Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Din Favoritgrupp inom musik!


Citerar TSL Luke117:
Måste lägga till Turbonegro och Motörhead!


Bra där, speciellt Turbonegro. Trodde jag var ensam att gilla dem här!



Men on topic så är det omöjligt att välja ett. Men Turbonegro, Bathory, Kind Diamong/Mercyful fate/ Autopsy och Darkthrone betyder oerhört mycket för mig och jag kommer alltid att älska dem.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Blood Fire Death om jag skulle ta med en skiva till en öde ö, Lack of Comprehension är dock svårare att kopiera.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Mycket A7x nuförtiden!
The knife master
  • 0
Några band som jag gillar (utan någon ordning): In Flames, Red Hot Chili Peppers, blink-182, Slipknot, Avenged Sevenfold, Soilwork, KoRn, A Day To Remember, Metallica, Foo Fighters och Seether fast lyssnar på en hel del mer
  • 0
Machinae Supremacy, lätt. De låter inte som några andra. Förutom dem måste det vara Alice in Chains och TOOL.
"Fuzzy pickles!"
  • 0
Ok, här kommer min lista!

Electropop:
Donkeyboy-Sällan hade ett band som Donkeyboy gjort den norska musiken mer viral än vanligt. Deras senaste album förklarar mycket varför. Glad och enkel musik, helt enkelt.

Indie Electro:
Digitalism-Tyskland mest berömda electro-duo genom tiderna har gjort stora framsteg på världskartan, fram för allt Sverige. De har ett stort stöd från indie-fansen och gör dem eller jag aldrig besviken. Deras musik "is out of this world" som man säger.

Dance Punk:
The Bloody Beetroots/DEATH CREW 77-Jag måste erkänna att jag har ett hemligt förhållande till Bob Rifo, å musikens vägnar. Han har ett sound som inte liknar något annat, en karisma som är omänsklig och ett tjockt lager av kreativitet. Vill bara lyssna på på hans och DEATH CREWs musik om och om igen.

Indietronica:
The Knife-Bror och syster-duo från ens hemland, kan det bli bättre? The Knife är visserligen inte ett av de mest kreativa eller ivrigaste indie-grupperna. Men de lägger ner så otroligt mycket själ och hjärta för sin musik. Varje låt blir en bisarr och nästa läbbig upplevelse, men väl då man lär sig lyssna går det inte att undvika.

Psykedelisk Rock:
MGMT-Dunderbra pojk-duo från en stad i Frankrike. De har sedan Oracular Spectacular skapat en ny sorts våg inom rockmusiken likt The Flaming Lips, fast åt det mer modernare hållet. Sjunger underbart, låter underbart, börjar underbart och slutar underbart!

Space Rock:
The Flaming Lips-Det finns ett undantag då det handlar om amerikanska band, och det är just The Flaming Lips. Från 80-talets början och framåt är de folkkära artister som sprider mystisk musik runt världens alla hörn. Vad mer kan jag säga? Wayne Coyne är så nära en gudalik gåva man kan komma.

Goa-Trance:
Infected Mushroom-Glöm Astrix! När vi snackar om Israels mest främsta band genom tiderna är det utan tvekan Infected. De började sin karriär genom att göra trance-musik som var bortom allt mainstream. En hel del brölande och plonkande tangenter var nyckeln till deras framgång, och se! De har sannerligen gjort ett namn inom musikvärlden!

Alternative:
Muse-Det dröjde visserligen ett bra tag innan de kom på rätt köl igen, men det har dem gjort bra sen sist. Deras senaste platta "The 2nd Law" är som en tripp tillbaka till Knights of Cydonia och Starlight. Fast med en tvist av dubstep och prog numera. Något som fick många kritiker att vika, men jag diggar det.

Post-Punk:
Bloc Party-Som en skänk från ovan kom Bloc Party. Året var 2003 och all musik förändrades. Men det var nog mest Bloc Partys förtjänt. De har skapat ett namn med all sin post-punk som fått pojke som flicka att bli alldeles tagna. De är en av mina personliga favoriter och jag hoppas de fortsätter på samma sätt. Genom att vara suveräna!

Synth-Pop:
Hot Chip-Det finns ett undantag då jag gillar synth-pop. Och det är Hot Chip. Varje indie-fan känner detta band som sin egen lilla ficka. Historien är ganska komplicerad, men lyssna på "Coming on Strong", "The Warning", "Made in the Dark", "One Life Stand" och "In Our Heads" så förstår ni vad jag menar.

Puuh, det var nog allt!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Cold, Staind, Alice in chains och Seether är grejer det.
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Citerar Spion:
Jag tror inte att du har lyssnat på Bloc Party. Eller så försöker du bara se duktig ut genom att kasta runt en massa genrer hur som helst.


Eller så är det du bara som försöker spela dum. Här står det klart och tydligt på Wiki:
Genres: Indie rock, post-punk revival, post-Britpop, alternative dance och alternative rock.
Eller känner du dig bara sårad för att jag uttalade det på fel sätt?

Jag har lyssnat på Bloc Party, faktiskt alla deras skivor.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
  • Penn
  • Penn
Citerar AG Jati:
Eller så är det du bara som försöker spela dum. Här står det klart och tydligt på Wiki:
Genres: Indie rock, post-punk revival, post-Britpop, alternative dance och alternative rock.
Eller känner du dig bara sårad för att jag uttalade det på fel sätt?

Jag har lyssnat på Bloc Party, faktiskt alla deras skivor.

Fast lol. Det står ju "post punk revival" och inte post rock. Som om det skulle spela någon roll när de inte är post rock oavsett hur mycket det står på Wikin. ;)
  • 0
Citerar AG Jati:
Genres: Indie rock, post-punk revival, post-Britpop, alternative dance och alternative rock.


Ledsen, har väldigt svårt att se hur du kan klassa Bloc Party som post-rock, eller punk för den delen.

http://imgur.com/eUcnNTb
  • 0
Citerar Sqweek:
Fast lol. Det står ju "post punk revival" och inte post rock. Som om det skulle spela någon roll när de inte är post rock oavsett hur mycket det står på Wikin. ;)


Jaja, sak samma. Ändrar väl då så blir alla nöjda!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Iron Maiden är ju bäst!
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
Arctic Monkeys och John Mayer.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Nasum alla gånger.
Gör musik.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!