Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Grand Theft Auto V


25 timmar om man enbart gör uppdragen. Spelade i över hundra timmar innan jag var klar med storyn i Grand Theft Auto IV.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
25 timmar om man enbart gör uppdragen. Spelade i över hundra timmar innan jag var klar med storyn i Grand Theft Auto IV.


Jag och min kompis körde race om vem som kunde klara storyn först (med lite lek såklart) i GTA IV
Jag vann med en halvtimme
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Sideshow95:
25 timmar om man enbart gör uppdragen. Spelade i över hundra timmar innan jag var klar med storyn i Grand Theft Auto IV.


Och missminner jag mig inte helt ligger väl Red Dead Redemptions story på ungefär 20 timmar? Om sådant är fallet ser jag inga anledningar till att oroas.


Citerar Humanisten:
Jag vann med en halvtimme


Det tog mig ett tag att förstå att halvtimmen gällde marginalen med vilken du vann.
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar cawialm:
Och missminner jag mig inte helt ligger väl Red Dead Redemptions story på ungefär 20 timmar? Om sådant är fallet ser jag inga anledningar till att oroas.


Bättre story i RDR med ett riktigt kanon slut. Slutet på GTA IV kommer jag knappt ihåg men det var väl ett litet antiklimax.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Humanisten:
Jag och min kompis körde race om vem som kunde klara storyn först (med lite lek såklart) i GTA IV
Jag vann med en halvtimme


Var det vid första genomspelningen?

Citerar cawialm:
Och missminner jag mig inte helt ligger väl Red Dead Redemptions story på ungefär 20 timmar? Om sådant är fallet ser jag inga anledningar till att oroas.


Precis, och med tanke på hur sjukt stort spelet verkar vara så lär det inte bli något problem.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Var det vid första genomspelningen?


Japp. Det var först inte meningen att vi skulle tävla, men vi började spela samtidigt så det bara blev så

Citerar cawialm:
Det tog mig ett tag att förstå att halvtimmen gällde marginalen med vilken du vann.


Pff, absolut inte. Jag har mad skills och klarade allt på 30 minuter
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Phip:
Bättre story i RDR med ett riktigt kanon slut. Slutet på GTA IV kommer jag knappt ihåg men det var väl ett litet antiklimax.


Mja, det är inget jag skulle minnas om jag inte ganska nyligen hade spelat igenom det. Nog var RDRs story bättre alltid.

Citerar Sideshow95:
Precis, och med tanke på hur sjukt stort spelet verkar vara så lär det inte bli något problem.


Precis vad jag funderar över. När Red Dead erbjöd så mycket som lockade utanför de vanliga uppdragen var det svårt att avsluta dess story på under femtio timmar, men vid första genomspelningen av GTA IV klockade jag 35.
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Citerar Humanisten:
Japp. Det var först inte meningen att vi skulle tävla, men vi började spela samtidigt så det bara blev så


Det hade jag aldrig klarat av, inte första genomspelningen iallafall. Hade förmodligen förstört spelupplevelsen för mig själv genom att bara stressa igenom det för att slippa förlora.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Det hade jag aldrig klarat av, inte första genomspelningen iallafall. Hade förmodligen förstört spelupplevelsen för mig själv genom att bara stressa igenom det för att slippa förlora.


Det förstörde inte mycket för mig faktiskt. Var mest intresserad av storyn då den var annorlunda jämfört med tidigare spel. Ville bara plöja igenom allt och lekte lite fram och tillbaka mellan uppdragen och safe houses.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Sideshow95:
Hade förmodligen förstört spelupplevelsen för mig själv genom att bara stressa igenom det för att slippa förlora


Vinna något litet och förlora något mycket, mycket större.
Eller vad säger du, Humanisten?
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Citerar cawialm:
Precis vad jag funderar över. När Red Dead erbjöd så mycket som lockade utanför de vanliga uppdragen var det svårt att avsluta dess story på under femtio timmar, men vid första genomspelningen av GTA IV klockade jag 35.


För mig var det faktiskt tvärt om, hade mer än dubbelt så mycket speltid på GTA IV än vad jag hade på Red Dead, trots att RD var så mycket mer innehållsrikt. Konstigt nog. Är dock ganska säker på att jag kommer spendera betydligt mer tid på GTA V.

Citerar Humanisten:
Det förstörde inte mycket för mig faktiskt. Var mest intresserad av storyn då den var annorlunda jämfört med tidigare spel. Ville bara plöja igenom allt och lekte lite fram och tillbaka mellan uppdragen och safe houses.


Tja, om man klarar av det så. Tror säkert jag spelade i fem timmar innan jag ens påbörjade storyn. Åkte bara runt och tittade på saker. Det var mitt första spel i den nuvarande konsolgenerationen, så jag var väldigt imponerad av grafiken.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Tja, om man klarar av det så.


I'm pro
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Crunt:
Angående radiostationer så hoppas jag på en Independence FM som det finns i PC-versionen av GTA IV. Då tänker jag denna radiostation till den (förhoppningsvis) kommande PC-versionen. Att få spela sin egna musik är guld i fyran, tycker jag.

Glida omkring i Liberty City och lyssna på Parkway Drive är grymt.


Har inte hittat hur jag får det att fungera (i Steam-versionen).
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar Crunt:
Angående radiostationer så hoppas jag på en Independence FM som det finns i PC-versionen av GTA IV. Då tänker jag denna radiostation till den (förhoppningsvis) kommande PC-versionen. Att få spela sin egna musik är guld i fyran, tycker jag.

