Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Animerade serier och filmer


Citerar Knaan:
"The laws of the sun"

Vacker, speciell och intressant film. Perfekt för mys i regniga tider
Spirutiell, och grafiskt fin för mig. Ger mig en väldigt skön känsla, nostalgi och utav mys-2000.

https://www.youtube.com/watch?v=9sGEFzPd2KI


https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/110279
87_10153970039784447_5088601103778103784_n.jpg?oh=585e79
e7b25727fc030116906553d383&oe=55EB68C3


Om någon väljer att titta på den eller har sett den, skriv gärna med mig om hur ni tycker om den. Är väldigt imponerad utav den
  • 0
Citerar Knaan:
"The laws of the sun"

Vacker, speciell och intressant film. Perfekt för mys i regniga tider
Spirutiell, och grafiskt fin för mig. Ger mig en väldigt skön känsla, nostalgi och utav mys-2000.


Tack för tipset. Den ska jag försöka kolla in i börja av nästa vecka.

Väldigt underhållande youtube-kommentarer på den videon måste jag däremot säga. Filmen verkar vara väldigt välsedd av just lite mer spirituellt lagda personer.

Citerar Ree:
Det som intresserar mig mest med serien just nu är Stevens hjärtskärande gest när Greg och Connie high-5:ade och sa "humans!", varpå Steven tog sig för naveln och såg allmänt deprimerad ut. Börjar han ifrågasätta sin mänsklighet månne? Skäms han för att vara halv-gem nu när han vet hur illa riktiga gems kan bete sig?


Jo, hans ansiktsuttryck och tonläge under den kommentaren verkade verkligen syfta på en viss begrundan. Det är ju egentligen redan ett under att Steven inte har fler problem, med tanke på hur absurd hans livssituation är. Hela grejen med: "Jag är till hälften rymdvarelse och efterlyst av mitt eget folk eftersom de tror att jag är min egen mamma(vilket jag kanske är) och jag önskar att jag kunde tala med de andra om det här, men jag tror att de till viss del beskyller mig för att min mamma inte längre finns" - kan verkligen inte vara lätt att leva med.

Ska han sen även börja känna att han tappar kontakten med sin mänskliga sida så kan han väl säga adjö till sin mentala hälsa.

Citerar Knaan:
Samt det som hände när Garnet bubblade och teleporterade de där gem:arna. De blev till en enda gem som såg ut som Centipeedles gem. Är detta källan till alla monster i serien? Är Centipeedle ett slags Frankensteins monster? Vill veta! NU!


Menar du ljussiluetterna eller själva ädelstenen? Jag tror att siluetterna som vi fick se helt enkelt var representationer av vilka de brukade vara i deras tidigare liv(inte för att de nödvändigtvis kan kallas för döda dock). Själva ädelstenen tyckte jag inte var särskilt lik alls, då Centipeedles mer eller mindre såg ut som en helgrön pokéboll.

Utifrån vad vi hittills har fått se så kan vi nog i alla fall ta för givet att gem-monster är tidigare gems som av någon anledning har "korrumperats". Vad det nu betyder verkar dock inte helt klart ännu. Vissa gems, såsom de skärvor vi fick se i Keeping it Together, var helt klart väldigt fysiskt skadade, men Centipeedles gem såg om jag minns rätt ut att vara i ett stycke och utan synliga skavanker. Ifall det var så enkelt som att deras ädelstenar var fysiskt skadade så hade ju dessutom Steven(och dessförinnan Rose) kunnat läka dem ganska enkelt. Därför är det troligtvis någonting lite mörkare i görningen som vi inte har full koll på ännu. Kanske är det resultatet av något hemskt vapen som användes under kriget, eller som du säger frukten av skrupelfria vetenskapliga experiment. Fast man ska väl inte heller utesluta möjligheten att korruption är någonting som alla gems har viss risk att råka ut för genom extremt trauma eller något åt det hållet.

Jag glömde även nämna tidigare att jag gillade att händelserna skakade upp Garnets fusion tillräckligt för att Ruby och Sapphires konversation med varandra skulle yttra sig på utsidan. Sådant har ju bara instabila fusioner sysslat med tidigare, vilket gjorde det hela lite tyngre.

Till sist så verkar det som att Cartoon Network verkligen har hakat på det här konceptet med Steven-bomber - om tre veckor får vi nämligen en tredje. Jag vet inte om tror att det här en helt smart taktik i längden.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Turambar400:
såg ut som en helgrön pokéboll

Hm, trodde jag postade länken till bilderna, men missade tydligen det. Och nu är jag för lat att hitta dom igen.

Men under 1 (!) frame just innan de bubblade ädelstenarna teleporteras så blir den en "pokeboll" som ser ut precis som Centipeedles. Färgen var väl rosa, men det berodde väl på bubblan.

Det var en väl gömd hint, men det kan skvallra om att alla monster (även om vissa bara är fillermonster och comedy reliefs) kan vara resultatet av.... hmm... njah. Centipeedle såg inte alls ut som "skapelsen". Nåja, frågan kvarstår fortfarande hur ädelstenar korrumperas.
  • 0
Citerar Turambar400:
Tack för tipset. Den ska jag försöka kolla in i börja av nästa vecka.

Väldigt underhållande youtube-kommentarer på den videon måste jag däremot säga. Filmen verkar vara väldigt välsedd av just lite mer spirituellt lagda personer.

Verkligen, jag personligen är spirituell, eller intresserad utav de spirutella. De är mycket konspirationer denna film lyfter upp och gör till verklighet. Därför ska det bli intressant att se vad du tycker om den!

Om den inte funkar för dig skulle jag förstå, men bortom de spirituella är de även en väldigt fångande film.
  • 0
Citerar Knaan:
Verkligen, jag personligen är spirituell, eller intresserad utav de spirutella. De är mycket konspirationer denna film lyfter upp och gör till verklighet. Därför ska det bli intressant att se vad du tycker om den!


Jag är för det mesta egentligen inte särskilt spirituell av mig om jag ska vara ärlig. Men jag är alltid öppen för nya upplevelser och brukar nog kunna uppskatta saker för vad de är, även om de kanske inte resonerar med min personliga livssyn eller så. Det ska bli kul att se vad den är filmen kan ha att erbjuda.

Citerar Ree:
Hm, trodde jag postade länken till bilderna, men missade tydligen det. Och nu är jag för lat att hitta dom igen.


Kom igen nu, Ree. Personligt engagemang och fysisk aktivitet säger de ju är några av de bästa sätten att förebygga bland annat åldersdemens, så om inte för oss andra så bör du i alla fall tänka på din egen hälsa.

Men eftersom jag har sett de senaste avsnitten på mobilen och därför inte(vad jag vet) kan spela upp saker frame-by-frame, så får jag ta dig på ditt ord.

Citerar Ree:
Det var en väl gömd hint, men det kan skvallra om att alla monster (även om vissa bara är fillermonster och comedy reliefs) kan vara resultatet av.... hmm... njah. Centipeedle såg inte alls ut som "skapelsen". Nåja, frågan kvarstår fortfarande hur ädelstenar korrumperas.


Att det är något fuffens i görningen är jag nog övertygad om vid det här laget. Men det känns märkligt att stenarnas hemplanet fortfarande skulle utföra grundläggande experiment när vissa gems måste ha varit korrumperade i minst femtusen år. Kanske är det ett fenomen som de endast nyligen har börjat försöka återskapa? Men någonting obehagligt måste ändå ha hänt under kriget som förklarar förekomsten av alla monster, och vi kan nog lugnt anta att det kommer vara ett för handlingen ganska meningsfullt avslöjande.

Nästa S-bomb verkar ju förövrigt och möjligtvis redan snart kunna bidra med ganska mycket handling. #weekofsardonyx liksom. Vem är Sardonyx? En väldigt viktig fusion, eller en helt ny gem som vi inte har sett förut? Bara att låta fantasin flöda...

Angående veckans sista bombavsnitt förresten: Kan man ändå inte se det som ganska sorgligt att Steven drömde om ett liv tillsammans med de andra som helt vanliga människor? Ett vanligt liv, utan magiska medvetna utomjordiska gynoida polymorfa stenar. Bara en vanlig pojke med sina tre(4) vanliga mammor och lite vanligt burkskratt. Som vanligt, i framtiden.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Så jag såg nyss filmen The Laws of the Sun som Knaan rekommenderade tidigare.

Hyfsat vacker film, och även om jag knappast är särskilt spirituellt lagd, och därför inte resonerar särskilt starkt med filmens budskap, så kunde jag ändå uppskatta att den ändå åtminstone är ganska fin att titta på rent visuellt. Musiken var väl också fin, men kändes lite genretypisk och ungefär vad man förväntar sig av en film som denna med fokus på andlighet och religion. De engelska rösterna(jag såg den dubbad) höll ganska ojämn nivå och varierade från relativt bra till riktigt dåliga. Filmen var dessutom betydligt lättare att ta sig igenom än vad jag förväntade mig och jag hade egentligen aldrig direkt tråkigt. Inte någonting som jag skulle rekommendera till någon som kräver action eller spänning dock.

Annars tror jag att det säkert är en film som nog kan inspirera vissa personer till att erfara någon form av andlig upplevelse. Personligen är jag ju dock ateist, så jag känner mig mest som en utomstående(och stundtals kritiserande) betraktare inför verk såsom detta.

En liknande adaption av exempelvis Silmarillion hade jag däremot absolut inte sagt nej till.

Vill man smutsa ner filmen lite så kan man dock alltid läsa på lite om organisationen bakom den, Happy Science, vilket visserligen kan vara underhållande för vissa men nog även kan förstöra den för andra. Ett exempel:

Spoiler:"Merely 19 hours after her death, Master Ryuho Okawa, the founder and CEO of Happy Science, invited Mrs. [Margaret] Thatcher's spirit to the General Headquarters' prayer hall to talk about her thoughts from Heaven."

---

Den tredje säsongen av Wakfu är förövrigt nu officiell!

Själv har jag dock fortfarande inte sett de nya OVA-avsnittet som Ankamas kickstarter resulterade i. Främst på grund av att jag inte äger en Blurayspelare.

---

Filmen Coraline har ett ganska så fantastiskt soundtrack som jag rekommenderar att man lyssnar på.

---

Jag tror inte riktigt på att Marco, från Star vs., verkligen har en doktorsexamen. Jag tyckte Stars modersproblem var ganska tydliga redan i den tavlan som han avvisade.

---

På tal om ingenting - hur gammal är Steven Universe egentligen? Det verkar som att svaret möjligtvis kan komma att förvåna, för annars skulle väl inte skaparna svara såhär kryptiskt på frågor ifrån fansen?

Lustigt, förövrigt, att jag inte förrän nyligen insåg att en av mina favorittecknare av SU-grejer var Rebecca Sugar själv. Det förklarar väl en del antar jag.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Bewi
  • Bewi
Såg att Black Lagoon fanns tidigare för 69 spänn på en sida vid namn Kapten Krok, synd att man skulle missa det.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Turambar400:
Den tredje säsongen av Wakfu är förövrigt nu officiell!

Yes. Tiem 4 dem hips.

Citerar Turambar400:
Marco, från Star vs.,

Åh, nytt avsnitt ute? Ska kolla nu. =3 Förra var faktiskt rätt underhållande. Hoppas den där "polaren" som blev ond återkommer, och inte bara blev uppäten.
  • 0
  • Ree
  • Ree
FUCK YEAH! Rick & Morty S2 avsnitt 1 och 2 läckta!! De var så jäkla bra.

Börjar gilla Star vs. mer och mer också. Förhoppningsvis får den lite mer lore och något slags "mål" istället för att vara en renodlad komediserie. Inte för att jag inte uppskattar humorn. =3
  • 0
Citerar Ree:
FUCK YEAH! Rick & Morty S2 avsnitt 1 och 2 läckta!! De var så jäkla bra.


Inte för att det egentligen spelar någon roll ifall man ändå inte ser serien på Adult Swim, men av någon anledning så brukar jag inte gilla när avsnitt läcker på det här sättet. Tror inte att jag kan motstå dock, så det blir nog till att kolla in dem imorgon.

Citerar Ree:
Börjar gilla Star vs. mer och mer också. Förhoppningsvis får den lite mer lore och något slags "mål" istället för att vara en renodlad komediserie. Inte för att jag inte uppskatta humorn. =3


Serien känns helt okej hittills. Jag vet inte ifall jag vill att den ska bli mer seriös eller så, men ett av dess svagaste punkter tycker jag är den återkommande skurken som varken är särskilt charmig, hotfull eller rolig. Den där internatskolan som de talar om ibland kanske skulle fungera bättre som en form av antagonist? Såsom du säger så skulle det möjligtvis vara en förbättring ifall de gav Star någonting mer att sträva mot eller någonting som det är meningen att hon ska uppnå på Jorden.

---

Jag har förresten sett alla avsnitt av Adventure Time nu. Det tog ganska lång tid för mig att verkligen fastna för serien(cirka två säsonger), och helt såld blev jag väl aldrig riktigt, men man måste ändå erkänna att det ofta är ett riktigt roligt, finurligt och stundtals väldigt välskrivet barnprogram. Sjätte säsongen var, med ett par undantag, svagare än vad serien kan vara när den är på topp dock. Jag hoppas att den kan återgå lite till sina rötter i framtiden.

---

Citerar Ree:
Yes. Tiem 4 dem hips.


Ankama har även avslöjat ett samarbete med Studio 4°C för att släppa en filmadaption av serietidningen Mutafukaz. Jag har egentligen ingen som helst koll på vad serien går ut på, men filmen verkar ändå kunna bli ganska häftig.

---

Trailern för Hotel Transylvania 2 är ganska trevlig. Tartakovsky är bättre än de flesta på att få 3D-animationer att se uttrycksfulla och charmiga ut, och den första filmen var faktiskt ganska kul. Får väl bli att se den senare i höst runt Halloween.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Turambar400:
Jag har egentligen ingen som helst koll på vad serien går ut på, men filmen verkar ändå kunna bli ganska häftig.

Positivt överraskad av trailern iaf. Brukar tyvärr (?) gilla lite inslag av ultravåld i mina tecknade barnprogram. =P Vet inte varför. Chockvärde kanske, eller det faktum att verkligheten är grym och "seriös skit händer" om man blir skjuten. Kanske inte "realistiskt", men definitivt närmare verkligheten än alla "nära missar" resten av västerländsk media producerar.
  • 0
  • over
  • over
Citerar Turambar400:
Ankama har även avslöjat ett samarbete med Studio 4°C för att släppa en filmadaption av serietidningen Mutafukaz. Jag har egentligen ingen som helst koll på vad serien går ut på, men filmen verkar ändå kunna bli ganska häftig.

Trailern såg riktigt maffig ut faktiskt, har heller ingen aning vad "mutafukaz" är för nått men baserat på trailern så ser det klart intressant ut.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar Ree:
Brukar tyvärr (?) gilla lite inslag av ultravåld i mina tecknade barnprogram. =P Vet inte varför.


Otyglad blodlust.

Citerar Ree:
Chockvärde kanske, eller det faktum att verkligheten är grym och "seriös skit händer" om man blir skjuten. Kanske inte "realistiskt", men definitivt närmare verkligheten än alla "nära missar" resten av västerländsk media producerar.


Jag gillar hur de brukar hantera det i Archer, där folk ofta blir dödligt sårade tre gånger innan lunch, men reaktionerna mest rör sig om att folk drar skämt på deras bekostnad eller skäller ut dem för att de blöder ner mattan de ligger på.

På tal om Archer - han blev intervjuad av Conan O'Brien tidigare i år. Ett klipp väl värt att se.

---

Jag har sett de två första avsnitten från säsong två av Rick & Morty nu, och lyckligtvis börjar det riktigt starkt. Som vanligt bjuds det på gott om bisarra situationer och en typ av absurd humor som man sällan hittar någon annanstans.

---

Sen såg jag Bolt igår också, vilket nog var en godkänd film, trots allt, men inte så mycket mer. Ingenting som man bör ligga sömnlös över att aldrig ha sett.

---

Little Witch Academia: The Enchanted Parade letade sig ut på internet för någon dag sedan, och den skarpögde kan möjligtvis upptäcka ett par cameos bland folkmassorna i ett par av scenerna.

Kolla här - och säg sedan ifall ni kan peka ut vilka västerländska karaktärer som där gömmer sig.

Då Takafumi Hori på Trigger är ett välkänt fan av vissa västerländska serier så vågar jag nog påstå att det troligtvis inte är en slump. Jag skulle inte ens bli förvånad ifall även detta visar sig vara vem jag tror det är.

---

Här är ett par SU-relaterade bilder som jag av någon anledning har fattat tycke för sedan sist jag slösade bort er tid.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
En kort förtitt till nästa avsnitt av Gravity Falls:

https://www.youtube.com/watch?v=c8PFRScr174

Intressant nog låter det som att J.K. Simmons nu är med i serien. Han har börja höras i fler animerade serier som Legend of Korra, Major Lazer, Bojack Horseman och Ultimate Spider-Man där han spelar om J. Jonah Jameson.

Citerar Turambar400:
Ankama har även avslöjat ett samarbete med Studio 4°C för att släppa en filmadaption av serietidningen Mutafukaz. Jag har egentligen ingen som helst koll på vad serien går ut på, men filmen verkar ändå kunna bli ganska häftig.

Jag har hört om Mutafukaz, men vet själv inget om serien. Ska bli intressant att se.

Citerar Turambar400:
Trailern för Hotel Transylvania 2 är ganska trevlig.

Jag gillade förra filmen och Mel Brooks passar som gammal vampyr. Det här kan bli bra.

Avslutningsvis en bild, Steven Universe möter Lupin The 3rd:

http://joethejohnston.tumblr.com/post/119467723293
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Citerar swedish_jedi:
En kort förtitt till nästa avsnitt av Gravity Falls:


Fresta mig inte! När jag nu har väntat såhär långe så vill jag inte på något sett förminska intrycket av att se avsnittet helt utan tidigare intryck.

Citerar swedish_jedi:
Intressant nog låter det som att J.K. Simmons nu är med i serien. Han har börja höras i fler animerade serier som Legend of Korra, Major Lazer, Bojack Horseman och Ultimate Spider-Man där han spelar om J. Jonah Jameson.


Tänk att jag aldrig misstänkte att han spelade Tenzin. Hm.

Fantastisk skådespelare dock, och det glädjer mig att höra att han på sätt och vis upprepar sin roll som tidernas kanske bästa superhjälte-film-casting.

Major Lazer tror jag inte att jag har hört talats om tidigare, men upplägget med en animerad serie baserad på en musikgrupp verkar kul. Lite Gorillaz-vibbar liksom.

Citerar swedish_jedi:
Avslutningsvis en bild, Steven Universe möter Lupin The 3rd:


Nu blev jag sugen på att se The Castle of Cagliostro igen.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Jag har nu börjat se The Venture Bros och är hittills 5 avsnitt in(plus pilotavsnittet).

Ganska bra serie än så länge. Många av karaktärerna är sköna, humorn är för det mesta lyckad och med förvånansvärt många och uppenbara referenser till diverse popkultur. Ett exempel var en namnlös vetenskapsman som påminde mig om en viss Marvel-karaktär, vilket lite senare visade sig med, största sannolikhet, vara mer än enbart en slump. Alternativt så fick den storyboard-ansvarige en stroke, eller nåt.

Ifall jag skulle klaga på någonting så skulle det vara att vissa avsnitt är splittrade i alltför många handlingstrådar. Det är ju mycket vanligt att avsnitt i diverse serier delar upp handlingen i en A plot och B plot(ibland även C), men i The Venture Bros så är de ibland uppe i 4-5+ olika händelseförlopp som det konstant växlas mellan. Det gör tyvärr att det kan bli lite rörigt och ofokuserat. Förhoppningsvis blir det bättre på den punkten senare i serien.

Sen kan vissa sexskämt också möjligtvis vara lite för dimensionslöst simpla och mest förlita sig på att allt sexrelaterat tydligen automatiskt är humoristiskt.

Överlag så är jag däremot nöjd än så länge, och då det verkar vara en väldigt omtyckt serie så ser jag fram emot vad mer den har att komma med.

---

Den kommande The Peanuts Movie(Snobben) verkar använda sig av en riktigt lyckad blandning av 3D-animationer och traditionell 2D-estetik. Kan kanske bli lite småmysig.

---

SU-relaterat:

# What are Gems
En kort liten video som jag skulle vilja påstå är tydligt inspirerad av
Gunbuster Science Lessons.

# Stevonnie Gone Wrong.
Rent larv.

# Wikipedia inkluderar tips för de som vill teckna Pearl.

# Det finns aspekter av dessa designer som jag gillar, vilket inkluderar teorin att Rose var en del av seriens beryktade Diamond Authority. Jag vet däremot inte vad jag tycker om att Rose skulle vara den kortaste av dem alla. Jag förstår att det skulle kunna vara en sorts plot twist, men Yellow Diamond skulle enligt den här bilden vara mer än ett huvud längre än självaste Robert Wadlow, och då börjar det enligt mig nästan bli lite löjligt för en icke-fusion.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Ganska stora Steven Universe-spoilers från Comic-Con:

Sardonyx identitet och design är avslöjad. Hon ser... intressant ut. <-- Hyfsat stor spoiler.

