Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Animerade serier och filmer


Jag tänkte att GR kunde behöva en allmän diskussionstråd dedikerad till animerade serier och filmer med västerländskt ursprung. En slags motvikt till animetråden helt enkelt.

Gammalt som nytt, allehanda genrer, för alla åldrar, 2D, CGI, Stop Motion, rekommendationer, frågor eller tips - allt är välkommet! (För allas trivsel så bör nog diskussioner gällande MLP däremot hållas i den för serien dedikerade tråden som GR redan har).

Diskussioner rörande pågående serier, eller nyutkomna filmer, bör nog dessutom använda sig av spoilerfunktionen, för att bespara eftersläntrare ovälkomna överraskningar.

---

För att starta tråden så tänkte jag ta upp serien som jag har tillbringat en del tid med de senaste veckorna - Gravity Falls. Det är en serie som är som gjord för trevliga diskussioner och spekulationer, med gott om mysterier och dolda hemligheter i både för- och bakgrund. Det mesta har såklart redan gåtts igenom på engelsktalande forum, men det kan kanske vara trevligt att snacka lite med annat GR-folk också? Så dela gärna med er av era favorit-teorier eller diverse åsikter. Exempelvis:

Spoiler:Vem är författaren till journalerna? Vad står symbolerna runt Bill Cypher för? Vart leder portalen? Har Grunkle Stan en hemlig, försvunnen tvillingbror?

Sen har jag även slängt ihop en liten Youtube-spellista för diverse animerade kortfilmer. Ett exempel från listan är en av mina nya favoriter Myosis, ett examensarbete från Gobelins, den kanske främsta animationsskolan i världen. De flesta klippen är enbart ett par minuter långa; ett par är uppemot en kvart. Vissa är konstnärliga; andra är humoristiska. Samtliga rekommenderas.

Hoppas nu bara att tillräckligt många animationsintresserade ska hitta hit, så att vi kan få igång lite trevliga samtal.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Watership Down är en favorit.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
  • Ree
  • Ree
Nice trådstart. Ser nog det mesta som är bra inom västerländsk animation just nu. Några att nämna:

Gravity Falls såklart. Väldigt underhållande serie med många dolda budskap, och periodsvis rätt sjuka saker som händer i vad som ändå är ett "barnprogram", såsom flytande hjärnor med ögon och lite annat jag inte ska spoila för mycket om.

Serien är i säsong 2 nu, och under säsong 1 har folk lyckats klura ut att det finns ett hemligt "brödraskap" i Gravity Falls som lite ominöst heter "Society of the blind eye". Tittar man noga så hittar man lite småläskiga symboler för detta brödraskap urspritt över Gravity Falls, och över loppet av några avsnitt fick vi se detta: http://img2.wikia.nocookie.net/__cb20140428041604/gravityfalls/i
mages/e/e4/Shorts_the_hidden_page.jpg


I slutet av Oktober går avsnittet som har med dom att göra.

Sen har vi Rick and Morty, vars första säsong är avslutad men extremt sevärd. Futurama med mer vuxenhumor ungefär. Konstiga koncept och vrickad humor. Varför vill du inte se en serie där en 14-årig pojke blir far till en utomjording? Just det.

Avatar har nog många sett, och uppföljaren Legend of Korra går just nu. Korra verkar vara lite less på att vara "the Avatar" och har flytt scenen. I det senaste avsnittet fick vi se henne i en underground-arena för benders där hon av nån anledning förlorade, trots att Avataren ska vara lite OP.

Steven Universe är även den sevärd. Tycker den har lite fler avsnitt åt det barnsliga hållet, men den håller ändå hög kvalité, särskilt på musiken och stämningen. Här är en låt i värsta Zelda-stuk. Föreställer mig att vara i en dungeon och utforska (vilket de gör rätt ofta): https://www.youtube.com/watch?v=_n1W349s6kI

En till: https://www.youtube.com/watch?v=rvTFIBrhb1E

Serien har även fått en mörkare underton i de senaste 2 avsnitten, där det framgår att "The Gems" inte är så goda som alla tror, då Steven av misstag får reda på vad som händer med Gems när de blir "korrumperade".

