LIVE
HQ
logo hd live | No Rest for the Wicked
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Svenska
      nyaste
      Atrás

      Halo

      Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

      Halo: Officiella tråden


      Ibland känns det som att jag är den enda 360 ägaren som inte har Halo 3..
      Borde jag skaffa?? Troligtvis...
      Detta är min signatur i forumet. Like it or not!
      • 0
      Citerar oejl:
      Jag skulle också vilja ha en halo 3 tävling: oejl heter jag på gr och på live Så kul det skulle vara att ha en halo 3 tävling! Jag skulle vilja vara med i såna fall!

      Tillagt 2008-02-22 13:12:
      Ja skriv in mig för tusan!!

      Vill du vara med så får du kopiera listan och skriva till ditt namn
      • 0
      Citerar Hampuzz:
      Ibland känns det som att jag är den enda 360 ägaren som inte har Halo 3..
      Borde jag skaffa?? Troligtvis...


      Så klart att du borde skaffa. Det är som att äga Nes utan super mario.
      The fuzz is here!
      • 0
      Citerar gameplayer:
      Citerar Hampuzz:
      Ibland känns det som att jag är den enda 360 ägaren som inte har Halo 3..
      Borde jag skaffa?? Troligtvis...


      Så klart att du borde skaffa. Det är som att äga Nes utan super mario.


      Ja eller som en skola utan elever
      Fast det är ju skönt
      • 0
      Citerar gameplayer:
      Visst jag förstår att dom är väldigt upptagna, speciellt nu under GDC. Men som sagt dom behöver inte göra detta nu, dom kan göra det inom en snar framtid. Gameplayer.se gjorde det riktigt smidigt, hela tävlingen tog inte mer än 3 timmar.
      Kan inte dom ens ge oss max 3 timmar av sin tid?


      Tror inte dem är så insatta i tävlings halo3. För om dem inte spelar med MLG regler som alla seriösa tävlingsspelare spelar så blir detta ännu en noobtävling med obalanserade spelsätt. Det är dock bra på ett sätt för då kommer ingen dem svenska tävlingsspelarma som redan finns att vara med och det blir en jämnare nivå över tävlingen.
      Fragtales montage nästa fredag!
      • 0
      Citerar Bangia:
      DunderKlumpen
      gameplayer
      John-117
      Powergrace
      ML_916
      Baxter
      -RadiuZ-
      Geccod
      tommiesantala
      nook_
      RobbaSBK
      Skuggan
      Sirjohnnyking
      Penn
      Geten
      Ziikan
      metroid_prime
      Th3 End
      Thydrex
      Bangia
      ''All those moments will be lost in time, like tears in rain."
      • 0
      Citerar Geten:
      Tror inte dem är så insatta i tävlings halo3. För om dem inte spelar med MLG regler som alla seriösa tävlingsspelare spelar så blir detta ännu en noobtävling med obalanserade spelsätt. Det är dock bra på ett sätt för då kommer ingen dem svenska tävlingsspelarma som redan finns att vara med och det blir en jämnare nivå över tävlingen.


      Var det ett skämt eller?
      Det här är inte VM och jag tror inte ens att det finns 3 pers här inne på GR som ens skulle vilja spela MLG.

      Och när jag säger att jag vill spela Halo 3 så menar jag Halo 3. Jag menar inte Halo 3 minus Bubble Shield, minus Camo, minus overshield, minus alla vapen på banan, minus radar.
      The fuzz is here!
      • 0
      Citerar gameplayer:
      Kan inte dom ens ge oss max 3 timmar av sin tid?