Screenshot från en kommande tillbakablick. Ingen jättespoiler, men jäkligt gullig. Det här avsnittet ser jag fram emot.

Lite övriga, spoilerfria, bilder som jag råkar gilla.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
http://vt.tumblr.com/tumblr_nragsrxvJ51s4awj9.mp4

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Hela intro-låten till SU!

Edit: Note to self: Håll dig undan Gravity Falls-relaterade länkar i en vecka.

Sardonyx såg väldigt intressant ut (spoiler)..... en........ en blandning av Garnet och Peridot? Så hon lär sig vad home world har gjort, och hon varit del av, så hon kan bli "reformerad".
  • 0
Citerar Ree:
Hela intro-låten till SU!


Det verkar som att de kommer släppa den som en sorts kort liten bonusvideo. Jag längtar efter en version i bättre kvalitet och utan högljudda amerikaner.

Är det bara jag som tycker det här ser lite... illavarslande ut dock? Rose ser lite väl vän-lik ut för att jag ska kunna känna mig helt bekväm. (Läs omedelbart(!) 20th Century Boys ifall ni inte vet var den andra bilden är ifrån).

Det skulle inte förvåna mig ifall den andra säsongsavslutningen kom med ett ganska mörkt avslöjande för hennes del. Ingen kan vara så älskvärd och vacker och perfekt utan att dölja något.

Citerar Ree:
Note to self: Håll dig undan Gravity Falls-relaterade länkar i en vecka.


Det 30 minuter långa specialavsnittet släpps väl redan på måndag? Om tre dagar alltså.

Citerar Ree:
en blandning av Garnet och Peridot?


Spoiler:Garnet och Pearl. Utseendemässigt påminner hon dock om Peridot.

Här är klippet som bilden var ifrån. Spoilervarning, såklart.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Turambar400:
Det 30 minuter långa specialavsnittet släpps väl redan på måndag? Om tre dagar alltså.

Damn, redan 11:e. =O Trodde det var på Torsdag nästa vecka av nån anledning. Ser också fram emot den där låten i bättre kvalla. Tydligen ska även ondingarna sjunga.

Har förresten blivit erbjuden plats på Systemvetenskapliga programmet. Gick lätt med mina 1.35 på högskoleprovet. =3 Kommer eventuellt välja .NET-utvecklare. Kort utbildning, bra lön. Ska försöka börja med spelprogrammering på fritiden.
  • 0
Citerar Ree:
Har förresten blivit erbjuden plats på Systemvetenskapliga programmet. Gick lätt med mina 1.35 på högskoleprovet. =3 Kommer eventuellt välja .NET-utvecklare. Kort utbildning, bra lön. Ska försöka börja med spelprogrammering på fritiden.


Grattis!

---

Här är ett klipp från nästa säsong av Adventure Time. Animerat med stop motion-teknik.

Och Wolverine som mimar sången Bacon Pancakes från samma serie.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
När sänds avsnittet, om du vet?

Citerar Turambar400:
Utseendemässigt påminner hon dock om Peridot.

Den riktiga frågan är: Hade jag hälften rätt eller 2/3 rätt?
  • 0
Citerar Ree:
När sänds avsnittet, om du vet?


Gravity Falls eller Steven Universe?

SU sänds på tolvslaget svensk tid, ifall jag inte minns fel. I skrivande stund är det alltså 2 timmar kvar.

GF har jag inte koll på.

Jag brukar ändå se avsnitten dagen efter, då jag sällan orkar hålla mig vaken alltför sent när jag ska jobba dagen efter. Varför kan inte amerikanerna sända sina barnprogram på förmiddagen, så att vi här i den civiliserade delen av världen kan hinna se dem innan läggdags?

Citerar Ree:
Den riktiga frågan är: Hade jag hälften rätt eller 2/3 rätt?


