Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Data och Tv-spelsbutik


Hej alla!

Behöver eran hjälp nu och alla era tips är välkomna.

Jag är i startgropen för att starta en Tv-dataspelsaffär och undrar därmed om ni har lite ideer om hur man skall utforma butiken invändigt och hur ni vill att butiken skall se ut både invändigt och utvändigt. Undrar också på sortiment i butiken och hur spelsortimentet skall se ut. Jag tänkte också ha inbyte av såväl spel som konsoller. Som sagt skriv lite om vad ni vill se i en data-tvspels affär.
Metal is my religion, Judas is my Priest
  • 0
Allting låter bra och jag kan bara säga att du borde ha en test konsol (med ett spel i såklart) så man kan testa spelet , det gör att man inte tvekar kanske ?
CIA - Computernerds In Action
  • 0
Hmm... Till och börja med är det väl bra att ha spel... på hyllor... och öhm... konsoller...

Du har ingen ritning eller något sådant?
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Jag ser gärna en ljus butik men undvik att bara ha vitt som färg.
Läsvänliga skyltar och prislappar.
EBgames prislappar är jobbiga tycker jag medans GAMES prislappar är mycket läsvänliga, och man vill ju att kunden ska ha det så bra som möjligt.
Täck inte för fönstren till butiken med massa massa posters eller baksidor till hyllor.
Stilren inredning men ändå modern, vill inte ha en mörk sunkig butik.
Ha inte området runt kassan ner sållat med prylar.

hmm,, tja lite ideer som jag tycker man ska ha

--- tillägg ---

Att inte ha det stökigt i hyllorna och trycka ut allt man ha på lagret i hyllorna, utan ha det fint och strukturerat.

Personligen tycker jag att GAME butiken i Malmö på gågatan är en bra inredd butik, som har många av de punkterna jag vill se i en spel butik.
-<[ Damn Dirty Apes ]>-
  • 0
Citerar Romper:
Hej alla!

Behöver eran hjälp nu och alla era tips är välkomna.

Jag är i startgropen för att starta en Tv-dataspelsaffär och undrar därmed om ni har lite ideer om hur man skall utforma butiken invändigt och hur ni vill att butiken skall se ut både invändigt och utvändigt. Undrar också på sortiment i butiken och hur spelsortimentet skall se ut. Jag tänkte också ha inbyte av såväl spel som konsoller. Som sagt skriv lite om vad ni vill se i en data-tvspels affär.
kolla på game. så ska det se ut.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Kolla EB-game i Halmstad. Den är trevlig.
  • 0
Hej Romper!

Jag tycker att det är viktigt att du inte glömmer alla tjejer som spelar. Inte bara fyller ut sortimentet med krigsspel.

Lycka trill med butiken! Kanske jag besöker den nån gång!
  • 0
Du ska nog sortera spelen så att tex sport spel på ett ställe, osv.
What's the matter, never taken a short-cut before
  • 0
Tack för alla tips och idéer ni skickar in!!
Metal is my religion, Judas is my Priest
  • 0
Citerar Leven:
Du ska nog sortera spelen så att tex sport spel på ett ställe, osv.


Jag tror det är bättre att sortera dem efter konsol.
  • 0
Helst stilren inredning, det är alltid fint.
complications of a mastermind
  • 0
Har du hittat en lokal?
mammoth massacre motherfuckers
  • 0
Citerar marten1000:
Jag tror det är bättre att sortera dem efter konsol.


Är inte det bästa att sortera spelen efter konsol, och sedan efter genre?
  • 0
Citerar Crank:
Är inte det bästa att sortera spelen efter konsol, och sedan efter genre?


Jo, det vore logiskt.
  • 0
Öppna ytor, höga hyllor. Tvinga inte långt folk att krypa ner på marken för att kunna läsa på spelfodral. Ha inte en massa crap på väggarna som drar åt sig uppmärksamhet, och ha en ljus atmosfär. Typ bra belysning, ljusa färger på väggarna och så
  • 0
  • Arnc
  • Arnc
Du kan ju alltid inreda färgmässigt på hyllor och liknande efter vilkens konsol spel som står där. Vet inte om det skulle bli extrem snyggt men man kan ju göra en prototyp först och se.

