Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Alkohol!


Pistonhead är vidrig.
complications of a mastermind
  • 0
Citerar Xchel:
Du tänker på Pistonhead, och jag tycker den är helt okej.
Lättdrucken, inte så besk och passar även bra till lite grillat.
Den borde gå att få tag i på de flesta systembolag, har inte hittat ett enda som inte har den inne nu under sommaren iaf.


Okej. Tack för infon. Det förklarar saken att jag inte sett den, är fortfarande inne i den där meningslösa åldern, 19. Då det enda nya man får göra är att beställa sotare. Ska komma ihåg vad du skrev om ölen, och prova den. Får nästan ringa och "beställa" några till helgen, så kan jag prova det till grillen.

Tillagt 2010-07-26 19:05:
Citerar Exity_:
Pistonhead är vidrig.


Då ska jag komma ihåg det också.
  • 0
Jag tänkte "recensera" lite öl idag men all öl jag dricker smakar gott, så det känns lite biased. Har heller inte ätit något på hela dagen så jag är rätt så lullig redan på tredje ölen.
-Juicy
  • 0
Börjar känna mig aningen glas jag med Xchel Har arbetat mig igenom snart en halva cpt morgan spiced gold.

Suttit här i många timmar nu, arbetat mig igenom ett par sköna album och en ruskigt skön klassisk film, easy rider! Det finns nog ingenting som gör sig så bra till film/musik som ett par stadiga glas/drinkar. Har druckit rent nu, men endast pga av avsaknad av drinkmateriell
-Manöver! Glädje upphör!
  • 0
Alkohol gör ju alltid musik och film lite extra njutbar, fast jag vette fan vad jag själv skulle tycka om ren rom. Rom är alltid en klockren ingrediens i en redig grogg, men annars vette fan. Å andra sidan har jag knappt lärt mig tycka om ren whiskey, så jag skyller på mig själv. Har nu bara en öl, så jag ska dryga ut på den och sen njuta av lite fyllekäk. ;)
-Juicy
  • 0
Det beror ju helt på hur man dricker drycken tycker jag nog. Att hälla upp ren rom på en par stenar, istället för is. Granit smälter inte så lätt. Jag klunkar inte i mig drycken på några sekunder. Ett glas (ca 1dl) kan ta en god 40-50 min att ta sig igenom.

Och javisst är det en bra ingrediens, de bästa drinkarna görs på rom. Har dock svårt för grogg. Jag har nog aldrig fattat grejen med att blanda 50/50, smakar bara illa. Blandar hellre i ordning en kanna Mojito eller captain morgan.

Whiskey skall, enligt min ringa mening, drickas helt ren. Har jättesvårt att hitta en god drink som kan göras på en virre. JD + Dr Pepper funkar, men går att välja bort.
-Manöver! Glädje upphör!
  • 0
Citerar Nympathamine:
Ett glas (ca 1dl) kan ta en god 40-50 min att ta sig igenom.


Samma för mig, dels för att jag tycker det är äckligt. ;)

Citerar Nympathamine:
Har dock svårt för grogg. Jag har nog aldrig fattat grejen med att blanda 50/50,


Du får ursäkta mig, jag är bar lite skadad eftersom min favorit-drink är Screwdriver, vilken likagärna kan klassas som grogg. Likt tequila så gör sig rom bäst i en redig drink.

Citerar Nympathamine:
Whiskey skall, enligt min ringa mening, drickas helt ren.


Jag håller med, det är bara inget man först är van vid.
Likt sushi så tar ett ett par sittningar innan man verkligen faller för smaken, och när man väl gör det så faller man pladask.
-Juicy
  • 0
  • Tast
  • Tast
Drack min första öl i Amsterdam för ett par dagar sen, på Heinekens "museum". Älska de holländska lagarna som låter mig dricka tidigare!
PSN: Mr Tast
  • 0
Citerar Tast:
Älska de holländska lagarna som låter mig dricka tidigare!