Adventure Time känner nog alla till. Tycker den hållit lite "eh" kvalité på senaste laget, men vill gärna se om Princess Bubblegum kommer försöka utvigda sitt kungarike nån gång snart.

South Park följer man såklart också. Känns lite konstigt att ha kontinuitet i SP. Randy uppmärksammade det också "Varför kommer alla helt plötsligt ihåg saker?". Har ingen aning vem "Lorde" är, men tydligen använder hon mycket autotune. =P
  • 0
Passande att jag hittar denna medan jag kikar på How to Train Your Dragon 2. Har dock tyvärr inte alltför mycket erfarenhet i ämnet utanför Disney och Dreamworks. På tal om den förra så är jag helt förälskad i hur uttrycksfulla deras karaktärer är i deras senare filmer (Brave, Frozen).

Har annars laddat upp med lite fransk animation, men har inte blivit av att se. Har bara sett Suicide Shop som var helt okej även om animationen i sig inte direkt stod ut.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
  • Ree
  • Ree
Bara för mig som Youtube buffrar sönder? Försökte se "Suicide shop"-videon, men den stannar vid 14 sekunder, och jag får inte igång den igen...
  • 0
Citerar Ree:
Bara för mig som Youtube buffrar sönder? Försökte se "Suicide shop"-videon, men den stannar vid 14 sekunder, och jag får inte igång den igen...


Händer inte för mig, men känner folk som har (eller haft) samma. Kan fråga ifall de fick det att fungera när de är online.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
  • Ree
  • Ree
Fick igång det. Tog bort alla Yootoob-kakor i Firefox och stängde av "hårdvaruacceleration" i inställningarna.
  • 0
Några rekommendationer.

Battle for Terra är en sci-fi film som vänder rollerna på det traditionella "utomjordingar anfaller mänskligheten"-konceptet, där det är vi som anfaller en främmande planet. En mer mogen Avatar skulle man kunna säga.

Torkel i Knipa är en klockren norsk parodi på whodunit mördarmysterier. Har sett den 42 gånger och har den lätt som första val vid "ta med till en öde ö"-frågan.

Wizards är ett jäkligt skumt post-apokalyptiskt fantasy äventyr från regissören Ralph Bakshi (mest känd för den animerade Sagan om Ringen) om alver som krigar mot nazistiska muterade människor. Bisarr och intressant. Även Fritz the Cat från samma regissör är en bra social satir.

Om Marvels sanslösa mängd filmer på sistone har öppnat upp era ögon och intresse för serietidnings-världen så rekommenderar jag Avengers: Earth's Mightest Heroes som det näst bästa alternativet till att faktiskt läsa tidningarna. Många bra karaktärer och berättelser hämtade från hela Marvels historia. Den avslutades dock för tidigt och ersattes med den bedrövliga Avengers Assemble.

Fortsatt i samma spår så är Justice League: The New Frontier, Justice League: The Flashpoint Paradox, Wonder Woman och Batman: The Dark Knight Returns sevärda filmer från DC's sida.

Axe Cop är den västerländska versionen av Inferno Cop. Skriven av en femåring med noll koll på kontinuitet och logik, därav får vi ondskefulla tomtar som tänker döda gud för att bli Jesus, Hitler som skapar en armé av ostoppbara zombies på en ö i rymden och ett justitie-system som varje självrespekterande nation bör implementera. Hysteriskt rolig om man gillar den typen av humor.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Av de jag ser nu är det väl följande som är mysiga:

Adventure time
Gravity Falls
South Park
The Amazing World of Gumball
Jail break
American Dad
Simpsons
Family Guy

Annars så Ultimate Spider-Man och Teenage Mutant Ninja Turtles ser man ibland med.
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Citerar Sideshow95:
Watership Down är en favorit.


Femåriga syrran älskar ju kaniner, så den kanske man bör ta och se tillsammans.

Har du några åsikter om The Plague Dogs?