Som andra sagt, inte en mörk lokal utan en relativt ljus då spelen som hamnar i hyllorna kommer ge en himla massa färg och målningar. Självklart konsoller som man kan testa på. Kanske sälja walkthroughs? Eller annan artwork liknande till spel?

Skulle nog säga att det är bäst att sortera spelen efter konsol, genre, bokstav.

Hatar ställen där det står massa fodral i alla möjliga ordningar <.< Orkar aldrig leta igenom dom då det tar för lång tid.
"Some people are like slinkies, they dont really have a purpose, but they still bring a smile to your face when you push them down the stairs."
  • 0
Citerar Romper:
Hej alla!

Behöver eran hjälp nu och alla era tips är välkomna.

Jag är i startgropen för att starta en Tv-dataspelsaffär och undrar därmed om ni har lite ideer om hur man skall utforma butiken invändigt och hur ni vill att butiken skall se ut både invändigt och utvändigt. Undrar också på sortiment i butiken och hur spelsortimentet skall se ut. Jag tänkte också ha inbyte av såväl spel som konsoller. Som sagt skriv lite om vad ni vill se i en data-tvspels affär.


De...det..det är min framtid ide


Jag sitter förövrigt och klurar på lite av samma, och sortimentet är svårast. Hur mycket ska man börja med att köpa in, och hur mycket av varje. Det ser jag som det svåraste. Samt har vi ju detta med pengafrågan, för min del då.

Nåväl, det ska se organiserat ut. Arnc tog upp ett par bra saker.
Always more than meets the eye
  • 0
Citerar Romper:
Hej alla!

Behöver eran hjälp nu och alla era tips är välkomna.

Jag är i startgropen för att starta en Tv-dataspelsaffär och undrar därmed om ni har lite ideer om hur man skall utforma butiken invändigt och hur ni vill att butiken skall se ut både invändigt och utvändigt. Undrar också på sortiment i butiken och hur spelsortimentet skall se ut. Jag tänkte också ha inbyte av såväl spel som konsoller. Som sagt skriv lite om vad ni vill se i en data-tvspels affär.

Öppet köp på sina produkter är ett måste och låga priser är att föredra. Utklassa Game så kan din butik säkert gå långt.

Spelafficher skulle inte jag säga var en dum ide att sälja.
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
En rätt rätt rolig grej, även om det kanske rent ekonomiskt är så smart drag, vore om du köper in några soptunnor där du sedan placerar alla värdelösa licensspel som ska säljas. Kanske inte så smart att genomföra idén, men det hade varit riktigt coolt.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Citerar Tirion:
En rätt rätt rolig grej, även om det kanske rent ekonomiskt är så smart drag, vore om du köper in några soptunnor där du sedan placerar alla värdelösa licensspel som ska säljas. Kanske inte så smart att genomföra idén, men det hade varit riktigt coolt.


Helt klart.

Å andra sidan så bryr man sig som butiksägare in så mycket över vad som är bra eller dåligt, utan vad som säljer. Det gör tyvärr värdelösa licensspel

Tillagt 2008-01-17 18:19:
Romper

Själv undrar jag hur du får ihop det hela ekonomiskt (bara sådär grundligt), och hur mycket stålar börjar du med?
Sedan, hur var det med företagslån? Kom själv bara ihåg att det var högre ränta på de än vanliga.

Skulle själv behöva sno tillbaka mina gamla skolböcker, pluggade för bövelen det här ämnet och verkar behöva kunskaperna igen...
Always more than meets the eye
  • 0
Jag själv är riktigt sugen på att starta upp en egen spelbutik, längre fram. Tänk stora ytor, öppet, ljust, stilrena hyllor, etc.
Ta det tillbaka
  • 0
Jag tycker du ska ha ett orange tema.
Ost.
  • 0
Romper jag tycker att du borde satsa på rosa väggar!!
  • 0
Varma färger ska du satsa på.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!