Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Halo: Reach - Spoilerfritt!


  • Penn
  • Penn
Här snackar vi om Halo: Reach.

Nyligen utannonserat.

Spelet är utvecklat av Bungie och utspelar sig under slaget om Reach (före Combat Evolved). Spelet kommer att innehålla fler spartaner än bara klassiska 117.

En beta till spelet kommer att följa med när du köper Halo 3: ODST (22 September release).

Halo: Reach ser ut att vara ett helt spel (till skillnad från Halo 3: ODST som är mer av en spinoff utan eget onlineläge). Det ser ut att bli en utelämnad 3'a i Reach, vilket får det att verka som om det är mer av ett "helt" spel än ODST.

Kan tyckas tidigt att göra en tråd redan om det, men ze diskussions kommer starta någonstans. Vet att det finns många storyfans (mig inkluderad) som kommer att kasta sig över detta mer vässade klor.

Jag ska försöka lägga upp Bungie's announecement-länk och trailer när den blir tillgänglig via deras hemsida.

Battle of Reach @ Halopedia

Halo: Reach trailer @ Bungie

Släppdatum satt "hösten 2010".
  • 0
Hehe, lätt köp för mig. Särskilt när man får en Halo Reach (multiplayer?) beta till ODST!
Rutschkanetime!
  • 0
Kommer 2010, bara att vänta.
  • 0
Citerar Penn:
Släppdatum satt "hösten 1020".


nej
Rutschkanetime!
  • 0
  • Penn
  • Penn
Citerar Chirre:
nej



Edit.
  • 0
Got milk?

Aja..sådan är väl industrin idag.
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0
Citerar ToScA-:
Got milk?

Aja..sådan är väl industrin idag.


Vadå då?

Gief more Halo, ingen klagar väl? Kvalitetspel ftw!
'Prepare for unforeseen consequences'
  • 0
Ska såklart bli riktigt kul med ett nytt spel i serien och jag hoppas verkligen att detta är ett fullt spel och ingen spin-off. Hoppas på att det är Master Chief som är huvudrollen men att vi kanske får spela några uppdrag i form av andra Spartan-II soldater också, som med Arbiter i H2.
  • 0
Det skulle vara skoj att vara en annan Spartan än Master Cheif, det finns väl kvinnliga Spartans om jag inte minns fel?
  • 0
ooh, Halo: Reach. It's gonna be awesome!
  • 0
  • Penn
  • Penn
Citerar 360-Mannen:
Det skulle vara skoj att vara en annan Spartan än Master Cheif, det finns väl kvinnliga Spartans om jag inte minns fel?

Nicole?

Håller med om att jag skulle föredra att spela som 117, trots att jag faktiskt tycker att han är en ganska så tråkig karaktär, det är dock invant, och Master Chief ÄR verkligen symbios för Halo, och det skulle kännas tomt utan han som huvudkaraktär. Men who knows...

Jag skulle gärna se att Cortana var med också.
  • 0
A MAJ GAAAAAD
  • 0
Citerar ToScA-:
Got milk?

Aja..sådan är väl industrin idag.


Nja, det här är ingen regelrätt mjölkning enligt min standard. Längtar otroligt till den 22 september -09.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Penn:
Nicole?

Håller med om att jag skulle föredra att spela som 117, trots att jag faktiskt tycker att han är en ganska så tråkig karaktär, det är dock invant, och Master Chief ÄR verkligen symbios för Halo, och det skulle kännas tomt utan han som huvudkaraktär. Men who knows...

Jag skulle gärna se att Cortana var med också.

Ja, vore kul att ha Cortana där precis när hon är ny och John anser att hon är dryg då det är som att ha en civil med sig överallt. ^^
  • 0
Citerar ToScA-:
Got milk?
Aja..sådan är väl industrin idag.


Snacka om att ha fel. Jag är enormt trött på hela det snacket om att Halo mjölkas. Mario mjölkas. Halo mjölkas inte. Det finns en otroligt stor skillnad. På 5 år har det alltså kommit ca 5 spel i serien, där en av dem inte ens kan ses som ett helt eget spel. Sedan att det handlar om spel med otroligt hög kvalité försämrar inte det hela. Mjökning? Verkligen inte.


