon gjorde.

Finns en hel del detaljer om allting, men jag försökte korta ner det och jag hade säkert kunna skriva det bättre om jag lagt mer tid på det.

Jag vill inte skapa något mer drama, ville bara förklara varför jag skrev sådär för ungefär ett år sedan.

P.S
Mitt ex mår bättre idag då hon till slut gick med på att prata med en kurator. Hon har ett nytt förhållande där hon är förlovad med en jätteschysst kille. Jag är glad för hennes skull.

Edit:
Det här var som sagt över 1,5 år sedan. Jag hoppas för hans egna skull att han mår bättre idag och att han inte gör andra illa på detta sättet igen. Han mådde uppenbarligen inte bra just då. Så inget mer drama, snälla. Jag har glömt detta nu.

Sometimes darkness can show you the light.
Dusty
Dusty
Tack Danne. Har länge gått och funderat över vad han kan ha gjort. Han växte ju inte precis i mina ögon efter att ha läst detta. Men man lär aldrig få höra hans version av det för så fort han blir konfronterad tar han till blockering direkt

Tack för att du delade med dig!

What a nice boat...
Danne89
Danne89
Citerar Dusty:
Tack Danne. Har länge gått och funderat över vad han kan ha gjort. Han växte ju inte precis i mina ögon efter att ha läst detta. Men man lär aldrig få höra hans version av det för så fort han blir konfronterad tar han till blockering direkt

Tack för att du delade med dig!

Lugnt! Kände att det var dåligt av mig att inte ge en förklaring tidigare, men ärligt talat så glömde jag bort det totalt... Ber om ursäkt!

Hoppas att alla får en fin helg!

-Ogge-
-Ogge-
Citerar Dusty:
Du lyfte fram det väldigt bra där! Ja, Fenjima började ju sin "karriär" här på Gamereactor. Hade bloggrubriker som handlade om "rumpsex" och liknande, vilket så klart blir uppenbart clickbait när hon i samma veva länkar till sin egna blogg. Men det mest oroväckande är hur lätt de har för att bli så pass "kända" när de använder sig av denna metod, och att de lyckas med det.

Yes, jag minns det. Var en hel del fantasilösa blogginlägg om ytlighet och sen sattes offerkoftan på. Visserligen provocerade hon även fram idioter som kanske gick för långt med vissa kommentarer. Men hon försatte sig själv i en dum sits samtidigt. Jag uppskattade inte hennes beteende och det är skrämmande som du säger där, att vissa kan lyckas "bra" trots att de beter sig på det här viset. Det säger ändå en hel del om vilka som sitter i toppskicket och styr industrin samt diverse kretsar inom spelmediet.

"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
grodahn
grodahn
Citerar -Ogge-:
Yes, jag minns det. Var en hel del fantasilösa blogginlägg om ytlighet och sen sattes offerkoftan på. Visserligen provocerade hon även fram idioter som kanske gick för långt med vissa kommentarer. Men hon försatte sig själv i en dum sits samtidigt. Jag uppskattade inte hennes beteende och det är skrämmande som du säger där, att vissa kan lyckas "bra" trots att de beter sig på det här viset. Det säger ändå en hel del om vilka som sitter i toppskicket och styr industrin samt diverse kretsar inom spelmediet.

Jag vet inte om "styr" är rätt ord, det är väl snarare så att det är helt andra personer som egentligen styr, men att de väljer att kapitalisera på såna individer som "sticker ut". De är lätta att sälja, men inte så mycket mer än det.

Nåväl, off-off-topic.

Till ämnet så vet jag knappt vad jag ska tycka. Man får lite missanpassad, snudd-på borderline tonåring-vibbar av både Petters och Dannes inlägg. Känns bekant, men extremt avlägset. Och skönt är ju det.

The more I learn, the smaller I become.
Danne89
Danne89
Citerar -Ogge-:

Vissa av bloggarna innehöll lättklädda bilder också... Bilder på henne som varit med i olika tidningar iförd endast underkläder etc. Kändes rätt konstigt att se det här.

Le Grand Blonde
Le Grand Blonde
Fy farao.
Får väl sammanfatta det hela för min del.
Bra jobbat Danne att hålla huvudet kallt när du har med en sådan person att göra. Sådana utvecklar lätt ett stalkingbeteende om man går in för mycket i att bemöta deras otyg.

