Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Grand Theft Auto V


Citerar Humanisten:
Citerar Chuckyflash ock. Fortfarande lite tveksam kring bilfysiken.

tycker den ser okej ut. Verkar fortfarande möjligt att sladda, göra J-svängar och liknande precis som förr, bara att man verkar ha mer grepp till marken och kan sick-sacka lättare utan att förlora kontrollen.

Förhoppningsvis är det "the best of both worlds".


Bilfysiken var ju magisk i GTA IV. Så vi får se.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Bilfysiken var ju magisk i GTA IV. Så vi får se.


Jag älskade den. För det mesta. Vissa bilar kändes inte i närheten lika lättkörda som de borde vara IRL. Blista Compact, Ruiner och så vidare var amazing att köra, men för varje awesome fordon fanns det en som var nästan distraherande tung.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Chuckyflash:Bilfysiken var ju magisk i GTA IV. Så vi får se.

Jag älskade den. För det mesta. Vissa bilar kändes inte i närheten lika lättkörda som de borde vara IRL. Blista Compact, Ruiner och så vidare var amazing att köra, men för varje awesome fordon fanns det en som var nästan distraherande tung.


Älskade dock tyngden, och känslan av vridmoment i vissa. Hur man kunde slänga typ en Staillion i en kurva, och drifta igenom bara med gasen. Bästa bilfysiken någonsin i ett spel som inte är ett bilspel.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Älskade dock tyngden, och känslan av vridmoment i vissa. Hur man kunde slänga typ en Staillion i en kurva, och drifta igenom bara med gasen. Bästa bilfysiken någonsin i ett spel som inte är ett bilspel.


Absolut. Det är sjukt hur få spel som verkar ha någon vettig bilfysik.

jag tror helt enkelt att det var lite fästet och fjädringen som bara behövts finjusteras så hade det varit perfekt cross the board.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Absolut. Det är sjukt hur få spel som verkar ha någon vettig bilfysik.

jag tror helt enkelt att det var lite fästet och fjädringen som bara behövts finjusteras så hade det varit perfekt cross the board.


Jepp. Men vi får se. Nu är det inte långt bort.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Hehe, jag litar hellre någon på IGN än någon random som inte kan stava till "en".

Alltså, av vad jag sett på trailrar och vad någon på IGN sagt så verkar spelet flyta på bra, åtminstone PS3-versionen. Att det är sämre grafik än förväntat skulle inte förvåna mig dock, jag föredrar bra framerate framför grafik.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
En vecka kvar
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
En vecka kvar


"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Humanisten:
En vecka kvar


  • 0
Citerar E Nigma:
Angående att det inte "ska" skilja sig mellan versionerna så stämmer det inte. Det är något Rockstar påstår, ja, men det stämmer som sagt var inte. 360-versionen har bättre bilduppdatering samt mer pixlar på skärmen, precis om det var med GTA 4.

Hur vet jag då detta, undrar ni? Jag arbetar i spelbutik och vi fick i dag in spelet på lager. Har därför haft möjlighet att testa det på båda konsolerna.

Av det jag spelat så är spelet (handlingen etc.) helt fantastiskt men jag blev riktigt besviken på två saker:

1. Grafiken som inte alls ser ut som i trailern. Det ser bättre ut än GTA 4 men inte så bra som Rockstar vill få än att tro. Måste vara uppsamplad grafik man visar i trailern för det ser inte alls ut så när man spelar. Ser ut som RDR fast i storstaden.

2. Bilfysiken. GTA 4 har bättre bilfysik.

Finns andra saker som jag inte riktigt gillar. Om det är en vanesak från GTA 4 eller inte återstår att se.

Edit: Ni behöver inte tro på mig om ni inte vill. Ni kommer dock att göra det när ni själva spelar spelet.


