Gamereactor Close White
Logga in medlem

Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Tips på spel till mig och min son?

Missing Avatar
bens0n
Hej, jag skulle vilja ha lite tips på roliga och utmanande spel för 2 spelare till ps4.
Jag har en son på 7 år som lirar fortnite på ps4. Det är väldigt tråkigt att vi inte kan spela ihop så jag skulle vilja ha lite tips på spel som utmanar honom och mig. Gärna nått nytt men inte allt för dyrt rollspel för två spelare. Jag spelade både Diablo och Dungeons and Dragons när jag var liten, så gärna nått likt det men för 2 spelare till ps4?

Tacksam för svar

Patrikseve
Moderator
Patrikseve
Citerar bens0n:
Hej, jag skulle vilja ha lite tips på roliga och utmanande spel för 2 spelare till ps4.
Jag har en son på 7 år som lirar fortnite på ps4. Det är väldigt tråkigt att vi inte kan spela ihop så jag skulle vilja ha lite tips på spel som utmanar honom och mig. Gärna nått nytt men inte allt för dyrt rollspel för två spelare. Jag spelade både Diablo och Dungeons and Dragons när jag var liten, så gärna nått likt det men för 2 spelare till ps4?

Tacksam för svar

Om du gillade Diablo och Dungeons and Dragons så finns de två toppen rekomendationer för Co-op. Den ena är släppt och det är ingen annan än just Diablo 3+ expansionen med Co-op till ps4. Sen kommer också Divinity Original Sins 2 om du letar något åt säg Baldurs Gate och liknande till ps4 den 31 den här månaden (PC versionen är släppt sen länge men det kommer en definitive edition med extra innehåll som också då släpps på konsolerna). Jag upplever dock Sins 2 som ett ganska svårt spel så var beredd på det, men med tanke på att du söker något utmanande kan detta vara en sådan grej, men det går att spela Co-op och lär vara en fokuspunkt för konsolversionerna. Det är inte Dungeons and Dragons universum men ett Co-op baserat isometriskt rollspel inte olik de spelen förr, det tar runt 90-100h+ att ta sig igenom en första gång och spelet bygger mycket på att manipulera omgivningen men har röstskådespelad dialog som Diablo 3. Båda tror jag kan lämpa sig väl den ena lite enklare och den andra svårare om det är just den här typen av rollspel du söker. Det är också två exempel med Co-op.

Diablo 3: Kort video med lite gameplay
https://www.youtube.com/watch?v=314dmwER-dY

Divinity Original Sins 2 ps4 släpps den 31a augusti men här är lite co-op på PC
https://www.youtube.com/watch?v=kMHqguB7ihE

"Aerodynamically, the bumble bee shouldn't be able to fly, but the bumble bee doesn't know it so it goes on flying anyway"- Mary Kay Ash
Missing Avatar
bens0n
Tusen tack för den fina hjälpen. Du förstod precis vilka typer av spel jag söker , jag ska helt klart kika in Diablo 3. Jag tror att sins 2 kan bli aningen för svårt för honom dock.

Patrikseve
Moderator
Patrikseve
Så lite så, ja precis det kan vara riktigt svårt spel även för oss som är lite äldre och spelat en del. Tyvärr kan jag inte hitta något Dungeons and Dragons lir annat än ett MMo för ps4 vilket inte är relevant här då det inte har Co-op i den benämningen. Annars domineras ju Co-op genren ofta av skjutare och dylika. Jag spelade däremot en konsoladaption av Baldurs Gate som yngre själv på tidigare generationens konsoler det var rätt bra Co-op spel, tror att båda titlarna gick att spela co-op. Tror tyvärr inte de har portats till Ps4 vilket är synd annars hade det varit en rekommendation också tyvärr är de lastgamla så hade kanske inte varit så spännande. Dock var de i samma genre som Diablo är i och Diablo 3 med sin expansion är ett toppen spel idag efter alla patcher och nytt innehåll som medföljer i ps4 utgåvan. Det är ett bra spel och hoppas att det fungerar bra för båda om du väljer att köpa det.

"Aerodynamically, the bumble bee shouldn't be able to fly, but the bumble bee doesn't know it so it goes on flying anyway"- Mary Kay Ash

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!