Gamereactor / Dansk / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia / Polski
Gamereactor Close White
Logga in medlem

Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Thrash Metal-tråden

SteelLennY
SteelLennY
Metallica, Anthrax, Slayer, Megadeth... Ursäkta, menade four!

TSL Luke117
TSL Luke117
Tyckte väl det. Dock hade det inte varit fel med Kreator som femte band >:3

At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
SteelLennY
SteelLennY
Eller Pantera.

Simmoo
Simmoo
-

TSL Luke117
TSL Luke117
Citerar SteelLennY:
Eller Pantera.

Men dem spelar ju inte riktigt thrash.

Misternice
Misternice
Nu var det ett tag sedan jag lyssnade på Thrash Metal, lyssnade dock lite på Megadeth idag och det var nog första thrashen på 4 veckor.

Holmfrid
Holmfrid
Solot i Megadethd "My Last Words" är nog typ det bästa thrash solot. Jag är thrash-periodare. Ledsnar efter ett gäng skivor. Lite Morbid Saint, Destruction, Sodom, Razor, Deathhhammer, Antichrist, Demolition Hammer, Agony & Death Angel. Fan vad Slayer har dåliga solon förresten. Låter skit helt enkelt. De flesta i alla fall, right?

Ge mig lite thrash tips! Men, sönderproducerad thrash undanbes tack.

Särskrivningar är en del av min vardag.
Chaan
Chaan
Det går att hitta något fel på flertalet thrashband, live. Jag såg till exempel Atheist på Graspop, det var så dåligt att jag önskade jag hade Piece of Time på hörlurar. Jag hade ju lyssnat på den sen den kom, och så lät det bara illa 18 år senare. Dom kallas visst dödsmetall på wikipedia, men det var inte första skivan.

Jag har hållit på mycket med en artikel om festivalerna jag gått på, men det blir så explosivt att jag inte kommer våga posta det. Inte för att jag gjort något kriminellt, men jag vet utifrån reaktionerna jag fått på tidigare artiklar. I vilket fall är det ett resonemang om Metallica där, som jag inte vågar släppa än. Senast jag såg dom var 2009, och det var värt resan till Hultsfred, bland annat för att dom lät bra, det har dom inte gjort när jag sett dom i Stockholm några gånger.

Mitt första inhopp på scen var i ett thrashband, jag sjöng Alice in Hell i Nybyparken, Nybyrocken kallades det. Det var många år innan jag hade mitt första band med egna låtar som tog sig till scen.

I mourn the smell of love in the napalm.
TSL Luke117
TSL Luke117
Metallica - Master Of Puppets
Sodom - In the Sign Of Evil
Slayer - Show No Mercy
Antichrist - Forbidden World
Dark Angel - Darkness Descends
Destruction - Infernal Overkill

Det viktigaste.

Chaan
Chaan
Overkill - Låtarna med det namnet.
Jag har alltid gillat The Saw av Sodom (Is the Law)
Anacrusis var ok

Hela plattor? And justice for all..

I mourn the smell of love in the napalm.
TSL Luke117
TSL Luke117
Jag gillar inte Overkill.

Vipraxay
Vipraxay
Citerar Holmfrid:
Ge mig lite thrash tips!

Ingen aning om vad sönderproducerad menas, men Suicidal Angels, Mantic Ritual och Havok går ju att lyssna på tycker jag.

I lol'd
Misternice
Misternice
Megadeth lyssnar jag på överlägset mest inom Thrashmetalen och övrigt därmed.

TSL Luke117
TSL Luke117
Citerar Misternice:
Megadeth lyssnar jag på överlägset mest inom Thrashmetalen och övrigt därmed.

Jag är inget större Megadeth fan. Tycker att musiken är trött och känslomässigt underlägsen Metallica och Slayer.

Holmfrid
Holmfrid
My last words måste ju vara den bästa Megadeth låten. Solot i slutet asså,mmmmmmmmmmm dräggel.

Särskrivningar är en del av min vardag.
Misternice
Misternice
Overkill - Coma

https://www.youtube.com/watch?v=4Rl6KFD1FGY

Overkill gör riktigt bra Thrash Metal. Bra attityd i deras musik och rått. Jag har mestadels hört deras tidiga album. Men de har endel ny musik inom åren.

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!