Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Kränkande bilder på vår kära Profet


Det som skiljer oss från en diktatur är att regeringen inte lägger sig i vad folket publicerar. En sak till, varför ska ett annat land bestämma över hur våra lagar ska vara?
  • 0
Men typ om jag köper en Volvo och den bara ställer till problem, så jag bestämmer mig för att sälja den. Nästa gång det är dags för att köpa en ny bil så har jag då i bakhuvudet att man inte ska köpa en Volvo igen då de bara krånglar och ställer till problem, så jag väljer en annan typ av bil denna gång.
Då har jag ju automatiskt skaffat mig fördomar mot Volvo bilar.
  • 0
Citerar kexbox_360:
Det som skiljer oss från en diktatur är att regeringen inte lägger sig i vad folket publicerar. En sak till, varför ska ett annat land bestämma över hur våra lagar ska vara?


äntligen lite ON topic som det tydligen inte har varit på länge. och som tirion eller templar sa, som även bryter mot FN regler och dyligt?
Islam+frihet=lol
  • 0
Citerar secuda:
bryter mot FN regler och dyligt


Fast koranens lagar står ju över alla värdsliga lagar.
  • 0
Citerar kexbox_360:
En fördom är ju när du bildar dig en uppfattning om någon genom fysiska attribut.


Ja. Men om jag tycker att en tjej har fina ögon och inget mer än så är det ingen fördom.

Citerar Ayane Is a Ninja:
Men typ om jag köper en Volvo och den bara ställer till problem, så jag bestämmer mig för att sälja den. Nästa gång det är dags för att köpa en ny bil så har jag då i bakhuvudet att man inte ska köpa en Volvo igen då de bara krånglar och ställer till problem, så jag väljer en annan typ av bil denna gång.
Då har jag ju automatiskt skaffat mig fördomar mot Volvo bilar.


Det där handlar om materiella ting och inte människor. Det är två helt skilda saker.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Citerar Ayane Is a Ninja:
Fast koranens lagar står ju över alla värdsliga lagar.


som tyvär gäller för en del inbitna religösa personer (inte gällandes islam utan även andra religioner.) men tycker inte skjälv att ett land som inte har skjälv något rent mjöl i påsen skall komma och säga vad som är rätt och fel.

Tillagt 2007-09-08 02:14:
Citerar Ayane Is a Ninja:
Men typ om jag köper en Volvo och den bara ställer till problem, så jag bestämmer mig för att sälja den. Nästa gång det är dags för att köpa en ny bil så har jag då i bakhuvudet att man inte ska köpa en Volvo igen då de bara krånglar och ställer till problem, så jag väljer en annan typ av bil denna gång.
Då har jag ju automatiskt skaffat mig fördomar mot Volvo bilar.


det är inte fördom det är en uppfatning.
Islam+frihet=lol
  • 0
Citerar secuda:
det är inte fördom det är en uppfatning.


En fördom är ju en uppfattning..
  • 0
Jo mitt exempel kanske inte va det bästa direkt, men en fördom är ju att ha en förutfattad uppfattning om något,någon, några osv. Tex om jag tänker på en kanadensare så tänker jag på en blek man med fånig röd hat och älskar ishockey.

Det är de fördomar jag har om kanadensare, sen om det stämmer eller inte kan jag ju inte va säker på för jag har aldrig träffat en irl, men jag tror att det kan stämma ganska bra. Alla mina fördomar grundas ju på mina tidigare erfarenheter i livet.
  • 0
Citerar Rheingold:
En fördom är ju en uppfattning..


nej en uppfattning är att är när tex man har fått för sig att en sak är dålig eller att den personen är jämnt sur. en fördom gäller oftast att man drar alla över en kam dvs att man tror att alla i en viss grupp är så.

eller ännu bättre förklaring, en recension ger en uppfattning om hur spelet/filmen/musiken är.
Islam+frihet=lol
  • 0
Citerar Gamebreaker:
Jag dömer efter perosnkemi, jag är inte lika trångsynt som andra. Huvudsaken är att jag fattar något. Och alla invandrare jag känner talar svenska. Jag arbetar med invandrare varje dag utan att störa mig. Fast, alla kan inte vara lika öppna och starka som jag.


De skulle ju vara bra om de var så, men de tror jag inte en sekund på. Har du ett företag så är Vinst ditt enda mål. Brist i kommunikationen kan ställa till problem i jakten på den, så naturligtvis anställer man personen de går lättast att prata med. Inget fel i de, bara realistiskt som sagt.

