Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Halo: Officiella tråden


odst kan du stoppa in mellan halo 2 och halo 3... halo wars kan jag inte hjälpa dig med, för det har jag aldrig spelat.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
odst kan du stoppa in mellan halo 2 och halo 3... halo wars kan jag inte hjälpa dig med, för det har jag aldrig spelat.


Mm okej, då är frågan till 50% avklarad!

Så ni andra, var ska Halo Wars in i kronologin?!
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
  • X
  • X
Citerar nighthawk:
Så ni andra, var ska Halo Wars in i kronologin?!


Före Reach, tror jag.
Kött är till för att ätas.
  • 0
Citerar X:
Citerar nighthawk:
Så ni andra, var ska Halo Wars in i kronologin?!


Före Reach, tror jag.


det låter väldigt sant.

men är halo wars verkligen värt att spela igenom? har haft det här hemma i minst ett år, men bara tagit mig igenom typ 3 första banorna. höll på att dö av tristess. strategispel ska spelas på pc, definitivt.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
men är halo wars verkligen värt att spela igenom? har haft det här hemma i minst ett år, men bara tagit mig igenom typ 3 första banorna. höll på att dö av tristess. strategispel ska spelas på pc, definitivt.


Jag är inte heller särskilt intresserad av strategispel men jag älskar förrenderade videosekvenser, och Halo Wars ska ju tydligen ha rätt imponerade sådana
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar nighthawk:
Citerar properskillz:
men är halo wars verkligen värt att spela igenom? har haft det här hemma i minst ett år, men bara tagit mig igenom typ 3 första banorna. höll på att dö av tristess. strategispel ska spelas på pc, definitivt.


Jag är inte heller särskilt intresserad av strategispel men jag älskar förrenderade videosekvenser, och Halo Wars ska ju tydligen ha rätt imponerade sådana


jag har inget mot strategispel... jag sitter dygnet runt just nu och spelar starcraft 2. det jag har mot halo wars är bara att det är ett fruktansvärt dåligt strategispel.

men du har rätt när det gäller förrenderade videosekvenserna.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
det jag har mot halo wars är bara att det är ett fruktansvärt dåligt strategispel.


Fruktansvärt dåligt är nog att ta i. Det är ett helt okej strategispel, men som alla sådana lider det av att man spelar på konsol. Har spelat igenom det ett par gånger, helt okej Campaign, men det är MP som Halo Wars är bäst på.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Citerar properskillz:
det jag har mot halo wars är bara att det är ett fruktansvärt dåligt strategispel.


Fruktansvärt dåligt är nog att ta i. Det är ett helt okej strategispel, men som alla sådana lider det av att man spelar på konsol. Har spelat igenom det ett par gånger, helt okej Campaign, men det är MP som Halo Wars är bäst på.


konsolen begränsar en verkligen som fan. det är skitsvårt att vara macromästare på konsol.... vet inte om det är en överdrift heller; jag har verkligen försökt ta mig igenom spelet men känner typ 0 spelglädje varje gång jag drar igång det.... och då har jag ändå lyckats ta mig igenom t.ex. crackdown 2
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar nighthawk:
Hur är kronologin egentligen i Halo? Har tänkt spela igenom alla spel i kronologisk ordning. Så först kommer:

Halo: Reach
Halo: Combat Evolved
Halo 2
Halo 3

Men var platsar Halo 3: ODST och Halo Wars?


Alla Halo-verk i kronologisk ordning:

Framtida bokserie av Greg Bear som utspelar sig under Forerunner-Flood-kriget
Halo: Contact Harvest
Halo Wars: Genesis
Halo Wars
Halo: The Cole Protocol
Halo: Helljumper
Halo: Blood Line
Halo: The Fall of Reach
Halo: Reach
Halo: Combat Evolved/Halo: The Flood
Halo: First Strike
Halo Graphic Novel
Halo 2
Halo 3: ODST (utspelar sig under Halo 2)
Halo: Ghost of Onyx (utspelar sig under Halo 2)
Halo: Uprising
Halo 3
Framtida bokserie av Karen Traviss som utspelar sig efter Halo 3

Till sist har vi samlingarna som utspelar sig lite här och var. Halo Evolutions och Halo Legends.
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar torbli79:
http://www.youtube.com/watch?v=-hfEBtmGcM0&feature=sub

Dutchys senaste montage. Galen editing, bland det värsta jag sett. Gameplay som vanligt bra, med både Social och MLG. Men skaplig editing...


Underbart montage!
  • 0
Citerar Reqo:
Halo: Contact Harvest
Halo Wars: Genesis
Halo Wars
Halo: The Cole Protocol
Halo: Helljumper
Halo: Blood Line
Halo: The Fall of Reach
Halo: Reach
Halo: Combat Evolved/Halo: The Flood
Halo: First Strike
Halo Graphic Novel
Halo 2
Halo 3: ODST (utspelar sig under Halo 2)
Halo: Ghost of Onyx (utspelar sig under Halo 2)
Halo: Uprising
Halo 3
Framtida bokserie av Karen Traviss som utspelar sig efter Halo 3


Saknas bara datum!
http://i.imgur.com/LhzFKUp.gif
  • 0
  • I
  • I
Citerar Reqo:
Alla Halo-verk i kronologisk ordning:

