Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Halo: Reach - Spoilerfritt!


Är det natten till imorgon trailern sänds?
  • 0
Citerar Jokeymon:
Vad jag förstått så så kommer VGA att sändas klockan 20:00 i UTC-5 tidszonen och vi ligger i UTC+1 zonen ( http://en.wikipedia.org/wiki/Time_zone ). Om jag förstått detta så ligger vi 6 timmar före dem och hela klabbet kommer sändas 02:00 natten till söndag för oss. Rätta mig om jag har fel.


Eventet håller till i Los Angeles och därför ligger vi 9 timmar för dem. Det kommer alltså börja sändas kl.05:00 söndag morgon för oss i Sverige. Vet inte om jag ska försöka hålla mig uppe eller om jag ska gå upp tidigt imorgon bitti istället.

VGA 09 Live

Bungie har ju släppt en ny Weekly som jag tycker var ovanligt intressant. Urk skriver bland annat:

"The footage allows us to fulfill several goals without completely disrupting the team's tight schedule. You'll get boots on the ground, see the planet of Reach firsthand, and get briefly acquainted with the game's cast of characters. You'll also start to get acclimated (at least visually) with some of the new "stuff" you'll come across in the Multiplayer beta coming sometime next year."
  • 0
Citerar Geccod:
Eventet håller till i Los Angeles och därför ligger vi 9 timmar för dem. Det kommer alltså börja sändas kl.05:00 söndag morgon för oss i Sverige. Vet inte om jag ska försöka hålla mig uppe eller om jag ska gå upp tidigt imorgon bitti istället.


Har suttit en liten stund nu och letat efter vart det står att VGA hålls i Los Angeles, men inte hittat någonting. Skulle du kunna länka sidan där du sett det? Men jag hittade det här i alla fall:

http://www.spike.com/blog/watch-video-game/90340

Där står det att det kör igång "December 12th at 8pm EST". EST är väl Eastern Time Zone och det är ju UTC-5. Då ligger dem väl bara 6 timmar efter?
Snälla säg att jag har rätt! Jag orkar inte sitta uppe till 05:00 eller sätta klockan till dess heller.

Edit: Äääh, skit i det jag sa. Har läst lite på Bungies forum och det du säger verkar stämma... Skit också!
"Humanity's a failed experiment, walking the path to extinction"
  • 0
Citerar Jokeymon:
Har suttit en liten stund nu och letat efter vart det står att VGA hålls i Los Angeles, men inte hittat någonting. Skulle du kunna länka sidan där du sett det? Men jag hittade det här i alla fall:

Jag tror tyvärr att jag har rätt.

"The two-hour event, taking place in Los Angeles, CA, will premiere LIVE on Spike TV Saturday, December 12 at 8:00pm, ET/PT"
  • 0
äh får se det imorrn när man vaknat men börjar känna upphetsningen redan nu
"Spartans never die, they just CHILL untill you need them again"
  • 0
Aaah, tack för länken Geccod. Tycker det varit väldigt vagt överallt på när/hur/var det kommer sändas.

Citerar Misho:
äh får se det imorrn när man vaknat men börjar känna upphetsningen redan nu


Ja gud va jobbigt det är. Jag som vaknade så nöjd över att jag trodde jag vid 02:00 inatt skulle kunna mysa framför datorn med VGA och glögg i väntan på Reach klippet. Men så blev det ju inte nu.
"Humanity's a failed experiment, walking the path to extinction"
  • 0
Ser nog den imorgon, då ska de har förhoppningsvis lagt upp en HD-version av trailern på Marketplace.
  • 0
Citerar Jokeymon:
Aaah, tack för länken Geccod. Tycker det varit väldigt vagt överallt på när/hur/var det kommer sändas.

Lugnt. Hittade sidan av en ren händelse. Kanske tur det för annars hade vi väl varit flera som suttit uppe och vakat med en kopp glögg.

Citerar Th3 End:
Ser nog den imorgon, då ska de har förhoppningsvis lagt upp en HD-version av trailern på Marketplace.

Jag gör nog detsamma.
  • 0
Blir nog att sitta uppe för egen del. Lär ju vara en hel del annat bra som kommer att visas upp på galan.
Awesomeness would ensue.
  • 0
Så bara för att bekräfta:

Startar själva galan klockan 02:00 för oss eller visas själva trailern då?
  • 0
Citerar Baxter:
Så bara för att bekräfta:

Startar själva galan klockan 02:00 för oss eller visas själva trailern då?

