Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Halo: Reach - Spoilerfritt!


Har känslan av att man inte kommer spela som Chief, men att han ändå kommer dyka upp någon gång i spelet. Skulle vara nice att få se lite av honom i alla fall.
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort
  • 0
Citerar Banka:
Vissa tror att det är Chief


Sorry, but that's just stupid. Chief stred inte ens vid Pegasi Delta.
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
11. Sömnig Halo: Reach-trailer
I förrgår gick Spike TV:s VGA 09 av stapeln. Massa spel vann priser, massa kändisar pratade om TV-spel. Under kvällen visade Bungie upp Halo: Reach för första gången i form av en... bedrövligt trist trailer innehållande ODST-grafik, ODST-gubbar och en Warthog. Tur att Mäki snabbt försäkrade mig om att det han fick se i Seattle från spelet såg 120 000 gånger bättre ut.

I like what I´m reading here
"Spartans never die, they just CHILL untill you need them again"
  • 0
Citerar Misho:
ODST-grafik

Citerar Misho:
ODST-gubbar


Tror annars att det var Petter som var sömnig när han såg Halo: Reach-trailern.
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Citerar Edenhorn:
Är det någon annan eller är det bara jag? Jag tror att "Number Six" är Master Chief, hans rustning har små likheter med rustningen från Combat Evolved, jag tycker även att han rör sig liknande. Jag menar det är Bungies sista spel, det känns som ett bättre avslut att stoppa in John istället för en tråkig random spartan som de gjorde med Rookie. Anledningen till att Six inte säger något och att han kallas Six är la för att man inte vill avslöja att det är John ännu. Eller vad tror ni?

Nej, det är inte Chief. Tll att börja med säger han ju trots allt "Affirmative", och det låter verkligen inte som MC. Dessutom var han knappt nere på Reach under de största attackerna. Number Six och de andra ser dessutom ut att vara Spartan III-soldater (inget bekräftat dock), och MC var en II. Six är nog en tidigare okänd snubbe.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Reqo:
Citerar Misho DST-grafik
Citerar Misho DST-gubbar

Tror annars att det var Petter som var sömnig när han såg Halo: Reach-trailern.


Jo men om Mäki försäkrade att det han såg var bättre så måste han ju också tyckt att det man fick se i trailern inte var lika bra som det han sett.

Nu säger inte jag att det var dåligt då jag tyckte det var riktigt nice! Men om det är ännu bättre är ju inte något dåligt.
"Spartans never die, they just CHILL untill you need them again"
  • 0
Citerar Tom 2mat:
Tll att börja med säger han ju trots allt "Affirmative"


Det är Carter som säger det.

Citerar Tom 2mat:
de andra ser dessutom ut att vara Spartan III-soldater


SIII-soldaterna var 19 år när Reach föll. Både Kat och Carter såg mycket äldre ut.
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Citerar Reqo:
Citerar Tom 2mat:
Tll att börja med säger han ju trots allt "Affirmative"


Det är Carter som säger det.


Citerar Tom 2mat:
de andra ser dessutom ut att vara Spartan III-soldater


SIII-soldaterna var 19 år när Reach föll. Både Kat och Carter såg mycket äldre ut.


Jo, men alla spartan III's såg ju vuxna ut redan vid 14 års åldern pågrund av alla augmentatons
  • 0
Citerar Reqo:
Det är Carter som säger det.

Jaså? Carter tittar ju bort när "Affirmative" sägs, och Number Six tittar ju trots allt på snubben med snipern just då. Dessutom säger ju snipern "You picked a hell of a day to join up!", alltså pratar han med Six, inte om honom, vilket fallet skulle kunna vara om han pratade med Carter. Om man bara läser kroppsspråk lutar det mer ut att Six är personen som säger det.

Citerar Reqo:
SIII-soldaterna var 19 år när Reach föll. Både Kat och Carter såg mycket äldre ut.

Det är ju sant. Men Pegasi var väl IIIor, eller? Jag kanske kommer ihåg fel.

På tal om namn, hur vet du att de heter Carter och Kat? Ny info? Eller står det bara på deras rustningar eller något?
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Tom 2mat:
Jaså? Carter tittar ju bort när "Affirmative" sägs, och Number Six tittar ju trots allt på snubben med snipern just då. Dessutom säger ju snipern "You picked a hell of a day to join up!", alltså pratar han med Six, inte om honom, vilket fallet skulle kunna vara om han pratade med Carter. Om man bara läser kroppsspråk lutar det mer ut att Six är personen som säger det.


Det är Carters röst så jag misstänker att det är Carter

För att inte tala om att han fråga just Carter, och inte Noble 6 om det.

Citerar Tom 2mat:
På tal om namn, hur vet du att de heter Carter och Kat? Ny info? Eller står det bara på deras rustningar eller något?


