Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Diablo III och Reaper Of Souls - Officiell tråd


Bara mitt Diablo som fuckar ur just nu? Får error 3003 när jag försöker logga in.
  • 0
Act II avklarad då, lvl 25 för tillfället!

Citerar oscvic:
Bara mitt Diablo som fuckar ur just nu? Får error 3003 när jag försöker logga in.


Hände mig förut när jag försökte logga in. Jag startade om klienten några gånger så fungerade det!
Smile from the streets you hold
  • 0
Vapnen för t.ex. Witch Doctors är väl mest symboliska? Och att de ger diverse stats boosts etc. Men man använder väl vapnen väldigt sällan? När manan tagit slut, kan jag tänka mig..?

Vid level 3-4 får man ju den där krukan med spindlar man kastar, om jag har items som ökar attackspeed, kastar jag då krukorna snabbare? Eller räknas krukorna som"magi" och man istället ska söka efter... ehm.. cast rate, eller vad det nu kan heta, om det nu finns..
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar ICApåse:
Vapnen för t.ex. Witch Doctors är väl mest symboliska? Och att de ger diverse stats boosts etc. Men man använder väl vapnen väldigt sällan? När manan tagit slut, kan jag tänka mig..?



All magi man använder skadar en viss % av vapnets attack. T.ex. så skadar fire bats 150% weapon damage
Smile from the streets you hold
  • 0
Lyckas inte komma in på Diablo3.com eller Battle net. Är det likadant för er andra?
  • 0
Citerar Wrench:
Ja, detsamma gäller dina artisans.


Mellan min vanliga och min hardcore delar jag inte guld.
  • 0
Citerar Aaandy:
Mellan min vanliga och min hardcore delar jag inte guld.


Harcore och softcore är separat.
  • 0
Citerar Wrench:
Harcore och softcore är separat.


Okej, så pass.
  • 0
Citerar dinskugga:
Hur är det lättare att räkna nu?

Är ju fan idiotiskt att det inte står vad man gör i skada med sina spells. Utan man får sitta och räkna ut det själv.


Alla spells har ju en relativ styrka jämfört med varandra. Om en spell gör 100% weapon damage och en annan 120% så är den andra 20% starkare, det är allt man behöver veta. Varför behöver du veta den faktiska mängden skada?
Do you have any good old ham?
  • 0
Citerar Sfunk:
Lyckas inte komma in på Diablo3.com eller Battle net. Är det likadant för er andra?


Har spelat utan problem i ett par timmar, sedan jag loggade in. Har dock ingen lust att testa relogga för att se om allt fungerar
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
jag skall vara trevlig o svara på din fråga: JA, det är så för mig med i alla fall.
  • 0
Citerar Sfunk:
Lyckas inte komma in på Diablo3.com eller Battle net. Är det likadant för er andra?


ska ge ett svar ^^

"Hoppsan! Google Chrome hittade inte diablo3.com

Hoppsan! Google Chrome hittade inte battle.net"

så blizzard har nog problem någonstans.
"When you don't do it, you'll regret it. When you do it you won't regret it"
  • 0
Har ett gäng frågor:

1. Låt oss säga att jag finner ett svärd som konverterar skada till liv, appliceras det då på min Poison Dart attack med Witch Doctor? Eller är det endast om jag skulle slå med svärdet?

2,1. Finns det något sätt att snabbt "bläddra" mellan olika vapen? Har för mig att man tryckte på "W" i D2. Så jag kunde t.ex ha ett tvåhandsvapen och sedan genom att trycka "W" så kunde jag snabbt byta till att dualwielda två yxor.
2,2. Samma fråga gällande skills/runor. T.ex att kunna bläddra mellan Poison Darts och spindelkrukorna med Witch Doctor.
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar -RadiuZ-:
Citerar dinskugga:Hur är det lättare att räkna nu?

Är ju fan idiotiskt att det inte står vad man gör i skada med sina spells. Utan man får sitta och räkna ut det själv.

Alla spells har ju en relativ styrka jämfört med varandra. Om en spell gör 100% weapon damage och en annan 120% så är den andra 20% starkare, det är allt man behöver veta. Varför behöver du veta den faktiska mängden skada?


Jo jag vet. Men det är ändå dåligt att dom inte kan skriva ut skadan ändå.
  • 0
Vad ska man med vanliga vapen till? Går ju inte attackera med dem? Går bara använda skillsen? Är lvl 3, hittade nyss en pilbåge jag vill använda men det går ju ej?
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Impulsköpte spelet idag. Får bara hoppas att min gamla macbook inte brinner upp nu.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Citerar putterman:
Vad ska man med vanliga vapen till? Går ju inte attackera med dem? Går bara använda skillsen? Är lvl 3, hittade nyss en pilbåge jag vill använda men det går ju ej?


Spelar du som Demon Hunter är pilbåge ditt primära vapen, annars finns det andra som är avsedda för din klass. Är du Wizard använder du spells istället.
  • 0
Citerar Aaandy:
Spelar du som Demon Hunter är pilbåge ditt primära vapen, annars finns det andra som är avsedda för din klass. Är du Wizard använder du spells istället.


Är Witch Doctor, men jag fattar inte hur man använder vapen alls. Inte pilbåge, inte svärd, inte något.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
  • löl
  • löl
Hur stor "drop" chans är det för att få ett Legendary item, fick ett legendary bälte precis
  • 0
Citerar löl:
Hur stor "drop" chans är det för att få ett Legendary item, fick ett legendary bälte precis


Det är exakt 0.017% drop rate på Legendaries...
  • 0
Citerar putterman:
Är Witch Doctor, men jag fattar inte hur man använder vapen alls. Inte pilbåge, inte svärd, inte något.


Spelar du som Witch Doctor ska du ha en dagger (ceremonial knife) och en doll.
  • 0
Citerar Aaandy:
Spelar du som Witch Doctor ska du ha en dagger (ceremonial knife) och en doll.


Inget måste.

Min WD-kompis springer runt med en 1h mace på 600 DPS och en biffig sköld.

Och min Wizard-kompis använder ett armborst.
  • 0
Borttaget*
He got that ambition baby look in his eyes This week he mopping floors next week it's the fries
  • 0
Citerar Aaandy:
Spelar du som Witch Doctor ska du ha en dagger (ceremonial knife) och en doll.


Fattar fortfarande inte hur man attackerar med dem. På musen är ju 2 skills attachade och även skills på 1-4. Hur får man vapnet någonstans?
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Fattar fortfarande inte hur man attackerar med dem. På musen är ju 2 skills attachade och även skills på 1-4. Hur får man vapnet någonstans?


Det finns ingen som helst anledning att använda basic attacks i D3, men du kan om du vill bara dra bort en skill från din actionbar för att få tillgång till din basic attack. Så länge du har kryssat i Elective Mode i gameplay options. Elective Mode är f.ö ett måste, förstår inte varför det är avstängt by default.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!