Jag tycker att trailern är otroligt grym och jag längtar redan som in i helvete. Jag längtar mycket mer till detta än vad jag någonsin gjorde till ODST.

Trailern säger ganska mycket också. En sak som jag tror på är att spelet säkerligen kommer vara mycket mörkare än tidigare Halo. Både musiken och färgtemat skvallrar om ett mörkare Halo.
The fuzz is here!
  • 0
Håller med dig helt och hållet, Gameplayer.
  • 0
Citerar gameplayer:
5 år har det alltså kommit ca 5 spel i serien,


8 år.
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Vilken enorm orgasm jag får av allt det hära. GIEF
  • 0
Jag tycker det är rätt fegt av Bungie att inte försöka göra en ny trilogi nu när Halo-trilogin är klar även om Halo är ÜBER. Historien om Fall of Reach går ju att läsa.

Men vem vet vad dem har i kikarn.
Rutschkanetime!
  • 0
  • Penn
  • Penn
Sedan, så länge Bungie står bakom rodret så ser det ljust ut för serien. Det har inte släppts ett enda dåligt Halo-spel, och demot av ODST fick mig att återigen imponeras av Bungie.
  • 0
Citerar Reqo:
8 år.


Hjärnsläpp. Jag vet inte vad jag tänkte på.

Citerar Chirre:
Jag tycker det är rätt fegt av Bungie att inte försöka göra en ny trilogi nu när Halo-trilogin är klar även om Halo är ÜBER.


Det har nog inget med feghet att göra. Det är andra saker som väger in. Hur populärt kommer Halo: Reach att bli? Det är ingen garanti att det säljer lika mycket som Halo 1/2/3 bara för att det finns ett Halo i namnet. Har Bungie krafterna att göra tre Halo spel till? Varför ge sig in på en trilogi om man inte vet säkert att man kan fullfölja det?

Sedan är det som du skriver inte heller säker att detta inte blir en trilogi. Vem vet hur Bungie tänker.
The fuzz is here!
  • 0
Nu har jag inte så jättemycket koll ang HALO: Reach, men har man fått det svart på vitt någonstans att det faktiskt är ett FPS, som innebär styrandet av 1 person, det handlar om? eller är det bara antaganden (huruvida självklara dessa är eller inte!??)
  • 0
Citerar Vanguard:
eller är det bara antaganden


Japp.
Ischlo Pischlo!
  • 0
Citerar gameplayer:
Snacka om att ha fel. Jag är enormt trött på hela det snacket om att Halo mjölkas. Mario mjölkas. Halo mjölkas inte. Det finns en otroligt stor skillnad. På 5 år har det alltså kommit ca 5 spel i serien, där en av dem inte ens kan ses som ett helt eget spel. Sedan att det handlar om spel med otroligt hög kvalité försämrar inte det hela. Mjökning? Verkligen inte.


Bra sagt!

Citerar gameplayer:
Det har nog inget med feghet att göra. Det är andra saker som väger in. Hur populärt kommer Halo: Reach att bli? Det är ingen garanti att det säljer lika mycket som Halo 1/2/3 bara för att det finns ett Halo i namnet. Har Bungie krafterna att göra tre Halo spel till? Varför ge sig in på en trilogi om man inte vet säkert att man kan fullfölja det?

Sedan är det som du skriver inte heller säker att detta inte blir en trilogi. Vem vet hur Bungie tänker.


Håller helt klart med dig!

Spelet ser finfint ut! Ett klart jag för vilket Halo fan som helst! Jag tänker köpa det! Mer action med Spartanerna i spetsen!
"The daemon turned from the portrait and made it's way from the theatre as the last footlights guttered and died, leaving the last phoenix forever shrouded in darkness"
  • 0
Citerar 360-Mannen:
Det skulle vara skoj att vara en annan Spartan än Master Cheif, det finns väl kvinnliga Spartans om jag inte minns fel?


Jo, men jag tvivlar på att de skulle göra någon större spelmässig skillnad.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!