Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Jazz


Jag kan varmt rekommendera Oscar Petersons album "Duke Ellington Songbook". Helskön uptempo piano-jazz.
:3
  • 0
Jazz är underbar musik, speciellt abstrakt jazz där det lämnas mycket utrymme till improvisationer från de enkilda musikerna.
Life is unfair, kill yourself or get over it.
  • 0
Citerar Zebaroth:
Jag kan varmt rekommendera Oscar Petersons album "Duke Ellington Songbook". Helskön uptempo piano-jazz.


Jag har skakat hand med Oscar Peterson.
"Jag har alltid undrat över den extremvänster som vill avskaffa alla betyg, tror den att det kommer leda till att alla får lika lön eller vad är det frågan om?"
  • 0
Vilken jazzstandard gillar ni bäst?

Min favorit måste vara Take the "A" Train med Duke Ellington.
Otroligt skön, älskar att bara sitta och lyssna.
Här sitter jag och känner in forumet.
  • 0
Citerar B0skefjork3n:
Jag har skakat hand med Oscar Peterson.

Motherfucker!
  • 0
Min bästa kompis farfar var Thore Swanerud!
Här sitter jag och känner in forumet.
  • 0
Någon som gillar Keith Jarrett och/eller Charles Mingus?
  • 0
Inget jag lyssnar på i vanliga fall, men stämningen blir mysig. Sonny Rollins är den enda jazzmusiker jag vet om.
There's no place like 127.0.0.1
  • 0
Citerar FarbrorMysig:
Vilken jazzstandard gillar ni bäst?

Min favorit måste vara Take the "A" Train med Duke Ellington.
Otroligt skön, älskar att bara sitta och lyssna.


Charlie Parkers Dewey Square eller So What alternativt Freddie Freeloader av Davis.
"Jag har alltid undrat över den extremvänster som vill avskaffa alla betyg, tror den att det kommer leda till att alla får lika lön eller vad är det frågan om?"
  • 0
Citerar B0skefjork3n:
Charlie Parkers Dewey Square

Skojar du?
Den har jag lirat live.
Grymt, grymt, grymt skön låt.
  • 0
Jazz är skönt.
  • 0
Naked City någon?
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Jazz är den fisigaste musik jag vet
  • 0
Citerar mygga_med_stil:
Naked City någon?


Torture Garden.
Föds du till arbetare, då kan du hälsa hem. Du ska göda kapitalet, du ska offra liv och lem. Och när du går i graven, bruten av din värk, väntar andra maskar att få fullborda sitt verk.
  • 0
Citerar Heiskanen:
Citerar mygga_med_stil:
Naked City någon?


Torture Garden.

Den enda "Jazz" som jag vågar lyssna på.
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Citerar Don Pardo:
Skojar du?
Den har jag lirat live.
Grymt, grymt, grymt skön låt.


Har du? Har bara spelat den själv.
"Jag har alltid undrat över den extremvänster som vill avskaffa alla betyg, tror den att det kommer leda till att alla får lika lön eller vad är det frågan om?"
  • 0
Mygga: Det där lät faktiskt bra! Coolt.
  • 0
John Zorn är kul, yes.
  • 0
Naked City är faktiskt otroligt bra.
"Jag har alltid undrat över den extremvänster som vill avskaffa alla betyg, tror den att det kommer leda till att alla får lika lön eller vad är det frågan om?"
  • 0
Ang. Dewey Square: Yesh, den är sjukt kul.
Bruk r vara rätt lätt att få igång ordentligt med glöd på den.

Förresten, Böske, har du sökt Södra?
  • 0
Ja, den är ju ett sånt himla sväng i det.

Går bara i åttan än så länge, men funderar lite faktiskt. Fast Kungsholmens Musikgymnasium intresserar också.
"Jag har alltid undrat över den extremvänster som vill avskaffa alla betyg, tror den att det kommer leda till att alla får lika lön eller vad är det frågan om?"
  • 0
Citerar B0skefjork3n:
Går bara i åttan än så länge, men funderar lite faktiskt. Fast Kungsholmens Musikgymnasium intresserar också.

Ojoj!
Trodde du var 92'a, faktiskt.

Hmm, har fått intrycket att Kungsholmen är mer för kör-intresserade.
På Södra finns det såklart alldeles för mycket slick'are och jazz-nazister (det vill säga trad-hetsare), och på Rytmus för mycket metal...
Men jag skulle tro att du har chansen att få störst bredd på musiken ifall du går Södra.
  • 0
Miles Davis och Charlie Parker for life.
  • 0
Citerar Don Pardo:
Hmm, har fått intrycket att Kungsholmen är mer för kör-intresserade.


Det var precis därför Kungsholmen intresserade mig, sjunger i kör vettu.

Kulturama är faktiskt ett himla bra val annars.
"Jag har alltid undrat över den extremvänster som vill avskaffa alla betyg, tror den att det kommer leda till att alla får lika lön eller vad är det frågan om?"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!