Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Halo: Reach - Spoilerfritt!


Citerar Reqo:
Absolut, hoppas de gått tillbaka till första spelet för att fånga känslan av att slåss mot en Zealot med Energy Sword. Varje gång jag mötte en kändes det som någon supertajt power struggle som är svår att hitta hos de bästa av bossarna i spel ens.


Minns de tiderna i Combat Evolved. Var nästan rädd att bege mig ut ur underjorden från The Silent Cartographer när man fick se en kvick sekvens av en Gold Elite som såg fram emot att sätta stop för ens sista andetag.



Citerar Felx:
Elites <3

I böckerna är dom dock mycket bättre än i spelen.


Aldrig läst någon bok. Tips på en bra sådan som inte avvärjer allt för mycket från canonical delar i storyn? Finns kanske böcker som är officiellt canonical och följer spelserien?

Ally's
  • 0
http://pici.se/pictures/vqTuwkYEU.jpg

man blir rädd eller hur ? Bara en liten fundering på det där molnet men... skrämmande tanke är det
"Spartans never die, they just CHILL untill you need them again"
  • 0
Citerar Misho:
http://pici.se/pictures/vqTuwkYEU.jpg

man blir rädd eller hur ? Bara en liten fundering på det där molnet men... skrämmande tanke är det


Whatta? Fanns det där enorma skeppet med i trailern?
Ally's
  • 0
Alla böckerna är godkända av Bungie/Microsoft och räknas nästan som cannon så läs på du!

EDIT: nä jag tyckte bara att molnet hade snarlik form så det vore roligt att se och visst fan passar dem perfekt på varandra.
"Spartans never die, they just CHILL untill you need them again"
  • 0
Citerar I:
http://www.gametrailers.com/video/halo-reach-spike-tv/59812


Tack så mkt, och shiit va grymt det ser ut. Älskar han med ghost-liknande head armor (menar ghost från MW2). Får köpa en ny xbox först...
He got that ambition baby look in his eyes This week he mopping floors next week it's the fries
  • 0
Citerar Misho:
Alla böckerna är godkända av Bungie/Microsoft och räknas nästan som cannon så läs på du!


Jaså? Det låter bra! Har du dock ett konkret tips på en bok som uppskattats av många?

Citerar Misho:
EDIT: nä jag tyckte bara att molnet hade snarlik form så det vore roligt att se och visst fan passar dem perfekt på varandra.


Verkligen, trodde jag hade missat det totalt.
Ally's
  • 0
Jag föreslår att du läser The Fall of Reach som är den första boken, sedan hoppar du till 3:e om du spelat Halo:CE, även om andra boken ger lite mer story och annat perspektiv av händelsen så är det i princip Halo:CE handlingen.

Med tanke på att du nu är intresserad av vad som hände på REACH så är det alltså den som ska läsas först, där får du även följa Master Chief och de andra spartanerna under deras uppväxt fram tills deras första möte med The Covenant.
"Spartans never die, they just CHILL untill you need them again"
  • 0
  • Felx
  • Felx
Jag läste ut The Fall Of Reach för dryga veckan sen, och den var riktigt bra! Läs!

Nu har jag börjat på The Flood, och som Misho sade så är det Halo: CE (första Halo spelet) ifrån lite andra perspektiv.

Sedan väntar First Strike på mig, och efter det ska jag beställa dom sista 3, Ghosts Of Onyx, The Cole Protocole och Contact Harvest.
  • 0
Citerar Misho:
sedan hoppar du till 3:e om du spelat Halo:CE


Bah! Skam att vistas på detta forum om man inte spelat det mästerverket

Citerar Misho:
Med tanke på att du nu är intresserad av vad som hände på REACH så är det alltså den som ska läsas först, där får du även följa Master Chief och de andra spartanerna under deras uppväxt fram tills deras första möte med The Covenant.


Då blir det The Fall of Reach samt den 3:e, vilken den nu är ^^.

Tillagt 2009-12-13 22:08:
Citerar Felx:
Jag läste ut The Fall Of Reach för dryga veckan sen, och den var riktigt bra! Läs!

Nu har jag börjat på The Flood, och som Misho sade så är det Halo: CE (första Halo spelet) ifrån lite andra perspektiv.

Sedan väntar First Strike på mig, och efter det ska jag beställa dom sista 3, Ghosts Of Onyx, The Cole Protocole och Contact Harvest.


