Svenska
nyaste
Atrás

Tekken

Diskutera allt som handlar om Tekken: spelen. sponsrat av Namco

Den Officiella TEKKEN 6 Tråden


Haha kör på easy bara för att klara skiten och få achievements

Att det kan vara så svårt även på easy är riktigt märkligt.
You shall all be in my retro hands! I'll give you a cookie for free.
  • 0
Citerar NaturalLifeCrusher:
Haha kör på easy bara för att klara skiten och få achievements

Att det kan vara så svårt även på easy är riktigt märkligt.


Easy? Jag får bara välja mellan medium och hard, vill klara det jävla tåget
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Logos:
Citerar radizero:Amen. Kör på hard, och tar inte den banan p.g.a. min partner ramlar ner från banan från början (ALLTID) och nightmare train där det rinner demoner

Jo, medhjälparen ramlar alltid ner, vilket är sjukt irriterande. Det är inte sällan som jag själv också gör det, vilket är om möjligt ännu mer irriterande. Det hela känns bara som usel bandesign. Jag menar, det är ju ett räcke där! Då ska man inte kunna ramla ner. Tror Namco bara har varit väldigt slarviga och/eller lata.

Jag kör på Very Hard (näst svåraste). Tror jag ska byta till hard eller medium för att klara av skiten.


No offence, men jag har ramlat ner en gång på bruce banan och Alisa med, allt handlar om att tänka sig lite för..

Och du kör på "Normal" finns bara "Normal" och "Hard" på SC Mode.
Hard får du välja efter du besegrat sista bossen i SC Mode.
Let's Make it Happen
  • 0
Citerar Crimson4649:
No offence, men jag har ramlat ner en gång på bruce banan och Alisa med, allt handlar om att tänka sig lite för..


Spelskaparna lurar ändå spelaren i och med att det är ett räcke som ser ut att skydda från att ramla ner. Och, av mina erfarenheter att döma, behöver man inte vara särskilt nära när man gör en combo av något slag för att trilla ner. Aja, spelar ingen större roll. SC i sin helhet är bland det sämsta skit jag sett i ett spel.

Citerar Crimson4649:
Och du kör på "Normal" finns bara "Normal" och "Hard" på SC Mode.
Hard får du välja efter du besegrat sista bossen i SC Mode.


Aha, okej. Har ställt in på "Very Hard" under Game Options i huvudmenyn. Trodde det påverkade SC också.
  • 0
Ahem, jag frågar igen, dem saker man köper till karaktärerna i Tekken, kommer dem synas i Scenario Campaign's filmscener?

Exempel, jag har gett Lars en keps och färgat om hans kläder, kommer dessa ändringar finnas i cutscenes?
Life experience is an important ingredient. Curiosity. Nerves. Dare to make a fool of itself, be naked. Constantly exposing themselves to danger and artistic: Never say now I'm ready.
  • 0
Varför provar du bara inte?
  • 0
Citerar Logos:
Varför provar du bara inte?



Well, duh, jag har ju inte spelet än.
Life experience is an important ingredient. Curiosity. Nerves. Dare to make a fool of itself, be naked. Constantly exposing themselves to danger and artistic: Never say now I'm ready.
  • 0
Läste brevet om att Lars hade ett ganska lamt namn. Men har för mig att jag läste en interjuv med Tekken 6 skaparen (minns inte hans namn) och dom hade ringt till svenska ambassaden och frågat efter ett coolt svenskt namn. Antar att någon på ambassaden hetat Lars... Jag hade iallafall sagt mitt namn
Sleep well, my brother. Sleep well, my sister. But please, do not sleep with my sister. Leave my sister out of it, alright? Leave my sister alone. Don't touch her!
  • 0
Citerar luddeking:
Well, duh, jag har ju inte spelet än.


Ja, då är det ju inte så lätt.

Jag vet inte, har inte testat eftersom jag inte har spelat som Lars något.
  • 0
Citerar Logos:
Citerar luddeking:
Well, duh, jag har ju inte spelet än.


Ja, då är det ju inte så lätt.

Jag vet inte, har inte testat eftersom jag inte har spelat som Lars något.


Hmm, får väl hoppas att Crimson vet något. För, det skulle ju vara häftigt att få Lars att se mer normal ut i scenerna.

Scenario Campaign ser faktiskt inte så pjåkigt ut, ser roligare ut än Tekken Force i Tekken 4.
Life experience is an important ingredient. Curiosity. Nerves. Dare to make a fool of itself, be naked. Constantly exposing themselves to danger and artistic: Never say now I'm ready.
  • 0
Citerar luddeking:
Scenario Campaign ser faktiskt inte så pjåkigt ut


Hemsk kontroll, ointressant historia, enformigt och fullt av irritationsmoment. Tekken Force i Tekken 3 ska det vara.
  • 0
Citerar luddeking:
Hmm, får väl hoppas att Crimson

var bara första gången jag testade SC mode jag körde med Lars. och om jag inte minns fel så såg man inte det man customizade han med i mellansekvenserna.