Det står på rustningarna.
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Från Bungie-anställd:

"What you guys saw was in-engine and in-game but many underestimate how thoughtful camera work and tuned lighting can effect one's perceptions. Even when using the same engine and assets, a pre-planned and choreographed scene will always have more impact than an impromptu user controlled scene. I think this is where translation from an in-game cinematic to in-game play can breakdown. My two cents."

http://www.bungie.net/Forums/posts.aspx?postID=39658478&post
Repeater1-p=2
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0
Citerar Reqo:
SIII-soldaterna var 19 år när Reach föll. Både Kat och Carter såg mycket äldre ut.

GR skrev Spartan-III i nyheten idag. Vet inte om det antingen var en felskrivning av Elfving eller om han vet något som inte vi vet. De ser ju då inte ut som Spartan-II blivit beskrivna i böckerna.

Finns ju rätt intressant sammanställd info på följande länk;
http://halo.wikia.com/wiki/Halo:_Reach
  • 0
Citerar Geccod:
GR skrev Spartan-III i nyheten idag. Vet inte om det antingen var en felskrivning av Elfving eller om han vet något som inte vi vet. De ser ju då inte ut som Spartan-II blivit beskrivna i böckerna.


Men Spartan III hade SPI-dräkter, inte sådana saker. Den som är närmast att vara en sån är nog den där med döskallen som har en E.V.A-hjälm, men han tros vara en Hellspartan. Plus att nästan alla Spartan III dog i andra operationer, de som inte gjorde det är... inte direkt redo för strid för tillfället.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Det var visserligen ett tag sedan jag läste igenom "Halo: The fall of Reach" men vad jag minns få fanns det inga Brutes på Reach vilket betyder... Att vi får spöa Elites igen!
  • 0
Citerar Baxter:
Det var visserligen ett tag sedan jag läste igenom "Halo: The fall of Reach" men vad jag minns få fanns det inga Brutes på Reach vilket betyder... Att vi får spöa Elites igen!

No shizzle? Har du inte sett VGA-"trailern"?
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Geccod:
GR skrev Spartan-III i nyheten idag. Vet inte om det antingen var en felskrivning av Elfving eller om han vet något som inte vi vet. De ser ju då inte ut som Spartan-II blivit beskrivna i böckerna.


Men Spartan III hade SPI-dräkter, inte sådana saker. Den som är närmast att vara en sån är nog den där med döskallen som har en E.V.A-hjälm, men han tros vara en Hellspartan. Plus att nästan alla Spartan III dog i andra operationer, de som inte gjorde det är... inte direkt redo för strid för tillfället.


Det fanns ju ett par MJOLNIR rustningar kvar efter att Spartan II hade fått sina ( ett dussin tror jag) så dom kan ju bara ha fått dom, och sen så säger ju Jorge i trailern, " didnt think that anyone survived pegasi delta", det var ju bara Spartan IIIs som var inblandad i det uppdraget så det måste nästan vara spartan III
  • 0
Citerar Reqo:
Sorry, but that's just stupid. Chief stred inte ens vid Pegasi Delta.


Nu har jag som förmodligen många andra inte lusläst böckerna och vet därav inte ens vad Pegasi Delta är. Nonetheless, det var en teori som jag förmedlade, inte något jag instämde med.
Ally's
  • 0
Citerar Banka:
Nonetheless, det var en teori som jag förmedlade, inte något jag instämde med.


Det var menat åt dem, inte åt dig
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Citerar Banka:
Nu har jag som förmodligen många andra inte lusläst böckerna och vet därav inte ens vad Pegasi Delta är. Nonetheless, det var en teori som jag förmedlade, inte något jag instämde med.


Jag har nyss läst boken och är inte klar med Ghost of Onyx än, men av det jag vet så började SIII slåss vid tidig ålder, alltså vid 16-17. Vid Pegasi Delta dog typ alla ur första generationen SIII soldater. Men man lyckades med uppdraget och sedan började man skapa fler. Men hela SIII projektet var hemligt för alla andra spartaner förutom Kurt som var ledaren för projektet.
  • 0
Citerar Humanisten:
Men Spartan III hade SPI-dräkter, inte sådana saker. Den som är närmast att vara en sån är nog den där med döskallen som har en E.V.A-hjälm, men han tros vara en Hellspartan. Plus att nästan alla Spartan III dog i andra operationer, de som inte gjorde det är... inte direkt redo för strid för tillfället.

Hm.. Okej. Känns som jag borde damma av de olästa Halo-böckerna jag har ståendes i hyllan. ^^
  • 0
Citerar Baxter:
Det var visserligen ett tag sedan jag läste igenom "Halo: The fall of Reach" men vad jag minns få fanns det inga Brutes på Reach vilket betyder... Att vi får spöa Elites igen!

  • 0
Citerar Geccod:
Hm.. Okej. Känns som jag borde damma av de olästa Halo-böckerna jag har ståendes i hyllan. ^^


BTW så beskrivs SPI dräkterna inte vara lika tunga utan mer anpassade för smygande.
  • 0
Citerar Reqo:
Det var menat åt dem, inte åt dig


No harm done ^^.
Ally's
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!