Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Elder Scrolls IV: Oblivion


Måste man vara förbi en viss grad för att få bli mästartränad?
  • 0
  • Felx
  • Felx
Nej, tror inte det.. du måste uppsöka "mästertränarna"..
  • 0
Citerar cbx den store:
Måste man vara förbi en viss grad för att få bli mästartränad?


Ja. 70+ om jag inte minns fel.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Citerar Livlig:
Citerar cbx den store:
Måste man vara förbi en viss grad för att få bli mästartränad?


Ja. 70+ om jag inte minns fel.


På level 75 är det du får mästartitel på din skill.
I am Error
  • 0
  • Felx
  • Felx
Nej, jag blev mästertränade i lvl 26.. du ska leta upp tränarna och göra quests för dom..
  • 0
Citerar Felx:
Nej, jag blev mästertränade i lvl 26..

David menade att när en viss skill är 75+ så kan du bara träna hos "mästare".
  • 0
MÖJLIG SPOILER

Jag har ett problem: Jag håller nu på med The Dark Brotherhood uppdragen och har fått uppdraget att döda de tre syskonen och deras mamma, precis efter att man träffat "ledaren" i slottet. Men när jag ska döda tjejen så blir jag efterlyst med en bounty på 6 000 mynt och måste sitta i fängelset och då bli av med en massa skills. Ska man döda henne på något specielt sätt? För jag vill inte åka in i fängelset. Hon är just nu inne på "The Three Sisters in", ensam i ett rum och jag hinner döda henne innan hon säger något men det hjälper inte.
  • 0
I så fall så är det någon som märker när du dödar henne. Du måste hinna slå ihjäl henne på ett slag. Annars om du får bounty men vakterna inte jagar dig så kan du betala en tjej från Thieves guild i Bravil så blir du av med den.
  • 0
Citerar Viktor:
I så fall så är det någon som märker när du dödar henne. Du måste hinna slå ihjäl henne på ett slag. Annars om du får bounty men vakterna inte jagar dig så kan du betala en tjej från Thieves guild i Bravil så blir du av med den.


Jag hittade ingen annan lösning än att "killa" henne. Men det blir bara den gången inga fler.

Men nu har jag ytterligare ett problem: När jag får recommendations av folk i Mages guild så ska man leta reda på en snubbe som försvunnit i en grotta (Erthir, nånting) Väl där inne ska man döda alla zombies innan han följer med hem men nu har jag gjort det men han följer fortfarande inte med. Han säger att det inte är säkert och att han inte går någonstans förens alla zombies är döda..
  • 0
Citerar cbx den store:
MÖJLIG SPOILER

Jag har ett problem: Jag håller nu på med The Dark Brotherhood uppdragen och har fått uppdraget att döda de tre syskonen och deras mamma, precis efter att man träffat "ledaren" i slottet. Men när jag ska döda tjejen så blir jag efterlyst med en bounty på 6 000 mynt och måste sitta i fängelset och då bli av med en massa skills. Ska man döda henne på något specielt sätt? För jag vill inte åka in i fängelset. Hon är just nu inne på "The Three Sisters in", ensam i ett rum och jag hinner döda henne innan hon säger något men det hjälper inte.


Klarar du av det sista uppdraget i Thieves Guild får du en mössa som gör så att vakterna automatiskt attackerar dig. Dödar du tjejen med mössan på hamnar bountyt på "mössan". Tar du av mössan efter att du har dödat henne får du ingen bounty på dig. Se bara till att du säger emot vakterna.

Annars kan du försöka hitta/göra en paralyze-gift, ett gift som paralyserar din fiende och gör så att du kan lägga till en heldel slag.
Skolbetyg är som att bedöma folk efter utseendet.
  • 0
Citerar cbx den store:
MÖJLIG SPOILER

Jag har ett problem: Jag håller nu på med The Dark Brotherhood uppdragen och har fått uppdraget att döda de tre syskonen och deras mamma, precis efter att man träffat "ledaren" i slottet. Men när jag ska döda tjejen så blir jag efterlyst med en bounty på 6 000 mynt och måste sitta i fängelset och då bli av med en massa skills. Ska man döda henne på något specielt sätt? För jag vill inte åka in i fängelset. Hon är just nu inne på "The Three Sisters in", ensam i ett rum och jag hinner döda henne innan hon säger något men det hjälper inte.


Eller ge henne ett giftigt äpple när hon sitter och äter med hjälp av pick pocketing! Du kan köpa dem av den otrevliga kahjiten i The Dark Broother Hood.
  • 0
Citerar cbx den store:
Han säger att det inte är säkert och att han inte går någonstans förens alla zombies är döda..

Du har inte dödat alla zombies då. Precis när du kommer in i grottan så finns det en liten gång åt vänster som är väldigt lätt att missa.
  • 0
Citerar Swe 08:
Citerar cbx den store:MÖJLIG SPOILER

Jag har ett problem: Jag håller nu på med The Dark Brotherhood uppdragen och har fått uppdraget att döda de tre syskonen och deras mamma, precis efter att man träffat "ledaren" i slottet. Men när jag ska döda tjejen så blir jag efterlyst med en bounty på 6 000 mynt och måste sitta i fängelset och då bli av med en massa skills. Ska man döda henne på något specielt sätt? För jag vill inte åka in i fängelset. Hon är just nu inne på "The Three Sisters in", ensam i ett rum och jag hinner döda henne innan hon säger något men det hjälper inte.