Bullshit säger jag bara. Du är ett obvious troll som verkar ha en förkärlek för xbox 360... Vem orkar försöka lura folk... idioti säger jag bara. Och nej jag kommer aldrig att tro dig även om det står mitt framför ögonen på mig
  • 0
Citerar simme94:
Bullshit säger jag bara. Du är ett obvious troll som verkar ha en förkärlek för xbox 360... Vem orkar försöka lura folk... idioti säger jag bara. Och nej jag kommer aldrig att tro dig även om det står mitt framför ögonen på mig


Lägg ner. Oavsett om det han berättar är sant eller ej så finns det inget i övrigt som tyder på någon "förkärlek" för någon av konsolerna. Angående sanningshalten så skvallrar ju tidigare erfarenheter, av både GTA IV och RDR, om att det han säger mycket väl kan vara sant. Det skulle förvåna mig om det inte var det till och med. Jag hoppas dock att både plattformar får så bra versioner som möjligt, för allas skull.

Jag älskade den skumpiga bilfysiken i GTA IV, men hade likt många ibland svårt att kontrollera bilarna så precist som jag hade velat under hetsiga polisjakter (även om älskade komiken det ofta ledde till), och eftersom Rockstar vill göra GTA V så lättillgängligt och tilltalande för så många människor som möjligt (tre huvudkaraktärer någon?), så tror jag mycket väl att bilfysiken justerats till att vara mer snärtig.
Tänk på mig när du hackar lök din jävel.
  • 0
Ni är verkligen idioter och är dumma i huvudet om ni tror på E Nigma. Man fattar att han trollar. Folk nuförtiden går på allt massa skit som skrivs. Tyvärr.
  • 0
Nice det känns att gå 13:15-15 på releasedagen, 8:15-11 på onsdagen och vara ledig på torsdagen.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Har hört att bilfysiken ska vara delvis lånad från midnight club.
  • 0
Hoppas innerligt att "California uber alles" finns med på Channel X (punk radiokanalen).
The horror...
  • 0
Citerar Teddycore:
http://gta5countdown.com


Helt overkligt att vi nu nästan är framme vid resans slut...eller tja, resans början
Tänk på mig när du hackar lök din jävel.
  • 0
Var förbokar man ifrån nu då? Electroworld?
  • 0
Citerar Musslan:
Var förbokar man ifrån nu då? Electroworld?


Amazon UK är billigare, om det är bästa priset du är ute efter. Bara att välja Free shipping i kassan. Annars är det bara att förboka ifrån var fan som helst.
Tänk på mig när du hackar lök din jävel.
  • 0
Längtar som tusan nu! Nattöppet på måndag också
i'll Be Back
  • 0
En vecka kvar, värt att spela igenom GTA IV?

Webhallen gör så vi har spelet nästa tisdag
Evil Is Back
  • 0
Jag är så överjävligt pepp nu! Kan knappt kontrollera mig själv!
The horror...
  • 0
Citerar HellSpawn:
En vecka kvar, värt att spela igenom GTA IV?


Jag håller på med det nu

Tillagt 2013-09-10 15:14:
Tydligen kartan som fanns i GTA V-guiden från Bradygames:
http://i.imgur.com/MDRCIle.jpg

(titta inte på den om ni inte vill veta)

En jämförelse med GTA IV:
http://i.imgur.com/USaFo0Q.jpg
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
ÅHHHHHHHHHHHHHHHHH FAAAAAN VAD GÖÖTT ATT DET INTE ÄR SÅ MÅNGA DAGAR TILLS GTA V SLÄPPS.

Fan vad NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIICE Det ska bli att köra fritt i Gta V

Och att dyka bara en sån sak.


Bra jobbat ROCKSTAR GAMES
  • 0
Citerar Ailon2013:
ÅHHHHHHHHHHHHHHHHH FAAAAAN VAD GÖÖTT ATT DET INTE ÄR SÅ MÅNGA DAGAR TILLS GTA V SLÄPPS.

Fan vad NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIICE Det ska bli att köra fritt i Gta V

Och att dyka bara en sån sak.


Bra jobbat ROCKSTAR GAMES


Vanligtvis hade jag föreslagit prygling för denna kommentaren, men jag håller med, så, eh... Ja.
To Dare is To Do
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!