Dessutom är jag rätt så säker på att den "fördomsfria människan" inte existerar. Att på förhand bilda oss en uppfattning om saker och människor är naturligt och sker medvetet och omedvetet. Så tyvärr Tirion, oavsett hur bra de låter så har du fördomar gentemot människor och grupper.

Sen är de ju lätt att sitta här och säga yrka på motsatsen, men nästa gång du ser en Stor bitig, snaggad svartskalle med stora tatueringar, tjocka guldkedjor, med stirrig blick och en massa tatueringar så vet vi nog båda vilken slutsats du, och alla andra, för honom, främmande personer skulle dra för slutsats.
Everyman knows he is a sissy compared to Johnny Cash
  • 0
"Rättighet+frihet=Islam"

Visst..
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar The Frostexx:
"Rättighet+frihet=Islam"

Visst..


Ja, såvitt jag vet så är demostrationen emot yttrandefriheten. Vilket gör påståendet ännu mer korkat.
I wanna get down on my knees and start pleasing Jesus. I want to feel his salvation, all over my face.
  • 0
Citerar Cruzen:
http://www2.unt.se/ext_bildspel/1,3810,GROUP=1226-PIC=21173-
MC=,00.html

Haha.

Dagens idiotstämpel på henne

Tillagt 2007-09-08 09:53:
Citerar Gamebreaker:
Citerar The_gunners:
Om en familj som skulle leva på bidrag haft råd med en fin lägenhet. Fyra rum och ca 100 kvadrat. Då hade jag skitit i att arbeta


Men hur många delar lägenheten?


Citerar The Frostexx:
Och ändå vill du att vi ska ta emot fler invandrare så att det blir ännu svårare att sköta om dem och fixa bostäder osv åt dem?


Vi får göra som man gör vid lågkojukturer i andra länder. Sätter fart på arbetskraften och byger hus och lägenheter.
Citerar Gamebreaker:
Men hur många delar lägenheten?

Det är föräldrarnas ansvar. Man kan inte komma hit med åtta barn och tro att man ska kunna ha råd med ett rum till varje barn och bara leva på bidraget.
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Jag skulle också kunna protestera mot Lars Vilks teckningar. Men mest bara för att dom är så jävla fula.
Taskigt läge som billiga villor.
  • 0
Citerar Cruzen:
http://www2.unt.se/ext_bildspel/1,3810,GROUP=1226-PIC=21173-
MC=,00.html

Haha.


"Vi kräver religionsfrihet". Vad är deras problem? Vi har ju för fan religionsfrihet!
Och att Islam skulle stå för yttrandefrihet är ju det mest idiotiska jag hört på länge. Och ändå hörde jag Fredrik Reinfeldt hålla ett tal igår...
"Varför skall man ha anledningar till allting? Kan man inte bara få hata?" - Regnskog.
  • 0
Citerar TemplarPaladin:
Citerar Katatonisk:
det andra beviset är en film som hittades av amerikanska trupper där Usama erkänner atentatet men alla som har ögon kan se att det inte är Usama.


Nähä, vem är det då? Är kanske alla Al Quadias ledare fabelfigurer?


http://hometown.aol.co.uk/uncovering911/images/54%20-%20fake
_osama.jpg


Till vänster är en blid från filmen där Usama tar på sig ansvaret etc. Till höger är den riktiga Usama och du bort ser ifrån det andra jag skrev om passet.

TP du verkar vara en sådan som sväljer allt som matas till dig igenom TV'n...
  • 0
Citerar Katatonisk:
Till vänster är en blid från filmen där Usama tar på sig ansvaret etc. Till höger är den riktiga Usama och du bort ser ifrån det andra jag skrev om passet.


Är det där verkligen en bild från där han tar på sig ansvaret? Isånnafall hade jag kunnat hitta någon i mitt kvarter som var mer lik Usama...
"Varför skall man ha anledningar till allting? Kan man inte bara få hata?" - Regnskog.
  • 0
Citerar Cruzen:
http://www2.unt.se/ext_bildspel/1,3810,GROUP=1226-PIC=21173-
MC=,00.html

Haha.


oc så ser man i bakgrunden en som bär sjal? ja vad skall man säga... kan ju bara små le åt hela händelsen.

