Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Alkohol!


Citerar Jailbird:
Staropramen är något bättre, men det är ingen gigantisk klasskillnad.


Nej visst. Jag ska testa Staropramo när tillfälle ges.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Att sitta i solen i parken med en kall Kir Royal är riktigt skönt efter en kass omgång fotboll.
Stay out of my shed
  • 0
Citerar Jailbird:
Hahaha! Ägd. Mtt gigantiska parti av sprit gick ju smärtfritt över gränsen veckan innan om du minns.


Mjo, jag minns. Samma vecka som våra saker blev kapade postade tullverket en nyhet på sin sida: "Rekordstora tillslag mot smuggelspriten". D:
Vik hädan, troll.
  • 0
Förstår inte varför det inte kommit någon alkoläsk med cola-smak...
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar The_gunners:
Förstår inte varför det inte kommit någon alkoläsk med cola-smak...


Det finns, men ej i Sverige. Minns ej vad den heter, men drack den i Frankrike.
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam - Cato den äldre
  • 0
jag dricker inte så mycket men om jag gör det så blir det cider eller kanske öl^^ fast öl är inte så gott
carpe diem
  • 0
En vecka utan alkohol är fan för länge
  • 0
Citerar Chrillen:
En vecka utan alkohol är fan för länge


Har varit utan i tre veckor nu inför studentresan, det var jobbigare än jag trodde.
Vik hädan, troll.
  • 0
God damn, abstinens lär ju vara givet
  • 0
Sprit suger verkligen. Man luktar bara illa.
The knife master
  • 0
Citerar Chrillen:
En vecka utan alkohol är fan för länge


Beroende?
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Citerar Captian Price:
Sprit suger verkligen. Man luktar bara illa.


Men blir full och har kul, det är en avvägning.

Citerar Chrysis_ignita:
Beroende?


Äsch då, när man är ung ska alkohol vara en integrerad del av ens liv tycker jag, supa är ju grundläggande
  • 0
Citerar Chrillen:
Citerar Chrysis_ignita:
Beroende?


Äsch då, när man är ung ska alkohol vara en integrerad del av ens liv tycker jag, supa är ju grundläggande


Supa är grundläggande?

Jag vet inte om du skojar eller menar allvar, men alkohol är en drog. Du kan vända och vrida på det hur du vill, men det är en drog. Du kan som alla droger bli beroende av det. Om ens liv kretsar kring sprit eller har det som en grundsten finns risken att man utvecklar ett beroende. Och nej, jag menar inte att alla ska bli nykterister. Menar bara att man ska styra spriten, inte spriten som ska styra en själv.

Ett enkelt test är ju att se om du kan sluta dricka på säg 3 månader.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Citerar Captian Price:
Sprit suger verkligen. Man luktar bara illa.


Nej, det finns fler effekter.
"MOO" Because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Citerar Chrysis_ignita:
Supa är grundläggande?

Jag vet inte om du skojar eller menar allvar, men alkohol är en drog. Du kan vända och vrida på det hur du vill, men det är en drog. Du kan som alla droger bli beroende av det. Om ens liv kretsar kring sprit eller har det som en grundsten finns risken att man utvecklar ett beroende. Och nej, jag menar inte att alla ska bli nykterister. Menar bara att man ska styra spriten, inte spriten som ska styra en själv.

Ett enkelt test är ju att se om du kan sluta dricka på säg 3 månader.


Supa är fan grundläggande när man är 17-23 år, jag tycker iallafall att festande är en integral, eller ska vara det när man är i den åldern.

Det är jävligt löjligt med folk som tycker att man är alkoholist bara för att man låter alkoholen ha stort inflytande i livet när man är ung.
  • 0
Citerar Captian Price:
Sprit suger verkligen. Man luktar bara illa.


Jag har aldrig tycker att någon luktat illa för att de druckit sprit, om man nu bortser från någon uteliggare då och då, men då är det ju andra faktorer som spelar in.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Lotus:
Jag har aldrig tycker att någon luktat illa för att de druckit sprit, om man nu bortser från någon uteliggare då och då, men då är det ju andra faktorer som spelar in.


Alltså dricker man för mycket öl så luktar man ju.
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam - Cato den äldre
  • 0
Citerar Doctor Jones:
Alltså dricker man för mycket öl så luktar man ju.


Nu var det dock sprit vi pratade om, och visst, dricker man en massa öl kanske man luktar kanske lite öl, men jag har aldrig tyckt att någon luktat direkt illa för att de druckit öl heller.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Chrillen:
Supa är fan grundläggande när man är 17-23 år, jag tycker iallafall att festande är en integral, eller ska vara det när man är i den åldern.

Det är jävligt löjligt med folk som tycker att man är alkoholist bara för att man låter alkoholen ha stort inflytande i livet när man är ung.


Nu hoppas jag innerligt att du skojar?
Ally's
  • 0
Citerar Lotus:
Nu var det dock sprit vi pratade om, och visst, dricker man en massa öl kanske man luktar kanske lite öl, men jag har aldrig tyckt att någon luktat direkt illa för att de druckit öl heller.


Eh, jo. Dagen efter stinker de flesta ganska fint från munnen och lukten efter förtäring är väl inte heller särskilt angenäm.
"MOO" Because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Efter en shot av Fishermans friend så har man ju god andedräkt.
Finns det svenskt kaffe på Gamereactor?
  • 0
Citerar TheDante:
Efter en shot av Fishermans friend så har man ju god andedräkt.


Kör Fisk, The Orginal.
Känner mig lite hobby-alkis. Har laddat en festis-flaska svartvinbär, med svartvinbärs kir, som jag skall dricka imorgon i skolan. Så länge någon inte smakar på den så, luktar ju nästan samma sak ju, och ser i vilket fall identiskt ut.
Dock så gör jag det inte för att supa i skolan, utan för att det är gott, och att plast-flaskor är lättare att frysa än glas.
Stay out of my shed
  • 0
Har vi ingen veteran-alkis här som dricker t-röd och spolarvätska en vanlig fredagkväll?
Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.
  • 0
Citerar Banka:
Nu hoppas jag innerligt att du skojar?


Nej, faktiskt inte, vet att det kan vara svårt för insnöade nördar på GR att förstå men man behöver inte vara en tönt som inte vill "förstöra sin kropp" hela tiden... Vilket är lite löjligt argument med tanke på att majoriteten av de som säger det inte fysar, alls.

Tillagt 2010-05-21 00:06:
Citerar Vapendragaren:
Har vi ingen veteran-alkis här som dricker t-röd och spolarvätska en vanlig fredagkväll?


Har inte vågat, HB har gått ner
  • 0
Citerar Vapendragaren:
Har vi ingen veteran-alkis här som dricker t-röd och spolarvätska en vanlig fredagkväll?


Jojo, för det är inte alls farligt.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!