- Stor o blond
-Ogge-
-Ogge-
Citerar Danne89:
Vissa av bloggarna innehöll lättklädda bilder också... Bilder på henne som varit med i olika tidningar iförd endast underkläder etc. Kändes rätt konstigt att se det här.

Yes I know, det var ett oerhört märkligt narcissistiskt beteende. Sen dök hon även upp från ingenstans och bombarderade oss med allt detta. Som att kontot enbart var skapat för bloggen och som att intresset för GR aldrig riktigt existerade.

"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
Lurkman
Lurkman
Ridley är den utan tvivel största behållningen med detta forum. Stabil, rättvis och håller alltid en god ton, oavsett vad som diskuteras. Tycks till skillnad från många andra (inkl. undertecknad) sakna tendenser till meningslöts bråkande. Approachen är alltid konstruktiv.

Hurtigrutt
Hurtigrutt
Stralle...

Patrikseve
Moderator
Patrikseve
Citerar Hurtigrutt:
Stralle...

Han är inte forumit eller medlem på sidan längre, låt det stanna där, tack på förhand.

"Aerodynamically, the bumble bee shouldn't be able to fly, but the bumble bee doesn't know it so it goes on flying anyway"- Mary Kay Ash
AG Jati
AG Jati
Får slå ett slag för Kylo Ren också. Lite grann som en Patrikseve Junior. Har mycket intressanta texter och har väldigt bra åsikter om det ena och det andra. Extra pluspoäng för namnet och bilden såklart när denna karaktär är nutida SW universumets bästa. Hoppas fler av samma kaliber och kreativitet dyker upp och kan blomstra forumet.

Edit: Tänkte uttrycka en sista åsikt om Stralle, men ska nog låta bli. Kanske blivit överflödigt just nu.

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
Le Grand Blonde
Le Grand Blonde
Citerar Lurkman:
Ridley är den utan tvivel största behållningen med detta forum. Stabil, rättvis och håller alltid en god ton, oavsett vad som diskuteras. Tycks till skillnad från många andra (inkl. undertecknad) sakna tendenser till meningslöts bråkande. Approachen är alltid konstruktiv.

Inget tokigt med Ridley.
Det är inte alltid man är överens, men man vet å andra sidan alltid vad han tycker och kan nästan läsa av hans tankar.
Otäckare med oberäkneliga figurer som man uppskattat och hållit med om i nästan allt i åratal, så plötsligt kläcker de ur sig något oväntat och konstigt som man inte alls kan hålla med om ens en smula.

- Stor o blond
Ageless Force
Ageless Force
Citerar Le Grand Blonde:
Otäckare med oberäkneliga figurer som man uppskattat och hållit med om i nästan allt i åratal, så plötsligt kläcker de ur sig något oväntat och konstigt som man inte alls kan hålla med om ens en smula.

Personligen tycker jag det är en fördel då individer sällan är lika i varje avseende, hade varit tråkigt att ha ett begränsat urval av ja-sägare runt sig hela tiden. Flera av mina närmsta vänner är väldigt olika mig vad gäller vissa saker, men det är ändå något vi har gemensamt som gör att vi kan umgås och om så är fallet - diskutera våra olikheter.

It Can't Rain All the Time
Zack strife
Zack strife
ridley är mycket bra och nog min favorit på forumet. alltid trevlig och ofta rolig
kunde gillat bättre musik men ingen är perfekt. ( syftar främst på dull punk )

Normal is overrated
Ridley
Ridley
Citerar Lurkman:
Ridley är den utan tvivel största behållningen med detta forum.

Du är bra, Lurkman. Gillar dina bloggar med funderingar kring livet.

Citerar AG Jati:
Får slå ett slag för Kylo Ren också.

Han gillar jag. Känns som att han alltid skriver genomtänkta saker, och har ett väldigt "korrekt" språk som är kul att läsa.

Citerar Le Grand Blonde:
Inget tokigt med Ridley.
Det är inte alltid man är överens, men man vet å andra sidan alltid vad han tycker och kan nästan läsa av hans tankar.

Haha, tack detsamma.

Citerar Zack strife:
ridley är mycket bra och nog min favorit på forumet.

Du är bra och trevlig, kul att prata med. Gillar att du ökat aktiviteten i MNC.

Citerar Zack strife:
kunde gillat bättre musik men ingen är perfekt. ( syftar främst på dull punk )

Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
Anakin1337
Anakin1337
alla på forumet vet att ridley e den bästa forumiten. men finns inte riktigt någon som etablerat sig som den näst bästa. vissa menar att det e Lurkman. men det passar inte hans persona som det miss förstådda geniet. Ageless force försöker tydligt att ta platsen brevid ridley på tronen men har svårt att riktigt etablera sig pga avsaknad av en egentlig personlighet. Petter hade varit naturligt med tanke på hans posision som chef på gamereactor sverige och att han själv ser sig som en av de viktigaste personerna på GR. men han har gång på gång blivit sågad av gamereactors intillegentsia vilket gör honom oduglig som en almännt betraktat sett stor forumit. forumiten räv verkar ha en speciell plats i mångas hjärtan men får vid det här laget mer betraktas som en legend en forumit. Moose som av de allra flesta betraktar som den vassaste pennan av alla skulle också kunna ta plats på tronen brevid ridley men vem ska isådanafall ta över hans plats som den främsta granskaren av makten här på gamereactor.

kvar finns det egentligen bara ett alternativ.... nämligen... av alla omtyckta chrilleman som gjort sej till en riktig folk favorit med sina bloggar om cod

henkess
henkess
Mycket ryggdunkande av dom fåtal som fortfarande håller forumet igång. Dom två bästa är AG jati och Ribcage. Bägge verkar vara sköna karaktärer. Ribcage verkar ha samma passion för träning som jag, han gillar Zyzz också. Om jag inte sett fel så gillar även AG jati Zyzz. Ag jati har bra musiksmak också.

Tätt efter dom kommer - Ogge- som verkar vara en vettig snubbe.

Gillar sämst Ridley om jag skulle välja. Tänker inte ge mig in någon diskussion om det, och jag får säkert massa skit för det - men det tål jag utan problem. Alla har vi olika smak.

psn:henkess xbox:henkess
Le Grand Blonde
Le Grand Blonde
Citerar henkess:
Gillar sämst Ridley om jag skulle välja. Tänker inte ge mig in någon diskussion om det, och jag får säkert massa skit för det - men det tål jag utan problem. Alla har vi olika smak.

Spelsmaken som tycks krocka om man följer kommentarsfälten. Ribcage är lite enkelspårig för min smak, men jag tolererar karln.

- Stor o blond
henkess
henkess
Citerar Le Grand Blonde:
Citerar henkess:Gillar sämst Ridley om jag skulle välja. Tänker inte ge mig in någon diskussion om det, och jag får säkert massa skit för det - men det tål jag utan problem. Alla har vi olika smak.

Spelsmaken som tycks krocka om man följer kommentarsfälten. Ribcage är lite enkelspårig för min smak, men jag tolererar karln.

Du kommer på en fjärde plats efter -Ogge- tro det eller ej, även om vi krockar spelmässigt med vilka spel vi verkar gilla. Vi har helt olika smak. Annars verkar du vara en schysst snubbe med vettiga åsikter.

psn:henkess xbox:henkess
Anakin1337
Anakin1337
Citerar henkess:

wow. henkess visar än en gång prov på äkta revolutionär anda. han är unik, en konstners skäl, vad folk tycker om honom rör honom inte ryggen till. helt klart en av forumets främsta fri tänkare. precis hur avant garde han är visar han prov på genom att han #vågarvägradebatten

AG Jati
AG Jati
Jag har aldrig direkt förstått storheten med Le Grand Blonde. Då han var nybakad medlem kändes han som en frisk fläkt men nu känns han som en riktigt ytlig spelbloggare som saknar substans, där medlemmar Nineldo och 5murfen har betydligt bättre kreativitet men bloggar inte lika mycket. Ett plus ska han dock ha för att vara en riktig räv(utan att förväxlas med medlemmen Räv) på att disuktera i olika kommentatorsfält.

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
Le Grand Blonde
Le Grand Blonde
Jo, det stämmer att man tröttnat lite nu och inte orkar bidra med så mycket mer än en och annan illa stavad twitterartad uppdatering bloggvis.

- Stor o blond

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!