Ska se till att dessutom läsa "The Flood".
Ally's
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar Banka:
vilken den nu är


1. The Fall Of Reach
2 The Flood
3. First Strike.
  • 0
First Strike heter den tredje boken Sorry där.

Alla finns här till ett bra pris och så ser du vilka delar det är.

http://sfbok.se/asp/sokresultat.asp
"Spartans never die, they just CHILL untill you need them again"
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar Banka:
Ska se till att dessutom läsa "The Flood".


Läs alla!
  • 0
Hoppas dock på att The Fall of Reach inte avslöjar allt för mycket om handlingen i Halo: Reach, vilket det nu lär göra.

Ally's
  • 0
  • Felx
  • Felx
Funderar på att önska mig encyklopedin i julklapp..
  • 0
Ja, även om jag sa att du kunde hoppa över 2:a boken så ska du ju som ett Halo fan självklart läsa alla, och även om du inte är det så är det väldigt underhållande läsning.
"Spartans never die, they just CHILL untill you need them again"
  • 0
Citerar Felx:
1. The Fall Of Reach
2 The Flood
3.First Strike.


Tack!

Citerar Felx:
Läs alla!


Got it!

Citerar Misho:
First Strike heter den tredje boken Sorry där.

Alla finns här till ett bra pris och så ser du vilka delar det är.

http://sfbok.se/asp/sokresultat.asp


Bor i Stockholm och tänkte först på Sci-fiction bokhandeln på gamla stan så det blir att slå till där!
Ally's
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar Banka:
Hoppas dock på att The Fall of Reach inte avslöjar allt för mycket om handlingen i Halo: Reach, vilket det nu lär göra.


Den avslöjar ju ganska mycket, men det är extremt kul att få följa Spartanernas uppväxt.
  • 0
Citerar Misho:
Ja, även om jag sa att du kunde hoppa över 2:a boken så ska du ju som ett Halo fan självklart läsa alla, och även om du inte är det så är det väldigt underhållande läsning.


Oh you bet I am
Ally's
  • 0
Citerar Banka:
Hoppas dock på att The Fall of Reach inte avslöjar allt för mycket om handlingen i Halo: Reach, vilket det nu lär göra.


Med tanke på att jag aldrig tidigare hört talas om dem här spartanerna som vi sett i trailern i någon form av litteratur samt att själva striden om REACH i boken följer just en annan grupp av spartans tror jag inte att det är några story spoilers.

Tror heller inte att Bungie skulle basera ett spel helt på något som dem redan släppt(godkänt)
"Spartans never die, they just CHILL untill you need them again"
  • 0
Citerar Misho:
Med tanke på att jag aldrig tidigare hört talas om dem här spartanerna som vi sett i trailern i någon form av litteratur samt att själva striden om REACH i boken följer just en annan grupp av spartans tror jag inte att det är några story spoilers.

Tror heller inte att Bungie skulle basera ett spel helt på något som dem redan släppt(godkänt)


Låt oss hoppas för det, mer story för oss.
Ally's
  • 0
Citerar Felx:
1. The Fall Of Reach
2 The Flood
3. First Strike.


Glöm inte Ghosts of Onyx också.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Yes... även om jag absolut inte skulle ha nått emot att få scenerna ur boken visualiserade för mig... men man kanske skulle bli besviken då man redan har sin mentala bild av det hela. Böckerna skrivs på ett så detaljerat sätt att man kan måla upp allt i huvudet utan behov av bilder.

1.The Fall of REACH
2.The Flood
3.First Strike
4.Ghosts of Onyx
5.Contact Harvest
6.The Cole Protocol

så...den kompletta listan + ett par graphic novels/encyclopedia
"Spartans never die, they just CHILL untill you need them again"
  • 0
Citerar Misho:
Alla böckerna är godkända av Bungie/Microsoft och räknas nästan som cannon så läs på du!

Vad menas med "cannon"? Har läst det ordet på flera ställen den senaste tiden.
  • 0
kanon - godkänt/skapat av dem som äger det/författat det.
"Spartans never die, they just CHILL untill you need them again"
  • 0
Citerar Misho:
Böckerna skrivs på ett så detaljerat sätt att man kan måla upp allt i huvudet utan behov av bilder.


Jag vill se när de genom gravitationsliften får in en taktisk nuke i ett skepp som svävar ovanför tusentals covenanter. Det hade sett fett ut
Fast tyvärr så verkar aldrig Bungie våga göra så awesome scener även om de har chansen.

Citerar Misho:
6.The Cole Protocol


Den kände jag inte till.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!