Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

2012 - Domedagen.


Citerar Damien Rice:
''Alla länder på jorden har inte en megastor rymdmilitärbas som kan skjuta upp raketer för att förstöra en hel asteroid/komet.''


Hur många länder har inte en sån grej som heter bomb? eller atombomb?

Citerar Damien Rice:
'' Det kanske har varit någon slags förstörlse vid dessa baser, eller så har de något problem med uppskjutning eller liknande.'' Eller något annat förhinder.


Bara USA skulle har nog tio eller hundra tals atombombs baser? Ryssland, Kina, Nordkorea, Fankrike, Isreal, Iran, Pakistan, Indien m.m alla har atombomber. Jag ser inte hur det kan uppstå problem vid alla dem.
OH MY DICKS SO LONG, IF I LAID IT OUT ON MY KEYBOARD IT'D GO FROM A TO Z
  • 0
Om det kommer en komet så kan dom ju bara skicka upp Bruce Willis och hans polare, för dom har ju gjort det förr.

Nej jusdet, han dog ju. Damnit.
  • 0
Citerar Nirellen:
Bara USA skulle har nog tio eller hundra tals atombombs baser?


U.S.A. har 440 militärbaser. Utav de baserna så kan det nog vara runt 50 stycken som har någon from av bomb/misilutrustning till allvarligare situationer.

Citerar Nirellen:
Ryssland, Kina, Nordkorea, Fankrike, Isreal, Iran, Pakistan, Indien m.m alla har atombomber. Jag ser inte hur det kan uppstå problem vid alla dem.


Nej, det är klart. Har inget motargument där. You got me.
  • 0
Citerar Damien Rice:
U.S.A. har 440 militärbaser. Utav de baserna så kan det nog vara runt 50 stycken som har någon from av bomb/misilutrustning till allvarligare situationer.

Ryssland har 3000 kärnvapen att befoga över.
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Visste ni att Mel Gibson tror på detta?
"Jag tror att dom flesta helt enkelt blir rädda för kommunism/kommunister för att dom inte vet vad det handlar om." - Leafleaps
  • 0
aaah! my nipples, they hurt! they hurt when i twist them ah!
  • 0
Citerar rullstolskalas:
aaah! my nipples, they hurt! they hurt when i twist them ah!


Hahahahaha!
  • 0
Att Mayanska kalendern slutar då kan bero på att de inte orkade göra en kalender in i det oändliga. Det ser jag som mycket mera troligt än att de skulle ha förutspått jordens undergång.

Att det måste hända något när jorden står i vintergatans mitt (om den verkligen kommer göra det då) ser jag som rent skrock.


Citerar Toy of Joy:
Många anledningar finns, sök bara på youtube om ni vill ha mer fakta.

Youtube är FULLT med skräpvideos som påstår alla möjliga saker. Ge oss en direkt länk så vi vet vilken bra trovärdig film du hänvisar till.


Citerar Toy of Joy:
Jag tror något kommer hända. En kalender som är så exakt kan bara inte sluta funka. Det enda felet var att den var efter med endast 33 sek bara.

Deras kalender må vara imponerande, men den påstod aldrig att den förutspådde jordens undergång. Dessutom slutar den inte bara funka, som du skriver. Den går helt enkelt inte längre fram än så.


Nångon som har en bra anledning till varför jorden skulle gå under 2012 så berätta det gärna, så jag kan börja planera mina sista år på jorden i god tid.


ps. wikipedia>youtube när det gäller fakta
afBeaver
  • 0
  • Andy
  • Andy
Citerar afBeaver:
Att Mayanska kalendern slutar då kan bero på att de inte orkade göra en kalender in i det oändliga.


Den slutar inte, en ny "era" börjar.
  • 0
Citerar Andy:
Citerar afBeaver:Att Mayanska kalendern slutar då kan bero på att de inte orkade göra en kalender in i det oändliga.

Den slutar inte, en ny "era" börjar.


Okej, det stämmer... en av deras "stora årscykler" slutar då. Deras 14e årscykel börjar.

Dock finns det endast vaga inskriptioner efter 2012 då deras 13e årscykel slutat. Så den slutar inte, men börjar avta.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mayan_apocalypse#2012_and_the_Lon
g_Count
afBeaver
  • 0
Citerar afBeaver:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mayan_apocalypse#2012_and_the_Lon
g_Count


"21 October 4772 - almost 3,000 years into the future. The king Pacal of Palenque predicted that on this date the eightieth Calendar Round anniversary of his accession will be celebrated, suggesting he did not believe the world would end in 2012."
Sluta jiddra, börja trolla..
  • 0
Citerar Holmfrid:
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/features/article1630897.ec
e

WE'RE DOOMED!



Sweet! Snart är jag alltså en av några miljarder som kan skryta med att jag sugits upp av ett svart hål.
Fuck yeah!
  • 0
Citerar ChrillZor:
Om det kommer en komet så kan dom ju bara skicka upp Bruce Willis och hans polare, för dom har ju gjort det förr.