Citerar Ree:
Tittar man noga så hittar man lite småläskiga symboler för detta brödraskap urspritt över Gravity Falls, och över loppet av några avsnitt fick vi se detta:


Det avsnittet ser jag verkligen fram emot. Säsong två har verkligen haft ett par riktiga höjdaravsnitt hittills, och detta ser på förhand ut att kunna fortsätta trenden.

Den här snubben bestämde sig förövrigt för att animera om en scen ifrån serien i sin egen stil. Utöver ett par märkliga tacos så är slutresultatet ganska kompetent.

Citerar Ree:
Sen har vi Rick and Morty, vars första säsong är avslutad men extremt sevärd.


Mycket rolig serie det där. Vet vi när nästa säsong kommer? För det kommer väl en till, eller hur?

Citerar Ree:
Avatar har nog många sett, och uppföljaren Legend of Korra går just nu.


Avatar är riktigt bra, så jag ser fram emot att se Korra när serien väl är avslutad. Jag har hört väldigt varierande åsikter om de två första säsongerna, med det verkar som att de flesta har varit väldigt nöjda med seriens utveckling den senaste tiden. Intressant dock att Nickelodeon har valt att sända den enbart online framöver.

Citerar Ree:
Steven Universe är även den sevärd.


En till serie jag har varit lite intresserad av en tid nu. Populär är den ju i alla fall.

Citerar Silky:
På tal om den förra så är jag helt förälskad i hur uttrycksfulla deras karaktärer är i deras senare filmer (Brave, Frozen).


Jag får erkänna att även om jag föredrar 2D vilken dag i veckan som helst, så börjar CG-filmerna verkligen komma till sin rätt. Jag älskar verkligen Meridas hår. Syrrorna har dessutom uttryckt ett intresse för att råda bot på det faktum att jag inte ännu har sett Frozen, så frågan är väl ifall jag verkligen vill se filmen på svenska.

Citerar Silky:
Har annars laddat upp med lite fransk animation, men har inte blivit av att se.


Själva animationerna är väl tekniskt sett japanska, men på tal om Frankrike så ser jag fram emot den fransk-japanska filmen The Two Queens.

Sen har jag även hållit ett halvt öga på det här projektet i ett par år nu. Hoppas det blir lika charmigt som det ser ut att kunna bli.

Citerar n00b-gamer:
Torkel i Knipa är en klockren norsk parodi på whodunit mördarmysterier.


Den filmen verkar ju vara en ultraklassiker i vissa kretsar, så man borde ju verkligen ge den en chans någon gång antar jag.

Citerar n00b-gamer:
Fortsatt i samma spår så är Justice League: The New Frontier, Justice League: The Flashpoint Paradox, Wonder Woman och Batman: The Dark Knight Returns sevärda filmer från DC's sida.


DC verkar verkligen grymma när det gäller deras direkt-till-DVD-filmer. TDKR var riktigt bra och jag har hört mycket gott om The Flashpoint Paradox också. All-Star Superman var tydligen däremot något av en besvikelse vad jag har hört.

Citerar n00b-gamer:
Axe Cop är den västerländska versionen av Inferno Cop.


Jag kände inte till att den hade fått en TV-serie. Får verkligen ta och kolla in den någon gång.

---

Kul att det ändå verkar finnas lite folk här på GR med ett intresse även för västerländsk animation. Hoppas att det här kan bli en trevlig tråd att prokrastinera bort lite tid i framöver.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Jag vill rekommendera nya serien BoJack Horseman som har varit överraskande bra. Det är sällsynt idag med bra amerikanska animerade serier för vuxna som fokuserar mer på karaktärer och djup, än på snabb grov humor. Serien börjar som en typisk animerad komediserie men längre fram börjar bristerna i huvudkaraktären att bli allt mer tydliga och serien tar en mer seriös, sympatisk form. En tragisk komedi nästan. Serien går hittills endast att se på Netflix.

Och ett par kortfilms-rekommendationer:

Amazing Screw-On Head

The Cat Piano
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Legend of Korra S4E2 var bra! Man fick se varför avataren inte var så OP som jag nämnde att hon ändå ska vara, och anledningen är rätt förvånande - hon lider av psykologisk trauma, PTSD, från hennes fight med en onding i slutet av S3. Hur ofta får man se en hjälte göra det liksom?

