Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Halo 4 - Officiell tråd


Citerar I:
Citerar properskillz:
känner ingen hype alls. känner att mjölken bara sprutar ut.

halo detta året, halo nästa år... ja då kanske man får se en halo 2-remake året efter det och cod-cirkusen är igång för längesen.

halo har ju blitt en årlig installation. inte alls bra, speciellt för multiplayer.

odst, reach, evolved, 4... alldeles för mycket


Dock var ju inte ODST ett helt spel till kostnaden, vilket remaken inte heller kommer vara.


det är ändå ett halo om året. vem pallar köpa så mycket spel?
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
det är ändå ett halo om året. vem pallar köpa så mycket spel?


Med tanke på din konstanta kritik kan man väl tycka att du, om någon, vill ha nyare och bättre Halo-spel.

Förmodar att du gillar en remake av ettan, eller är det något fel där med?
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Citerar properskillz:
det är ändå ett halo om året. vem pallar köpa så mycket spel?


Med tanke på din konstanta kritik kan man väl tycka att du, om någon, vill ha nyare och bättre Halo-spel.

Förmodar att du gillar en remake av ettan, eller är det något fel där med?


där kommer ju ingen mp i remaken, så det ser jag verkligen inte fram mot. kampanjer suger.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
kampanjer suger.


GTFO?!

Nu tappade jag allt hopp om dig...
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Hoppas det här blir ett så rätt spel, fruktat för mjölk som folk pratat om. Liksom slutet i 3an var fantastiskt, och det hade funkat för mig om de stannade där. Men samtidigt hade man velat se mer, så jag vet inte. Hade det inte räckte med ett Halo 4 och 5 istället för en ny trilogi, och båda släpps till Xbox 720?

Hoppas vi får se fler Spartans i 4an, och att Chief är på Reach / Onyx. Egentligen skulle han kunna träffa Jun (som borde överlevt Reach med Dr. Halsey) och hans tidigare polare, innan Combat Evolved.

Hoppas också på fett multiplayer, awesome map editor (en riktig denna gång, mer om detta vid annat tillfälle) och en otroligt lockande story.

Fienderna borde vara Covenanter som också är strandade på Reach / Onyx, The Flood och mer Forerunners!
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Citerar torbli79:
Citerar properskillz:
kampanjer suger.


GTFO?!

Nu tappade jag allt hopp om dig...


man spelar ju för att möta andra.

schack har ingen kampanj och det funkar fint ändå.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
schack har ingen kampanj och det funkar fint ändå.


  • 0
  • I
  • I
Citerar properskillz:
man spelar ju för att möta andra.


De flesta spelar för underhållning.

Citerar properskillz:
schack har ingen kampanj och det funkar fint ändå.


Schack och TV-spel är dock inte jämförbara.
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar The LOL object:
Fienderna borde vara Covenanter som också är strandade på Reach / Onyx, The Flood och mer Forerunners!


Finns det forerunners i dom andra spelen?
  • 0
jag vill se en grym uppfräscning av serien. inte för mycket gammalt. då är det bara en tidsfråga innan Halo blir nästa CoD.
Manen som diggar PS3.
  • 0
Citerar I:
Citerar properskillz:
man spelar ju för att möta andra.


De flesta spelar för underhållning.

Citerar properskillz:
schack har ingen kampanj och det funkar fint ändå.


Schack och TV-spel är dock inte jämförbara.


schack och tv-spel har lika mycket gemensamt som schack har med andra sporter där man möts som t.ex. tennis och fotboll.

det handlar om strategi, begåvning och att utsmarta sin motståndare.

Tillagt 2011-06-07 16:11:
Citerar Tommpa ps3:
jag vill se en grym uppfräscning av serien. inte för mycket gammalt. då är det bara en tidsfråga innan Halo blir nästa CoD.


nixpix. det är weapon attatchments, perks och annat "nytt" mög som kommer göra halo till nästa cod.

plockar man bort allt som är unikt för just halo så har man cod.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Jag måste säga att ni var grymt snabba med att skapa denna tråden igår. Bra jobbat.

Jag är riktigt sugen på Halo 4, det kommer bli ett helt fantastiskt spel och det ska bli spännande hur 343 Industries jobbar för att få det perfekta spelat. Just nu är jag faktiskt desto mer pepp på Anniversary, både för att det släpps tidigare och att det första Halo har haft stor inverkar på mitt liv. Det ska bli underbart att lira det med uppiffad grafik och lira över Xbox Live.
Give me all the peace and joy in your mind.
  • 0
Citerar Ciriux:
Stora frågan är: VILKA SLÅSS VI MOT?


Eftersom det verkar som Master chief och Cortana är på väg mot Forrunnersnas hemplanet så skulle det kunna vara just dem man slåss mot, eller så är det de tråkiga flygande robotarna, the oracle och company ni vet
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Citerar fat Abbot:
Eftersom det verkar som Master chief och Cortana är på väg mot Forrunnersnas hemplanet så skulle det kunna vara just dem man slåss mot, eller så är det de tråkiga flygande robotarna, the oracle och company ni vet


The Covenant är inte rimligt.

Saxat på Reqos blogg:

"The Covenant, spelets framside-fiende (de man tänker på när man tänker Halo-skurkar) har splittrats. San 'Shyuum (profeterna) är en redan utrotningshotad art. Och nu är deras ledare, profeten av sanning död. Deras hemplanet, High Charity, är förstörd efter att Arken sprängdes.

Deras lögner är avslöjade. Det finns ingen Great Journey. Sangheili (Elites) har lämnat Covenanten för att leva i fred på deras hemvärld, Sangheilios. Kig-Yar (Jackals) är endast simpla rymdpirater. De får betalt och tillåtelse att plundra de dem dödar. Nu finns det dock inga som kan betala dem längre.

