Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Alkohol!


Citerar Lotus:
Kan man ta dem samma dag som man dricker, för att undvika illamående medan man är full?


Ja. Jag tar en några timmar innan jag ska dricka.
  • 0
Citerar zombiegamer:
Om man ofta blir illamående eller bakfull så rekommenderar jag receptfria postafen. Det fungerar riktigt bra, inte bara mot illamående utan mot bakfylla också.


Fan vad jag önskar att du hade skrivit det där i förrgår eller nått istället. ^^
Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.
  • 0
Citerar zombiegamer:
Ja. Jag tar en några timmar innan jag ska dricka.


Hm, kanske vore värt att testa då.
Vik hädan, troll.
  • 0
En kanna vatten och en Ipren innan man däckar brukar fungera utmärkt för mig, problemet är ju bara att komma ihåg att ta det.
-Juicy
  • 0
  • I
  • I
Citerar Xchel:
En kanna vatten och en Ipren innan man däckar brukar fungera utmärkt för mig, problemet är ju bara att komma ihåg att ta det.


Catch 22
Ad finem ambulo.
  • 0
Tycker om att festa och gör det lite då och då. Problemet är snarare mina föräldrar som säkerligen skulle dampa loss om dom fick reda på att jag har druckit, så för mig finns det en stor anledning till att längta till 18. Då jävlar smäller det
De är tyst, det är sorg, det är Helsingborg!
  • 0
Hur gammal är du nu då?

Aha. 16 alltså.

Mina föräldrar "dampar" inte (är 17).
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Libro:
Party ikväll, tjoooohooooo!


jag kommer
  • 0
Citerar Artillery Force:
Hur gammal är du nu då?


16.
De är tyst, det är sorg, det är Helsingborg!
  • 0
Citerar Purity:
jag kommer


Du får la hoppas att han kör en sen efterfest..
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Artillery Force:
Hur gammal är du nu då?

Aha. 16 alltså.

Mina föräldrar "dampar" inte (är 17).


Haha, tur för dig. Men lär fortsätta festa lite då och då i smyg och påstå att det är något annat tills jag jag är arton, känns onödigt att ta någon som helst risk.
De är tyst, det är sorg, det är Helsingborg!
  • 0
Vad fan kan hända?

Eller vafan, bra att dom åtminstone är rädda om dig. Så kan du ju se på saken. =P
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Sitter och är sådär lite lagom rolig i huvudet. Har bräckt några whiskey, gin och vodkadrinkar. Samt en flaska vin och 2 pistonhead. Hijackat polarns dator då han dackade mitt i allting. Nästan så man skall vara lite jävlig och göra någonting med han... He hurrrr.

Fan vad besk pistonhead är dock. Föredrar helt klart Red Stripe.
Whiskey och Ginger ale fungerar alltid enligt mig. Har bräckt 3st nu, och det är skitkul att kolla på "V".
Gin och tonic är föresten helt klar någon vuxendricka, tyckte bara det smakade rå citron.
Stay out of my shed
  • 0
Var nykter i en månad tills igår kväll. Hade helt glömt bort hur jävligt det kan vara att vara bakfull.
"MOO" Because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Det borde vara alkolås på mobiler och datorer.
-Juicy
  • 0
Hur skulle ni beskriva en fylla för någon som aldrig druckit? Nikotin känns som en mild adrenalinkick och THC som ett långsamt stroboskop i hjärnan. Men det är riktigt svårt att beskriva hur alkohol känns.
  • 0
Hatar när folk skryter om sin alkolism
Our motto: Apocalypse Now
  • 0
Citerar spartan 118:
Hatar när folk skryter om sin alkolism


Du är 16 år gammal och känner antagligen ingen med alkoholism (jämnåriga då jag inte kan tänka mig att äldre personer skulle skryta om sin konsumtion). Det tar nämligen runt 7 år att utveckla det.
"MOO" Because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Citerar spartan 118:
Hatar när folk skryter om sin alkolism


Grönögd?
I SCANNED IT WITH NORTON AND IT SAYS IT CONTAINS A TROJAN
  • 0
  • Penn
  • Penn
Citerar spartan 118:
Hatar när folk skryter om sin alkolism

Den där synpunkten har man aldrig hört från någon som inte dricker förut...

Man kan vara med om sjukt roliga situationer när alkohol är inblandat, inget skryt med det, sluta tjura, det är roligare så.

Om du nu snackar om någon som faktiskt är alkolist på riktigt, så skit i det jag skrev ovanför.
  • 0
Citerar spartan 118:
Hatar när folk skryter om sin alkolism


Håller helt med Penn ovan.

Visst kan "skrytet" gå till ordentlig överdrift i högstadiet/gymnasiet, men faktum kvarstår att alkohol ofta kan göra en trevlig kväll trevligare och en tråkig kväll tolererbar.

Plus att det finns mycket gott.
:3
  • 0
Man kan i princip inte vara alkoholist innan man är 20. Det krävs att man dricker väldigt ofta i ca 7 år och det har inte tonåringar råd med och få har nog möjligheterna.

Dessutom försvinner anledningarna att skryta så fort man kommer upp i "laglig ålder". Jag förstår att man kan tycka att man är lite ball när man konsumerar något som man dels inte får konsumera och dels får gå igenom lite jobb för att få tag på, men det är inte häftigt att dricka när man är 20, utan det är bara något de flesta gör. Lite som att skita och sova.
"MOO" Because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
När man dock ser 13 och 14 åringar gå omkring och röker och dricker varannan helg börjar det ta till en överdrift imo.
De är tyst, det är sorg, det är Helsingborg!
  • 0
Citerar Skejte:
När man dock ser 13 och 14 åringar gå omkring och röker och dricker varannan helg börjar det ta till en överdrift imo.


När jag var i Stockholm i helgen såg jag en kille på max 11 tigga cigg av alla han såg på stan, det slutade med att han fick snus. Rätt sjuk och tragisk syn.
  • 0
Citerar Crank:
Citerar Skejte:
När man dock ser 13 och 14 åringar gå omkring och röker och dricker varannan helg börjar det ta till en överdrift imo.


När jag var i Stockholm i helgen såg jag en kille på max 11 tigga cigg av alla han såg på stan, det slutade med att han fick snus. Rätt sjuk och tragisk syn.


Shit, det är som om min brossa skulle röka. Haha, kan inte tänka mig det.
De är tyst, det är sorg, det är Helsingborg!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!