Eller ge henne ett giftigt äpple när hon sitter och äter med hjälp av pick pocketing! Du kan köpa dem av den otrevliga kahjiten i The Dark Broother Hood.


Det går inte. Hon har ett oändligt mängd druvor med sig som man inte kan pickpocka. Man kan alltså inte förgifta henne med äpplet. Det enda sättet att ta bort druvorna är att ta bort det ur Construction Set i PC-Versionen.
Skolbetyg är som att bedöma folk efter utseendet.
  • 0
Citerar Viktor:
Du har inte dödat alla zombies då. Precis när du kommer in i grottan så finns det en liten gång åt vänster som är väldigt lätt att missa.


Jag har letat precis överallt 10-tals gånger förutom just där, ska se efter!
  • 0
Jag har aldrig lyckats döda någon med poisoned apple, måste man alltså plantera det på någon annan med hjälp utav pick pocketing?
Gud vad kul jag ska ha nu
Another Kind Of Hero
  • 0
jag har ett riktigt jobbigt problem just nu

när man ska hitta en ring som heter the ring of burden när man jör såna där recomendations förmages guild så går det helt perfekt tills det här hände.

när jag hoppar ner i brunnen och har fått tag på ringen så kommer jag då på att man inte röra sig när man har den på sig så jag droppade den för att kunna bära den(den där knappen som som man kan andvända för att lyfta upp lik o sånt) men när jag droppade så försvann den helt den finns inte i taket eller på bottnen ingen stans men det står ändå att den är där snälla hjälp???
and leif said "you shall like me ,you shall love me ,you shall MOTHERF***ING WORSHIP ME BECAUSE I'M LEIF.....AND I'M AWESOME!! ALL HAIL LEIF!!!!!!!
  • 0
Citerar Viktor:
Du har inte dödat alla zombies då. Precis när du kommer in i grottan så finns det en liten gång åt vänster som är väldigt lätt att missa.


Nej jag kan inte hitta den Däremot är det en gång in till vänster efter det första större rummet men jag har redan dödat zombien där inne.
  • 0
Citerar UESP.net:
There is a bug where Erthor refuses to acknowledge that the zombies are dead. This can be solved by reloading a save file from before entering the cave.


Om du spelar på PC så;
Citerar UESP.net:
you can use the console to make Erthor follow you by typing "setstage MG01Destruct 70". This makes Erthor follow you even if all the zombies are not dead yet.
  • 0
Köpte ny burk idag, klarar obbe felfritt på högsta grafik. Nu jävlar ska här moddas!!!
Victims ov a Bömbraid.
  • 0
Citerar Viktor:
Om du spelar på PC så;
Citerar UESP.net:

you can use the console to make Erthor follow you by typing "setstage MG01Destruct 70". This makes Erthor follow you even if all the zombies are not dead yet.



Tack, det hjälpte utmärkt!

Men nu har jag kört fast igen! I Anvil vill hon som ska ge mig recommendation att jag är "able-bodied", vad betyder det? Ska jag ha några speciella kläder?
  • 0
cbx den store undrade hur man klarar av uppdraget där man ska döda en hel familj, och jag orkar inte läsa igenom er allas inlägg... Sry ifall någon annan redan har svarat på det!

Om du pratar med alla dom, så ser du att du kan provocera dom tills dom attackerar dig. Och då så klarar du dig från vakterna.
Per Aspera Ad Astra
  • 0
Citerar bizarredread:
jag har ett riktigt jobbigt problem just nu

när man ska hitta en ring som heter the ring of burden när man jör såna där recomendations förmages guild så går det helt perfekt tills det här hände.

när jag hoppar ner i brunnen och har fått tag på ringen så kommer jag då på att man inte röra sig när man har den på sig så jag droppade den för att kunna bära den(den där knappen som som man kan andvända för att lyfta upp lik o sånt) men när jag droppade så försvann den helt den finns inte i taket eller på bottnen ingen stans men det står ändå att den är där snälla hjälp???



den måste finnas där någon stans bara att den ät liten
"I Am Alpha And Omega, The Beginning And The End. I Will Give Unto Him That Is Athirst Of The Fountain Of The Water Of Life Freely"
  • 0
Citerar Arthas:
Om du pratar med alla dom, så ser du att du kan provocera dom tills dom attackerar dig. Och då så klarar du dig från vakterna.


Går det verkligen? Aja jag har redan löst problemet, efter att ha skrivit ordet kill i konsolen var problemet löst.
  • 0
Citerar Arthas:
cbx den store undrade hur man klarar av uppdraget där man ska döda en hel familj, och jag orkar inte läsa igenom er allas inlägg... Sry ifall någon annan redan har svarat på det!

Om du pratar med alla dom, så ser du att du kan provocera dom tills dom attackerar dig. Och då så klarar du dig från vakterna.


Provocerar man tjejen sätter hon genast ett bounty. Hon är ju trots allt vakt och allt.
Skolbetyg är som att bedöma folk efter utseendet.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!