Citerar n00b-gamer:
The Flashpoint Paradox

Kan även jag rekommendera, starkt dessutom! Brukar se de flesta animerade Marvel-sakerna, men den där stod verkligen ut ur mängden. Riktigt onda teman, och av nån anledning får vi se en version av Batman där Bruce dog, hans *farsa* blir en våldsälskande Batman och *morsan* blir Jokern. Var riktigt uppfriskande koncept i den filmen. 10/10

Citerar Turambar400:
Vet vi när nästa säsong kommer?

Nästa år först, är jag rädd. Blurayen kommer dock ut vilken dag som helst (kan vara aläppt). Här är en rolig promo: https://www.youtube.com/watch?v=2Y4FIDHL7NM

Och en deleted scene som var.. okej: https://www.youtube.com/watch?v=Z_6Iaoc2aJY&feature=youtu.be
  • 0
Citerar swedish_jedi:
Amazing Screw-On Head


Coolt Koncept, och Mike Mignolas stil är ju alltid ett plus. Synd att det inte ledde till en hel serie.

Citerar swedish_jedi:
The Cat Piano


Trevlig liten film det där. Påminde mig lite om den ruskigt snyggt tecknade webb-serien Lackadaisy Cats.

Citerar Ree:
Hur ofta får man se en hjälte göra det liksom?


Iron Man 3?

Citerar Ree:
Kan även jag rekommendera, starkt dessutom!


Såg den igår. Förvånansvärt rå film med massvis av dödsfall. Bra var den också. Kändes som att den var lite beroende av att man var hyfsat bekant med DC:s universum och dess karaktärer för att få det mesta av filmen dock. Nu kände jag visserligen igen de flesta ansikten som skymtade förbi, men ett par stycken var för mig helt okända. En nykomling tror jag skulle ha betydligt svårare att ta filmen till sig.

Jag blev däremot ganska sugen på att läsa serietidningarna baserade på Thomas och Marthas eskapader som Batman och Jokern. Konceptet är ju riktigt coolt i alla fall.

Citerar Ree:
Och en deleted scene som var.. okej:


Har du sett pilotavsnittet? Du kan leta upp det på youtube på egen risk. Svårt att tro att den kunde leda till en hel serie faktiskt.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
JoJo's bizarre Gravity Falls: https://www.youtube.com/watch?v=N2-g5Cc_0KE

Ny Korra idag/igår också. Toph, den blinda tjejen, är tillbaks, i gummform. =P
  • 0
Goda nyheter: andra säsongen av Black Dynamite har nu satt igång:

Black Dynamite Season 2 Trailer

Senaste avsnittet av South Park hade en ganska skön hyllning till gamla Wacky Races, med Dick Dasterdly inkluderat. Jag minns att jag brukade kolla på den serien när jag var liten och den gick på Cartoon Network. Hittar inget specifikt klipp från avsnittet, så jag lämnar här introt till Wacky Races:

Wacky Races intro

Intressant nog försökte Hanna-Barbera återuppliva serien för ett par år sedan, men det blev endast ett pilotavsnitt av projektet. Kanske lika bra:

Wacky Races Forever pilot
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Citerar Ree:
JoJo's bizarre Gravity Falls


Där snackar vi kvalitativa animationer.

Det enda klippet jag har på mig just nu är en video som är ganska populär inne på /co/:s Gravity Falls-trådar. RIPTIDE. Jag är rätt förtjust i den själv också faktiskt.

/co/ verkar förövrigt ha kärat ner sig ganska ordentligt i Hunkle Stan, som de kallar honom. Men även om jag personligen inte delar just den typen av känslor, så är jag ändå glad att de inte behöll hans design ifrån seriens pilotavsnitt.

Karaktärer ifrån Garavity Falls i Gorillaz-stil som bonus.

Gorillaz har förövrigt ett par superfräna musikvideos. Råkar ni ha någon personlig favorit?