Citerar Geccod:
Eventet håller till i Los Angeles och därför ligger vi 9 timmar för dem. Det kommer alltså börja sändas kl.05:00 söndag morgon för oss i Sverige.

  • 0
Det innebär ju att trailern tidigast visas klockan 6 på morgonen... det är ju en hel drös spel som ska visas upp.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar torbli79:
Eh, nej tack. Jag vill ha ett Halo-spel med Halo-känsla, inget annat. Trots förändringarna tror jag nog Bungie kan behålla det som gjort deras spel så bra som de är. Inga starka influenser, tack.


Storhetskänslan i Gears of War är helt otroligt och jag skulle gärna vilja se samma grej här, speciellt i Halo där fordonen är betydligt mycket roligare. Banorna är nog tillräckligt stora men bara fler fiender.
  • 0
Aldrig.

Gears of War är inte ens i närheten av Halo-episkhet. Har aldrig funnit något speciellt med GOW-spelen, känns inte som något behöver hämtas från det spelet och införas i Halo Reach.

Dock skulle det vara trevligt om Bungie fixar motion capture till karaktärerna...som i fallet Gears of War.
  • 0
När du tittar ner på flera tusen soldater i Gears 2 får du en mycket episk känsla, något som kan läggas dit i Halo utan att förstöra den gamla stilen.
  • 0
Jag surfade precis in till VGA sidan hos spike och det står att den börjar om 1h 58min o några sekunder. Kan någon förklara om den visas om 2h eller inte för det låter dumt till mig
Never talk to much bullshit
  • 0
dem har kanske nån lokaltid grej som säger dem att klockan är så mkt hos dig eller nått... vad jag vet så ligger vi en bra bit före USA och att det skulle börja sändas innan lunch låter inte specielt troligt
"Spartans never die, they just CHILL untill you need them again"
  • 0
Är det någon som vet säkert när man visar Halo: Reach svensk tid?
  • 0
Citerar Xbox-360:
Är det någon som vet säkert när man visar Halo: Reach svensk tid?


Japp VGA börjar klockan 02:00 inatt och det håller på till kl 04:00, så Halo Reach kommer att visas någon gång under dom två timmarna
  • 0
Citerar Engine:
Citerar Xbox-360:Är det någon som vet säkert när man visar Halo: Reach svensk tid?

Japp VGA börjar klockan 02:00 inatt och det håller på till kl 04:00, så Halo Reach kommer att visas någon gång under dom två timmarna


Okej, men i Halo-tråden skriver ''Tom 2mat'' att det börjar 05:00? http://www.gamereactor.se/forum/?forum=14&thread=22509&pag
e=999&last=2009-12-12+21%3A43%3A18
  • 0
Ja jag såg det, men han har fel.
tro mig det börjar 02:00 för oss i Sverige, Shishka från bungie har redan bekräftat det på Bungie.net
  • 0
Citerar Engine:
Ja jag såg det, men han har fel.
tro mig det börjar 02:00 för oss i Sverige, Shishka från bungie har redan bekräftat det på Bungie.net


Okej, gött.
  • 0
Hehe aa, själv har man redan slängt upp en skål med chips och en flaska Julmust på bordet medans man väntar
  • 0
Citerar Engine:
Hehe aa, själv har man redan slängt upp en skål med chips och en flaska Julmust på bordet medans man väntar


Själv ska jag spela ett nytt spel halva natten. Men det vette fasen om jag orkar vara vaken till 5 på morgonen. Vi får se.

Citerar Engine:
Ja jag såg det, men han har fel.
tro mig det börjar 02:00 för oss i Sverige, Shishka från bungie har redan bekräftat det på Bungie.net


Awesome i så fall! Ingen tvekan om att man kommer att se det då.
  • 0
Citerar Engine:
Ja jag såg det, men han har fel.
tro mig det börjar 02:00 för oss i Sverige, Shishka från bungie har redan bekräftat det på Bungie.net


Fan så najs! Då hade jag inte fel egentligen då, wieeee! Ska lira Halo 3 nu fram till 02:00 och sedan mysa till det med glögg och VGA senare. Härlig natt det här blir.

Edit: http://www.spike.com/event/vga2009/page/live-camera
Länk till live-streamen om någon vill ha. Lika bra man är där inne nu så man inte hamnar i kö eller något sånt.
"Humanity's a failed experiment, walking the path to extinction"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!