Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Apple [Officiella Tråden]

Bankar
Bankar
Nej, Iphone 4S hade nog kunnat kallas för Iphone 5 tack vare nyheterna i och med IOS samt den uppgraderade hårdvaran, om nu Apple hade valt att ändra designen på telefonen.

Frågan är dock om detta räcker för att hålla konkurrenterna borta. Jag är inte lika övertygad om att Apple återigen kan vänta ut till sommaren innan en ny telefon utannonseras.

"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
Axxorz
Axxorz
Någon som har en sammanfattande länk?

I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
The Sheriff
The Sheriff
Stooooor besvikelse! Minns hur golvad jag blev efter utannonseringen av fyran, denna presentation däremot... Finns det ens något att bli exalterad över?

Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
Marik
Marik
Ni som har köpt iphone från USA nån bra sida/butik där man kan handla från? och att tänka på innan ett köp därifrån (bryr mig inte om garanti osv eftersom de endå ska ha 700 bara för att titta)

"I've made a huge mistake
Aaandy
Moderator
Aaandy
Citerar The Sheriff:
Finns det ens något att bli exalterad över?

Absolut inte. De kommer inte överleva till nästa sommar.

Bankar
Bankar
Far åt helvete Apple! Dem behåller exakt samma kamera i ipod touch!

Sentinel Excess
Sentinel Excess
BORING

Medborgare låter så sovjetiskt.
Livlig
Livlig
Jag är väldigt glad över att iPhone 4S är matigare och har fler nya funktioner än vad Apple t.ex. lade in i 3GS (i jämförelse med 3G resp. 4). Detta för att min 3G (!) som jag sitter på är under all kritik.

För övrigt så har jag sammanfattat eventet i en blogg, för alla intresserade: http://www.gamereactor.se/blog/livlig/204506/

Siri verkar grymt, men jag avvaktar tills jag faktiskt har sett "henne" användas.

electronic monolith throw a jam upon the disc
Bankar
Bankar
Så har även Apple valt att inte uppdatera den redan värdelösa facetime-kameran. Far åt helvete Apple!

Chuckyflash
Chuckyflash
Citerar Livlig:
För övrigt så har jag sammanfattat eventet i en blogg, för alla intresserade: http://www.gamereactor.se/blog/livlig/204506/

Heh, har också gjort det. Standing on the line against the mods. Bring it on biaaaatch.

"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
Dark urban
Dark urban
Ingen höjdare direkt. Nu har Google Nexus Prime och ICS runt hörnet. Och Microsoft har börjat rulla ut Mango uppdateringen. Kan bli tufft för Apple faktiskt. Spännande höst/vinter!

Chuckyflash
Chuckyflash
http://www.gamereactor.se/blog/Chuckyflash/204507/#comments

Min blogg.

Tillagt 2011-10-04 21:11:
Livligs är en bra (väldigt bra) sammanfattning på hela rasket. Jag dog specsen kring iPhone 5. För någon som vill ha en snabb titt.

"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
Missing Avatar
dbmmm
Iphone 4s ser bra ut, men inget man vill köpa nu.
Då man vet att Iphone 5 kommer vara så mycket bättre och lär släppas inom 6 månader högst.

Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
metroid_prime
metroid_prime
Citerar Daniel L:
Känns som att 4S matchar SGS2, dessutom så ryktas det ju om en uppdatering av Samsungen. Min gissning är i alla fall att iPhone 5 annonseras innan årets slut.

Tror inte att dom delar sin marknad så snabbt som innan jul, jag tror att dom kör med 4S till julmarknaden och att vi får se femman i Februari typ.

Andra Bullar
Andra Bullar
Citerar metroid_prime:
Tror inte att dom delar sin marknad så snabbt som innan jul, jag tror att dom kör med 4S till julmarknaden och att vi får se femman i Februari typ.

Eller, då Apple gillar mönster, så blir det precis som innan. 4S får leva sin produktcykel, och 5 kommer strax innan, under, eller efter sommaren 2012. Precis som när iPhone 4 ersatte 3GS. Ser inget ologiskt med det. Cirka ett år mellan telefonerna har hittills varit deras sätt, och jag ser ingen anledning för dem att ändra det, det är lite det som differentierar dem från Samsung, HTC och de andra som spottar ut nya modeller på löpande band.

"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
metroid_prime
metroid_prime
Citerar Andra Bullar:
Eller, då Apple gillar mönster, så blir det precis som innan. 4S får leva sin produktcykel, och 5 kommer strax innan, under, eller efter sommaren 2012. Precis som när iPhone 4 ersatte 3GS. Ser inget ologiskt med det. Cirka ett år mellan telefonerna har hittills varit deras sätt, och jag ser ingen anledning för dem att ändra det, det är lite det som differentierar dem från Samsung, HTC och de andra som spottar ut nya modeller på löpande band.

En utannonsering av femman skulle ta död på 4S ganska snabbt, tror att det släpps precis innan sommaren. Jag tror och hoppas inte att Apple vågar vänta längre än så.

Livlig
Livlig
Citerar Daniel L:
Citat från SvD: "En lustig detalj är att Wall Street Journal beskrev Siris röst som: "En full svensk som försöker prata engelska"."

Fincher's The Girl With The Dragon Tattoo? De valde alltså Rooney Mara.

Missing Avatar
dbmmm
Citerar Chaplin:
I sådana fall hade dom inte släppt 4s idag. Dom kommer köra på den lika länge som normalt. Att släppa den mitten på oktober och sen helt plötsligt göra den till andratelefon i sortimenten är inte särskilt smart ur vinstsynpunkt, skulle jag tro.
Jo men om den säljer dåligt och 5an nästan är klar så finns det nog hopp om tidigare release.

Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
The Sheriff
The Sheriff
Ingen kommer att uppgradera från 4 till 4S, helt enkelt inte värt det. Och alla potentiella nya konsumenter kommer knappast vara villiga att betala extra för dessa nya saker. Så vem är kunden?

Citerar Daniel L:
Min gissning är i alla fall att iPhone 5 annonseras innan årets slut.

Om detta tog Apple 1½ år att frammana så finns det ingen chans på en femma innan åtminstone nästa sommar.

metroid_prime
metroid_prime
Citerar dbmmm:
Jo men om den säljer dåligt och 5an nästan är klar så finns det nog hopp om tidigare release.

Mest tror jag att dom väntar och ser vad som händer med resten av marknaden också.

Livlig
Livlig
Citerar dbmmm:

Rykten säger dock att en stor del av iPhone 5:s "icke existens" beror på komponentbrist. Apple har haft mer eller mindre problem att få ihop komponenter till sina iPhone 4 och iPad 2, och att släppa två mobiler samtidigt kanske inte går - och ett släpp av iPhone 5 skulle då bli i princip omöjligt under den närmsta tiden. Sommaren 2012, maj-juni, känns dock inte helt fel - eller omöjligt.

Innan trodde jag på en release i februari 2012, men när fyran känns fylligare än väntat så tror jag faktiskt de vill låta den vara kvar ett tag. Eller så släpper de femman snart och skrotar 3GS och 4 helt och hållet (eller behåller 4:an ett tag till, vem vet?).

Citerar The Sheriff:
Ingen kommer att uppgradera från 4 till 4S, helt enkelt inte värt det. Och alla potentiella nya konsumenter kommer knappast vara villiga att betala extra för dessa nya saker. Så vem är kunden?

Alla som fortfarande inte redan har iPhone, eller vi som har 3G/3GS. Eller varför inte alla med iPhone 4 och för mycket pengar? Gemene man är säkerligen inte medveten om att det kommer en iPhone 5 (... förmodligen) inom mindre än ett år.

Citerar The Sheriff:
Om detta tog Apple 1½ år att frammana så finns det ingen chans på en femma innan åtminstone nästa sommar.

Tanken var antagligen (vi kan bara spekulera, men det är troligt) att iPhone 4S och 5 skulle släppas samtidigt. Nu blev det inte så.

metroid_prime
metroid_prime
Sedan har väl Apple redan visat att det finns en marknad till alla produkter.

Missing Avatar
Fåntöme
hnngh

Fuck you, Apple. Fuck you.

Sorry old horse!
The Sheriff
The Sheriff
Tråkigt att Apple inte verkar ha hoppat på NFC-tåget heller..

ApeWithSniper
ApeWithSniper
Citerar The Sheriff:
Så vem är kunden?

Exakt min åsikt. iPhone 4S tar inga potentiella kunder förutom de som lika väl kunde ha köpt fyran.

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!