---

Citerar Ree:
Ny Korra idag/igår också. Toph, den blinda tjejen, är tillbaks, i gummform. =P


Jag drog igenom hela serien i förra veckan, och såg nyligen det senaste avsnittet. Riktigt kul att se världens bästa blindstyre tillbaka i toppform. Hoppas vi nu även kommer få se lite av hur en ordentlig earth bending-slipsten ska dras. Samt såklart syn-relaterade skämt på Tophs bekostnad.

Citerar swedish_jedi:
Black Dynamite Season 2 Trailer


Jag har inte sett mer än live action-långfilmen tidigare, med det där såg ju riktigt trevligt ut. Black Dynamite bör dock kanske tänka sig för innan han ger sig in i Cardigan Kung fu-strid med Mister Rogers.

Citerar swedish_jedi:
Senaste avsnittet av South Park hade en ganska skön hyllning till gamla Wacky Races, med Dick Dasterdly inkluderat.


Såg det avsnittet också. Riktigt najs liten nostalgikick.

Citerar swedish_jedi:
Wacky Races Forever pilot


Kändes som en lite märklig blandning av stilar, och tonmässigt kändes det som att den ville vara både ny och gammal på samma gång. Fungerade inte jättebra enligt mig. Jag håller nog med om att serien kanske bör hålla sig i det förflutna.

---

Jag såg förövrigt tre Halloween-relaterade filmer under helgen. Coraline, ParaNorman och Hotel Transylvania.

Coraline var mysig, snygg och kunde faktiskt vara lite små-creepy emellanåt. Överlag en bra film. Skön bakom-kulisserna-gif.

ParaNorman var nog däremot ännu bättre. Roligare, snyggare(med riktigt skön karaktärsdesign) och leker dessutom med tittarens förväntningar en del. Knappast läskig visserligen, men man ser väl ändå inte den här typen av filmer för skräckens skull antar jag. Hur man skapar en Norman.

Hotel Transylvania(från Genndy Tartakovsky) var en helt OK film. Ganska rolig komedi som lever på galna karaktärer samt extremt livfulla animationer. Verkligen ordentligt bra med fart i allas rörelser i den här filmen. Och Adam Sandler gör till och med en klart stabil roll som Dracula själv. Finns ingen egentlig anledning att undvika filmen enbart för att man råkar vara allergisk mot den snubben alltså.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Nån på NeoGAF tipsade om en Wacky Races-reklam som gjorts nyligen. Var riktigt underhållande att se.

https://www.youtube.com/watch?v=P_krA0Uw-9E

Skulle definitivt passa som typ långfilm i Garfield/Smurfarna-stil.

Citerar Turambar400:
Hunkle Stan,

Bahahaha! Klockrent. Måste påstå att han är karaktären jag sympatiserar mest med. "It's like coffee and nightmares had a kid".

Självklart sett dom där filmerna också. Såg även "Köttbullar 2" här om veckan, mennnn det var lite för barnlig humor. Ondingen var helt klart Steve Jobs dock. Drev med Apple rätt hårt. =P
  • 0
Citerar Ree:
Nån på NeoGAF tipsade om en Wacky Races-reklam som gjorts nyligen. Var riktigt underhållande att se.


Den var faktiskt riktigt trevlig.

Citerar Ree:
Måste påstå att han är karaktären jag sympatiserar mest med. "Now who wants to put on some blindfolds and get into my car?"


Fix'd.

Citerar Ree:
Självklart sett dom där filmerna också. Såg även "Köttbullar 2" här om veckan, mennnn det var lite för barnlig humor.


Jag har för mig att den första filmen ska vara rätt bra, men jag har inte sett den ännu. Är den något att ha?
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Ree:
Bra musik från Steven Universe igen


Eftersom jag har kommit ikapp med de serier som jag har sett på sista tiden så funderar jag på att börja på något nytt. Verkar just nu som att det kommer bli Steven Universe, och musiken är en av seriens aspekter som jag har högst förväntningar på. Vi får se ifall den håller måttet.

---

Har nu sett ytterligare två Halloween-relaterade stop-motion-filmer. Frankenweenie samt Corpse Bride.

Överlag var det en svagare kombo än Coraline och ParaNorman, som båda två var snyggare och bjöd på mer intressanta karaktärer.

