Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Diablo III och Reaper Of Souls - Officiell tråd

jpkillah
jpkillah
Citerar Playarn:
Betan är slut nu ändå.

Fel av mig, fick starter-key av polaren som köpte spelet men tillbaks till topic, kommer jag kunna lira spelet om datorn var below minimum requirements?

Wrench
Wrench
Citerar jpkillah:
Fel av mig, fick starter-key av polaren som köpte spelet men tillbaks till topic, kommer jag kunna lira spelet om datorn var below minimum requirements?

Nej, det kanske går men spelupplevelsen kommer inte vara trevlig.

Playarn
Playarn
Citerar jpkillah:
Citerar Playarn:
Betan är slut nu ändå.

Vet att det är precis på gränsen att min Macbook klarar av Diablo, och det är inte speciellt roligt att lira på den med lagg och skit. Men jag skulle säga att det är bättre än ingenting

Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
Action Fighter
Action Fighter
Fast på Rakanoth Inferno atm. Försöker soloa som Demonhunter, inte kul.
Sitter och farmar Act 3 istället och får bara Staffs och svärd, dem har runt 1k dps men är riktigt drygt fortfarande.

[23:25] [W From] <Parthex>: I did not fail.. how can i fail when i was dead?
ICApåse
ICApåse
Vad kör ni för builds på Barb och DH?

Får det lov att vara senap på ketchupen?
JORGIL
JORGIL
Citerar ICApåse:

Den här builden använder jag för tillfället. Är lvl 51 och har precis börjat köra på Hell. Använde denna build praktiskt taget genom hela Nightmare med vissa ändringar när jag körde fast mig i bossfighter.

Kom gärna med feedback

EDIT: Glömde länken

http://eu.battle.net/d3/en/calculator/barbarian#WVikPT!cdg!ZbaaZ
a

Sometimes the light's all shinin' on me, Other times I can barely see, Lately it occurres to me, What a long, strange trip it's been - Grateful Dead
Ciriux
Ciriux
Tycker det är lite folk inne i spelet vid den här tiden. Kör folk inte nattpass längre?

daniel_1995
daniel_1995
Jag är gärna på

It's time for PS VITA!!!
Ciriux
Ciriux
Namn, lvl? Jag spelar på Hell, lvl 56.

Algoth
Algoth
Citerar daniel_1995:
Citerar Aaandy:
Klarade precis Diablo III på Normal. Tog mig 22 timmar och min Demon Hunter hann bli level 32!

tog 8 timmar och 2 min för mig, är lvl 31 (på wizard)

Shiet! Har själv spelat säkert 6 timmar, och är fortfarande på akt 1 (Dock skall det tilläggas att jag körde på guest-pass ett tag, vilket gjorde att jag hade ihjäl skelett-kungen tre gånger för att gå upp i level).

Är förövrigt en LV 16 Wiz. Det skall dock ändras efter idag, sista inlämningsdagen för tentan!

Vilken level brukar man förövrigt vara i när man klarar andra akten? Skall lira med min polare som är där på level 25. Kan jag rusha dit, eller behöver jag gå om vissa områden och dyl. för att nå ungefär samma nivå?

Playarn
Playarn
Citerar ICApåse:

Är i level 53 och påbörjade precis akt 2 på Hell.
Kör med denna build: http://eu.battle.net/d3/en/calculator/barbarian#WdYVRP!cdV!ZbZa
bZ

Har skapligt med vitality också så jag ligger på ~24k HP. Med dessa skills är man nästan odödlig pga att de flesta regainar hp

Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
JORGIL
JORGIL
Min barb (Tyr e namnet), så har jag 4800 dmg, 3800 armor och 21k hp på lvl 52, Act I Hell. Dessa värden är när jag befinner mig i strid med olika buffar och passiva, helt obuffad och endast stillaståendes i byn så är det andra värden, men de är ju ganska ointresanta.

Sometimes the light's all shinin' on me, Other times I can barely see, Lately it occurres to me, What a long, strange trip it's been - Grateful Dead
Alexis
Alexis
Citerar Playarn:
Har skapligt med vitality också så jag ligger på ~24k HP. Med dessa skills är man nästan odödlig pga att de flesta regainar hp

Enda tråkiga är att de skillsen enligt mig inte är de roligaste att köra med som Barbarian direkt, jag vill spinna och hoppa ffs!

