Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

HALO LEGENDS


Det första avsnittet av Halo-animen som många väntat på har äntligen släppts via Halo Waypoint på Xbox Live. Avsnittet följer ett förband av ODST-soldater (Bland annat Dutch från spelet Halo 3: ODST) på ett uppdrag att döda en av Covenants profeter på en avlägsen planet. Det största förhindret enligt ODST-soldaterna är att en spartan gör dem sällskap.

Avsnittet är betitlat "Babysitter"

någon som har sett första avsnittet?
  • 0
Spoiler!

Jag såg det, ganska dåligt tyckte jag att det var. Det kändes som om de inte hade gjort någon karaktärsutveckling alls, den arga, de två neutrala och den tysta. Speciellt slutet var värdelöst. Skull man bry sig om när en Spartan som man sett i tio minuter dör? Verkligen inte.

Gillar idén dock, skulle kunna bli bra.
  • 0
  • Missing Avatar
  • dj76

min live gick ut i tostag 3veckor sedan: shock:
  • 0
Blev lite besviken faktiskt men man hoppas väll att dom började med den sämsta
  • 0
Är detta endast möjligt för Guld medlemmar?
  • 0
gillar idén men inte utförandet. tyvärr.. kan ses på Utube för er som inte har tillgång till waypoint.
"Spartans never die, they just CHILL untill you need them again"
  • 0
Jag hade nog lite för höga förväntningar på Baby Sitter, men efter att sett den en andra gång kan jag kort och gott säga att den var bra. Inte superbra, men verkligen inte dålig, som jag nästan tyckte först. Den kändes nämligen en aning krystad och precis som Swe 08 säger så förstår jag inte hur de tänkte att man skulle bry sig om en Spartan som man sett i typ en kvart? Halo har faktiskt aldrig varit något vidare på att göra minnesvärda dödsscener, förutom två stycken i Halo 3.

Jag älskade fightingscenen som Spartanen hade med Bruten, och musiken igenom hela avsnittet var otroligt minnesvärd. Att mixa gamla Halo-teman med nya stycken var en genial idé.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Ja den var väl godkänd. Och det va ingen liten kvinna det där.

Tillagt 2009-11-11 17:36:
Citerar Swe 08:
Jag såg det, ganska dåligt tyckte jag att det var. Det kändes som om de inte hade gjort någon karaktärsutveckling alls, den arga, de två neutrala och den tysta. Speciellt slutet var värdelöst. Skull man bry sig om när en Spartan som man sett i tio minuter dör? Verkligen inte.


Jo, man tycker ju att att dem kunde visat tydligare hur den här "sniper killen" förändrats av upplevelsen om han nu lärde sig något av det för det verkade iaf så efter hans ansiktsuttryck.
  • 0
Citerar Misho:
gillar idén men inte utförandet. tyvärr.. kan ses på Utube för er som inte har tillgång till waypoint.

Såg den där igenom. Tack.

Som det fan av böckerna jag är så stör jag mig på att kvinnan hade långt hår och att Brutesen var typ 5 meter lång, till skillnad från spelen. Hade tyckt om det här mer om de gjort en animerad liksom mellansekvenserna i Halo Wars.
  • 0
Nästa avsnitt av halo legends ska tydligen släppas den 21, alltså nästa lördag
  • 0
Två frågor: Är det gratis och kan silver konton ladda ned avsnittet?
Att vara? Eller icke vara? Det är frågan!
  • 0
JAg tror det är gratis och att silvermedlemskap kan se den för att man ser avsnitten via halo waypoint communityn
  • 0
LÅTER INTRESSANT
DIE SONNE SCHEINT
  • 0
Såg previewn av The Duel på Waypoint. Den såg... väldigt skum ut. Vad var det för slags alien i början, var det en kvinnlig Elite? Såg ju ut som en katt, typ. Och vad är grejen med Asien-temat? Ska bli spännande... men jag är lite skeptisk.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Eftersom jag vill testa alla fanboys av Halo-serien så kommer jag säga såhär: När jag kommer skaffa Xbox 360 så kommer jag inte skaffa Halo 3.
Andreas Blom / Gamereactor
  • 0
Citerar The Driver:
Eftersom jag vill testa alla fanboys av Halo-serien så kommer jag säga såhär: När jag kommer skaffa Xbox 360 så kommer jag inte skaffa Halo 3.