Både Corpse Bride och Frankenweenie led exempelvis en del av att karaktärerna, även om vissa av dem kan vara charmigt designade, hade klart bristfälliga och livlösa ansiktsanimationer vilket fick dem att se ut som om de överdoserat på botox. Vissa röstskådespelare kändes inte heller särskilt klockrena, och jag misstänker att en del av dem kanske inte har jobbat så mycket med animerad film förut. Christopher Lee var dock fantastisk(som vanligt) i Corpse Bride.

Beslutet att göra Frankenweenie svartvit känns också märkligt. Varför? Är det en referens till gamla monsterfilmer? I Corpse Bride(som är den marginellt bättre filmen) så står den levande världens gråskala i kontrast med det mer färgglada dödsriket, men i Frankenweenie känns det mest meningslöst. Båda filmerna bjuder däremot på trevliga Danny Elfman-soundtracks, undantaget ett gäng medelmåttiga sånger i Corpse Bride det vill säga.

Sammanfattningsvis så var det två relativt medelmåttiga, men inte dåliga, filmer. Typ 2.5/5 till Frankenweenie och 3/5 till Corpse Bride.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Turambar400:
Vi får se ifall den håller måttet.

Är rätt lite att se still. 27ish avsnitt á ~12 minuter, knappt en halv animesäsong. Men dubbelavsnittet, avsnitt 25-26 var riktigt bra.

Moar music: https://www.youtube.com/watch?v=y2ksv8Y5CSg&list=UUeAJa9IK
_SGDOOHjZ0QUfBg&index=42
(Dat 1:37)

...Snart nytt Gravity Falls-avsnitt va? Eller har det kommit? Edit: 27:e. Get hype!
  • 0
Citerar Ree:
Är rätt lite att se still. 27ish avsnitt á ~12 minuter, knappt en halv animesäsong.


Tjugo avsnitt in nu. Ganska bra hittills. Trevlig serie. Lite märkligt att den startar helt utan någon form av introduktion, men idén att släppa sporadiska hintar om den bakomliggande historien lite då och då fungerar ändå hyfsat bra. The Gems är coola karaktärer och musiken samt miljöerna kan vara ganska fina emellanåt. Jag gillar den.

Citerar Ree:
...Snart nytt Gravity Falls-avsnitt va? Eller har det kommit? Edit: 27:e. Get hype!


I'm hyped!
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Kommer jag bli besviken på Legend of Korra?
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar Ree:
Men dubbelavsnittet, avsnitt 25-26 var riktigt bra.


Indeed. Riktigt bra dubbelavsnitt. Känns som att Lapis kan återkomma under säsongsavslutningen, vilket jag såklart även hoppas på.

Jag gillar förresten även det förvånansvärt vuxna temat med Lars och Sadies förhållande. Och de lite mer diskret vuxna skämten.

"He let me be his player two, and we spent the whole night together.

Must have been one great video game?

Yeah... it was.
"

Citerar Ree:
Rick and Morty-referens i Bojack Horseman


Jag funderar fortfarande på om det är värt att ge den serien en chans eller inte. Kanske någon gång.

Citerar Ree:
10 animerade filmer som inte är gjorda av Disney


Hm, fanns ett par titlar på den listan som jag inte kände till. Starchaser är jag väl däremot inte överdrivet sugen på att se. och Eight Crazy Nights håller jag mig gärna så långt ifrån som det bara är möjligt.

Citerar ZchmeKko:
Kommer jag bli besviken på Legend of Korra?


Omöjligt att säga såklart. Huvudkaraktärerna kanske inte är riktigt lika bra som i The Last Airbender, och den saknar något av en övergripande handling som sträcker sig över samtliga säsonger, men animationer, koreografi och musik är däremot riktigt bra. Jag gillar hursomhelst serien.

Det bästa du kan göra är nog att se ett par avsnitt och skaffa en egen uppfattning.

---

Härlig hyllning till Superman. Känns visserligen som att jag har sett den förut, möjligtvis genom GR, men alla kanske inte har sett den.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!