Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Hur mycket väger ni?


185cm och väger 75kg
Like a BOUSE!
  • 0
Citerar Linus98:
172 cm - 50 kg

Ja jag väger lite, men det beror på att jag sedan födseln lidit av undervikt och problem med maten. Men nu är jag i alla fall i normalvikt ,säger sjuksyrran på min skola. Min morsa brukar säga att jag kan ha herrkläder på längden men inte på bredden...än....

Är bara 14, så jag har många år kvar!


Är i ungefär samma sits som du. Skillnaden är dock att jag är 18.

181 cm. Mellan 55-60 kilo. Var ett tag sedan jag sist vägde mig.
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
187/105 med magrutor på en bra dag.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
50 liter.
"Ett citat."
  • 0
Många stickor här, fan var och varannan som är i min längd (180 cm) verkar väga mellan 55-70 kilo. Jag väger in på 85. Kör mer Marklyft och ät mer damn it
  • 0
Citerar Barry_B:
Kör mer Marklyft och ät mer damn it


Varför?
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Varför?


Citerar Barry_B:
Många stickor här
  • 0
89kg morgonvikt, 188cm
  • 0
Citerar Oddesey:
Är i ungefär samma sits som du. Skillnaden är dock att jag är 18.

181 cm. Mellan 55-60 kilo. Var ett tag sedan jag sist vägde mig.


55 kg känns alldeles för lite för din ålder tbh. Ät mer och börja lyfta skrot ;)
  • 0
Citerar Szreaper:
Citerar Oddesey:Är i ungefär samma sits som du. Skillnaden är dock att jag är 18.

181 cm. Mellan 55-60 kilo. Var ett tag sedan jag sist vägde mig.

55 kg känns alldeles för lite för din ålder tbh. Ät mer och börja lyfta skrot ;)


Ja, har haft problem med att äta sedan jag var liten
Håller dock på att jobba med det. Men det går ganska långsamt.
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Stolta 68kg, 179cm. Ner från 112kg sen förra maj.
  • 0
Jag väger 95 kg, 195cm ungefär.
  • 0
Citerar Ree:
Stolta 68kg, 179cm. Ner från 112kg sen förra maj.


Dam, bra jobbat.
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
brukar vandra mellan 55 och 56 kg och är väl cirka 183 cm
"My hat is my friend, it helps me relax"
  • 0
Citerar Ree:
Stolta 68kg, 179cm. Ner från 112kg sen förra maj.


Hur?
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Ligger på runt 67 kilo och är 180 cm lång.
Börjar dra iväg lite hehe
Glory to Arstotzka!
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Kanutus:
Hur?

Räknade kalorier, cyklat varje dag jag kunnat, och gjorde mig av med mitt sockerberoende jag är övertygad om att alla tjocka personer har.

Säg till om du vill att jag är mer detaljerad.
  • 0
64 kg x 178 cm. Det mesta är nog fett. Det är bara mina ben som inte är såsiga. Resten av kroppen har ett tunt lager fett, toppat med en liiiten chipsmage och något som kan liknas vid bilringar fast tunnare.
And then Snoken was a pumpkin.
  • 0
Gick från 124kg till 70kg, 182cm.. från soffpotatis till att bli marathonlöpare.. =)
  • 0
95 ur form. Jag får stare-down på gatan och orkar väl precis springa ifrån någon som försöker slåss. Långsammare nu än på 100 kilo förra sommaren. Men jobbar på det.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
94 kilo, 189 lång.
aut viam inveniam aut faciam
  • 0
  • Ree
  • Ree
Nån PM:ade och ville ha detaljer om hur jag gick ner.

Det tar ungefär en vecka av icke-godis att bli av med det värsta sötsuget. Det kommer vara kvar under hela viktnedgången, men är relativt lätt att bekämpa om man bara håller koll på kalorierna och inte ger upp bara man slinker nån gång, för jag "slank" rätt ofta, men det var okej, för jag fortsatte banta ändå.

Annars var huvudformeln att räkna kalorier och motionera, dock inte som en tok. Räknar man kalorier blir det otroligt mycket lättare att gå ner, för man får verkligen stenkoll på hur mycket energi man får i sig.

Skaffa en köksvåg så blir det lättare att se hur mycket en måltid innehåller. Det är inte särskilt svårt att göra matten heller. Innehåller nått 350kcal per 100gram och du äter 150 gram är det bara 350*1.5, vilket ger 545kcal. ("Kcal" betyder "kilokalorier". Så egentligen är "350 kalorier" 350000 kalorier. Det blir bara lättare att skriva "kcal" för matproducenterna.)

Höll mig på ikring 1200-1400kcal varje dag, ibland mindre, vilket är en rätt hård bantning, men jag kände att jag kunde hålla mig där utan att bli hungrig, så det var där det fick landa. Är man mer aktiv än jag får man hålla sig lite högre, annars svälter man. Är en typisk "datornörd" ändå.

Motionen. Jag hade rätt mycket fritid, och kunde cykla så gott som varje dag när det var varmt. Jag är dock rätt lat av mig, så jag cyklar aldrig särskilt intensivt. Det var mer långa turer på 1-1½ timme i normalt tempo.

