Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Msn virus...


tror jag hittat det nu, det har kommit nåt popup som heter pip.exe hela dagen, så jag deletade bara det
When Chuck Norris does a pushup, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down
  • 0
Citerar pajman:
har inget anti virus program





Här har du
I lol'd
  • 0
Kände en på msn som fick något liknande, men när han fick länken och tryckte på den så skickades hans länk ut till alla på hans kontaktlista. Sen gick det runt så och var gång han loggade in så skickades den regelbundet till alla. Var tvungen att blocka honom.
Pwnxorz
  • 0
Tss... Virus..?
Det kallas Virus Program.
Nod32,Eset,Windows FireWall.
Mannens erektion beror på ett överdrivet intag av persilja, sparris, kronärtskockor och skaldjur.
  • 0
Alltså, det är ett virus som man får om man klickar på en länk som man får av den "smittade" genom msn, och jag tror inte något virus program stoppar det, om man är dum nog att klicka får man nog skylla sig själv.
Whats that Sandwich? Kill them all? Good idea! Hahahah!
  • 0
Dark Xion:

You said it.
Mannens erektion beror på ett överdrivet intag av persilja, sparris, kronärtskockor och skaldjur.
  • 0
En av mina vänner bytte lösenord och på detta viset gjorde att hans "virus" försvann.
  • 0
Jag råkade klicka på en sån länk När rutan kom upp så skulle man skriva in sitt användarnamn och lösenord och jag stängde såklart ner fönstret. Hann jag få viruset tro ni? Eller var det bara en länk där de försökte få mig att skriva in mitt lösenord? En sista fråga: Kan man verkligen få ett virus bara genom att klicka på en länk, och i såfall, borde inte mitt virusprogram stoppa det då? Jag är väldigt tacksam för svar, är ganska orolig för tillfället.
"It ain´t about how hard you can hit. It´s about how hard you can get hit and keep moving forward" - Rocky Balboa
  • 0
Citerar gustav93:
En sista fråga: Kan man verkligen få ett virus bara genom att klicka på en länk, och i såfall, borde inte mitt virusprogram stoppa det då? Jag är väldigt tacksam för svar, är ganska orolig för tillfället.


Ja, du kan få viruset av att bara trycka på länken. Det kan bli så att man trycker och ingenting händer, då har antagligen viruset tagit sig in i datorn.

Och nej, viruset angriper bara msn, och eftersom du kan chatta med det så har det tillåtelse från ditt antivirusprogram att vara så, och därför stoppar det inte viruset.
  • 0
Citerar gustav93:
Jag råkade klicka på en sån länk När rutan kom upp så skulle man skriva in sitt användarnamn och lösenord och jag stängde såklart ner fönstret. Hann jag få viruset tro ni? Eller var det bara en länk där de försökte få mig att skriva in mitt lösenord? En sista fråga: Kan man verkligen få ett virus bara genom att klicka på en länk, och i såfall, borde inte mitt virusprogram stoppa det då? Jag är väldigt tacksam för svar, är ganska orolig för tillfället.


Nej, du får inga virus om du ENBART klickar på en länk. Däremot om du sedan accepterar något som kommer upp genom att du klickar på länken kan ge dig virus.

Detta förutsätter att du har en brandvägg eller skydd som varnar dig om något vill in på din dator utan tillåtelse, vilket alla ska ha.

Tillagt: Om du på något sätt redan tillåtigt programmet det kommer ifrån så kan du få virus.
Se det från den ljusa sidan, det kan alltid bli värre.
  • 0
har fått bort viruset nu, 4 good, fick formatera om hårddisken
When Chuck Norris does a pushup, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down
  • 0
Hade det ett tag, men sökte igenom datan och poff, borta
  • 0
Är det den roliga sidan som försöker få en att skriva in sin mail och lösenord folk har varit inne på igen?
"Rör inte min katt, tönten!"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!