Lyckades få tag i en grym crossbow för min DH genom AH igårkväll, boostade min DPS som satan, helt sjukt najs är den.

Nigga Stole My Yoshi!
HellSpawn
HellSpawn
Kör på Nightmare nu

Evil Is Back
JORGIL
JORGIL
Vad är det för stacks folk snackar om? Vad jag förstått ska de ha något med lvl 60 och loot att göra. Utveckla gärna.

Ciriux
Ciriux
Klarade Belial helt själv på Hell nu. Var aldrig nära att dö men tid tog det minsann. Typ 15-20 minuter av nötande. Har 41K i hp på min barb.

Gibbis
Gibbis
Wrench skulle du kunna skriva i PM om hur du använder dinna attacker, är i inferno nu

Noooooo.....
althor
althor
Citerar JORGIL:
Vad är det för stacks folk snackar om? Vad jag förstått ska de ha något med lvl 60 och loot att göra. Utveckla gärna.

När du blir lvl 60 och spelar på hell eller inferno, så finns det något som heter Nephalems valor eller något liknande. Det är en buff som ger dig 15% Magic find. Denna buff stackar 5ggr. Så maximala mf är 75% från buffen. Man får buffen genom att döda elit packs (mobs med gula och blåa namn ej lila) och man måste döda ett nytt elite pack inom 30 min annars försvinner buffen och man får börja om igen.

Axxorz
Axxorz
Citerar althor:
När du blir lvl 60 och spelar på hell eller inferno, så finns det något som heter Nephalems valor eller något liknande. Det är en buff som ger dig 15% Magic find. Denna buff stackar 5ggr. Så maximala mf är 75% från buffen. Man får buffen genom att döda elit packs (mobs med gula och blåa namn ej lila) och man måste döda ett nytt elite pack inom 30 min annars försvinner buffen och man får börja om igen.

Guld också.

I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
Wrench
Wrench
Citerar Gibbis:
Wrench skulle du kunna skriva i PM om hur du använder dinna attacker, är i inferno nu

Visst, såhär ser min build ut nu: http://eu.battle.net/d3/en/calculator/monk#bjgYXh!YZU!ZcaZbZ

Som spirit generator fungerar både Fist of Thunder (FoT) och Deadly Reach (DR) bra. FoT gör ju en knockback på var tredje hit medans DR har bra range så att du kan kajta fiender som är för svåra att tanka. Kör du med FoT bör du alltid använda Lightning Flash-runan för ökad dodge, använder du DR är Keen Eye-runan är den jag skulle rekomendera starkast för suvivability. Många kör också med Crippling Wave med Concussion-runan (så fienderna som träffas gör 20% mindre skada), den fungerar bra om du spelar i grupp men annars så är FoT mycket bättre eftersom 16% dodge>20% dmg reduction.

Mystic Ally är också ett bra val, främst Earth Ally eftersom du får lite extra HP och han är väldigt bra på att off-tanka så att du inte behöver ta överdrivet mycket skada. Din Ally dör fort i Inferno, men kostar bara 25spirit att summona så det är inget större problem. Du får också många free hits på mobs när dom är upptagna med att slå din Ally.

Jag behöver nog inte förklara varför jag kör med Serenity, att ha 3sek immunitet mot allt är ett måste mot de flesta elit-pack i Inferno. Som runa är både Peaceful Repose (helar dig) och Ascension (+1sek duration) bra val.

Blinding Flash är bra som crowd control, både om man behöver fly eller bara hinna hela upp sig lite mer. Många mini-bossar (t.ex Zoltun Kulle) kan bli blindade dessutom. Som runa kör jag med Blinded and Confused eftersom man har som Monk i Inferno ganska låg DPS, så då hjälper det att fienderna börjar slå på varandra. Misstänker dessutom att någon är buggat med confuse, för ibland ser jag att fienderna 1-shottar varandra, lol.

