Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Skönaste riffet och bästa solot!


  • kraz
  • kraz
Citerar Romper:
Richie i högform och visar var skåpet skall stå, Richie var före sin tid. 4.04 in i låten brakar Richie lös på guran.


Ohja!
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Bästa solot är nog Comfortably Numb.
Kommersiell reklam undanbedes.
  • 0
Citerar kraz:
Money for Nothing med Dire Straits!


Den är också riktigt bra!
  • 0
Måste lägga till detta

Vivian Cambell som är så grymt underskattad och så kopierad/härmad för sitt magnefika riffande och solon, en sant underbarn.

http://www.youtube.com/watch?v=VJb_bD5JEBA

ca 3 minuter in i låten exploderar Cambell på gitarren
Metal is my religion, Judas is my Priest
  • 0
Bästa solot: Comfortably Numb (Pink Floyd) eller Stairway to Heaven (Led Zeppelin)
Bästa riffet: Tie Your Mother Down (Queen)
Johnny ain't so crazy. He's always got a line for the ladies.
  • 0
Citerar fredde_fredde:
Bästa solot är nog Comfortably Numb.


Pulse-Versionen. Där har du solonas solo.
  • 0
Bästa riffet är Let There Be Rock av AC/DC, bästa solot är Child in Time.

Även One Shot at Glory av Judas Priest har ett oförglömligt solo (4:33 till 6:01 i denna video).
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0
Citerar The One And Only:
bästa solot är Child in Time.


Love!
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Jag tycker att det bästa solot är i början på Search And Destroy med Iggy & The Stooges
I Ate A Big Red Candle
  • 0
Citerar PsychicWars:
Har alltid älskat detta solot.

http://www.youtube.com/watch?v=PeR8j_z41Ug


O ja. Även solot i The Rocker är kungligt.
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0
Citerar v_i_k_t_o_r:
Sultans of Swing med Dire Straits.
  • 0
  • I
  • I
Solot i Tender Surrender av Steve Vai, http://www.youtube.com/watch?v=Yw74sDWPH7U&feature=fvst strunta i hans kläder, solot kommer 1:20 och varar till 3:55 (vid 2:00 blir det sjukt bra) och när det gäller riffet måste jag hålla med Nixxer som sa Tie Your Mother Down av Queen. Allvarligt, kolla på solot, det är sanslöst, och det tycker till och med jag som har spelat gitarr i fem år.
Ad finem ambulo.
  • 0
Solot från Eddie Van Halen i Eruption och solot från John Petrucci i Constant Motion är de bästa.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
In Flames har solon
Cannibal Corpse har riffen
Mr. Bubbles.... why wont you wake up ?
  • 0
Citerar Ironfist00:
Solot från Eddie Van Halen i Eruption och solot från John Petrucci i Constant Motion är de bästa.


Jag håller med, solot i Constant Motion är grymt, men enligt mig har Petrucci gjort betydligt bättre (Som Under a Glass Moon och As I Am).
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0
  • Rova
  • Rova
Citerar vincent_XXX:
In Flames har solon
Glorp.
  • 0
AC/DC, Black Sabbath och Led Zeppelin har nog de bästa riffen och solona.
  • 0
Citerar The One And Only:
Citerar Ironfist00:
Solot från Eddie Van Halen i Eruption och solot från John Petrucci i Constant Motion är de bästa.


Jag håller med, solot i Constant Motion är grymt, men enligt mig har Petrucci gjort betydligt bättre (Som Under a Glass Moon och As I Am).


Japp, Constant Motion är inte så jäkla bra. Octavarium-solot och Goodnight Kiss-solot är också svinbra.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!