Citerar Lotus Assassin:
"Vi kräver religionsfrihet". Vad är deras problem? Vi har ju för fan religionsfrihet!


eller hur det har vi haft ganska länge.
Islam+frihet=lol
  • 0
Citerar Katatonisk:
Citerar TemplarPaladin:
Citerar Katatonisk:
det andra beviset är en film som hittades av amerikanska trupper där Usama erkänner atentatet men alla som har ögon kan se att det inte är Usama.


Nähä, vem är det då? Är kanske alla Al Quadias ledare fabelfigurer?


http://hometown.aol.co.uk/uncovering911/images/54%20-%20fake
_osama.jpg

Till vänster är en blid från filmen där Usama tar på sig ansvaret etc. Till höger är den riktiga Usama och du bort ser ifrån det andra jag skrev om passet.

TP du verkar vara en sådan som sväljer allt som matas till dig igenom TV'n...

Hört talats om Photoshop?
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Förövrigt så har ett nytt parti bildats i Finland. Nordens första muslimska parti. Deras mål är bland annat är att alkohol så förbjudas i mataffärer och att muslimska barn inte ska behöva gå på lektioner i skolan som strider mot islam (till exempel musiklektion). Jag undrar verkligen vad de försöker uppnå med detta? Att folk ska få förståelse för dem? Skulle inte tro det, de flesta blir nog mer frustrerade över deras starka vilja att särbehandlas.
De vill uppenbarligen stå utanför samhället. Vad näst? Att Skåne blir den första muslimska staten där de muslimska shialagarna råder?
Mein Fürher! I can walk!
  • 0
Citerar Gordon_Freeman:
Förövrigt så har ett nytt parti bildats i Finland. Nordens första muslimska parti. Deras mål är bland annat är att alkohol så förbjudas i mataffärer och att muslimska barn inte ska behöva gå på lektioner i skolan som strider mot islam (till exempel musiklektion). Jag undrar verkligen vad de försöker uppnå med detta? Att folk ska få förståelse för dem? Skulle inte tro det, de flesta blir nog mer frustrerade över deras starka vilja att särbehandlas.
De vill uppenbarligen stå utanför samhället. Vad näst? Att Skåne blir den första muslimska staten där de muslimska shialagarna råder?


Sånt där gör mej så jävla förbannad. Börjar nästan tycka att vi borde sluta ta in muslimer i skandinavien, eller i västvärlden över huvud taget.
Alla snälla flickor kommer till himlen. Ni andra kan komma hem till mej! Grr
  • 0
Citerar metal crew:
Sånt där gör mej så jävla förbannad. Börjar nästan tycka att vi borde sluta ta in muslimer i skandinavien, eller i västvärlden över huvud taget


Jo, i alla fall sådana som vägrar anpassa sig och som har för sig att de fortfarande lever i Irak.
Några av er har kanske sett den nya filmen Ett öga rött. Killen i den filmen blir arg på sin pappa för att fadern vill intergreras i det svenska samhället istället för att behålla de gamla sederna. Fadern börjar läsa ICA kuriren, lyssna på Abba och dricka alkohol och äta Kalles kaviar. Personligen anser jag att faderns beteende är något som bör eftertaktas bland invandrare. S
Sonens beteende är däremot helt annat. Visst, det är inget fel med att behålla banden med sina rötter, men samtidigt bör man vara öppen för nya upplevelser. Istället för att avisa den "svenniga" kulturen borde han ge den ett försök, eller i alla fall respektera den.
Mein Fürher! I can walk!
  • 0
Citerar metal crew:
Citerar Gordon_Freeman:
Förövrigt så har ett nytt parti bildats i Finland. Nordens första muslimska parti. Deras mål är bland annat är att alkohol så förbjudas i mataffärer och att muslimska barn inte ska behöva gå på lektioner i skolan som strider mot islam (till exempel musiklektion). Jag undrar verkligen vad de försöker uppnå med detta? Att folk ska få förståelse för dem? Skulle inte tro det, de flesta blir nog mer frustrerade över deras starka vilja att särbehandlas.
De vill uppenbarligen stå utanför samhället. Vad näst? Att Skåne blir den första muslimska staten där de muslimska shialagarna råder?


Sånt där gör mej så jävla förbannad. Börjar nästan tycka att vi borde sluta ta in muslimer i skandinavien, eller i västvärlden över huvud taget.


Helt jävla otroligt. Det är det enda jag kan säga.
"Varför skall man ha anledningar till allting? Kan man inte bara få hata?" - Regnskog.
  • 0
Citerar Lotus Assassin:
Helt jävla otroligt. Det är det enda jag kan säga.

Okej?
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!