Det är väl knappast de lagarna man älskar.
Dock så är Nederländerna långt ifrån så underbart som det var för ett par år sen, för numera är svamp olagligt tack vare retarderade turister. Har dock för mig att det ska vara lagligt att sälja färsk svamp numera, så det är väl en viss tröst åtminstone.
-Juicy
  • 0
Känner att det är dags att ställa ifrån mig flaskan nu, ska ha lite kvar tills i morgon kväll också, då det vankas litteratur + bakgrundsmusik.

Det Xchel håller jag med dig om, dock är nog det en diskussion vi bör ta till ett annat forum. Jag missminner mig väl inte om jag säger att det ej är populärt ämne här?

Var i fredags ut med några vänner och drack dryck. Det var en väldigt trevlig kväll, dock kom jag till insikt med någonting fasansfullt. Jag kommer aldrig att få dricka lika god Guinness som jag drack i Dublin i Mars Det låter som en kliché, men Guinness ÄR godast i Irland!
-Manöver! Glädje upphör!
  • 0
Citerar Xchel:
Låter som någon typisk skitsprit som är dyr för att den är tjejig och gullig.
Fast jag har aldrig smakat så ska väl hålla tyst.

Tja, den var inte min från början så priset var inget problem. Tänkte faktiskt ge bort den till en dam, vem fan orkar supa på likör? Men men, får väl bli ett hederligt nacksving istället.
Jag och Mengele, en middag för två.
  • 0
Citerar Salvador:
vem fan orkar supa på likör?


Finns massor av bra likör som går alldeles utmärkt att dricka/supa Jägermeister & southern comfort är riktigt bra likörer om du skall supa. Båda de dryckerna är lättdruckna, även i stora kvantiteter.
-Manöver! Glädje upphör!
  • 0
Citerar Nympathamine:
Finns massor av bra likör som går alldeles utmärkt att dricka/supa Jägermeister & southern comfort är riktigt bra likörer om du skall supa. Båda de dryckerna är lättdruckna, även i stora kvantiteter.


Håller med, även om Jäger nästan är lite för lättdrucket.
Ett utav mina bästa minnen när jag druckit jäger var föresten när jag var i Tyskland, och vi var ett gäng som gick igenom ett övergivet (eller var det bara stängt?) nöjesfält och sjöng svenska ärovisor. Det var lite mäktigt, men förmodligen lät det inte lika bra som det gjorde inuti våra huvuden.
Stay out of my shed
  • 0
Jäger är det vidrigaste man kan hälla i sig. Hostmedicin är vad det är.
"MOO" Because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Citerar Nympathamine:
Jag missminner mig väl inte om jag säger att det ej är populärt ämne här?


Svamparna menar du? Nej, inte direkt tror jag.

Det där med Guinness är en märklig, ändock trevlig historia och dryck. Jag kan inte vetenskapen bakom den, men den är ju väldigt speciell och god dessutom.

Jäger är bland det bättre, skulle jag säga.
  • 0
Antar att vi inte får snacka absint här inne. Men ville bara säga att det är gott. Jag verkar vara den enda i min bekantskapskrets som faktiskt gillar det, på riktigt.
  • 0
Jag som fyllt 20 nyligen ;D Äntligen har man tillgång till systemet! Ska dit och köpa på mig allt möjligt Fast jag gillar egentligen inte öl, bara typ Corona. Annars är ju vodka, whiskey och konjak mer i min smak.

Älskar Mojito, någon som testat den där Bacardi Mojito? Går den att jämföra med en riktig Mojito som man får på krogen?
  • 0
Citerar Lotuz:
Älskar Mojito, någon som testat den där Bacardi Mojito? Går den att jämföra med en riktig Mojito som man får på krogen?


