Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Apple [Officiella Tråden]


  • Felx
  • Felx
Nu sitter jag äntligen med med iPhone 5 i handen!
  • 0
Citerar Teddan:
Tjejen har ett problem med sin iPhone 4S som gör att hon inte får någon "notis" om att hon fått ett nytt sms. Hon måste liksom gå in i meddelanden för att se att hon fått dem. Är det någon inställning eller liknande som har börjat spöka?


Kolla Inställningar -> Notiser -> Meddelanden
www.youtube.com/TheClanIQ
  • 0
Citerar Aaandy:
Och där dog min Macbook Pro.


Vad hände?
  • 0
Snälla någon hjälp mig!
Jag pluggar in min externa hårddisk i min MacBook Air och vill bara lägga in några filer i den men det går ej. Why?

Detta är så otroligt frustrerande! Varför ska man krångla till det på det här viset?
The fuzz is here!
  • 0
Sådär efter 1-2 månader ( om inte mer ) betänketid så har jag fått tummen ur rumpan och köpt mig en padda. Har velat mellan iPad , iPad Mini , Nexus 7 och Nexus 10.

Men i slutändan blev det då en iPad. Då helt enkelt app utbudet är betydligt bättre.
Annars hade det nog blivit en Nexus 7/10.

Så vad ska man ha för apps och spel till sin padda?

dessa har jag än sålänge

Apps

Aftonbladet
Imdb
BBC
CNN
iBooks
Marvel Comics
IDW Comics
Arla Köket
Swedbank
Ikea
SR
Svt Play
Tv4 Play
Spotify
WD Remote
Skype
SJ
Hemnet
Dropbox
Google Chrome
EverNote
Adobe Reader
Hitta iPhone/iPad
Facebook

Spel

Rayman Jungle Run
Wheres My Water
Plants VS Zombies ( tredje version jag har haha )
Cut The Rope
  • 0
Citerar gameplayer:
Snälla någon hjälp mig!
Jag pluggar in min externa hårddisk i min MacBook Air och vill bara lägga in några filer i den men det går ej. Why?

Detta är så otroligt frustrerande! Varför ska man krångla till det på det här viset?


Går ej på vilket sätt? Vad händer?
  • 0
Citerar gameplayer:
Snälla någon hjälp mig!
Jag pluggar in min externa hårddisk i min MacBook Air och vill bara lägga in några filer i den men det går ej. Why?

Detta är så otroligt frustrerande! Varför ska man krångla till det på det här viset?


Hur är hårddisken formaterad? NTFS, FAT, HFS+? :3
Heinz Ketchup
  • 0
Citerar dinskugga:
Så vad ska man ha för apps och spel till sin padda?


Flipboard och Pocket skulle jag rekommendera.

Jag använder en Nexus 7 dock, men jag är säker på att dessa två appar finns till iOS. De är riktigt bra att ha, speciellt när man är ute och pendlar mycket. Samla ihop artiklar, information (för studier etc) och liknande i en enda app (Pocket), finns inget som slår det.
  • 0
Angående Flipboard. Har en fråga. :3
Är det helt omöjligt att kunna läsa igenom ALLA sina kategorier i samma "flöde" så att säga?

Känns så himla jobbigt att behöva välja kategori och sen bara kunna läsa den kategorin och behöva gå tillbaka och välja annan kategori för att läsa den o.s.v.
Den enda multi-grejen jag hittat är att man kan kolla allt material från alla sina "social networks" på samma gång, men det inkluderar ju inga RSS-feeds eller andra kategorier. D:

Cover Stories funkar ju, men då skippar den ju 95% av materialet istället. :'3
Någon? :3
Heinz Ketchup
  • 0
Citerar Jabu-Jabu:
Går ej på vilket sätt? Vad händer?


Citerar Zenith_J_Coke:
Hur är hårddisken formaterad? NTFS, FAT, HFS+? :3


Drog upp problemet i MNC samma kväll och fick till svar att jag måste formatera om den externa hårddisken. Drygt! =(
The fuzz is here!
  • 0
Jag har fått Apples nya nyårs bugg woho. Sjukt störigt!

Vad är det med Apple och buggar på iOS efter nyår varje år?
är väl tredje året i rad nu.

-----edit----

HAHAHAHAHA DETTA ÄR GULD!

Apple släppte ironisk nog en reklamfilm om " stör ej läget " 1a Januari

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=eLJN
_d2sVjk
  • 0
Varför kan man inte lägga appen Tidningskiosk i en mapp för?
  • 0
Citerar dinskugga:
Varför kan man inte lägga appen Tidningskiosk i en mapp för?


Applikationen i sig räknas som en mapp, och som du vet kan man inte lägga mappar i mappar.
  • 0
Citerar Aaandy:
Citerar dinskugga:Varför kan man inte lägga appen Tidningskiosk i en mapp för?

Applikationen i sig räknas som en mapp, och som du vet kan man inte lägga mappar i mappar.


Det var ju dumt att den räknas som en mapp. Men jag får stå ut med den då helt enkelt.
  • 0
Citerar dinskugga:
Det var ju dumt att den räknas som en mapp. Men jag får stå ut med den då helt enkelt.


Verkligen. Den öppnas dock på samma sätt som en mapp, och inte som en egen applikation, så varför den inte går att fusionera med andra applikationer förstår jag. Men som du säger, korkat att inte bara låta den vara en egen applikation likt allt annat.
  • 0
Citerar Aaandy:
Verkligen. Den öppnas dock på samma sätt som en mapp, och inte som en egen applikation, så varför den inte går att fusionera med andra applikationer förstår jag. Men som du säger, korkat att inte bara låta den vara en egen applikation likt allt annat.


Precis. Och iBooks funkar ju på samma sätt som Tidningskiosken. Så borde ju gå på denna med.
  • 0
Hur många här är det som har en iPhone 5 som vägrar återansluta automatiskt till Wifi den tidigare kopplat upp sig mot? Hur många har något form av problem med Wifi? 6.0.2 verkar uppenbarligen inte gjort någon större nytta.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Safari till Mac är obeskrivligt jävla värdelöst. Vad finns det för alternativ som inte är sämre?
  • 0
Citerar Lurkman:
Safari till Mac är obeskrivligt jävla värdelöst. Vad finns det för alternativ som inte är sämre?


Google Chrome är omtyckt.
  • 0
Citerar Aaandy:
Google Chrome är omtyckt.


Använde det i några minuter nyss. Värdelöst. Helt buggat när man zoomar.
  • 0
Citerar Lurkman:
Använde det i några minuter nyss. Värdelöst. Helt buggat när man zoomar.


Firefox, då?
  • 0
Citerar Aaandy:
Firefox, då?


Går inte att zooma med touchpaden alls. Nåja, Safari kanske passar mig bäst. Trots att det segar som in i helvete ibland.
  • 0
Citerar Lurkman:
Går inte att zooma med touchpaden alls. Nåja, Safari kanske passar mig bäst. Trots att det segar som in i helvete ibland.


Varför behöver du egentligen kunna zooma? Har den inte tillräckligt stor skärm?
  • 0
Citerar Aaandy:
Varför behöver du egentligen kunna zooma? Har den inte tillräckligt stor skärm?


Jag är besatt av att zooma. Behöver det av enbart den anledningen.
  • 0
Citerar Lurkman:
Citerar Aaandy:Google Chrome är omtyckt.

Använde det i några minuter nyss. Värdelöst. Helt buggat när man zoomar.


Använder Chrome på min padda och det har aldrig buggat när man zoomar ?

Vad är det som händer för dig?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!