Nej jusdet, han dog ju. Damnit.


Jag är Gud - En rock'n'roll-profet
  • 0
Oh fuck, the mayans are on to me! Får ta och ställa om timern på bomben.

Men allvarligt, det hade ju varit helt otroligt roligt om hela kalaset bara exploderade/imploderade eller vad det nu får för sig 2012. Lite paff hade man ju blivit.
Fast jag tror nog inte det är någon större fara, dommedagsprofeter har det funnits gott om i alla tider. Kolla bara in alla galningar som var HELT bergsäkra på att allt skulle sluta år 2000... grävde ner sig i grottor och bunkrade med mat och allt. och här sitter vi 8 år senare och tjattar om allt möjligt via internet i våra mysigt uppvärmda hus. Bekvämt försedda med varm mat och kall läsk. Om det är såhär det ser ut efter jordens undergång så är jag ganska tillfreds med det.
"Jag kör! Vad har jag för bil? HAR jag en bil?!"
  • 0
http://www.foxnews.com/story/0,2933,418204,00.html

En forskare tänker testa en bigbangteori med hjälp av en tunnel. Han tänker låta små partiklar färdas genom tunneln och kollidera med ljusets hastighet. En del forskare tror att detta kommer leda till att en massa små svarta hål bildas i Jordens inre. Det kommer sedan ta fyra år innan något märker skadan. Ett ljussken kommer komma ur den indiska oceanen och sedan är det slutet.

2008+4år=2012.

Tillagt 2008-09-08 00:55:
Märkte nu att någon redan länkat till denna händelse. Det skrämmande är dock det där med att årtalet verkligen stämmer med undergångsprofetian.

Ärligt talat tycker jag att vetenskapsmännen nu tar sig för stora friheter. Speciellt med tanke på att de flesta nu är överens om att det kan skapas svarta hål av experimentet, det som det råder delade meningar är huruvida dessa hål kommer överleva mer än något ögonblick.
Veteran of a Thousand Forum Wars.
  • 0
Citerar TemplarPaladin:
http://www.foxnews.com/story/0,2933,418204,00.html

En forskare tänker testa en bigbangteori med hjälp av en tunnel. Han tänker låta små partiklar färdas genom tunneln och kollidera med ljusets hastighet. En del forskare tror att detta kommer leda till att en massa små svarta hål bildas i Jordens inre. Det kommer sedan ta fyra år innan något märker skadan. Ett ljussken kommer komma ur den indiska oceanen och sedan är det slutet.

2008+4år=2012.

Tillagt 2008-09-08 00:55:
Märkte nu att någon redan länkat till denna händelse. Det skrämmande är dock det där med att årtalet verkligen stämmer med undergångsprofetian.

Ärligt talat tycker jag att vetenskapsmännen nu tar sig för stora friheter. Speciellt med tanke på att de flesta nu är överens om att det kan skapas svarta hål av experimentet, det som det råder delade meningar är huruvida dessa hål kommer överleva mer än något ögonblick.


Skulle ett svart hål bildas i jordens inre skulle det förvisso sluka hela Jorden, och vårat solsystem.

Dock är de flesta INTE överens om att svarta hål kommer att bildas. Det är några få konspirationsteoretiker som gillar tanken på att rädda universum.

Samma sorts kollitioner pågår överallt, rent naturligt, och har gjort det i alla tider.

http://en.wikipedia.org/wiki/Large_Hadron_Collider
http://skeptoid.com/episodes/4109
afBeaver
  • 0
Citerar Doktor Glas:
Så rätt.

Vad menar du?
  • 0
Har hört om att en planet ska komma tillräckligt nära jorden för att störa dess gravitation. Låter ju kul
A non random stalker
  • 0
Citerar Antons game:
Har hört om att en planet ska komma tillräckligt nära jorden för att störa dess gravitation. Låter ju kul


eh
När du läser detta måste du andas manuellt.
  • 0
Kan även tillägga att jag betvivlar att några totemrunkare kan ha sådan insyn i universums rörelse.
F-U
  • 0
Bara 3 år kvar nu sedan får vi se om vi lever tills dess.
Hoppas det ändå är en bluff, men hade också varit ganska fräckt att få uppleva jordens undergång ändå.
Rihanna <3
  • 0
Citerar Dragonforce:
Bara 3 år kvar nu sedan får vi se om vi lever tills dess.
Hoppas det ändå är en bluff, men hade också varit ganska fräckt att få uppleva jordens undergång ändå.


Precis, så man kan skryta om det senare.
aut viam inveniam aut faciam
  • 0
Citerar Hönken:
Precis, så man kan skryta om det senare.



HAHAHA, visa ord;)
Jag tar dig one-on-one
  • 0
Citerar Kesokissen:
Citerar Hönken recis, så man kan skryta om det senare.


HAHAHA, visa ord;)


Hoppas du förstod att jag var sarkastisk.
aut viam inveniam aut faciam
  • 0
  • Phip
  • Phip
scary
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!