Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Harry Potter (*Officiell*) ***SPOILER***


Citerar Glass Simon:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article6890325.ab


Ojsan.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Artillery Force:
Ojsan.


Hoppas det inte har för mycket inverkan bara. :/
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Hoppas det inte har för mycket inverkan bara. :/

Dumbledore återupplivas och gifter sig med Harry...
  • 0
Citerar Viktor:
Citerar Glass Simon:Hoppas det inte har för mycket inverkan bara. :/

Dumbledore återupplivas och gifter sig med Harry...



första aprilskämt?
Take it Easy but do take it
  • 0
Äsch, filmerna är långt ifrån lika bra som böckerna är ändå. De är knappt värda att se.
Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
  • 0
Citerar Mr Fizhman:
Äsch, filmerna är långt ifrån lika bra som böckerna är ändå. De är knappt värda att se.



de blir bara sämre och sämre. Fortfarande värda att se på.

Harry Potter och Hemligheternas kammare var bäst hittils. Den känns mäst som Hogwarts.
Take it Easy but do take it
  • 0
Citerar Mr Fizhman:
De är knappt värda att se.


Äh, man rycks med hypen som tillfälligt uppstår. Dessutom brukar trailersnuttarna som visas på TV vara riktigt bra.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Artillery Force:
Citerar Mr Fizhman e är knappt värda att se.

Äh, man rycks med hypen som tillfälligt uppstår. Dessutom brukar trailersnuttarna som visas på TV vara riktigt bra.



läste på tidningen i dag J.K rowling säger att en till bok kan va på vägg.
Take it Easy but do take it
  • 0
Citerar sigmons:
läste på tidningen i dag J.K rowling säger att en till bok kan va på vägg.


Tja, varför inte. Vore ju faktiskt lite intressant ifall hon valde att göra en ny berättelse, i Harry Potter-universumet, men kanske ha någon utav hans söner eller barnbarn i huvudrollen istället. Just Harry och hans blixtärr känns lite utmjölkad.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article6890325.ab


Vem fasen tar med sig en überhemligt manus till en så stor film då han ska festa på puben? Jag gillar även hur Aftonbladet i vanlig ordning misslyckats kapitalt med rubriken.

Citerar Glass Simon:
Tja, varför inte. Vore ju faktiskt lite intressant ifall hon valde att göra en ny berättelse, i Harry Potter-universumet, men kanske ha någon utav hans söner eller barnbarn i huvudrollen istället. Just Harry och hans blixtärr känns lite utmjölkad.


Jag vill gärna ha en ny bok i samma underbara universum, men Harry och company känns ärligt talat ganska tråkiga nu, jag ser gärna att boken får en huvudperson som inte är besläktad med någon av de ursprungliga huvudpersonerna, det skulle även vara kul om denna person hammnar i ett annat elevhem än Gryffindor (om boken skulle utspela sig på Hogwarts, något som jag egentligen inte ser som ett måste).
Jag är mamma.
  • 0
Citerar Theinen:
om denna person hammnar i ett annat elevhem än Gryffindor (om boken skulle utspela sig på Hogwarts, något som jag egentligen inte ser som ett måste).


Där har vi något som vore intressant. Isåfall Slytherin, då jag inte tror att de andra två skiljer så himla mycket. Annars så kan man berätta mer om vad som hände innan Harry föddes, alltså första gången Voldemort var på krigsstigen eller något liknande. Det finns ju liksom oändligt med olika berättelser att skriva om för J.K.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
JAG VILL HA ETT HARRY POTTER MMORPG!
''The world may only see you as one person. But one person may see you as the world!''
  • 0
själv skulle jag tycka om att läsa om Jamesoch lilly vad dom gjorde på Hogwarts
Take it Easy but do take it
  • 0
Citerar adamviko:
JAG VILL HA ETT HARRY POTTER MMORPG!


Harry Potter MMORPG till Xbox Kinect
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
På tal om att filmen är delad i två delar, så vart någonstans tror ni att man väljer att avsluta den första delen någonstans? Jag tror att man gör det Spoiler:när Harry och Hermione precis lyckas undkomma Nagini, när den gömmer sig inuti Bathilda Bagshot i Godric's Hollow. Tidigare än så skulle göra den andra delen alltför lång.

Nu är ju tråden iofs Spoiler-märkt, men för säkerhets skull!
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
På tal om att filmen är delad i två delar, så vart någonstans tror ni att man väljer att avsluta den första delen någonstans?

Det är blivit bekräftat att första filmen slutar i, eller precis efter Spoiler poiler:Malfoy Manor
  • 0
Citerar Glass Simon:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article6890325.ab



Harry Potter goes iPhone.


Citerar Glass Simon:
TEXT



Låter som en rimlig gissning. Men jag undrar hur man skulle skulle kunna avsluta med det partiet. Känns inte riktigt som ett slut.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar Gamesrule:
Känns inte riktigt som ett slut.


Kanske inte. Vore lite lagom snyftigt och hypande för nästa film att avsluta med Spoiler:Dobby's begravning.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Andra Bullar:
TEXT



Nejnej. Jag svarade på Glass Simons kommentar, att man skulle avsluta vid Spoiler:Godric's Hollow, där Batilda Bagshot hittas, och Hermione och Harry blir anfallna av Nagini

Det skulle inte kännas som ett slut.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar Gamesrule:
Det skulle inte kännas som ett slut.


Inte? Själv tycker jag att det vore ganska logiskt att avsluta första delen där eftersom det kan betraktas lite som en slutstrid och ett klimax.
  • 0
Citerar Crank:
Inte? Själv tycker jag att det vore ganska logiskt att avsluta första delen där eftersom det kan betraktas lite som en slutstrid och ett klimax.



Jovisst, slutstrid vore det inte fel som, det känns bara inte riktigt rätt. Det händer liksom ingenting. Jovisst, något händer ju, men som sagt. Det skulle inte kännas rätt.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar Gamesrule:
Jovisst, slutstrid vore det inte fel som, det känns bara inte riktigt rätt. Det händer liksom ingenting. Jovisst, något händer ju, men som sagt. Det skulle inte kännas rätt.


Jag tror att man kan göra scenerna med Bathilda ganska obehagliga, vilket passar om den delen ska avsluta första filmen. Sedan förstår jag inte hur du kan säga att inget händer, då de slåss med Nagini, Harrys stav går sönder, de undkommer Voldemort med nöd och näppe, för att inte tala om de symboliska värde besöket där har. Jag tror att besöket i Godrics Hollow skulle passa perfekt som avslut.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Gamesrule:
Jovisst, slutstrid vore det inte fel som, det känns bara inte riktigt rätt. Det händer liksom ingenting. Jovisst, något händer ju, men som sagt. Det skulle inte kännas rätt.


Citerar Lotus:
Jag tror att man kan göra scenerna med Bathilda ganska obehagliga, vilket passar om den delen ska avsluta första filmen.


Precis, den scenen går att göra mer utförlig än vad den är i boken, där den dessutom, som Lotus beskrev, redan är händelserik.
  • 0
Borta*
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!