Sen så är jag en av dom som tycker SC mode är kul
Kontrollerna kändes lite stela i början och spelet har en tendens till att visa dåliga vinklar ganska ofta, men utöver detta tycker jag det är mycket roligare än de vanliga tekken force spelen som varit innan.
Dels nu kan man låsa upp saker via SC mode som man inte kan köpa normalt sett, samt tjänar massor av guld i det och får gratis items.
Även själva RPG stuket är redigt kul. att hitta bättre items och att equipa dom för antingen mer skada eller för att hitta bättre saker osv.. det ger det många speltimmar enligt mig.
Men sen är jag en sådandär hopplös item grinder som bara älska att försöka skaffa bäst saker hela tiden

Detta ger mig lite mer att göra med tills det dom patchat Online (Ja dom håller tydligen på med detta)

//Crimson4649
Let's Make it Happen
  • 0
Citerar Crimson4649:
Sen så är jag en av dom som tycker SC mode är kul


tycker också det är kul, bättre en tekken force.

kläder man köper för Gold, dom ger ingen effekt va? Som allt man hittar i SC
Sleep well, my brother. Sleep well, my sister. But please, do not sleep with my sister. Leave my sister out of it, alright? Leave my sister alone. Don't touch her!
  • 0
Citerar BoNne123:
Citerar Crimson4649 en så är jag en av dom som tycker SC mode är kul

tycker också det är kul, bättre en tekken force.

kläder man köper för Gold, dom ger ingen effekt va? Som allt man hittar i SC


Nä. bara det du hittar har attributer.
Let's Make it Happen
  • 0
Shiet vad grym du är på Tekken Crimson. Fick storstryk ju hahaha.
Playstation Network ID: Radis-M
  • 0
Citerar Siegfried:
Citerar NaturalLifeCrusher:Haha kör på easy bara för att klara skiten och få achievements

Att det kan vara så svårt även på easy är riktigt märkligt.

Easy? Jag får bara välja mellan medium och hard, vill klara det jävla tåget

Jag har RROD så jag har glömt en del från spelet hahaha

Trevligt spel som dem andra i samma serie i arcade battle tycker jag.
You shall all be in my retro hands! I'll give you a cookie for free.
  • 0
vänta bara till nightmare train den hemliga ön när man kör på hard...det är svårt...bara 4 thropies kvar nu....nancy, clear scenario, döda 2000 snubbar i SC, 30 matcher online, och ja platinum då blir det 5 kvar
All gave some, some gave all
  • 0
Kommer det komma en patch på delayen på Tekken 6s online?
No cloud, no squall shall hinder us!
  • 0
Levlar man när man kör campain? Hur uppgraderar man roboten? Är det bara att costomisa? Man ändrar ju bara kläder så man kan ju inte se om det är bättre.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Jag slutar aldrig förvånas över hur kasst SC är. Jag är på banan där man möter Jin Kazama nu, efter att ha dödat Azazel. Har varit obehagligt nära från att slänga handkontrollen i närmaste vägg ett flertal gånger. Jag börjar alltid med att slå sönder lådorna med kycklingar i, då slipper man slå sönder dem mitt i stridens hetta. Men när jag sedan har lite hälsa och försöker ta mig till den där förbannade kycklingen på andra sidan banan så kan jag bara väldigt långsamt GÅ framåt. Håller jag in L1 så kan jag röra mig fritt, men man kan inte springa. Jin kommer alltid ikapp och dödar en. Fyfan. Varför ha kycklingar där om det ändå är omöjligt att ta sig dit när striden väl ha börjat? Man börjar ju ändå med full hälsa, så det finns ju inget annat alternativ än att spara dem. Känns som Namco uteslöt på tok för många expert- och användartester innan de beslöt sig för att spelet är i färdigt skick. Och fienderna med automatvapen hör nog till de mest frustrerande fanskapen jag stött på i ett spel.

Och nu tänker ni; "Men ge fan i SC då när du bara klagar över det". Nej, absolut inte. Det är enda stället i spelet där man kan tjäna pengar någorlunda snabbt och låsa upp items gratis. Dessutom vill man ha trophies, så man är i princip tvingad till att spela skiten.

Fast i övrigt är såklart Tekken 6 ett underbart spel. Gameplayen i övrigt, alltså VS Mode, Online Mode, Survival etc, är klockren. Men SC kan jag tyvärr inte se som något annat än ett enda stort irritationsmoment. Försöker verkligen gilla det, försöker intala mig om att det är bra. Men det går inte.
  • 0
Citerar Siegfried:
Levlar man när man kör campain? Hur uppgraderar man roboten? Är det bara att costomisa? Man ändrar ju bara kläder så man kan ju inte se om det är bättre.

Nej du lvlar inte. Alisa lvlar av sig själv då och då medans du går vidare i storyn. Du ser ju stats på alla kläder du plockat upp och får en lista över din totala effekt på höger sida.

Citerar Logos:
Det är enda stället i spelet där man kan tjäna pengar någorlunda snabbt och låsa upp items gratis. Dessutom vill man ha trophies, så man är i princip tvingad till att spela skiten.

Enda anledningen till att jag lirar det också. Men tror inte jag kommit speciellt långt (även om jag spelat en mindre evighet) så det har inte blivit svårt ännu.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
En till sak, går SC på tid?
Life experience is an important ingredient. Curiosity. Nerves. Dare to make a fool of itself, be naked. Constantly exposing themselves to danger and artistic: Never say now I'm ready.
  • 0
Citerar luddeking:
En till sak, går SC på tid?

Varje enskild bana går på tid. Men hitils har jag inte varit nära att få slut på tid.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Citerar Logos:
Jag slutar aldrig förvånas över hur kasst SC är. Jag är på banan där etc etc


Haha förlåt Logos, men jag pissar på mig av skratt. xD
Förstår vad du går igenom haha, så jvla mycket. Fattar inte vf man inte kan springa, Jin dashar ju ffs in i en. Sen så det där du snacka om med en bana där man ramlar ner även om det finns ett räcke... HAHAHAHA ASG! Min partner ramlar HELA JVLA TIDEN! haha

Fast tycker ändå att SC är lite småskoj. Önska bara att man kunde köra co-op offline med kompis .


EDIT -
Ahh, så en Patch är på G. Skönt. Hoppas att det stabiliserar saker och ting (nätverks vist)
Playstation Network ID: Radis-M
  • 0
Logos: Du får mig att skratta =D
iPwn
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!