Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Apple [Officiella Tråden]


Citerar Åke Jävel:
Snacka om flyt, varför återkallades din iPod?


Batteriproblem som leder till att de brinner upp, om jag inte minns fel.
Sorry old horse!
  • 0
Citerar Fåntöme:
Batteriproblem som leder till att de brinner upp, om jag inte minns fel.


Mycket riktigt. Var deras första årgång Ipod Nanos som hade det problemet.
  • 0
Citerar Åke Jävel:
Snacka om flyt, varför återkallades din iPod?


http://www.apple.com/support/ipodnano_replacement/

Ja, det var flyt, och ännu mer flyt att jag faktiskt hittade igen iPoden när jag gav mig ut på ett närmast maniskt sökande igenom hela huset (redan då anade jag att det kunde bli en lönsam affär för mig ). Lite roligt det hela dock, att Apple nu, 6 år senare, bestämmer sig för att byta ut varenda en av first gen iPods. Men de är väl tvungna enligt lag antar jag.
  • 0
Jag har flera ggr försökt skaffa ett Apple konto men det slutar alltid med att de vill ha mitt jvl konto korts nummer!! Och så länge det finns hackers så ger jag inte ut det! Jag vill behålla mina små slantar för mig själv..
Deppresion är bara ilska utan entusiasm
  • 0
Citerar fantazyscars:
Jag har flera ggr försökt skaffa ett Apple konto men det slutar alltid med att de vill ha mitt jvl konto korts nummer!! Och så länge det finns hackets så ger jag inte ut det! Jag vill behålla mina små slantar för mig själv..


Kolla en sida tillbaka i tråden, bara.
Sorry old horse!
  • 0
Citerar fantazyscars:
Jag har flera ggr försökt skaffa ett Apple konto men det slutar alltid med att de vill ha mitt jvl konto korts nummer!! Och så länge det finns hackers så ger jag inte ut det! Jag vill behålla mina små slantar för mig själv..


Det är hur säkert som helst. Om du inte tror på systemet så kan du använda e-kort. Temporära kontokort du stänger ner när du vill. Annars finns det en gratis-variant av Apple-konton.

Citerar Mygga:
Du behöver inget presentkort heller. Tror att du gör som så att du öppnar iTunes, går in på någon gratis applikation som du vill ladda hem och skapar ett konto därifrån, då kommer alternativet att komma upp som tillåter dig att registrera utan betalkort!
  • 0
Jo du ja har gjort det oxå men då vill den först inte godkänna namnet eller vad det är sedan kommer det upp en text att de måste ha konto kort nummer för att vara säkra att eventuella avgifter betalas.. Sedan står det oxå idiotiskt nog att de kan ta betalt flera gånger av samma vara osv.. Då går jag ut därifrån och tycker jag klarar mig utan appar nog... varför kan man inte få betala via sitt abbonemang? Skulle va bättre..
Deppresion är bara ilska utan entusiasm
  • 0
Citerar fantazyscars:
varför kan man inte få betala via sitt abbonemang? Skulle va bättre..


Det blir en hel drös med extra avgifter för Apple ifall de ska sätta upp en sådan funktion med alla olika operatörer. För enkelhetens skull fungerar det perfekt med sitt kontokort kopplat dit, och ifall de råkar ta betalt två gånger, får man tillbaka de pengarna.
  • 0
Citerar fantazyscars:
Jag har flera ggr försökt skaffa ett Apple konto men det slutar alltid med att de vill ha mitt jvl konto korts nummer!! Och så länge det finns hackers så ger jag inte ut det! Jag vill behålla mina små slantar för mig själv..


Citerar Mygga:
Tror att du gör som så att du öppnar iTunes, går in på någon gratis applikation som du vill ladda hem och skapar ett konto därifrån, då kommer alternativet att komma upp som tillåter dig att registrera utan betalkort!


Det funkar!
I'll see you on the dark side of the moon.
  • 0
Citerar Åke Jävel:
Det funkar!


ska testa nån gång... igen... tack för svaren
Deppresion är bara ilska utan entusiasm
  • 0
Fick min Nano idag. Fin liten pryl, jag är positivt överraskad. Dessutom är radiofunktionen riktigt nice.
  • 0
Citerar Fakil:
Fick min Nano idag. Fin liten pryl, jag är positivt överraskad. Dessutom är radiofunktionen riktigt nice.


Blev det den senaste versionen?
I'll see you on the dark side of the moon.
  • 0
Citerar Åke Jävel:
Blev det den senaste versionen?


Ja, fast den var inte i den vanliga iPod-förpackningen utan den låg bara som den var i UPS-paketet. Inga tillbehör heller (vilket inte gör någonting, har flera av Apples USB-kablar hemma). Annars verkar den vara i absolut nyskick, roligt nog.
  • 0
Citerar Snorken:
Fungerar dessa ramminnen http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=632078#extra till en Macbook pro tidigt 2011?