      Det krävs rejält mycket mer tid än 3 timmar att planera allt och förbereda tävlingen, speciellt om det ska vara priser involverade.
      Do you have any good old ham?
      • 0
      Citerar tommiesantala:
      Vikke 94
      DunderKlumpen
      gameplayer
      John-117
      Powergrace
      ML_916
      Baxter
      -RadiuZ-
      Geccod
      tommiesantala
      nook_
      Eliobiwan

      RobbaSBK
      Skuggan
      Sirjohnnyking
      Penn
      Geten
      Ziikan
      metroid_prime
      Th3 End
      Thydrex
      in your rearview mirror is the motherfucking law
      • 0
      Citerar gameplayer:
      Citerar Geten:Tror inte dem är så insatta i tävlings halo3. För om dem inte spelar med MLG regler som alla seriösa tävlingsspelare spelar så blir detta ännu en noobtävling med obalanserade spelsätt. Det är dock bra på ett sätt för då kommer ingen dem svenska tävlingsspelarma som redan finns att vara med och det blir en jämnare nivå över tävlingen.

      Var det ett skämt eller?
      Det här är inte VM och jag tror inte ens att det finns 3 pers här inne på GR som ens skulle vilja spela MLG.

      Och när jag säger att jag vill spela Halo 3 så menar jag Halo 3. Jag menar inte Halo 3 minus Bubble Shield, minus Camo, minus overshield, minus alla vapen på banan, minus radar.


      Alla tävlingar som man vill ha balanserade kör man MLG på och inte nåt VM som du verkar tro. Dem på bungie vet inte vad balanserat tävlingsspelande är eftersom dem inte kör på samma nivå likaså du också tydligen. Eftersom ni inte märker någon skillnad så kanske ni ska spela spelsättet som är framtaget av dem som inte kan spela spelet.

      Citerar -RadiuZ-:
      Citerar gameplayer:Kan inte dom ens ge oss max 3 timmar av sin tid?

      Det krävs rejält mycket mer tid än 3 timmar att planera allt och förbereda tävlingen, speciellt om det ska vara priser involverade.

      Någon som har lite vett iaf. Det är mkt förarbete inför en tävling.
      Fragtales montage nästa fredag!
      • 0
      Jaså? Ska ni ha en turnering. Jag är gärna med om jag får.
      • 0
      Citerar Geten:
      Alla tävlingar som man vill ha balanserade kör man MLG på och inte nåt VM som du verkar tro. Dem på bungie vet inte vad balanserat tävlingsspelande är eftersom dem inte kör på samma nivå likaså du också tydligen. Eftersom ni inte märker någon skillnad så kanske ni ska spela spelsättet som är framtaget av dem som inte kan spela spelet.


      Hahaha okej låt mig förklara det för dig på det här viset då:

      Om du vill spela Guardian med bara BR och Sniper på banan så får du jätte gärna göra det men som jag redan skrivit så finns det säkert inte ens 3 personer här på GR som vill göra det.



      Citerar -RadiuZ-:
      Det krävs rejält mycket mer tid än 3 timmar att planera allt och förbereda tävlingen, speciellt om det ska vara priser involverade.


      Jo det var just därför som jag tänkte att vi i den här tråden kan förbereda allt. Att alla som vill vara med skriver upp sig på den listan osv. Det ända som dom skulle behöva göra är att hosta matcherna. Men på det brevet så lät det som att dom inte hade tid med det och det kan inte ta mer än 3 tim.
      The fuzz is here!
      • 0
      Jag kan ge förslag på en tävling iaf även om jag inte har tid att hålla i den.

      Eftersom mäki tyckte man kunde utse den bäste Master chief så är det alltså FFA eller 1v1 som det gäller och inte team. Det lättaste med minst problem är att göra en FFA tunering eftersom det blir färre matcher att lämna in resultat från.
      Man delar helt enkelt upp dem anmälda i grupper på 6-8 beroende på hur många som anmäler sig. Dem två första i varje grupp kan gå vidare till finalen. Det var ungefär 21 personer som anmält sig vilket motsvarar tre grupper med 7 i varje med en final med 6 personer.

      Jag anser att matcherna borde spelas på en remake av The Pit som man oftast spelar FFA på. Då har dem delat av banan till bara halva. Man spawnar med battle riffle och det finns en sniper i mitten med 4 skott som spawnar oftare än vanligt. Det finns även mauler och pistol på banan. Man skadar 110% och springer även med 110%.

