Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Neverending story


Detta är världens bästa filmer. För de som inte tror att ni har sett den så behöver ni bara gå in på youtube och skriva in Neverending story. Låten som är gjord då är också jävligt bra.

Neverending story är bäst.
  • 0
Jag diggar låten till den:
"And there beyond the rainbow, is the answer to our neverending story aaa-aaa-aaa"
  • 0
Citerar Moktos:
Jag diggar låten till den:
"And there beyond the rainbow, is the answer to our neverending story aaa-aaa-aaa"


Jag också men vad tycker du om filmen.
  • 0
Varför inte ta detta i dela med dig av internet tråden?
Why does a football game have to be made into a bloodbath? Save our beautiful game in Europe.
  • 0
Jag kommer bara ihåg vissa fragment av den från tiden på fritids, tyckte den var rätt usel. Dock så är låten oförglömlig, såklart.
Havet har inget liv
  • 0
Jag kommer också bara ihåg några delar av filmen eftersom att det var flera år sedan jag så den sist.
  • 0
Såg den som liten. Älskade den och har sett några gånger som vuxen med
Fantastisk film.
Il Capitano
  • 0
Citerar Francesc:
Varför inte ta detta i dela med dig av internet tråden?

För att det handlar om filmen?

I vilket fall som helst var det många år sen jag såg den, men kan minnas att det var en liten favorit för tiden.
  • 0
Älskade den där flygande hundsaken. Minns inte riktigt vad den hette fast när den spöar mobbarna i slutet så hoppade jag av lycka.

An all time favorite, helt klart.

Citerar Francesc:
Varför inte ta detta i dela med dig av internet tråden?


Av vilken anledning? Här snackar vi ju om en film, precis som i Cloverfield tråden.
Så talade Waiiwan
  • 0
Filmen med en flygande hunddrake, en enorm stensköldpadda i ett träsk, en kille med två ansikten, en ond drottning, en kille på racersnigel och en stenjätte???
"I am Urdnot Wrex and this is my planet!" - Urdnot Wrex
  • 0
Citerar MrMolotov:
Filmen med en flygande hunddrake, en enorm stensköldpadda i ett träsk, en kille med två ansikten, en ond drottning, en kille på racersnigel och en stenjätte???


Japp, den äger.
Så talade Waiiwan
  • 0
Den e skön, jag såg den hela tiden när jag var liten. Även Shining och Scarface gick varma när jag var barn
It's not a message I ever intended to convey in words
  • 0
Trevliga filmer. Hyrde den med några klasskompisar härom året, dock hade Videobutiken (DVDbutiken?) den endast på en VHS från 80-talet med svensk dubb.

Men det var iaf kul att se reklam från 80-talet
The future of every resistance movement ever
  • 0
Holy god det var länge sedan jag såg den filmen.
  • 0
Citerar Heroif:
Holy god det var länge sedan jag såg den filmen.


Ja filmen kommer från 70-talet, en jävligt bra film.
  • 0
Nån som sett trean? Fucking Jack Black är ju med i den.

Ledmotivet framfört av Limahl är en av de bästa låtarna ever.
  • 0
Citerar thording:
Nån som sett trean? Fucking Jack Black är ju med i den.

Ledmotivet framfört av Limahl är en av de bästa låtarna ever.


Jag har bara hittat 1 och 2 vet du någon bra sida där man kan få tag i alla tre. Det ska då vara de gammla från 70-talet.
  • 0
Citerar Atari:
Det ska då vara de gammla från 70-talet.


Vad pratar du om? Den första filmen kom väl 84.
  • 0
Den oändliga historien var min absoluta favoritfilm då jag var barn. Vid ungefär 12 års ålder ersattes den dock av filmer som Det Femte Elementet och Blade.
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
En riktig klassiker. Såg den hela tiden när jag var mindre.

Var alltid lika sorgligt när hästen dog.
Kekekekekekekekekekeke
  • 0
Citerar PalmiZh:
En riktig klassiker. Såg den hela tiden när jag var mindre.

Var alltid lika sorgligt när hästen dog.


Även fast jag är killar så har jag också gråtigt när hästen dog.

Tillagt 2008-02-10 20:25:
Citerar thording:
Citerar Atari et ska då vara de gammla från 70-talet.

Vad pratar du om? Den första filmen kom väl 84.


De första filmen är från 70-talet, strax efter så gjordes den låten. Men jag kan ha fel. Så antingen så har du eller jag rätt.
  • 0
Citerar Atari:
De första filmen är från 70-talet, strax efter så gjordes den låten. Men jag kan ha fel. Så antingen så har du eller jag rätt.


http://imdb.com/title/tt0088323/ är det den här du tänker på?
  • 0
Citerar Atari:
Jag har bara hittat 1 och 2 vet du någon bra sida där man kan få tag i alla tre. Det ska då vara de gammla från 70-talet.


Jag tror det blir svårt att få tag på 3:an. Vad jag hört så ska den vara riktigt dålig. Första filmen gjordes 1984 det är den mest kända i alla fall och den som vi nog disskuterar i den här tråden.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Introlåten är riktigt bra!

Annars är filmen medioker och gör inte Michael Endes briljanta bok rättvisa! Läs "Den oändliga historien"! En av de absolut bästa böcker jag vet!

De andra filmerna, neverending story 2 och 3, ska vi inte heller tala om. Så pass dåliga så att jag blir ledsen!
afBeaver
  • 0
Alla goda ting är tyska. Historien bakom filmen är lite lustig. Den första var en tysk produktion, men USA diggade den så hårt att de köpte in sig i 2:an och 3:an, varvid kvalitén på filmerna sjönk drastiskt!

Väntar dock fortfarande på en vettig film om Momo, den skulle kunna bli helt underbar. (Michael Ende som har skrivit den också, boken heter "Momo - och kampen om tiden" här i Sverige)

Såg förövrigt att ingen mindre än Jack Black är med i trean. Humor, då det var den sämsta av dem, med avstånd.
I'm merely remarking upon the paradox of asking a masked man who he is.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!