Nej, fast den är ändå rätt så god. Jag är ingen som brukar gilla såna drinkar men den var helt okej!
-Juicy
  • 0
Citerar Xchel:
Nej, fast den är ändå rätt så god. Jag är ingen som brukar gilla såna drinkar men den var helt okej!


Ok härligt, värt att testa alltså!
  • 0
Citerar Lennon:
Antar att vi inte får snacka absint här inne. Men ville bara säga att det är gott. Jag verkar vara den enda i min bekantskapskrets som faktiskt gillar det, på riktigt.


Har druckit det en gång, tyckte ändå det var helt okej, alla andra som smakade det då tyckte det var skitäckligt.
  • 0
Tänkte jag skulle kasta mig in i denna tråd med dunder och brak:

Angående Absint: drack det förra veckan och med facit i hand så är det inget jag ger mig på igen. På tok för starkt för mig, vilket betyder att jag inte kan känna smaken, vilket i sin tur betyder att jag inte kan njuta av det jag dricker.

Angående Whiskey. Lärde mig idag att den enda europeiska whiskey som faktiskt stavas med ett e är den irländska, vilket betyder att står det "whiskey", oavsett märke, så är den faktiskt irländsk. Jag kan förövrigt rekomendera Jameson, en riktigt välsmakande whiskey(dvs från Irland;). Kan faktiskt inte svara på om den finns på Bolaget då jag inte letat efter den, men om så är fallet kan den alltid köpas i Tyskland för en väldigt billig penning

Angående Mojito: du har aldrig druckit en riktig Mojito om du inte har druckit en på Cuba. Ledsen om det kommer som ett slag i ansiktet, men det är ren fakta. Smaken som men får av Bacardi Mojito (som förövrigt är ett amerikanst företag nuförtiden) kan aldrig någonsin slå smaken av ordentliga ingredienser.

Sen är man alltid en sucker för öl, personliga favoriter är Mariestad och Falcon. Annat somgått hem i sommar är Pistonhead, Slots (egentligen en dålig öl, men förknippas lätt med sommaren) och Grolsh, holländsk öl, väldigt lättdrucken.

Ber ödmjukast om ursäkt för långt inlägg men som sagt, dunder och brak var de ju
You can not kill what you did not create
  • 0
Citerar MostFrantic:
Angående Mojito: du har aldrig druckit en riktig Mojito om du inte har druckit en på Cuba. Ledsen om det kommer som ett slag i ansiktet, men det är ren fakta. Smaken som men får av Bacardi Mojito (som förövrigt är ett amerikanst företag nuförtiden) kan aldrig någonsin slå smaken av ordentliga ingredienser.


Man skall alltid blanda själv för den bästa smakupplevelsen, ja om du inte är på Cuba för en Mojito eller i Dublin för en Guinness.
-Manöver! Glädje upphör!
  • 0
Guinness smakar ju likadant var man än är Som tur är! Definitivt en av favoriterna ;D Har varit på deras bryggeri också ;D

En kombination som inte är bra är dock vodka med hallonsmak och sockerdricka. Kommer spy!!
  • 0
jag är väl some dem flesta, gillar en god öl/cider men generellt så dricker jag det mesta med alkohol i
not one step back
  • 0
Citerar sweedensniiperr:
Guinness smakar ju likadant var man än är


Oj, nej! Vad är det du säger!? Det stämmer inte alls :o Smak skillnaden på en Guinness hemma och i Dublin är som skillnaden på Mozart och Markolio Det är mycket som spelar in i smaken på en Guinness, framförallt hur den hälls upp!

Antagligen lite ... placebo?... men jag tyckte t.om. att en Guinness smakade bättre inne på St. Jame's Gate än i en pub.

Citerar sweedensniiperr:
jag är väl some dem flesta, gillar en god öl/cider men generellt så dricker jag det mesta med alkohol i


Vad är det som gör en god öl? Mörk / ljus? Tjeck, tysk, engelsk, irländs, lettisk? Vilka är favoriterna?
-Manöver! Glädje upphör!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!