Motionen var dock inte nödvändig för viktnedgången. Man klarar sig helt klart utan den, och jag gick ner många kilo under vintermånaderna då jag inte motionerade alls. Nyckeln till all framgångsrik bantning är att man bantar under lång tid. Inga "Aftonbladetmetoder" där man går ner allt på några veckor fungerar. Kollade in "5:2-dieten". Vilket skämt! Man måste ligga på ~30% mindre kalorier än jag gjorde på mina extremaste dagar, 2 dagar i veckan. Ingen klarar det i långa loppet.

Det är lite jobbigt att räkna kalorier i början, men det är en gudagåva. Dagarna du slinker och köper nått gott kommer du känna dig bra mycket bättre efter, trots att du "fuskat", eftersom du knappt kommit över ditt dagliga rekommenderade kaloriintag, vilket ligger på ~2000kcal om du är en man.

Känn efter hur pass lågt du kan komma med kalorierna. Är du lite mer aktiv under dagarna. Springer du omkring på jobbet/skolan mycket så är det ändå några hundra kalorier du spenderat, vilket betyder att du kan gå ner lika snabbt som jag om du lägger dig på ~1400-1500kcal istället för mina lite mer extrema ~1200kcal.

Lycka till.
  • 0
75-80 kg / 175 cm / 26 år / styrketräning. Nuvarande vikt beror på träningsmängd och upplägg. Nöjd och ganska stark.

När jag var yngre så svälte jag mig i form. Det fungerar ändå ganska bra. Mer njutbart är dock att äta vad man vill och träna som en idiot. Ser bättre ut, har roligare helt enkelt.
"Jag tycker att det är bra att man tagit bort slantsinglingen - den blev ju ofta väldigt slumpartad!"
  • 0
Citerar Ree:
Nån PM:ade och ville ha detaljer om hur jag gick ner.

Det tar ungefär en vecka av icke-godis att bli av med det värsta sötsuget. Det kommer vara kvar under hela viktnedgången, men är relativt lätt att bekämpa om man bara håller koll på kalorierna och inte ger upp bara man slinker nån gång, för jag "slank" rätt ofta, men det var okej, för jag fortsatte banta ändå.

Annars var huvudformeln att räkna kalorier och motionera, dock inte som en tok. Räknar man kalorier blir det otroligt mycket lättare att gå ner, för man får verkligen stenkoll på hur mycket energi man får i sig.

Skaffa en köksvåg så blir det lättare att se hur mycket en måltid innehåller. Det är inte särskilt svårt att göra matten heller. Innehåller nått 350kcal per 100gram och du äter 150 gram är det bara 350*1.5, vilket ger 545kcal. ("Kcal" betyder "kilokalorier". Så egentligen är "350 kalorier" 350000 kalorier. Det blir bara lättare att skriva "kcal" för matproducenterna.)

Höll mig på ikring 1200-1400kcal varje dag, ibland mindre, vilket är en rätt hård bantning, men jag kände att jag kunde hålla mig där utan att bli hungrig, så det var där det fick landa. Är man mer aktiv än jag får man hålla sig lite högre, annars svälter man. Är en typisk "datornörd" ändå.

Motionen. Jag hade rätt mycket fritid, och kunde cykla så gott som varje dag när det var varmt. Jag är dock rätt lat av mig, så jag cyklar aldrig särskilt intensivt. Det var mer långa turer på 1-1½ timme i normalt tempo.

Motionen var dock inte nödvändig för viktnedgången. Man klarar sig helt klart utan den, och jag gick ner många kilo under vintermånaderna då jag inte motionerade alls. Nyckeln till all framgångsrik bantning är att man bantar under lång tid. Inga "Aftonbladetmetoder" där man går ner allt på några veckor fungerar. Kollade in "5:2-dieten". Vilket skämt! Man måste ligga på ~30% mindre kalorier än jag gjorde på mina extremaste dagar, 2 dagar i veckan. Ingen klarar det i långa loppet.

Det är lite jobbigt att räkna kalorier i början, men det är en gudagåva. Dagarna du slinker och köper nått gott kommer du känna dig bra mycket bättre efter, trots att du "fuskat", eftersom du knappt kommit över ditt dagliga rekommenderade kaloriintag, vilket ligger på ~2000kcal om du är en man.

Känn efter hur pass lågt du kan komma med kalorierna. Är du lite mer aktiv under dagarna. Springer du omkring på jobbet/skolan mycket så är det ändå några hundra kalorier du spenderat, vilket betyder att du kan gå ner lika snabbt som jag om du lägger dig på ~1400-1500kcal istället för mina lite mer extrema ~1200kcal.

Lycka till.
Vad duktig du har varit! Blir stolt trots att jag inte ens vet vem du är.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Citerar Ree:
Kollade in "5:2-dieten". Vilket skämt! Man måste ligga på ~30% mindre kalorier än jag gjorde på mina extremaste dagar, 2 dagar i veckan. Ingen klarar det i långa loppet.


Det är ungefär det jag gjort hela året - mest för att jag har vilat magen periodvis.

Nej det passar egentligen bara om man ligger väldigt lågt dom två dagarna. Visst man går ner i vikt, mest muskler (om man har vid starten) och lite fett. Runt 10% fett har jag haft, medan musklerna långsamt blivit mindre.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!