Bra fråga! Jag skulle vilja säga 2/3, även om det kan kännas lite kontraintuitivt(för den oinsatte). Faktum är dock att få är likvärdiga Garnet vid en fusion, vilket även syns på de andras reaktioner när de får en chans att komma med i de coola kidsens klubb.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Det nya Gravity Falls-avsnittet, A Tale of Two Stans var Spoiler:kanske inte mycket mer än en stor tillbakablick och förklaring av vad som ledde upp till seriens start, men det var ganska välbehövligt vid det här laget så jag klagar inte. Att det mest var en enda lång exposé och saknade lite av humorn som man är van vid kan jag leva med. Det här är starten för nästa ark i serien, så det fanns ett behov av att knyta ihop vissa trådar och samtidigt introducera ett par nya, såsom att Dipper och Mabels relation säkerligen kommer att jämföras mer med Stan och Fords samt att Stan nu inte längre har någon anledning att stanna kvar i huset. Ford kommer dessutom säkert bli överlycklig när han får reda på att Bill är lös igen.

Jag ser fram emot att få se hur serien utvecklas framöver. Just nu ser det ut som att de borde kunna få till ett tillfredsställande avslut på serien redan med denna säsong, vilket jag är lite kluven inför. Å ena sidan så är det trevligt med en serie som är skriven med ett tydligt och väl uttänkt händelseförlopp och mål som inte konstant behöver dras ut på vartefter serien blir godkänd för nya säsonger, men å andra sidan så är det ju alltid trist när ens favoriter når sitt slut. Alex har ifall jag minns rätt dock nämnt att det kan komma att röra sig om två säsonger och en film, vilket jag antar vore trevligt. Jag vet inte ifall jag skulle föredra det framför en tredje säsong, men jag är tacksam för vad än jag får.

Ett utav flera exempel på hur Alex och de andra sedan länge har uppviglat och medvetet vilselett fansen till allehanda vilda teorier.

---

Nu är Steven Bomb 3.0 i full gång och det rivstartas med seriens första avsnitt med ett riktigt dystert slut. Ifall jag skulle gissa så tror jag att de nu har lagt upp för ett veckolångt mini-ark där kristallstenarna(officiell översättning) tillsammans med Steven kommer få varsitt avsnitt där de bearbetar de problem som de just nu har med varandra samt sig själva. Förhoppningsvis kommer de att komma ut ur det här med större tilltro och ett starkare band till varandra. Särskilt Pearl tror jag skulle behöva en riktig katarsis som mynnar ut i att hon växer som person/sten, då hon på sista tiden mest framstår som mer och mer trasig inombords. Inte för att jag klagar(jag gillar trasiga karaktärer/rollfigurer), men vi kommer snart behöva en något större avbetalning på all uppbyggnad med hennes bördor.

Några saker som jag gillade med Cry for Help:

Spoiler:# Sandonyx är möjligtvis den mest underhållande fusionen hittills. Jag var till en början osäker på hennes design, men jag är numer helt såld på hennes showman-personlighet och pampiga sätt att tala och föra sig. Hennes gullande med Steven var bedårande.

# Garnet och Pearls fusionsdans var väldigt sensuell. Inte för att jag klagar, men... damn. Betoningen på Garnets höfter...

# Amethyst försökte försvara Pearls agerande. Deras gemensamma känslor inför en fusion med Garnet kommer troligtvis vara det som Garnet kommer behöva få en djupare förståelse för under det här arket. De tre är inte jämställda och de andras mindervärdeskomplex är någonting som Garnet måste börja förhålla sig till på ett mer empatiskt sätt.

# Med det sagt så sket Pearl verkligen i det blå skåpet den här gången. Garnets ilska berodde troligtvis lika mycket på en känsla av brustet förtroende som på slöseriet med tid och vilseledandet från viktigare ärenden. Pearl måste verkligen börja bearbeta sina känslor innan hon på riktigt kan återvinna Garnets tillit.

# Pearls uttryck av skräck och ångest inför Garnets vrede var hjärtskärande.

# I Amethysts fall så kombineras hennes mindervärdeskomplex gentemot Garnet dessutom med skuldkänslor från när Sugilite gick bärsärkagång. Det tär nog extra mycket på självförtroendet när hon ser hur felfri och effektiv Sardonyx är. Hon kommer troligtvis behöva hjälp med att finna sin plats i familjen och inse var och hur det är som hon bidrar till en starkare helhet.

# Garnet tog av sig glasögonen, och frivilligt den här gången. Det resulterar alltid i en starkare scen.


---

Övrigt:

# Jag gillar hur vissa fans relaterar vad som antas vara Yellow Diamond till Dio Brando.

# Den här teckningen av Malachite är nästan lika skräckinjagande som den här... saken (varning! - garanterade mardrömmar!).
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!