Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Firefox (officiell)


Testade på Firefox 4 idag och jag måste säga att jag gillar det! Skönt attd et blivit såpass stilrent och mer moderniserat samt öppnar upp större skärmyta för webbsidan.

Dock finns det två minus (som jag hittat hittills). De feta texterna som markera något nytt i krypinet här på GR förblir feta när man klickar på dem, tidigare blev de ju normala då.

Sen verkar det inte som att webbläsaren kan spara alla flikar när man stänger ner den. Varför har de tagit bort detta stöd, använde ju det som en tok i förra versionen. Eller är det bara jag som missat något i nya?
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar nighthawk:
Sen verkar det inte som att webbläsaren kan spara alla flikar när man stänger ner den. Varför har de tagit bort detta stöd, använde ju det som en tok i förra versionen. Eller är det bara jag som missat något i nya?


Hahaha - tar den automatiska funktionen för given i Opera; alla flikar sparas alltid.
  • 0
Citerar nighthawk:
Dock finns det två minus (som jag hittat hittills). De feta texterna som markera något nytt i krypinet här på GR förblir feta när man klickar på dem, tidigare blev de ju normala då.


Det är något som GR måste fixa, de stödjer inte något som finns i alla de nya webbläsarna. Har varit så för mig i Chrome ända sedan det släpptes.
We own your fucking dreams!
  • 0
  • Zior
  • Zior
Jag blev också besviken när jag trodde att det inte gick att spara flikar, men så här gör du (jag menar det är ju Firefox = The _King of Browsers): Går in på inställningar, allmänt, när fire fox startar och välj "visa flikar från förra sessionen". Klart! Dessutom så slipper du trycka avsluta och spara, utan du bara trycker kryss så spara den din flikar. Om du också vill anpassa din öppna ny flik knapp som för mig ligger längre bort från mina öppna flikar än förut, så högerklicka i övre delen av Firefox och välj anpassa. Sedan drar du bara ut en massa mellanrum tills du kommer tillräckligt nära dina öppna flikar, klart! Hoppas det känns bättre och att du fattar vad jag menar, annars PM spamma mig, I love PM
Livet blir nog kanske värt allt en dag...
  • 0
Citerar nighthawk:
Dock finns det två minus (som jag hittat hittills). De feta texterna som markera något nytt i krypinet här på GR förblir feta när man klickar på dem, tidigare blev de ju normala då.

Det gäller även om man har tryckt på en tråd för mig. Lite störigt därför jag tror alltid att någon har skrivit något nytt fast det inte finns några nya inlägg

Sen får jag en bugg när jag klickar på en länk så ett nytt fönster öppnas. Texten på fliken hamnar för högt upp, en liten del hamnar nästan utanför skärmen. Typ som om det blir in zoomat där....
  • 0
Jag ursäktar mig för följande svordomar;

Varför i hela jävla helvetet tar Firefox 4.0 upp 15% ibland av min processor när jag är idle och 33% av den när jag försöker använda skiten?! Och då ska vi fan inte ens nämna att den knappt går att använda då heller, seg som fan. Har bara haft problem med Firecocks 4.0 hittils...

Har i7 om ni undrar vilken processorjävel jag har.
  • 0
Citerar nighthawk:
Sen verkar det inte som att webbläsaren kan spara alla flikar när man stänger ner den. Varför har de tagit bort detta stöd, använde ju det som en tok i förra versionen. Eller är det bara jag som missat något i nya?


Finns i inställningar. Tack vare den funktionen har jag glömt bort vad en startsida är.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Citerar nighthawk:
Sen verkar det inte som att webbläsaren kan spara alla flikar när man stänger ner den. Varför har de tagit bort detta stöd, använde ju det som en tok i förra versionen. Eller är det bara jag som missat något i nya?


Skriv in "about:config" i en ny fliks adressfält, acceptera varningen, leta efter "browser.showQuitWarning" och ändra dess värde till "true". Det gör du genom att högerklicka på den och sedan trycka på "Växla".
  • 0
Åh, tackar för tipsen!

Har använt den där knappen för att återställa föregående session ett tag nu men skönt om den kan fixa allt själv.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Sidan (gamereactor) har inte fungerat som vanligt idag för mig med Adblock Plus igång. Nu däremot när jag har det avslaget fungerar sidan som vanligt, om än att jag nu måste kisa med ögonen för att inte bländas av all reklam. Någon som haft/har samma problem, och möjligtvis lösningen att skriva här?

En liten bild - http://img8.imageshack.us/img8/9084/gradblock.jpg
  • 0
samma för mig. troligtvis gamereactor som blockat adblock användare.
  • 0
Citerar Daniel L:
Vad kör ni för version då?

AP 1.3.10
FF 7.0.1
  • 0
Citerar Daniel L:
Samma här. Väldigt underligt.

Tidigare kunde man ju dock klicka på dess ikon vid statusfältet för att få upp en lista över "objekt" på den valda sidan, men då statusfältet inte längre finns på plats så ter sig uppgiften rätt svår. Hittar ingen liknande funktion heller när jag öppnar upp inställningarna för AP.
  • 0
Citerar Daniel L:
Jo, minns att man kan få fram ikonen på något sätt, men det har glömt. Men borde det inte funka att fixa från tilläggshanteraren eller måste man kanske vara på den specifika sidan samtidigt?

Det fungerade med CTRL+SHIFT+V för att få fram listan över blockerbara objekt, eller att högerklicka högst upp i rutan och klicka på Tilläggsfältet för att få statusfältet med ikonen att dyka upp. Nu gäller det bara att försöka lista ut vad som hindrar sidan från att visas korrekt.

EDIT: Och nu är problemet löst. Var att ta bort en spärr för något "ads"-filter.
  • 0
fattar inte hur man gör? ctrl+shift+v funkar inte. annvänder firefox 8.0
  • 0
Vet någon om det går att fixa så att bokmärkesfältet blir till två "rader" när man har fönstret på halvstorlek (dvs. halva skärmen i vågrät led men hela i lodrät)?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!