Glida omkring i Liberty City och lyssna på Parkway Drive är grymt.


Du väljer alltså att ignorera all den underbara dialog som kommer från de olika kanalerna? Det låter ju trist. Jag lyssnar mer på radio i GTA än IRL.
Stoffman94
  • 0
Citerar stoffman94:
Du väljer alltså att ignorera all den underbara dialog som kommer från de olika kanalerna? Det låter ju trist. Jag lyssnar mer på radio i GTA än IRL.


Jag har aldrig riktigt lyssnat på dialogerna på radiostationerna, så ja. Jag ignorerar det. Du vet redan min syn på musik så det borde inte förvåna dig att jag väljer min egna musik före den på radiostationerna. ;)

Visserligen fann jag K-rose i San Andreas som en riktigt trevlig radiokanal, både dialogerna och musiken i sig.

Jag försöker lyssna på så lite radio som är möjligt för mig IRL, därför stänger jag också gärna av radion i GTA-spelen, inte för att kanalerna och musiken är dåliga, utan för att jag inte alltid vill lyssna på radio.
  • 0
Citerar Crunt:
Visserligen fann jag K-rose i San Andreas som en riktigt trevlig radiokanal, både dialogerna och musiken i sig.


Underbar kanal.

Barefoot and pregnant again! Just like my daddy. K-Rose!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Barefoot and pregnant again! Just like my daddy. K-Rose!


Jag tänker bara på låttexten:

One step forth and two steps back.

eller:

Hey good lookin', watch'a got cookin'. osv.

när jag tänker på San Andreas. Samt att jag åker på antingen en quadbike eller en cross ute i bygden samtidigt.
  • 0
Operation gissa uppdrag

En av de första uppdragen med Michael tror jag handlar om att han befinner sig hos sin psykolog för att får hjälp med sin söndertrasade familjerelation, han får då rådet att komma ut ur huset och träffa nya vänner och Michael träffar och bygger en vänskap med Franklin.
Om apan själv får bestämma!
  • 0
Citerar MatApan:
Operation gissa uppdrag

En av de första uppdragen med Michael tror jag handlar om att han befinner sig hos sin psykolog för att får hjälp med sin söndertrasade familjerelation, han får då rådet att komma ut ur huset och träffa nya vänner och Michael träffar och bygger en vänskap med Franklin.


Det låter mycket rimligt tycker jag, du verkar ha en bra gissning, gissa lite till (kan va intressant hur rätt du i slutändan hade)
adda mig på PSN: Luca1988
  • 0
Citerar Luca_:
Det låter mycket rimligt tycker jag, du verkar ha en bra gissning, gissa lite till (kan va intressant hur rätt du i slutändan hade)


Tack!
Det är väldigt underhållande att förlora sig i fantasins värld när man sett senaste trailern...
Så mycket möjligheter och man vet att Rockstar inte besviker när det gäller handlingen.

Michaels psykolog dök upp flera gånger i trailern och jag tror garanterat att åtminstånde något uppdrag kommer att kretsa utifrån honom.

Jag håller även med spekulationerna om att det verkar så att vi kommer få se ett annat typ av mål än bara tjäna ihop så mycket pengar som möjligt.

Jag tror att det alla karaktärerna har gemensamt är det att de vill ha någonting, men söker som sagt något annat än bara pengar... och jag tror det som kryddar handlingen är det att de söker olika saker... Michael kanske blir utpressad av CIA som försöker avslöja hans vittnesskydd, Michael vet om det och har därför redan sökt upp Treavor... Franklin kanske förlorat nära och kära genom att leva som kriminell i "ghettot" och blir erbjuden av Michael att jobba med honom och därigenom ha möjlighet att få ett bättre liv.


En osvarad fråga är däremot varför verkar Treavor ogillla Franklin...?
Om apan själv får bestämma!
  • 0
Citerar MatApan:
Michaels psykolog dök upp flera gånger i trailern och jag tror garanterat att åtminstånde något uppdrag kommer att kretsa utifrån honom.


Mycket av Michaels story verkar kretsa väldigt mycket kring hela överklass LA livsstilen så att en del av hans story kommer in på överbetalda psykologer känns väldigt naturligt på sätt och vis. Läkare som i dessa sammanhang oftast har skumma behov har nästan blivit en kliché.
  • 0
Tänkte på en sak. (Kanske har tagits upp förut, orkar inte leta). Tror ni att någon av karaktärerna kommer vara lite mer "huvudkaraktär"? Känns lite som att Michael kommer ha den rollen.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Tänkte på en sak. (Kanske har tagits upp förut, orkar inte leta). Tror ni att någon av karaktärerna kommer vara lite mer "huvudkaraktär"? Känns lite som att Michael kommer ha den rollen.


Möjligen att man börjar med en och sedan introducerar dom andra genom honom men jag tror inte att storyn kommer att kretsa kring en särskild karaktär. Hela PR kampanjen skvallrar väl nästan det tycker jag, jag hoppas dock att det verkligen ges utrymme åt spelarens val och att man själv nästan får bestämma vem som ska komma i fokus.
  • 0
Ni som längtar efter gta v kan, spela gta iv på pc med icenhancer och hd texturer då jävlar har inte gta v inte en chans. Med moddarna är spelet bland det snyggaste på marknaden idag. Fixade det själv igår och jag är överlycklig gta iv känns som ett helt nytt spel
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!