      På denna bana och spelsätt så vinner man inte om man råkar få tag i Shotgun på något powerställe. Det är balanserat och roligt att spela. Detta är iaf mitt förslag till tävling.

      För er som vill titta runt och kanske prova spela det innan ni säger att det suger kan ladda ner spelsättet och banan här.

      http://www.bungie.net/stats/Halo3/FileShare.aspx?gamertag=EnVy
      %20Skog


      Banan finns här under namnet "Skogs Pitt v2.1". Nu har jag inte lagt upp FFA reglerna på min fileshare men jag gör det som fort jag får ett tillfälle. Grunden är iaf att man springer med 110%, skadar 110% och att man startar med Battle riffle. När jag lagt upp dem så ligger dem på denna länk

      http://www.bungie.net/stats/Halo3/FileShare.aspx?gamertag=ViVi
      %20Geten
      Fragtales montage nästa fredag!
      • 0
      Måste man ha Xbox live för att spela online.
      • 0
      • Missing Avatar
      • Pulp
      Citerar metroid_prime:
      Måste man ha Xbox live för att spela online.

      Ja
      If you want knowledge, go get yourself a scientist - Ich bin ein pöjkspoling!
      • 0
      Citerar Pulp:
      Citerar metroid_prime:Måste man ha Xbox live för att spela online.
      Ja


      Jag menar Guld.
      • 0
      Har Hayabusa-hjälmen nu!

      EDIT: Ghost Town-banan ser riktigt cool ut!
      • 0
      Citerar metroid_prime:
      Måste man ha Xbox live för att spela online.


      Xbox Live Gold, ja.

      Om vi ska ha en turnering så borde den helt klart vara FFA för att göra det så jämt så möjligt. Kanske lite melodifestival-aktigt där ettan i varje grupp går vidare till final, medan tvåan och trean går vidare till en "andra chans". Hur många grupper vi har får vi komma överens om, men kanske 4 st om vi är ca 20 personer, eller 5 grupper om fler vill vara med. Vi kan ju finjustera detaljerna.

      Detta är bara mitt förslag. Vilken bana och regler vi kör med har jag ingen aning om, men Getens förslag är en bra start tycker jag=)
      Do you have any good old ham?
      • 0
      När skulle detta hållas då?
      Annars är jag helt och hållet på
      • 0
      Det blir ju ngn fre-lör kväll, vid 8 tiden! skulle jag tro.
      This game is supposed to cald timeshift, more like timeshit
      • 0
      Citerar Eliobiwan:
      Citerar tommiesantala:Vikke 94
      DunderKlumpen
      gameplayer
      John-117
      Powergrace
      ML_916
      Baxter
      -RadiuZ-
      Geccod
      tommiesantala
      nook_
      Eliobiwan

      RobbaSBK
      Skuggan
      Sirjohnnyking
      Penn
      Geten
      Ziikan
      metroid_prime
      Th3 End
      Thydrex

      Maxtor1992

      Tillagt 2008-02-22 21:25:
      Säg till om ni ska spela någon kväll! För jag är med i ur och skur!
      • 0
      Jag kanske kan vara med i turneringen, förresten.


      Citerar ..:
      Vikke 94
      DunderKlumpen
      gameplayer
      John-117
      Powergrace
      ML_916
      Baxter
      -RadiuZ-
      Geccod
      tommiesantala
      nook_
      Eliobiwan

      RobbaSBK
      Skuggan
      Sirjohnnyking
      Penn
      Geten
      Ziikan
      metroid_prime
      Th3 End
      Thydrex
      Challe
      • 0
      Citerar Challe:
      Ghost Town-banan ser riktigt cool ut!


      Håller med
      Free Agent
      • 0
      Jag undrar hur man gör olika spelsätt och sånt. Typ att man kan fixa så att man springer snabbare och sånt. Är det på forge man gör det, och i så fall vart?
      KiNG
      • 0

      För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!