Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

LCD eller PLASMA?


Citerar Evil Chicken:
LCD.
  • 0
Plasma. Iallafall om du ska spela Halo...

Nä, men LCD är bättre.
Why does a football game have to be made into a bloodbath? Save our beautiful game in Europe.
  • 0
Citerar Evil Chicken:
Kikkäz!


Word.

Samsungs modeller är verkligen helgrymma!

Har en 32" 720p-skärm av Samsung just nu och är skitnöjd.
Vart t.o.m. så pass nöjd med den skärmen så jag ska byta upp mig till en ÄNNU bättre Samsung-skärm.

den 25:e (lööööön, moahahahaha) beställer jag en Samsung LE40M86,
40", 15 000:1 kontrast-värde (kom dock ihåg att inte jämföra kontrast mellan olika märke) och Full HD, ska bli lagom skönt att spela Mass Effect på den.
Heinz Ketchup
  • 0
spel,film lcd en plasma ska vara mer detaljerad för smått krafs så de ska vara bäättre för sport.
The more I learn, the smaller I become.
  • 0
Citerar grodahn:
spel,film lcd en plasma ska vara mer detaljerad för smått krafs så de ska vara bäättre för sport.


Stämmer bra. Plasma är snabbare än LCD-skärmar och därför blir det betydligt mindre eftersläpningar vid snabba panoreringar som det ofta är i t.ex. fotboll och ishockey.

På LCD-skärmar blir t.ex. reklamen som är runt t.ex. en fotbollsplan suddig och oläsbar i panoreringar medans det fortfarande går att läsa vad det står på reklam-grejjorna på en plasma i samma situation.
Heinz Ketchup
  • 0
LCD, with no doubt.
Johnny ain't so crazy. He's always got a line for the ladies.
  • 0
Pioneers dyraste plasma är den bästa i världen på 50".
Ingen responstid vilket LCD-skärmar har och nästan ingen risk för inbränningar. Dessutom är plasma bättre på i stort sett alla punkter när det gäller så stora storlekar. LCD-skärm kan däremot vara bättre om man går ned ett par snäpp i storlek.
  • 0
LCD
The right man when things go wrong
  • 0
Jag tycker bilden på en riktigt bra plasma överträffar allt vad en lcd heter. Bilder är mycket skönare och mjukare än en LCD, vilket tilltalar mig. Vi har en 42" ur Pioneers nya serie här hemma, den är riktigt fin faktiskt =) .
  • 0
Citerar anden:
Jag tycker bilden på en riktigt bra plasma överträffar allt vad en lcd heter. Bilder är mycket skönare och mjukare än en LCD, vilket tilltalar mig. Vi har en 42" ur Pioneers nya serie här hemma, den är riktigt fin faktiskt =) .


Pioneers nya serie är grotekst grymma. Skulle gärna ha en sådan själv faktiskt.
Nu är risken för inbränningar ju mycket mindre, så om en generation eller två till av Plasmor så kanske det kan vara 100% säkert att köpa en sådan i spelsyfte.

Nackdelen med LCD är ju också att det är en väldigt kräsen teknik, om man kan uttrycka det så. Med kräsen menar jag att de allra flesta LCD-skärmarna är rent utsagt usla med "vanliga" sändningar, som vanlig TV och annat i SD-format, på så sätt är LCD:er kräsna med vad man matar dem med, där är Plasma betydligt bättre.

Som addeSYNC säger så är det plasma som gäller om man skall köra stoooort, helt klart. Personligen vill jag inte ha en allt för stor TV, då jag bor i en studentlägenhet med, låt oss säga begränsade utrymmen.
Har kört med en 32" som var precis lagom storlek, men ska numera köra med en 40" som egentligen är aningen för stort för min smak och behov, men som är ett måste då jag vill ha Full HD och god kontrast på samma gång.

Nu kör jag med LCD för fördelarna med LCD passar mina behov väldigt bra, men nästa TV jag köper kan mycket väl bli en Plasma om problemen med tekniken är borta när det vankas nytt köp för min del (vilket lär bli om ett par år, så det är jag säker på.)

Får dock nöja mig med en Samsung 40" Full HD-LCD så länge.
Heinz Ketchup
  • 0
Hade jag velat se film ultimat hade jag tagit plasma eller projektor. Nu när jag vill spela spel ultimat så blir det självklart LCD.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
En fråga angående plasma till er som begriper: Jag trodde att en Full HD alltid kunde visa 1080p i rätt upplösning men har nu förstått att det många gånger inte är så utan att det bara betyder att de klarar av att ta emot en 1080p signal som sedan skalas ner till skärmens upplösning. Detta är i mina ögon lurendrejeri, men finns det ändå någon vits med att köpa en sådan skärm istället för en HD-Ready med samma upplösning som man då troligtvis borde få billigare? Om jag fattat rätt så måste man upp i ca 23.000 för att få en riktig 1080p plasma och frågan är om det är värt pengarna, ser man verkligen stor skillnad mellan 720p och 1080p på en skärm på 42-50" ?
Man vinner inte en silvermedalj, man förlorar guldet!
  • 0
Som 99.9% säger i den här tråden; LCD bäst för spel, skarpare bild och drar inte lika mycket el, bäst helt enkelt.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
  • oejl
  • oejl
Köp Plasma tv mycket bättre
Jollz
  • 0
  • Missing Avatar
  • xtal
Det måste upplevas, kolla i butiker hos polare mm testa
Själv har jag en Samsung LCD (M87) med full HD samt en PS3, jag är nöjd,
speciellt vid användning av Spel i 1080 samt blueray film.
  • 0
LCD må vara bäst för spel, men när du går över till vanligt tv-tittande ser det ut som skrot. Speciellt på skärmar från 40" och uppåt. Är det något stort du ska köpa, välj plasma. LCD gör sig fortfarande bäst på de mindre storlekarna
  • 0
Plasma må ha en aning bättre bild, iaf på de större skärmarna, men när det gäller det mesta andra, från anslutning till dator till hållbarhet, så knäcker LCD
  • 0
Definitivt plasma.
To anyone that ever told you you're no good.. they're no better.
  • 0
Jag skulle rekomendera en Plasma faktiskt, kör själv med det efter många års LCD-användande. Mycket just på att film blir så extreeemt mycket bättre i Plasma, och spel tycker jag också får en finare bild med plasma. Dock börjar ju båda vara rätt "ute" nu, så jag är själv påväg att skaffa mig en LED-tv, mums!
There is no charge for my awesomeness!
  • 0
LCD klart som fan
Tyvärr, måste jag meddela er att Gud inte finns. Vår grupp: http://www.gamereactor.se/grupper/1745/
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!