För lite extra healing använder jag Breath of Heaven, även om den helar väldigt med tanke på hur mycket HP man har i Inferno-gear så är det tillräckligt för att rädda ditt liv många gånger. Men största anledningen till att jag fortfarande har BoH är tack vare Blazing Wrath-runan som ger dig 15% extra dmg i 45sek, så den har 100% uptime.

När det kommer till val av mantra så anser jag helt klart att Mantra of Evasion är långt mycket bättre än de andra, åtminstone i solo Inferno. Mantra of Healing helar alldeles för lite jämfört med skadan du tar in, så det är otroligt mycket mer effektivt att få upp din dodge så mycket som möjligt. Jag föredrar Divine Protection-runan, men Hard Target och Backlash fungerar också bra, det är lite upp till var och en vad som passar bäst. Ditt mantra är dessutom den spirit spendern du kommer spamma mest (och försök ha den ökade effekten uppe så mycket som möjligt).

Som passiva skills är känns Transcendance som ett måste, speciellt eftersom du spammar ditt mantra nästan non-stop så blir det mycket extra healing som hjälper till att hålla dig vid liv. Resolve förklarar sig självt. Sist med inte minst så kör jag med One With Everything, som gör det extremt lätt att bygga upp resistances som Monk (hög res är ett måste i Inferno). Gör så att du försöker skaffa mycket +all res och +res till något specifikt element. I mitt fall så kör jag på +all res och +cold res, på så vis kan jag få närmare +120 all res från ett enda item.

Det var väl allt.

samme15
samme15
Hell är inte så svårt som jag trodde dock är jag i act 2 bara.

Missing Avatar
Moondancer
Hej alla D3-spelare!
Jag letar efter några/någon roliga/rolig och sociala/social spelare (haha, mindfuck?!) att lira ihop med på Inferno, jag är just nu på Akt 2 men hjälper gärna Er förbi Akt 1. Demonhunter lirar jag som och har väldigt bra gear för Inferno, All res + Psychical res.
Hör av Er in game om någon vill lira eller tjåka lite!

För övrigt vill jag faktiskt rikta en diss emot Blizzard för ett enormt dåligt utbud för att komma i kontakt med andra spelare i spelet.

/Moondancer #2767

Algoth
Algoth
Citerar Wrench:
Blinding Flash är bra som crowd control, både om man behöver fly eller bara hinna hela upp sig lite mer. Många mini-bossar (t.ex Zoltun Kulle) kan bli blindade dessutom. Som runa kör jag med Blinded and Confused eftersom man har som Monk i Inferno ganska låg DPS, så då hjälper det att fienderna börjar slå på varandra. Misstänker dessutom att någon är buggat med confuse, för ibland ser jag att fienderna 1-shottar varandra, lol.

Grym guide. Du får förlåta en noob-fråga, men jag hade fått för mig att Monks är något utav en DPS-klass, stämmer alltså inte detta? Vad är då deras roll? Hur är egentligen den generella end-game fördelningen vad det gäller DPS? Antar att deamon hunters DPSar mest, men hur är det sedan?

Wrench
Wrench
Citerar Algoth:
Grym guide. Du får förlåta en noob-fråga, men jag hade fått för mig att Monks är något utav en DPS-klass, stämmer alltså inte detta? Vad är då deras roll? Hur är egentligen den generella end-game fördelningen vad det gäller DPS? Antar att deamon hunters DPSar mest, men hur är det sedan?

Alla klasser är DPS-klasser, men ska man spela Inferno solo som Monk så måste man köra med mycket defensiva skills och stats. DH t.ex är så squishy i Inferno att deras bästa försvar är att fokusera på nästan bara offensiva stats.

JORGIL
JORGIL
Apropå guider, och då DH på inferno i synnerhet, så vill jag slå ett slag för WTii och hans youtube kanal. En jävligt skön engelsk snubbe som gör guider, playthroughs, och mycket annat till spel som Diablo 3 och 2, Warcraft 3, WoW, Starcraft 2, Skyrim, League of Legends mm. Han har gjort en bra guide över hur man soloar diablo på inferno som DH, samt en hel del andra bossar mm.

Här har ni länken:

http://www.youtube.com/user/WTii1?feature=g-all-u

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy