Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Mode-tråden


Oxenstierna, Gant har en liknande tröja. Den ligger dock på ca 2-3000 om jag inte minns fel. :/
Avgångstidelag
  • 0
Ah, men tröjan jag länkade kommer också från Gant, kanske är samma du tänker på? Dyrt i vilket fall, men ska kolla efter en bätte begagnad på ebay.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Citerar Oxenstierna:
Ah, men tröjan jag länkade kommer också från Gant, kanske är samma du tänker på? Dyrt i vilket fall, men ska kolla efter en bätte begagnad på ebay.


Annars finns det hundratals likadana tröjor (inte Gant dock) på Beyond Retro och andra second-hand butiker. Har du nära till Myrornas i Göteborg så kan du få tag på en identisk tröja för ungefär 70 kronor!
Avgångstidelag
  • 0
Får kika lite, men har tyvärr ganska långt till en vettig second hand-butik.
Tack för tipset iaf!
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Haha, inga problem! Befinner du dig någon gång i Göteborg ska jag bjuda på en second-hand-tour.
Avgångstidelag
  • 0
Åhå, det låter riktigt trevligt! Bara det borde kunna motivera en resa till Götet.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
SUPERLIVE

Hittade märket Merc för ett tag sedan. Väldigt ungbrittiskt, vilket såklart glädjer den här anglofilen. Mycket snabb och billig frakt också!
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Mode suger.

Bara en massa montona tunna färger.

Ge mig en starklila tröja mönstrat med illgrönt eller nåt.
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Mode som i trattoarkant på ryggen och lampa på huvudet är helt sinnessjukt, men mode borde vara ens personliga stil. För mig ska mode vara tilltalande, en människa som inte bryr sig om kläder alls och har endast kläder för att de inte ska frysa har inte mode på sig. Däremot en människa som väljer kläder för att de är snygga i hens mening är mode. Ser du bra ut i kläder så är det ett mode.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Någon som har någon aning vart man kan få tag på en snygg duffel?
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Jag är också ute efter en duffel! Gloverall är ju själva moder-duffeln och det lockar mig. De ska hålla väldigt bra kvalitét. Tyvärr något dyra för min ekonomi, men jag har sett att Original Montgomerys dufflar säljs till ett bra pris här och det lär nog bli en sådan jag klickar hem! :')
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Funderade faktiskt på duffel ett tag, men känner inte riktigt att det är värt att lägga såpass mycket pengar på ett plagg jag ändå inte riktigt är helt förälskad i. Det får nog bli någon gråtrist rock igen. Kanske denna? http://shop.weekday.com/Content/ProductContent/0227393002/02
27393002_5_0.jpg
Avgångstidelag
  • 0
Citerar Självmordsblond:
Det får nog bli någon gråtrist rock igen. Kanske denna? http://shop.weekday.com/Content/ProductContent/0227393002/02
27393002_5_0.jpg

Ytterplagg man måste trä över skallen är jag då inget större fan av. Än värre när rocken ifråga verkar vara rätt stor.
  • 0
Citerar Dörden:
Ytterplagg man måste trä över skallen är jag då inget större fan av. Än värre när rocken ifråga verkar vara rätt stor.


Träs över skallen ska den inte, det finns en dold uppsättning knappar bakom en tygflik.
Avgångstidelag
  • 0
Citerar Självmordsblond:
Träs över skallen ska den inte, det finns en dold uppsättning knappar bakom en tygflik.

För väl det, såg ut som det bara var en mindre knäppning. Vet aldrig med Weekday...
  • 0
Citerar Oxenstierna:
här och det lär nog bli en sådan jag klickar hem! :')


Tack, precis det jag letade efter.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Har spanat in Pull and Bear och det verkar vara en väldigt vettig sida. Snygga kläder för relativt bra priser.

http://www.pullandbear.com/se/en/
Avgångstidelag
  • 0
Idag, efter en del letande, hittade jag ett par skor jag aldrig skulle ha köpt förut. Det är "vanliga" Doctor Martens airwear men de är inte likadana som när jag besökte som mest festivaler, på 90-talet. Utseendet är samma, men materialen annorlunda, mjukare. Sulan är medelhård mot hård tidigare, lädret är mjukare än innan, dessutom tog jag ett par av vintermodell som är ännu mjukare. Det är ingen stålhätta, jag minns inte vad det var förut precis, kanske var det olika modeller med plast resp stål, nu är det inget.

Skorna gick i stort sett av sig själva. Jag hade gått 8 kilometer till butiken och mina gamla träningsskor hade hål i sulan efter några års användande. Jag har gått upp från 115 till 116 och fått ont i vader och fötter, och skavsår av gamla skorna. När jag gick hem var jag rejält trött, bytte till nya skorna, slängde de gamla, och gick lätt hem samma väg. Detta hade inte varit möjligt utan bra skor; jag har inte gått så långt på en dag sedan 2011.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Julen är verkligen en högtid för oss klädintresserade! Det är inte så strikt, utan man kan tänka fritt. I år försökte jag matcha outfiten med mina ögon. Resultatet ser ni här

Är väldigt nöjd över slipovern som är en 80-talare i shetlandsull, inhandlad på Ebay. Ska köpa fler!

Det vore kul att få se andras juloutfits! :')
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Har ni köpt skor till våren än? Något ni kan tipsa?
  • 0
Citerar Yuriyami:
Har ni köpt skor till våren än? Något ni kan tipsa?

Ett par penny loafers i mocka, från Land's End. Finfint kvalitét och snygga, men får se lite hur ofta de kommer att användas.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Har mina Chelsea Boots från Stockholm Design Group i Mocka, de är riktigt fina.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!