Framtida bokserie av Greg Bear som utspelar sig under Forerunner-Flood-kriget
Halo: Contact Harvest
Halo Wars: Genesis
Halo Wars
Halo: The Cole Protocol
Halo: Helljumper
Halo: Blood Line
Halo: The Fall of Reach
Halo: Reach
Halo: Combat Evolved/Halo: The Flood
Halo: First Strike
Halo Graphic Novel
Halo 2
Halo 3: ODST (utspelar sig under Halo 2)
Halo: Ghost of Onyx (utspelar sig under Halo 2)
Halo: Uprising
Halo 3
Framtida bokserie av Karen Traviss som utspelar sig efter Halo 3


Trevligt liten sammanställning.
Ad finem ambulo.
  • 0
Om man dock vill vara väldigt precis så överlappar en del böcker varandra när det kommer till tidslinjen. Bland annat så utspelar sig Fall of Reachs första delar före Contact Harvest, men så microintresserad av tidslinjen troor jag ingen av oss är i den här tråden.
Awesomeness would ensue.
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar Reqo:
Citerar nighthawk:
Hur är kronologin egentligen i Halo? Har tänkt spela igenom alla spel i kronologisk ordning. Så först kommer:

Halo: Reach
Halo: Combat Evolved
Halo 2
Halo 3

Men var platsar Halo 3: ODST och Halo Wars?


Alla Halo-verk i kronologisk ordning:

Framtida bokserie av Greg Bear som utspelar sig under Forerunner-Flood-kriget
Halo: Contact Harvest
Halo Wars: Genesis
Halo Wars
Halo: The Cole Protocol
Halo: Helljumper
Halo: Blood Line
Halo: The Fall of Reach
Halo: Reach
Halo: Combat Evolved/Halo: The Flood
Halo: First Strike
Halo Graphic Novel
Halo 2
Halo 3: ODST (utspelar sig under Halo 2)
Halo: Ghost of Onyx (utspelar sig under Halo 2)
Halo: Uprising
Halo 3
Framtida bokserie av Karen Traviss som utspelar sig efter Halo 3

Till sist har vi samlingarna som utspelar sig lite här och var. Halo Evolutions och Halo Legends.


Snart så äger jag alla delar!
  • 0
  • I
  • I
Citerar Felx:
Snart så äger jag alla delar!


Yikes!
Ad finem ambulo.
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar I:
Yikes!


Evolutions och Legends kommer om någon dag, då är det bara Graphic Novel, Helljumper, Blood Line och Encyklopedian kvar.
  • 0
  • I
  • I
Citerar Felx:
Evolutions och Legends kommer om någon dag, då är det bara Graphic Novel, Helljumper, Blood Line och Encyklopedian kvar.


Okej, haha, jag nöjer mig med spelen.
Ad finem ambulo.
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar I:
Okej, haha, jag nöjer mig med spelen.


Gör inte det! Halo är såååååå mycket mer än bara spelen. Jag rekomenderar alla som tycker om storyn i spelen att läsa åtminstone den första boken, Halo: The Fall of Reach.
  • 0
  • I
  • I
Citerar Felx:
Gör inte det! Halo är såååååå mycket mer än bara spelen. Jag rekomenderar alla som tycker om storyn i spelen att läsa åtminstone den första boken, Halo: The Fall of Reach.


Kanske det, men jag har inte särskilt mycket tid över för sådant, så jag får se.
Ad finem ambulo.
  • 0
  • X
  • X
Citerar Felx:
Gör inte det! Halo är såååååå mycket mer än bara spelen. Jag rekomenderar alla som tycker om storyn i spelen att läsa åtminstone den första boken, Halo: The Fall of Reach.


Den är väldigt bra. The Flood är också bra men lite seg om man har spelat ettan. First Strike är väldigt bra hittills den med.
Kött är till för att ätas.
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar X:
The Flood är också bra men lite seg om man har spelat ettan.


Jo, självklart blir det så. Något som är väldigt intressant är dock att följa resten av besättningens kamp på ringen och även se händelserna ur The Covenants perspektiv.

Citerar X:
First Strike är väldigt bra hittills den med


Ja, en väldigt bra bok!
  • 0
Citerar Felx:
Evolutions och Legends kommer om någon dag, då är det bara Graphic Novel, Helljumper, Blood Line och Encyklopedian kvar.


Sitter på alla Marvels Halo-verk (förutom Blood Line, som är på väg till min brevlåda as we speak). Halo Graphic Novel är verkligen must-have. Den är fantastiskt läcker. Uprising är helt okej men Helljumper var enligt mig inte så intressant rent story-mässigt. Det jag har läst av Blood Line lovar dock gott. Gillar verkligen upplägget.
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
  • Felx
  • Felx
Hur är det med Blood Line egentligen? Det är flera avsnitt som ska släppas tillsammans snart va?
  • 0
Är det några som har lust att köra Firefight, är rätt sugen på det men det finns ju ingen matchmaking så man får ju ut o leta på egen hand!
  • 0
Citerar Robin Johansson:
Är det några som har lust att köra Firefight, är rätt sugen på det men det finns ju ingen matchmaking så man får ju ut o leta på egen hand!


elr så väntar du en månad och skaffar reach, så är det bara att tuta å köra
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!