Gamereactor International Svenska / Dansk / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Logga in medlem

Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Det var bättre förr...

Le Grand Blonde
Le Grand Blonde
Jag tänkte att vi som varit med ett tag här kan diskutera hur samhället var bättre och trevligare på den gamla goda tiden.

Moose
Moose
Jag tycker digerdöden var najs.

Hur långt tillbaka snackar vi? Här är några saker jag tycker var bättre förr - inte för att jag var med om allihopa, mer för att det låter mysigt.

- Att klä upp sig för att typ gå ut och handla mjölk.
- Röka på krogen
- Att använda hatt till vardags, och inte på något misslyckat Fedora Guy-sätt, utan helt seriöst.
- Att dricka lite mer till slentrianmässigt
- Att betala kontant på bussen

For centuries long past for no more than your bread, have bled for your countries and counted your dead.
Lurkman
Lurkman
Att vara omedveten om sitt hyckleri när man moraliserade över kvinnor med lösa sexuella förbindelser.

Le Grand Blonde
Le Grand Blonde
Citerar Lurkman:
Att vara omedveten om sitt hyckleri när man moraliserade över kvinnor med lösa sexuella förbindelser.

Vilket hyckleri?

Citerar Moose:
Jag tycker digerdöden var najs.

Hur långt tillbaka snackar vi? Här är några saker jag tycker var bättre förr - inte för att jag var med om allihopa, mer för att det låter mysigt.

- Att klä upp sig för att typ gå ut och handla mjölk.
- Röka på krogen
- Att använda hatt till vardags, och inte på något misslyckat Fedora Guy-sätt, utan helt seriöst.
- Att dricka lite mer till slentrianmässigt
- Att betala kontant på bussen

Håller med till 100%

Generellt så tycker jag samhället verkade mer strävande förr. Folk brydde sig om varandra, hade mer hopp och framtidsplaner. Det var som att folk ville något med Sverige. Numera känns det som att folk behandlar Sverige som en papperskorg. Man slänger skräp lite varstans, låter måsar och råttor hålla rent efter en. Man är hårdför och misstänksam mot främlingar etc.

Anakin1337
Anakin1337
när man ser bilder från typ 19-1950 tycker jag att alla ser så häftiga ut jämfört me nu. dom ser typ mer seriösa o nobla ut medans nu e folk lite mer flamsiga och tar inte livet på lika stort allvar. förr i tiden verkar det som politikerna va bättre iaf om man lyssnar på de äldre. typ min farfar och farmor gillar inte typ trump, batra och löfven för de e så osmarta och inte svarar på frågor o sånt. medans de säger att politikerna va bättre förr somTage Erlander och Olof Palme som va mkt mer smarta och seriösa. det känns som mäniskor hade en bättre koppling till samhället och familjen förr i tiden nu känns många ensama.

de verkar som de finns några saker som va bättre förr i tiden men hade nog hellre levat idag än förr. typ datorer fanns inte förr. eller alla dokumentärer o mer vetenskap om rymden o djur o allting. värden går åt de bättre hållet på jord klotet också. tänk om man valde att leva förr och så hamnade man i typ Sierra Leone‎ eller Nigeria det hade inte varit alls bra då hade man hellre levt där nu.

AG Jati
AG Jati
När klubbar spelade aggressiv och mer råare musik fyllda med överdrivet mycket untz-untz då trance och gabber var kungar.

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
Siegfried
Siegfried
Att man trodde att man var sinnessjukt grym på vissa spel, spel kom onlineläget och krossade alla ens drömmar

Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
Stefan313
Stefan313
Citerar Siegfried:
Att man trodde att man var sinnessjukt grym på vissa spel, spel kom onlineläget och krossade alla ens drömmar

Eller hur

Allt jag kan komma på (just nu) om bättre förr är musiken. Jag är född 1992 men jag säger då att rock musik var så mycket bättre förr. Visst, en del nya kan vara bra men majoriteten är det icke tyvärr.

"I love sleep. My life has the tendency to fall apart when I'm awake, you know?" - Ernest Hemingway
Ridley
Ridley
Bra saker förr:
• När man var liten och slapp ansvar
• Innan miljöförstöring fanns
• Att det fanns dinosaurier
• 80-tals-synthar
• Analoga specialeffekter till film
• Svartvit tecknad film, typ Musse Pigg
• Man tog bättre vara på sina ägodelar, mindre slit-och-släng
• För länge sedan innan man visste allt, så folk trodde det fanns drakar och gudar och troll
• När det var mer liv på Gamereactor, specifikt nätterna i MNC

Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
Sideshow95
Sideshow95
Citerar Ridley:
Att det fanns dinosaurier

Mm. Och innan nåt jäkla fån till forskare fick för sig att de hade fjädrar och förstörde hela grejen.

"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
Le Grand Blonde
Le Grand Blonde
Det spontana vardagsdrickandet man ser i äldre filmer och tv-serier gillar jag. Inte för att jag alls är något fan av alkislivet att vara utslagen hela dagarna utanför systemet. Men hur det var socialt accepterat att chefen hade olika sorters sprit på kontoret och bjöd på en drink vid möten och besök. Idag är det ju en värre synd än mord att ta en drink på jobbet. Bara en lättöl på 1%, som gör en lika påverkad som starkt blandad Jokk, skapar ju märkligt hårdfört socialt stigma. Visst fanns det ju alkisar förr, de var väl t.om. fler än idag. Men ändå så fanns där ett propert vardagsdrickande förr även bland vanligt hederligt folk med stil och klass. Numera förknippar man ju vardagsdrickare enbart med slödder och personlighetslösa festartyper.

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!