OH NO!

Angående det avsnittet som kommer till lördagen: Vad fan är det för teckningsstil på den? Såg bara väldigt grötigt ut.
Awesomeness would ensue.
  • 0
Citerar The Driver:
När jag kommer skaffa Xbox 360 så kommer jag inte skaffa Halo 3

Självklart inte. Du ska skaffa Halo 3 ODST.

Citerar DunderKlumpen:
Vad fan är det för teckningsstil på den? Såg bara väldigt grötigt ut.

Det ska tydligen se ut som en akvarellmålning... de lyckades sisådär tycker jag, även om en del sekvenser lär se hur grymma ut som helst.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Såg precis lite av The Duel, pallade inte ens att se mig igenom hela avsnittet. Så dåligt var det nå! Jag förväntade mig inte så mycket men det hade ju varit skoj om det hade varit totally awesome.

Citerar Tom 2mat:
Det ska tydligen se ut som en akvarellmålning


Guh, varför skulle man vilja göra en anime som ser ut som så? Jag tyckte bara att det såg skitdrygt ut.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Ja "The Duel" var riktigt dålig tyckte jag. Störde mig så oerhört mycket på hur den var tecknad.
Nej det första avsnittet var helt klart bättre tycker jag. Och varför skulle Elites bo i ett japanskt inspirerat samhälle?
Awesomeness would ensue.
  • 0
Citerar kraz:
Såg precis lite av The Duel, pallade inte ens att se mig igenom hela avsnittet. Så dåligt var det nå! Jag förväntade mig inte så mycket men det hade ju varit skoj om det hade varit totally awesome.

Jag tyckte själv att The Duel var riktigt, riktigt bra. Flera gånger bättre än The Babysitter, och den var helt klart över förväntningarna.

Citerar DunderKlumpen:
Störde mig så oerhört mycket på hur den var tecknad.

Jag tyckte å andra sidan att det gav mer känslan av en berättelse ur en bok än något annat animerat skulle kunna göra. Vissa scener blev så himla grymma med den här tecknarstilen.

Citerar DunderKlumpen:
Och varför skulle Elites bo i ett japanskt inspirerat samhälle?

Om du inte har läst böckerna ska du inte klaga på saker du inte känner till. I The Cole Protocol står det faktiskt att Elites hemvärld har mycket arkitektur som påminner om det i Japan.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Tom 2mat:
The Cole Protocol står det faktiskt att Elites hemvärld har mycket arkitektur som påminner om det i Japan.


Fan jag som ville klaga på det japanska tecknarna =(.
Awesomeness would ensue.
  • 0
Ni alla som inte sett avsnittet och vill se det kan följa det via GAMETRAILERS
Ally's
  • 0
Jag måste nog påstå att "The Duel" var bland det sämsta jag sätt... skamligt att ens låta något sådant här göras och kallas Halo.
"Spartans never die, they just CHILL untill you need them again"
  • 0
Citerar Misho:
Jag måste nog påstå att "The Duel" var bland det sämsta jag sätt... skamligt att ens låta något sådant här göras och kallas Halo.

Hur så? Historien om hur ranken Arbiter blev till en rank av skam var riktigt intressant, och fightingsenerna var riktigt riktigt grymma. Tecknarstilen kanske var en aning övergjord, men det gav avsnittet en helt unik stil och gjorde avsnittet så likt en berättelse ur en bok som det bara går. Tummen upp för The Duel, säger jag!
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Misho:
Jag måste nog påstå att "The Duel" var bland det sämsta jag sätt... skamligt att ens låta något sådant här göras och kallas Halo.


Personligen gillade jag den mycket.
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!