Huragok (Engineers) är neutrala och kommer inte strida ändå. Unggoy (Grunts) och Lekgolo (Hunters) var båda intagna i Covenanten mot sin vilja. De kommer inte tillbaka. Kvar återstår Brutes, vars hjärnor är för små, och deras teknologi för outvecklad för att de ska kunna strida på egen hand. The Covenant, finns inte längre."

Men det kan ju bli så att man möter någon ras från The Covenant såklart, men att se allihopa united kommer inte på tal.

Och att möta sentinels i ett helt spel kommer verkligen inte hålla.
  • 0
Citerar properskillz:
man spelar ju för att möta andra.

schack har ingen kampanj och det funkar fint ändå.


mjo, Tetris, Pacman, Lolo, Zelda, Final Fantasy mm, alla dessa klassiker är ju riktiga multiplayerspel som man spelar för det sociala
VEM spelar dom spelen för "kampanjernas" skull?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • I
  • I
Citerar properskillz:
det handlar om strategi, begåvning och att utsmarta sin motståndare.


Dock handlar TV-spel snarare om reflexer och precision snarare än intelligens. De flesta TV-spel är trots allt ganska intelligensbefriade.
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar I:
Dock handlar TV-spel snarare om reflexer och precision snarare än intelligens. De flesta TV-spel är trots allt ganska intelligensbefriade.


*host CoD *host
  • 0
Kommentar raderad
Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.
  • 0
  • I
  • I
Citerar Baxter:
*host CoD *host


Till exempel, ja.
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar I:
Dock handlar TV-spel snarare om reflexer och precision snarare än intelligens. De flesta TV-spel är trots allt ganska intelligensbefriade.


Nja, jag skulle nog säga att det är en blandning. Hela tiden fattar vi beslut och väger fördelarna mot nackdelarna när man bestämmer hur man ska gå tillväga, ibland helt omedvetet. Kanske inte särskilt avancerat strategiskt tänkande men still.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Citerar I:
Citerar properskillz:
det handlar om strategi, begåvning och att utsmarta sin motståndare.


Dock handlar TV-spel snarare om reflexer och precision snarare än intelligens. De flesta TV-spel är trots allt ganska intelligensbefriade.


t.o.m. i ett spel som cod så använder man ju positionering, kommunikation och spawnkontroll. i halo har man dessutom momentet med vapen/powerupkontroll vilket inte alls är intelligensbefriat.

i objektiva speltyper krävs också ganska avancerade strategier för att kunna ta objektivet utan att förlora kartkontrollen.

Citerar Humanisten:
Citerar properskillz:
man spelar ju för att möta andra.

schack har ingen kampanj och det funkar fint ändå.


mjo, Tetris, Pacman, Lolo, Zelda, Final Fantasy mm, alla dessa klassiker är ju riktiga multiplayerspel som man spelar för det sociala
VEM spelar dom spelen för "kampanjernas" skull?


jag spelar ju inte dom spelen just för att jag tycker att kampanjer är tråkiga.
det finns inget tråkigare än att springa rundor och levla och samla på sig grejer.

det händer ju att man spelar igenom kampanjer lite då och då ändå, men jag tycker inte om det. avslutade t.ex. crysis 2 igår - den kampanjen var totalt värdelös och iq-befriad. precis så som jag vill att spel inte ska vara

Tillagt 2011-06-07 17:20:
Citerar MrFUBAR:
Citerar I:
Dock handlar TV-spel snarare om reflexer och precision snarare än intelligens. De flesta TV-spel är trots allt ganska intelligensbefriade.


Nja, jag skulle nog säga att det är en blandning. Hela tiden fattar vi beslut och väger fördelarna mot nackdelarna när man bestämmer hur man ska gå tillväga, ibland helt omedvetet. Kanske inte särskilt avancerat strategiskt tänkande men still.


när man medvetet börjar göra det så kan strategierna bli ganska halvavancerade. t.ex. att man tvingar in det andra laget till en sida av banan för att man vill att dom ska spawna på ett speciellt ställe för att man ska kunna springa objektivet lättare.

om det är intelligensbefriat så vet jag inte hur avancerat nåt ska behöva vara för att det ska kallas intelligent.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
  • I
  • I
Citerar properskillz:
t.o.m. i ett spel som cod så använder man ju positionering, kommunikation och spawnkontroll. i halo har man dessutom momentet med vapen/powerupkontroll vilket inte alls är intelligensbefriat.

i objektiva speltyper krävs också ganska avancerade strategier för att kunna ta objektivet utan att förlora kartkontrollen.


Visst måste man tänka lite, men inte mer.
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar Spelfjanten:
Jag tror att det är The Forerunners och The Covenant de kommer slåss mot. Kolla in denna video, http://www.youtube.com/watch?v=N3nRe-I7FzA där visas fienderna i Halo 4 !


Kan inte se videon, men tror du verkligen på det du ser?
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
http://www.youtube.com/watch?v=2t9VYxToAUU

Här är den, blev något fel med videon ;) Det är inte meningen att tro på vad videon visar utan diskutera om dess innehåll dvs vilka som är fiender i Halo 4
Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.
  • 0
Citerar williamcool:
Citerar The LOL object:
Fienderna borde vara Covenanter som också är strandade på Reach / Onyx, The Flood och mer Forerunners!


Finns det forerunners i dom andra spelen?


Mja, det är ju Sentinels, men jag hoppas på något awesome Forerunner-aktigt!
"Charizard är så jävla ond."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!