Japp, det ska inte vara några problem. Funderar på att beställa till min.

Jag har blivit beroende av Tiny wings till iPhone.
  • 0
Nice blir att beställa ett par minnen direkt.
Take it or leave it!
  • 0
Citerar Fakil:
Ja, fast den var inte i den vanliga iPod-förpackningen utan den låg bara som den var i UPS-paketet. Inga tillbehör heller (vilket inte gör någonting, har flera av Apples USB-kablar hemma). Annars verkar den vara i absolut nyskick, roligt nog.


Har en sådan också, använder den varje dag och den fungerar otroligt bra. Gillar förövrigt den nya uppdateringen med coverflow-ikonerna.
I'll see you on the dark side of the moon.
  • 0
Citerar Fakil:
Citerar Åke Jävel:
Blev det den senaste versionen?


Ja, fast den var inte i den vanliga iPod-förpackningen utan den låg bara som den var i UPS-paketet. Inga tillbehör heller (vilket inte gör någonting, har flera av Apples USB-kablar hemma). Annars verkar den vara i absolut nyskick, roligt nog.


Tar de fortfarande tillbaka? I så fall ska man ju också ta del av det där "erbjudandet".. Vad behöver man?
  • 0
Citerar FelixNiilsson:
Tar de fortfarande tillbaka? I så fall ska man ju också ta del av det där "erbjudandet".. Vad behöver man?


https://supportform.apple.com/201110/

Det enda du gör är att fylla i din iPod Nano:s serienummer, loggar in på ditt Apple-konto (alternativt skapa ett nytt), följer instruktionerna och beställer en låda du ska skicka apparaten i (det tog någon vecka innan jag fick min låda). Sedan packar du ner iPod:en (utan tillbehör etc.) och bestämmer med UPS om upphämtning. Sen tar det minst några veckor innan de lämnar av paketet med din ersättnings-iPod vid din dörr (de körde åtminstone ut den till mig).
  • 0
Citerar Fakil:
Citerar FelixNiilsson:
Tar de fortfarande tillbaka? I så fall ska man ju också ta del av det där "erbjudandet".. Vad behöver man?


https://supportform.apple.com/201110/

Det enda du gör är att fylla i din iPod Nano:s serienummer, loggar in på ditt Apple-konto (alternativt skapa ett nytt), följer instruktionerna och beställer en låda du ska skicka apparaten i (det tog någon vecka innan jag fick min låda). Sedan packar du ner iPod:en (utan tillbehör etc.) och bestämmer med UPS om upphämtning. Sen tar det minst några veckor innan de lämnar av paketet med din ersättnings-iPod vid din dörr (de körde åtminstone ut den till mig).


Snyggt!! Tack.

I morgon ska jag byta min iPad 2 mot den nyaste versionen av Macbook Air. Snacka om taggad. Ska samtidigt köpa mig en iPad.. Kan ju faktiskt inte vara utan! Men kände att jag ville testa Macbook Air, och fick ett bra erbjudande. Sen så kom det upp en billig iPad 16 GB med Wifi och 3G nära mig, så ska klippa den med!

Visst, den första versionen av iPad var kanske inte jättebra, men bättre än Samsung Galaxy Tab och grymt kul att ha och leka med. Jag menar, 1700 kr för en 16-giggare med 3G, kvitto och skydd är ju bara sjukt billigt!

Samtidigt ökar min Apple - familj :

Mac mini 2011 (billigaste modellen fast med 8 gb ram).
Macbook Air 2011 (billigaste modellen)
iPhone 4s vi 16 gb
iPad (version 1) 16 gb med 3G

..om nu affärerna blir av i morgon!
  • 0
Jag har ju hört om värmeproblemet och fläkten som dras igång ganska kvickt i 2011 modellerna av MBP (13"). Det har jag märkt när jag använde videoredigering och ska rendera en klipp eller när jag startar igång ett spel.

Men det jag undrar är, den där "diskreta ljudet" som jag hör när jag arbetar med enkla program eller är ute på nätet lite, är det hårddisken eller fläkten?

Hårddisken ligger väl längst nere till höger och det är där ljudkällan kommer ifrån. Inte för att det spelar någon roll, undrar bara.
  • 0
*Kom på hur man gjorde*
I'll see you on the dark side of the moon.
  • 0
Jag har tänkt på att installera Windows XP på min Macbook så att jag kan lira lite League of legends utan att släpa med mig pc:n. Är bara lite rädd att jag gör något fel. Bootcamp finns det något som heter, ska jag använda det?

Vad mer behöver jag veta?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!